Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Etter min (særdeles subjektive) oppfatting så er Xhaka en bedre spiller uten armbåndet enn med det. Ja han har lederegenskaper, men armbåndet (ansvaret) kan for enkelte være en hemsko, og det vil jeg påsto at det var for Xhaka.

Link to comment
Share on other sites

Sky Sports har publisert et intervju med Arteta som i hovedsak går på ungdomssatsingen i klubben (link) 

Intervjuet viser at han tar det aktivumet våre unge er på alvor og har planer om å satse videre på spillere som kommer opp igjennom systemet i klubben.

Artikkelen tar for seg bl.a. spesifikke spillere som Saka og Balogun, men også litt mer om "planene" fremover og det er det jeg vil komme med noen få kommentarer til.

"For me, if we want to strengthen our position and we need to recruit somebody, first of all we have to look in our academy," he says. "It's part of the DNA of the club and we have to do that.
"If we have that product in our club, let's bring him in. But he has to have the right qualities, the right mentality and character to do so. If not, we have to go and try to find him.

Akkurat det han sier der synes jeg er viktig. Når klubben må forsterke troppen så skal de først se mot de unge og se om alternativene er der. Da mener jeg ikke nødvendigvis at en ung spiller skal direkte opp og erstatte en utgående spiller, men  derimot at den sportslige ledelsen må se litt fremover og de har nok en klar ide om hvilke spillere som er på vei ut innen en viss periode (f.eks. ett år eller to frem i tid) og da er det viktig å hente opp aktuelle unge spillere slik at de får trene med A-laget og også får mulighet til å få spilletid (ikke som fast spiller) slik at de kan være klare til å "ta over" når tidspunktet er der.
Dette betyr også, slik jeg ser det, at klubben må være villig til å la unge (lovende) spillere som ikke klarer å ta det siste steget opp få lov til å gå før en kontraktstid er omme slik at det bil hjelpe klubben til å styrke sin økonomi.
Behovet for å styrke stallen med spillere utenfra vil alltid være der, målet må være å redusere dette behovet slik at det kun er de "viktigste" spillerne de trenger å hente inn utenfra.

Det blir også spennende å se hva partnerskapet Arteta og Edu gjør i det kommende overgangsvinduet. Selv om Arteta var en del av "teamet" i sommervinduet 2020 (Sanllehi hadde fremdeles siste ordet da), så er dette det første "hovedvinduet" der de to har bortimot all kontroll med det som skjer av overganger (selvsagt innen for de rammer som måtte være satt av eier, styret og Vinay).

Link to comment
Share on other sites

Hva syntes dere om den europeiske super ligaen ,  som 6 lag i England er interessert i ( City , United , Pool , Spurs , Chelsea og Arsenal ) Det skal nok stå mange juridiske sverdslag før det skjer , men hva syntes herskapet her inne på forumet om denne nye ligaen ?

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Gunners68 said:

Hva syntes dere om den europeiske super ligaen ,  som 6 lag i England er interessert i ( City , United , Pool , Spurs , Chelsea og Arsenal ) Det skal nok stå mange juridiske sverdslag før det skjer , men hva syntes herskapet her inne på forumet om denne nye ligaen ?

Jeg er veldig i mot det. Øke avstanden mellom de beste og de nest beste. Huff. Vil ta vekk enda mer av gleden rundt fotballen for mange.

Jeg er for at det bør skje noen endringer i fotballen generelt med tanke på korrupsjon og penger, men dette er absolutt ikke løsningen slik jeg ser det. Heller motsatt. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Ekke no sjokk at Kroenke er inni bildet her. Gir så blanke i klubben vår så lenge det er profitt. Dette må vel være den våte drømmen til Kroenke. Ingen nedrykk kan havne på siste plass sesong etter sesong uten å måtte investere, skal vi få en draft om de feteste talentene også?😀

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Positiv til nye Europe Super League? 

Vi har en ekstremt grådig eier som gir hylende faen i fotball og vi er ikke i nærheten gode nok til å delta i CL, så fra hans side kan jeg se gullbilletten komme flyvende.

Men som klubb er det ekstremt flaut mtp. vår historie og tradisjoner, samme gjelder absolutt United og Liverpool også. 

En pinlig grådighet bare.

Chelsea og City kan du nesten ikke klandre, deres suksess er hundre prosent tuftet på blodpenger og grådighet, de har verken historien, standarden eller klassen at vi kan forvente noe annet av dem.

Det siste gjelder for så vidt også nå for Arsenal, ManU og Liverpool.

Tottenham må jo være overlykkelig å bli spurt om å være med her, fire trofeer eller noe sånt på 130 år og likevel får lov til å være med.

De som oss er jo heller ikke gode nok til å være med i CL.

Dette var ikke ment som svingslag mot andre klubber, jeg er hundre prosent mest forbanna på egen klubb her. 

 

Link to comment
Share on other sites

On 4/19/2021 at 9:22 PM, piscator said:

ja, hvis dette blir realisert er et mer enn 50 år langt kjærlighetsforhold til fotball over, helt siden de begynte med tippekamper på NRK... 😱

Charlie George , Stan Bowles , Tony Currie , Frank Worthington , George Best , Bobby Moore etc etc 🙂 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Dette er en av grunnene til at jeg er overbevist om at Arteta kommer til å bli en verdensklassemanager. 

Tja, jeg håper du har rett.

Generelt sett så har jeg lav tiltro til hjemmesiden vår. Det som står der, er nok helt korrekt, men alle saker er bare så utrolig positivt vinklet. Hvis noen av spillerne hadde noe kritisk å si om Arteta, tror du arsenal.com hadde skrevet noe om det? 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Tapapa said:

Tja, jeg håper du har rett.

Generelt sett så har jeg lav tiltro til hjemmesiden vår. Det som står der, er nok helt korrekt, men alle saker er bare så utrolig positivt vinklet. Hvis noen av spillerne hadde noe kritisk å si om Arteta, tror du arsenal.com hadde skrevet noe om det? 

Absolutt ikke, men jeg mener det er stor forskjell på 'generisk positivitet' og mer spesifikk positivitet slik som dette er. 

Link to comment
Share on other sites

En slik hjemmeside er i utgangspunktet en propagandaside. Verifiserbare fakta er normalt sanne. Min naive tro når det gjelder hjemmesiden er at blant det positive "ikke-fakta" som kommer fram der så har mye i alle fall en relativt stor grad av sannhet. Det negative kommer selvsagt ikke frem, det blir bare tiet i hjel. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Dette er en av grunnene til at jeg er overbevist om at Arteta kommer til å bli en verdensklassemanager. 

Helt uavhengig av propagandaen du referer til så tror jeg også at han blir en verdensklassemanager - og jeg tror han blir det for oss

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper du har rett @Simbad og at Arteta blir vår mest suksessrike manager i historien.

Starten hans fortjener neppe mer enn terningkast 3. Han unngår 2 fordi han faktisk har vunnet troféer. Hvis han vinner EL, så gir jeg han en 4.

Hvis Arteta ikke lykkes med å få laget mer stabilt, så har han ingen framtid hos oss. Vi varierer mellom det fantastiske og det helt begredelige. Det holder ikke i lengden. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tapapa said:

Jeg håper du har rett @Simbad og at Arteta blir vår mest suksessrike manager i historien.

Starten hans fortjener neppe mer enn terningkast 3. Han unngår 2 fordi han faktisk har vunnet troféer. Hvis han vinner EL, så gir jeg han en 4.

Hvis Arteta ikke lykkes med å få laget mer stabilt, så har han ingen framtid hos oss. Vi varierer mellom det fantastiske og det helt begredelige. Det holder ikke i lengden. 

Her synes jeg du er alt for streng. 
han har tatt over et lag i komplett oppløsning, gjennom en pandemi med en eier som nå nylig virkelig viste sitt sanne ansikt. I samme periode har vi hatt store endringer i ledelsen og likevel synes jeg, på tross av tabellplasseringen, at vi framstår som et langt bedre lag. Vi spiller jevnt mot topplagene - det er lenge siden sist. 
 

det jeg trekker ham for er: 

synes laget i perioder virker tilfeldig satt opp. Spillere får ikke tid til å spille seg i form (Pepe har endelig fått tillit over en periode). Behandlingen av Sokratis og Özil er ikke Arsenal verdig. Skjønner ikke hva han har holdt på med vedrørende Saliba. Skuffet over at han ikke har fått det beste ut av håret. Synes Nketiah har hatt en dalende kurve (ren gjetning, men mestscorende u21 spilleren for England noensinne). Synes Auba har blitt håndtert dårlig. Liker ikke Willian - og han roterer for mye i midtforsvaret. 
 

jeg gir han likevel 5 nå (grunnet trofé). Vinner vi EL får han 6

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Ben Elfen said:

Her synes jeg du er alt for streng. 
han har tatt over et lag i komplett oppløsning, gjennom en pandemi med en eier som nå nylig virkelig viste sitt sanne ansikt. I samme periode har vi hatt store endringer i ledelsen og likevel synes jeg, på tross av tabellplasseringen, at vi framstår som et langt bedre lag. Vi spiller jevnt mot topplagene - det er lenge siden sist. 
 

det jeg trekker ham for er: 

synes laget i perioder virker tilfeldig satt opp. Spillere får ikke tid til å spille seg i form (Pepe har endelig fått tillit over en periode). Behandlingen av Sokratis og Özil er ikke Arsenal verdig. Skjønner ikke hva han har holdt på med vedrørende Saliba. Skuffet over at han ikke har fått det beste ut av håret. Synes Nketiah har hatt en dalende kurve (ren gjetning, men mestscorende u21 spilleren for England noensinne). Synes Auba har blitt håndtert dårlig. Liker ikke Willian - og han roterer for mye i midtforsvaret. 
 

jeg gir han likevel 5 nå (grunnet trofé). Vinner vi EL får han 6

Du er alt for snill (bare her, ikke generelt sett). Jeg har heller ikke kommet over salget av Martinez. Vi skulle ha solgt Leno, som ville generert langt større beløp. I tillegg ville vi hatt en enda bedre keeper. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tapapa said:

Du er alt for snill (bare her, ikke generelt sett). Jeg har heller ikke kommet over salget av Martinez. Vi skulle ha solgt Leno, som ville generert langt større beløp. I tillegg ville vi hatt en enda bedre keeper. 

Jeg er en engel. 
synes salget av Martinez var riktig. Synes Leno er bedre. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...