Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

11 minutes ago, Stefanb said:

Toure er nevnt som et godt salg allerede. ;)

Nasri er jeg uenig i. 22 år gammel på det tidspunktet (men bare 1 år igjen på kontrakten som følge av dårlig ledelse i Arsenal) og hadde akkurat hatt en fantastisk sesong i Arsenaldrakta.

Gikk for 21 millioner pund til en rival i samme liga. Det er ikke et bra salg for meg.

jo, men i etterpåklokskapens navn, når man tenker på hva slags "bråkebøtte" Nasri var, var salget av ham en god deal for Arsenal. De verste dealene i den perioden var van Persie og Cesc, alt for mye talent forsvant for "enkelt" og kanskje til en dårlig pris for Arsenal. De senere årene har man kjøpt for mye middelmådighet. Og det har fortsatt helt frem til i dag, mest uttrykt gjennom å la Willian få treårskontrakt. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle gjerne sett en seriøs kilde til akkurat denne "Nyheten".
 

For det første så mener jeg at en spiller ikke kan spille med to forskjellige nummer for samme lag i samme sesong, derfor kan han tidligst få det nummeret til neste sesong, og derfor så derfor anser jeg denne "nyheten" som en ikke-nyhet.

Hvis noen skulle få nummer 10 NÅ, så er det eneste alternativet Martin Ødegaard, men jeg anser det dog som usannsynlig at det skulle skje. Nummeret blir nok "fredet" ut sesongen og så får vi da se hva som skjer. Hvis AMN ESR forsetter sin fremgang og får en fast plass på laget, så anser jeg han som den største kandidaten til det draktnummeret neste sesong.

EDIT: Ble surr i spillerforkortelser fra min side. skrev først AMN, skulle være ESR.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Polljen said:

Jeg skulle gjerne sett en seriøs kilde til akkurat denne "Nyheten".
 

For det første så mener jeg at en spiller ikke kan spille med to forskjellige nummer for samme lag i samme sesong, derfor kan han tidligst få det nummeret til neste sesong, og derfor så derfor anser jeg denne "nyheten" som en ikke-nyhet.

Hvis noen skulle få nummer 10 NÅ, så er det eneste alternativet Martin Ødegaard, men jeg anser det dog som usannsynlig at det skulle skje. Nummeret blir nok "fredet" ut sesongen og så får vi da se hva som skjer. Hvis AMN forsetter sin fremgang og får en fast plass på laget, så anser jeg han som den største kandidaten til det draktnummeret neste sesong.

Amn 😅

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Jeg skulle gjerne sett en seriøs kilde til akkurat denne "Nyheten".
 

For det første så mener jeg at en spiller ikke kan spille med to forskjellige nummer for samme lag i samme sesong, derfor kan han tidligst få det nummeret til neste sesong, og derfor så derfor anser jeg denne "nyheten" som en ikke-nyhet.

Hvis noen skulle få nummer 10 NÅ, så er det eneste alternativet Martin Ødegaard, men jeg anser det dog som usannsynlig at det skulle skje. Nummeret blir nok "fredet" ut sesongen og så får vi da se hva som skjer. Hvis AMN  ESR forsetter sin fremgang og får en fast plass på laget, så anser jeg han som den største kandidaten til det draktnummeret neste sesong.

 

49 minutes ago, sas2002 said:

Amn 😅

Beklager, et fullstendig logisk sammenbrudd fra min side.

Ikke AMN, det er selvsagt ESR som er kandidat til 10-trøya neste sesong

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Simbad said:

Riise? Jeg tviler sterkt på at han har noe som helst peiling på hvem som får hvilket draktnummer i Arsenal.

Hva mener du? Han har jo tross alt spilt for Liverpool. Han vet jo alt som skjer rundt engelske klubber da 😂

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Stefanb said:

Hva mener du? Han har jo tross alt spilt for Liverpool. Han vet jo alt som skjer rundt engelske klubber da 😂

Alle vet at den gjeldstyngende Riise ikke har snøring om hva som skjer på Colney. Nr 10 blir ikke bestemt før neste sesong. Laca ønsker nr 10. Det samme gjør William. 

Jeg mener at kun world class spillere skal ha nr 10. Som Merson pga at jeg har drukket en øl mef han og Bergy. Husker Gallas med nr 10 som var bare tull og noen kamper med Nial Quinn som var helt rart.😀

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare nr 10 som blir frigjort til kommende sesong. Nummer 11 som Torreira hadde vil også være ledig. Det samme antar jeg vil gjelde Ceballos sin nummer 8, da han med stor sannsynlighet forsvinner tilbake til Spania. 

At Laca skal skifte fra nr 9 til nr 10 ser jeg null grunn til. Ei heller at den kommende benke-/tribunespilleren Willian skal ha den. 

Hva jeg mener om dette betyr selvsagt lite, men min ringe mening er at ESR og Martinelli skal ha to av de tre ledige nummerene. 

Sokratis hadde nummer 5 som nå er ledig. 

Mitt hypotetiske forslag:     Partey burde oppgraderes til et ensifret nummer og det burde da vært nummer 4 som Saliba nå har. 5 går til Saliba eller Holding. 8 til Smith-Rowe og 10 til Martinelli. Auba har hedersnummeret 14 og bør forsette å ha det, ellers ville han vært selvskreven til nr 11 (event 10 til han og 11 til Martinelli) 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Thomas Partey hadde nummer 5 i Atletico. Regner med han tar dette nummeret igjen i Arsenal.

Saliba har allerede fått nummeret 4, og i mine øyne burde han fortsette å beholde det. Eventuelt så burde Holding få nummer 4.

Nummer 8 satser jeg på at Smith-Rowe får, mens Martinelli får nummer 10 (eller Ødegaard hvis han mot formodning blir hentet permanent).

Nelson får nummer 11 etter at han kommer tilbake fra lån og gjør venstrekanten til sin egen.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Stefanb said:

Thomas Partey hadde nummer 5 i Atletico. Regner med han tar dette nummeret igjen i Arsenal.

Saliba har allerede fått nummeret 4, og i mine øyne burde han fortsette å beholde det. Eventuelt så burde Holding få nummer 4.

Nummer 8 satser jeg på at Smith-Rowe får, mens Martinelli får nummer 10 (eller Ødegaard hvis han mot formodning blir hentet permanent).

Nelson får nummer 11 etter at han kommer tilbake fra lån og gjør venstrekanten til sin egen.

en ting jeg aldri har forstått er hvorfor noen er så opptatt av draktnummer. Det er jo "bare" et tall... 😁 

Link to comment
Share on other sites

og btw, angående opprydning i stallen, så er det bra. Viktig å folk av lønningslistene hvis de ikke er med i planene videre. Å engasjere Willian var en tabbe, tre år med god lønn... sløsing med penger. Det er vanskelig å forutse om en spiller vil slå til eller ikke, men folk godt oppe i årene (30+) bør ikke få mer enn maks to års kontrakt, helst bare ett år om gangen med opsjon på forlengelse hvis de slår til. Her må klubben bli mer kynisk. Da er det mindre risiko med for eksempel Pepe. Selv om han sliter med å slå gjennom er han fortsatt så ung at han vil være relativt attraktiv på markedet, hvis klubben skulle finne ut at de bør selge ham. 

Link to comment
Share on other sites

Tenker Mustafi er ferdig når vinduet stenger om et par dager. Neste er Torreira og Matteo som de ønsker å kvitte seg med.

Luiz er nok ferdig selv om det ryktes at han kanskje blir tilbydt en ny 1 års kontrakt til sommeren. Han er flink i garderoben og er godt likt så ikke umulig. Nelsson og Willock sammen med Runar blir nok gjort tilgjengelig for lån. Maint. Niles er også i samme kategori. Tipper Martin ikke blir offentligjort før i morgen pga kamp i dag. 

Link to comment
Share on other sites

ser at Guendozi har gjort det OK i Tyskland, men også der har han havnet i disputt med lagkamerater. Han er et talent, og det er bra med engasjement, men det ser ut til å koke vel mye oppunder topplokket. Hva med å klippe seg for å kjøle ned hodet litt...!?😁 OK med Luiz, men kun ett år om gangen. Når det gjelder kvartetten Nelson, Willock, AMN og Nketiah, tviler jeg på om de vil ta steget helt opp. Men alle må gjerne gå på lån for å skaffe seg erfaring, og komme tilbake og vise at jeg tar feil! Har mest tro på Nelson. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, piscator said:

ser at Guendozi har gjort det OK i Tyskland, men også der har han havnet i disputt med lagkamerater. Han er et talent, og det er bra med engasjement, men det ser ut til å koke vel mye oppunder topplokket. Hva med å klippe seg for å kjøle ned hodet litt...!?😁 OK med Luiz, men kun ett år om gangen. Når det gjelder kvartetten Nelson, Willock, AMN og Nketiah, tviler jeg på om de vil ta steget helt opp. Men alle må gjerne gå på lån for å skaffe seg erfaring, og komme tilbake og vise at jeg tar feil! Har mest tro på Nelson. 

Tja Nellson trenger å få opp fysikken men enig der. Trur nok ingen av disse har noen framtid hos oss. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, piscator said:

en ting jeg aldri har forstått er hvorfor noen er så opptatt av draktnummer. Det er jo "bare" et tall... 😁 

Ikke undervurder overtroen til toppidrettsfolk! Kan påvirke selvtilliten, om enn bare ved hjelp av placebo/noceboeffekt.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, piscator said:

og btw, angående opprydning i stallen, så er det bra. Viktig å folk av lønningslistene hvis de ikke er med i planene videre. Å engasjere Willian var en tabbe, tre år med god lønn... sløsing med penger. Det er vanskelig å forutse om en spiller vil slå til eller ikke, men folk godt oppe i årene (30+) bør ikke få mer enn maks to års kontrakt, helst bare ett år om gangen med opsjon på forlengelse hvis de slår til. Her må klubben bli mer kynisk. Da er det mindre risiko med for eksempel Pepe. Selv om han sliter med å slå gjennom er han fortsatt så ung at han vil være relativt attraktiv på markedet, hvis klubben skulle finne ut at de bør selge ham. 

Enig angående Willian. Forhåpentligvis er det siste 'krampetrekket' til Sanllehiæraen og Edu forstår at det ikke er veien å gå. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...