Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

@Ben Elfen @Tapapa

Jeg er delvis enig, men også delvis uenig med dere begge.

Jeg mener Arteta har klart seg til en terningkast 4, men han er ung til å være manager og har mye å lære. Han har likevel vist at han har den taktiske biten inne, spesielt mot storlaga.

Jeg mener også det er vanskelig å vite om Martinez hadde gjort det like bra for oss nå som vi spiller annerledes enn da han tok over for en skadet Leno i fjorårssesongen. Da spilte vi med tre bak og mye mer defensivt enn vi gjør nå. Slik jeg ser det er Leno en bedre offensiv keeper, mens Martinez er bedre i luftrommet på feks dødballer. Begge er gode på streken, men på hver sin måte. Leno er mer reaksjonssterk, mens Martinez har bedre rekkevidde.

Begge er gode keepere, men jeg mener Leno passer vår spillestil bedre. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Simbad said:

@Ben Elfen @Tapapa

Jeg er delvis enig, men også delvis uenig med dere begge.

Jeg mener Arteta har klart seg til en terningkast 4, men han er ung til å være manager og har mye å lære. Han har likevel vist at han har den taktiske biten inne, spesielt mot storlaga.

Jeg mener også det er vanskelig å vite om Martinez hadde gjort det like bra for oss nå som vi spiller annerledes enn da han tok over for en skadet Leno i fjorårssesongen. Da spilte vi med tre bak og mye mer defensivt enn vi gjør nå. Slik jeg ser det er Leno en bedre offensiv keeper, mens Martinez er bedre i luftrommet på feks dødballer. Begge er gode på streken, men på hver sin måte. Leno er mer reaksjonssterk, mens Martinez har bedre rekkevidde.

Begge er gode keepere, men jeg mener Leno passer vår spillestil bedre. 

Ser poenget ditt og er egentlig ganske enig med deg. Fortiden er det for mye kok i forsvaret vårt, og da kommer en reaksjonssterk keeper til sin rett. Saken er den at jeg drømmer om at vi engang skal få en bedre struktur i laget og forsvaret, slik at vi trenger en mer intelligent keeper enn en sprellmann. Jeg har egentlig ikke vært skikkelig fornøyd med våre faste keepere siden David Seaman. Dette i tillegg til Martinez i vikarperioden. 

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Tapapa said:

Ser poenget ditt og er egentlig ganske enig med deg. Fortiden er det for mye kok i forsvaret vårt, og da kommer en reaksjonssterk keeper til sin rett. Saken er den at jeg drømmer om at vi engang skal få en bedre struktur i laget og forsvaret, slik at vi trenger en mer intelligent keeper enn en sprellmann. Jeg har egentlig ikke vært skikkelig fornøyd med våre faste keepere siden David Seaman. Dette i tillegg til Martinez i vikarperioden. 

Du glemmer Fabianski

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Tapapa said:

Slappihanski, Flappihanski, nei takk. Det er @Ben Elfensom var forelska i ham. 

Han hadde en periode (som Martinez) hvor han var jævlig solid. Fabianski har også vært en av ligaens mest solide keepere siden det. Helt klart en god keeper.

Link to comment
Share on other sites

Mens vi venter.......... ja vi goonere venter egentlig på så mye vi.............

Iflg rykter så skal Arteta sin fremtid i Arsenal henge i en tynn tråd og det påstås at det kun er en EL-tittel som kan redde hans fremtid i Arsenal. Et av ryktene fremholder dagens Roma-manager Paulo Fonseca som en aktuell erstatter.

 

Ett annet rykte, som jeg sliter mer med å tro på, er at Kroenke nå tydeligvis skal være interessert i et bedre samarbeid med supporterne i klubben. At Kroenke vil kunne skape et bedre samarbeid er nok ikke umulig, når han tross alt starter fra nullpunktet så vil dem minste lille samtale med supportere kunne kalles "bedre", men at Kroenke sr. og jr. skal evne å skape ett reelt og fruktbart samarbeid med fansen har jeg mindre tro på.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke lest artikkelen i Daily Mail men det at Arsenal fremdeles betaler for spillere som har kommet til klubben er i utgangspunktet ikke noe spesielt. 

Det skjer faktisk ofte i europeisk fotball at ett spillerkjøp blir betalt i rater, hvor mange rater varierer, men de kan spenne over en relativt lang periode. 

Dette er ikke noe unikt for Arsenal. At klubben akkurat nå skulle ligge på "gjeldstoppen" akkurat nå er ikke nødvendigvis noe negativt. Man kan snu på flisa og si at det som har forhandlet spillerkjøpene har gjort en god jobb slik at klubben har sluppet å punge ut med full overgangssum når overgangen(e) var et faktum. 

PS. Jeg vet selvsagt ikke noe om akkurat denne "gjelden" det refereres til her, mitt innlegg beror helt og holdent på synsing 😉

Link to comment
Share on other sites

generelt en uting ikke å gjøre opp for seg. Gir en gjeld som må betjenes, og svekker likviditeten, og muligheten for nye kjøp ved behov. Mange klubber som har gått på trynet på dette. Det var vel slik Leeds krasjet. De gjorde en rekke dyre kjøp på lånte penger, basert på forutsetningen at de skulle kvalifisere seg til CL. Når det mislykkes evnet man ikke å betjene gjelden alle spillerkjøpene hadde gitt, og det hele krasjet. Å sette tæring etter næring er vel første bud i all næringsvirksomhet?

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, piscator said:

 Å sette tæring etter næring er vel første bud i all næringsvirksomhet?

Fullstendig enig, men det er en stor forskjell på å ikke gjøre opp for seg og det å følge en avtalt betalingsplan. 

Jeg har lenge vært en talsmann for at Arsenal ikke skal bruke penger de ikke har, men samtidig er det vel kanskje økonomisk "dumt" å betale cash ved et spillerkjøp hvis selgende klubb godtar betaling over flere sesonger. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, piscator said:

generelt en uting ikke å gjøre opp for seg. Gir en gjeld som må betjenes, og svekker likviditeten, og muligheten for nye kjøp ved behov. Mange klubber som har gått på trynet på dette. Det var vel slik Leeds krasjet. De gjorde en rekke dyre kjøp på lånte penger, basert på forutsetningen at de skulle kvalifisere seg til CL. Når det mislykkes evnet man ikke å betjene gjelden alle spillerkjøpene hadde gitt, og det hele krasjet. Å sette tæring etter næring er vel første bud i all næringsvirksomhet?

Jeg er enig i at det er en uting å ikke gjøre opp for seg. Men er det vi er beskyldt for? Jeg trodde dette hadde med delbetalinger å gjøre? Å betale for spillere med engangsbeløp er ikke alltid hensiktsmessig, hverken for kjøper eller selger. Si at vi selger Saka for 100 mill. Ønsker vi da å få 100 mill i en budsjettperiode, eller 20 mill over fem budsjettperioder? Det er mange som foretrekker sistnevnte alternativ, da det gir mer fleksibilitet og forutsigbarhet (selvfølgelig justert med renter og time value).   

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

Jeg er enig i at det er en uting å ikke gjøre opp for seg. Men er det vi er beskyldt for? Jeg trodde dette hadde med delbetalinger å gjøre? Å betale for spillere med engangsbeløp er ikke alltid hensiktsmessig, hverken for kjøper eller selger. Si at vi selger Saka for 100 mill. Ønsker vi da å få 100 mill i en budsjettperiode, eller 20 mill over fem budsjettperioder? Det er mange som foretrekker sistnevnte alternativ, da det gir mer fleksibilitet og forutsigbarhet (selvfølgelig justert med renter og time value).   

Selger vi Saka for 100 mill så gir jeg opp klubben.

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg er enig i at det er en uting å ikke gjøre opp for seg. Men er det vi er beskyldt for? Jeg trodde dette hadde med delbetalinger å gjøre? Å betale for spillere med engangsbeløp er ikke alltid hensiktsmessig, hverken for kjøper eller selger. Si at vi selger Saka for 100 mill. Ønsker vi da å få 100 mill i en budsjettperiode, eller 20 mill over fem budsjettperioder? Det er mange som foretrekker sistnevnte alternativ, da det gir mer fleksibilitet og forutsigbarhet (selvfølgelig justert med renter og time value).   

for all del, det er hensiktsmessig å fordele inntekter og utgifter over tid slik at de er omtrent de samme fra år til år. Dette gjelder både selger og kjøper. Men hvis man over tid blir stående med for mye gjeld er ikke det bra. 

Link to comment
Share on other sites

Arteta skal visst tidligere ha brukt en 'Wheel of Fortune' for å straffe spillere som ikke har fulgt reglene. Denne skal visstnok ha blitt skrinlagt, fordi enkelte spillere skal ha fortsatt å bryte reglene selv etter flere forseelser.

Håper Arteta og Edu klarer å bli kvitt disse spillerne i løpet av sommeren. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Arteta skal visst tidligere ha brukt en 'Wheel of Fortune' for å straffe spillere som ikke har fulgt reglene. Denne skal visstnok ha blitt skrinlagt, fordi enkelte spillere skal ha fortsatt å bryte reglene selv etter flere forseelser.

Håper Arteta og Edu klarer å bli kvitt disse spillerne i løpet av sommeren. 

+1

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Tony said:

Ifølge flere medier har Kroenke ombestemt seg og lagt Arsenal ut for salg. Vet ikke om jeg helt tror på det. Men vi får håpe det stemmer.

Iflg de samme ryktene så har klubben (uoffisielt) vært til salgs de siste to årene. Det skal i løpet av den tiden vært en interessert kjøper, men det stoppet der. Kanskje på grunn av pris... Uansett bare uverifiserbare rykter. 

Link to comment
Share on other sites

On 4/29/2021 at 6:57 PM, Simbad said:

Arteta skal visst tidligere ha brukt en 'Wheel of Fortune' for å straffe spillere som ikke har fulgt reglene. Denne skal visstnok ha blitt skrinlagt, fordi enkelte spillere skal ha fortsatt å bryte reglene selv etter flere forseelser.

Håper Arteta og Edu klarer å bli kvitt disse spillerne i løpet av sommeren. 

Hvilke spillere tror du dette er?

Link to comment
Share on other sites

On 5/3/2021 at 8:07 AM, Verminator5 said:

Hvilke spillere tror du dette er?

Vel, det ble sagt at det ikke var første forseelse da Auba kom for sent til spillermøtet før kampen mot Tottene. Jeg kan se for meg at flere av de spillerne vi noen ganger har ønsket skal starte kamper som Arteta har utelatt fra laget er noen av dem. Feks Nelson, kanskje Pepe og Bellerin?

Det kan virke som at iallefall Pepe har skjerpet seg, siden han i det siste har fått starte mye. 

https://arseblog.com/2021/05/scalpels-and-sledgehammers/

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Denne sesongen kan utvikle seg fra 'helt for jævlig' til en helvetes katastrofe. Jeg blir ikke overrasket om Chelsea vinner Champions League, Manchester United vinner Europa League og Tottenham kvalifiserer seg til neste års CL. 

Fuck fotball. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...