Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

6 minutes ago, Marius- said:

Mulig du har rett Simbad, dog har ikke JEG sett noe som tilsvarer entusiasmen din med han på midten. Derimot som backup for tierney er han uendelig mye bedre enn tavares (ikke at det skal mye til). Samt at alt jeg har lest meg til, tilsier at han anvendelig i flere posisjoner.

Om han er mye bedre enn xhaka i den eller den midtbane posisjonen gjenstår å se. 

Skal vi spille med en toer på midten, er Xhaka bedre. Men i en treer, er Zinchenko det beste valget. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Marius- said:

Mulig du har rett Simbad, dog har ikke JEG sett noe som tilsvarer entusiasmen din med han på midten. Derimot som backup for tierney er han uendelig mye bedre enn tavares (ikke at det skal mye til). Samt at alt jeg har lest meg til, tilsier at han anvendelig i flere posisjoner.

Om han er mye bedre enn xhaka i den eller den midtbane posisjonen gjenstår å se. 

Jeg har sett lite av han på midtbanen for City, men for Ukraina har jeg sett flere imponerende kamper på sentral midtbane. Jeg støtter Simbads optimisme, uten at jeg tenker mindre om Xhaka. De passer ulike kampbilder.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Les hva jeg skriver:

Xhaka har sine kvaliteter, men ikke som en venstre #8. Og det er 4-3-3 Arteta virker å ønske å gå over til på sikt. Xhaka fungerer best som en dyptliggende playmaker hvor han slipper å løpe mye. Zinchenko har motoren og teknikken til å bevege seg gjennom ledd med ball, samtidig som at han har god nok pasningsfot til å spille seg gjennom ledd for deretter å bevege seg i mer offensivt rom. Han er mye mer dynamisk enn det Xhaka noen gang har vært. 

Han er ikke like god defensivt som Tierney, men han er en like god, om ikke bedre ballspiller, samt at han er en bedre ballfører i trange rom.

Zinchenko gir oss flere muligheter, og hvis vi spiller 4-3-3 er han et bedre alternativ som venstre #8 enn Xhaka.

Han er langt bedre en T defensivt. Det er jo der T sliter. Posisjoneringen hans er til tider grusom og når vi blir løpt i senk av Chelsea og Liverpool så er det mer eller mindre alltid på T sin side. I tillegg er han meget svak på innlegg som går fra motsatt side og lander i hans sone. Alt for lett å løpe seg fri fra markeringen hans. 
T bør brukes som #8 mer enn vingback. Z og T sammen kan være spennende. 

Link to comment
Share on other sites

Synes det er like spennende med Ø som skal spille sammen med S og J for kombinasjoner på høyre side når T kommer på overlapp og legger inn på en ventende N som legger tilbake til X som skyter på direkte'n. Da er X i sitt ess.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Orakelet said:

Synes det er like spennende med Ø som skal spille sammen med S og J for kombinasjoner på høyre side når T kommer på overlapp og legger inn på en ventende N som legger tilbake til X som skyter på direkte'n. Da er X i sitt ess.

🤣

T til T som finner Ø!

Bare vent til vi har en Z også. 

Link to comment
Share on other sites

"tanker rundt overgangsvinduene". 

Jeg er foreløpig jævlig fornøyd.

2 sinnsykt sterke signeringer i Jesus og Zinchenko(Når den blir offisiell.

Vieira vet jeg dessverre lite om, og Turner? meh. 

 

Om vi nå kan få inn en på sentral midtbane ala Tielemans, så tror jeg vi har hatt tidenes overgansvindu på svært svært lenge.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, elx said:

"tanker rundt overgangsvinduene". 

Jeg er foreløpig jævlig fornøyd.

2 sinnsykt sterke signeringer i Jesus og Zinchenko(Når den blir offisiell.

Vieira vet jeg dessverre lite om, og Turner? meh. 

 

Om vi nå kan få inn en på sentral midtbane ala Tielemans, så tror jeg vi har hatt tidenes overgansvindu på svært svært lenge.

Ja får vi inn en solid midtbane til nå er det ett godt vindu! 👏

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Ja får vi inn en solid midtbane til nå er det ett godt vindu! 👏

Amen.

Jesus, Vieira, Zinchenko og Tielemans så er jeg veldig veldig fornøyd.

Attpåtil har vi fått tilbake Saliba (som faktisk er som en ny signering).

Skulle selvfølgelig ønske at vi får inn f.eks. Zaha for å styrke venstrekanten som førstevalg og for å sikre en god dekning på høyre for Saka hvis han er utilgjengelig.

Ellers en bedre backup for Tomiyasu. Dog med Saliba inn så tror jeg White kan gjøre en veldig god figur der.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Stefanb said:

Amen.

Jesus, Vieira, Zinchenko og Tielemans så er jeg veldig veldig fornøyd.

Attpåtil har vi fått tilbake Saliba (som faktisk er som en ny signering).

Siste skal være at vi har fått et bud på Milinkovic-Savic avvist. 

Jepp Saliba er faktisk som en ny signering. Ikke slik vi var vant med å høre om 'nye signeringer' under Wenger 😅

Link to comment
Share on other sites

Ryktes at Zinchenko krysser statene og kommer til Orlando tidlig neste uke. Man c vil ha fortgang i overgangen så de får midler og frigitt en plass i troppen for å kjøpe Cucarella.

Zinchenko har forresten alltid vært en Gooner🔴

20220717_221008.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tony said:

Ryktes at Zinchenko krysser statene og kommer til Orlando tidlig neste uke. Man c vil ha fortgang i overgangen så de får midler og frigitt en plass i troppen for å kjøpe Cucarella.

Zinchenko har forresten alltid vært en Gooner🔴

20220717_221008.jpg

Den drakta har jeg også. Hvorfor byr ikke Arsenal 30 millioner pund på meg?

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Gunners68 said:

Det er mange med gode fotball kunnskaper på forumet vårt , men jeg tror vi har problemer med å stille med et anstendig fotball lag til kamp 😁

Ville blitt et lag med mye tyngde bak da.😀

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...