Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

3 minutes ago, Simbad said:

Saka og Vieira er veldig tofota! Tavares også for den saks skyld, selv om han ikke virker å klare å treffe en låvedør. 

Enig med Saka og Tavares. Vieira har jeg ikke sett nok til å kunne bedømme egentlig. Ødegaard, Pepe, Gabriel, Tierney, Xhaka og Mari er ekstremt enbente hvertfall 😂 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

12 hours ago, Stefanb said:

Limer inn tweeten jeg. Blir alltid skeptisk når jeg ser et bilde av en tweet og ikke selve tweeten 😅

Herlig. Nå gjenstår faktisk bare en god midtbane til, så burde vi ha mye bedre dekning i laget enn på flere år. Og med høyere kvalitet.

Håpet mitt er Paqueta inn nå på slutten, da er dette ett solid vindu med mange gode steg. Får vi solgt endel av daukjøttet vårt også, er det ett kjempevindu.

 

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, sas2002 said:

Med ukrainern inn så mangler vi bare en oppgradering på midtbanen så er vi med i topp 4 racet. Spurvene har brukt mest penger til nå. Conte satt det som krav til Levy. Får håpe de får en dårlig start og Conte går sur.

Bayern må erstatte Levandowski. Jeg håper de får kloa i Kane. Da blir Conte sur da.

Link to comment
Share on other sites

Ser det rapporteres fra relativt solide kilder at Arsenal har 2 signeringer til planlagt, og det antas at Tielemans er en av dem. MEN vi har brukt såpass med penger nå at vi er avhengig av å få solgt unna for å finansiere de neste anskaffelsene.

ryktes blandt annet at Xhaka også er tilbudt til andre klubber... Det synes jeg er litt rart - men kanskje en konsekvens av alle de andre som man ikke blir kvitt og at man da må gå løs på andre som kanskje har interesserte kjøpere..?

Også flere som har kastet ut rykter om at Zinchenko fortsatt kan ombestemme seg og bli i city - men det avkreftes fra de som har en viss kredibilitet (Romano, Ornstein). De påstår til gjengjeld at Zinchenko allerede skal være på vei for å møte Arsenal i USA for å gjennomføre medical og kontraktsignering der i håp om at han kan være involvert allerede mot Chelsea.

Tipper Arteta vil ha han inn så fort som mulig nettopp fordi Tierney fortsatt ikke er matchklar og at man da heller kan gi han en mer forsiktig tilbakekomst fra skaden.

Spåkula mi sier fortsatt Zinchenko, Tielemans og Paqueta ;) 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vi må ha en sentral inn til , en som går rett i 11’eren. Dette er bare så utrolig viktig.

Et ok vindu hittil. Det som bekymrer meg er at vi nå nesten har brukt 700 mill på 2 spillere i Oleg og Viera som mest sans ikke går KLINK inn og forsterke 11eren. Dette er 2 spillere som like godt kan starte på benken som å starte matcher. Skulle heller likt å sett pengene bli brukt på en sentral midt Feks.

håper den kommer 

Skjønner ikke at vi er så fornøyde når vi ser hva de rundt oss har gjort. Hittil er det kun Gabriel som er en vi vet kommer til å være fast på papiret

Edited by Rosicky07
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Rosicky07 said:

 Skjønner ikke at vi er så fornøyde når vi ser hva de rundt oss har gjort. Hittil er det kun Gabriel som er en vi vet kommer til å være fast på papiret

Førstelaget vårt viste i fjor at det var godt nok til å kjempe om topp 4, men pga manglende dybde i troppen/for stor nivåforskjell mellom første og andrevalg havnet vi få poeng utenfor.

Jesus er en kjempeforsterkning på det Auba og Laca viste i fjor. Zinchenko og Vieira gir rotasjonsmuligheter/konkurranse i viktige posisjoner samt at Saliba gjør det samme.

Hvordan er det mulig å ikke være litt fornøyd med det? Hvem av de rundt oss mener du har gjort det så mye bedre? 

Link to comment
Share on other sites

Jesus er en meget bra signering. Hvor bra de andre er gjenstår å se. Kan hende de slår ut i full blomst. Fortsatt savner jeg en som går rett inn på midtbanen,  en som er bedre en de vi har. En som sørger for at vi ikke ser ut som et pike lag når vi  spiller om plass i  CL. Vi har en gruppe med meget gode unge spillere. De trenger en hærfører. 

Arteta kan ikke overleve en sesong til som manager hvis vi taper kamper igjen i slutt fasen som sist sesong. Vi vil tape kamper. Men , ikke på den måten som vi gjorde når vi ga fra oss 4 plassen. Tapene mot Soton , Brighton , Newcastle og Spurs når det gjaldt som mest var forferdelige kamper å se på.

Det er fortsatt litt tid igjen,  men en midtbane spiller av rang skulle alt ha vært på plass. 

Partey kommer  garantert til å miste mange kamper denne sesongen også. Akkurat som Tierney. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter og lurer på hva folk faktisk forventer at man skal gjøre på en drøy måned med overganger. Man henter inn 3 (med Zinchenko) som nærmest kan gå rett inn på 1. laget eller gir en ekstremt mye høyere kvalitet på backup/rotasjon - og sistnevnte blir særdeles viktig når vi nå får europa, 2 cuper og ligaen på kalenderen. Vi henter også inn et av de største talentene Brasil har.

Et annet aspekt ingen ser ut til å ta med seg er at hele stallen har ett år med ekstremt verdifull fotball bak seg. Saka, ESR, Ødegaard, Gabriel, White, Tomi, Tierney, Partey... Alle sammen har fått verdifull erfaring og man må kunne forvente at evaluering, trening og forberedelser til ny sesong også vil påvirke dem meget positivt. De vil også få lagkamerater som forsterker laget og ønsket spillestil enda mer - noe som igjen vil løfte både spillere og spillet til Arsenal.

Noen sier at man ikke forstår at enkelte er så fornøyde når vi ser hva de rundt oss har gjort.. Ja hva har de gjort som er så eksepsjonellt?

 

Chelsea
Inn: Sterling, Beach, Koulibaly og Hutchinson. 
Ut: Rudiger og Lukaku som er verdt og nevne.

Ikke gjort det noe bedre enn oss på noe område synes jeg.

Leicester
Inn: Ingen
Ut: Ikke noen nevneverdige. Men antar at hvertfall Tielemans går ut

Absolutt ikke gjort det noe bedre enn oss.. de har jo tross alt ikke gjort en drit.

Liverpool
Inn: Calvin Ramsay, Darwin Nunez, Fabio Carlvalho
Ut: Ben Davies, Origi, Mane, Minamino

Jeg ser ikke noe som tilsier at de har gjort et bedre overgangsvindu enn oss. Tvert imot.

Manchester City
Inn: Haaland, Ortega, Kalvin Phillips
Ut: Sterling, Jesus, Bazunu, Fernandinho, Zinchenko, Lavia

Ser heller ingenting som tilsier at de har gjort et mye bedre vindu enn oss. Haaland er spennende naturligvis - men de har mista en del også.

Manchester United
Inn: Eriksen, Martinez og Malacia
Ut: Pogba, Mata, Lingard, Matic, Cavani, Pereira

For et fantastisk vindu de har hatt..........

Tottenham
Inn: Perisic, Forster, Bissouma, Richarlison, Lenglet, Spence
Ut: Bergwijn,

Også et lag som har kjøpt en del. Mange vil sikkert påpeke at Richarlison er et bra kjøp - men det gjenstår å se. De samme ville vel garantert sagt at Jesus var bra om han hadde gått til Spurs og sagt ditto at Richarlison ikke er bra nok om han kom til oss. Synes heller ikke deres vindu er noe spesielt bedre enn våres.

West Ham
Inn: Aguerd, Areola (kjøpt etter låneopphold forrige sesong), Downes, Kelly
Ut: Noble, Yarmolenko

Skjedd lite også i West Ham som er verdt å nevne.

Ja da er jeg spent på å få høre hvem "rundt oss" det er som har gjort sine saker så ekstremt mye bedre enn oss og som tilsier at vi har gjort det dårlig...

 

Link to comment
Share on other sites

Personlig bryr jeg meg lite om hva som skjer i de andre lagene. Det jeg bryr meg om er at vi har veldig varierende prestasjoner. At vi til tider ser ut som læregutter på nederste nivå . Det holder ikke hvis vi skal skape en vinner kultur i klubben. Det har alt for lenge ligget i vårt DNA at vi taper betydnings fulle kamper. Derfor så vi ut som læregutter når det gjaldt som mest. Derfor forventer jeg at  i løpet av et overgangs vindu gjør maksimalt der det knirker mest. 

Når det gjelder din vurdering av de andre lagene så tolker jeg det ditt hen at Arsenal må inn på topp 4. Hvis ikke har Arteta bommet fatalt. Dine vurderinger sier jo nærmest at ingen lag har hatt et bedre vindu en Arsenal. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Orakelet said:

Jeg sitter og lurer på hva folk faktisk forventer at man skal gjøre på en drøy måned med overganger. Man henter inn 3 (med Zinchenko) som nærmest kan gå rett inn på 1. laget eller gir en ekstremt mye høyere kvalitet på backup/rotasjon - og sistnevnte blir særdeles viktig når vi nå får europa, 2 cuper og ligaen på kalenderen. Vi henter også inn et av de største talentene Brasil har.

Et annet aspekt ingen ser ut til å ta med seg er at hele stallen har ett år med ekstremt verdifull fotball bak seg. Saka, ESR, Ødegaard, Gabriel, White, Tomi, Tierney, Partey... Alle sammen har fått verdifull erfaring og man må kunne forvente at evaluering, trening og forberedelser til ny sesong også vil påvirke dem meget positivt. De vil også få lagkamerater som forsterker laget og ønsket spillestil enda mer - noe som igjen vil løfte både spillere og spillet til Arsenal.

Noen sier at man ikke forstår at enkelte er så fornøyde når vi ser hva de rundt oss har gjort.. Ja hva har de gjort som er så eksepsjonellt?

 

Chelsea
Inn: Sterling, Beach, Koulibaly og Hutchinson. 
Ut: Rudiger og Lukaku som er verdt og nevne.

Ikke gjort det noe bedre enn oss på noe område synes jeg.

Leicester
Inn: Ingen
Ut: Ikke noen nevneverdige. Men antar at hvertfall Tielemans går ut

Absolutt ikke gjort det noe bedre enn oss.. de har jo tross alt ikke gjort en drit.

Liverpool
Inn: Calvin Ramsay, Darwin Nunez, Fabio Carlvalho
Ut: Ben Davies, Origi, Mane, Minamino

Jeg ser ikke noe som tilsier at de har gjort et bedre overgangsvindu enn oss. Tvert imot.

Manchester City
Inn: Haaland, Ortega, Kalvin Phillips
Ut: Sterling, Jesus, Bazunu, Fernandinho, Zinchenko, Lavia

Ser heller ingenting som tilsier at de har gjort et mye bedre vindu enn oss. Haaland er spennende naturligvis - men de har mista en del også.

Manchester United
Inn: Eriksen, Martinez og Malacia
Ut: Pogba, Mata, Lingard, Matic, Cavani, Pereira

For et fantastisk vindu de har hatt..........

Tottenham
Inn: Perisic, Forster, Bissouma, Richarlison, Lenglet, Spence
Ut: Bergwijn,

Også et lag som har kjøpt en del. Mange vil sikkert påpeke at Richarlison er et bra kjøp - men det gjenstår å se. De samme ville vel garantert sagt at Jesus var bra om han hadde gått til Spurs og sagt ditto at Richarlison ikke er bra nok om han kom til oss. Synes heller ikke deres vindu er noe spesielt bedre enn våres.

West Ham
Inn: Aguerd, Areola (kjøpt etter låneopphold forrige sesong), Downes, Kelly
Ut: Noble, Yarmolenko

Skjedd lite også i West Ham som er verdt å nevne.

Ja da er jeg spent på å få høre hvem "rundt oss" det er som har gjort sine saker så ekstremt mye bedre enn oss og som tilsier at vi har gjort det dårlig...

 

Med andre ord så er Arsenal mest styrket av alle så langt i dine øyne? Det er vel kortversjonen 

Link to comment
Share on other sites

City kunne vel sist sesong nesten spilt med 2 lag, de hadde en utrolig stall og at de selger noen trur jeg ikke har så mye å si. At de får inn Håland har mye å si, han kommer til å bøtte inn mål slik som city spiller. Klar favoritt og forbedret seg mener jeg. 20 poeng foran oss trur jeg det fort blir.

Link to comment
Share on other sites

Vi får se hva som skjer fremover når det gjelder våre nye signeringer. Vi får håpe at de slår til ,samt at vi unngår skader på nøkkel spillere. 

Håper vi får en bedre åpning på sesongen en hva som var tilfellet i fjor. Åpning borte mot Palace kan bli en vanskelig nøtt. Er våre i et fortsatt ferie modus så taper vi. Det er Artetas ansvar å få våre klare til kamp.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Med andre ord så er Arsenal mest styrket av alle så langt i dine øyne? Det er vel kortversjonen 

På mange måter så er vel det kortversjonen :) Om ikke annet så er det hvertfall ikke de andre styrket veldig mye mer enn oss. Tottenham har jo kjøpt en del - men synes ikke kvaliteten dems er noe høyere enn våres.

Jeg tror hvertfall at vi har en fordel veldig få andre har - og det er at vi har en ung tropp som vil ta raske steg oppover. Det er en gode få kan matche.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Orakelet said:

På mange måter så er vel det kortversjonen :) Om ikke annet så er det hvertfall ikke de andre styrket veldig mye mer enn oss. Tottenham har jo kjøpt en del - men synes ikke kvaliteten dems er noe høyere enn våres.

Jeg tror hvertfall at vi har en fordel veldig få andre har - og det er at vi har en ung tropp som vil ta raske steg oppover. Det er en gode få kan matche.

Er helt enig i at vi har en særdeles lovende ung tropp. Vi har hatt det en god stund. Nå er det så langt Martinelli , ESR og Saka som har steget helt opp. Vi har andre lovende også , men de har ikke tatt steget ( feks AMN , Nelson )

Hva skjer med disse unge lovende hvis ikke laget får fremgang denne sesongen eller til og med neste sesong ? Disse unge lovende må ha dra hjelp.  

Tottenham og Conte viste dessverre seg fra en bedre side i sesong avslutningen og parkerte oss utenfor topp 4. Vi har gode spillere,  svært gode talenter , men jeg føler at det er mer fysisk styrke i Spurs laget. Det ble avgjørende i de siste kampene og vi ble dessverre for lette.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

Når det gjelder din vurdering av de andre lagene så tolker jeg det ditt hen at Arsenal må inn på topp 4. Hvis ikke har Arteta bommet fatalt. Dine vurderinger sier jo nærmest at ingen lag har hatt et bedre vindu en Arsenal. 

Mitt formål var å se på hva som faktisk har skjedd i de forskjellige klubbene da @Rosicky07 brukte det som et argument for at vårt vindu ikke var noe å være spesielt fornøyd med.

Jeg mener også at vi absolutt skal inn i top4 - helst top3 denne sesongen - samtidig er jeg realist og vet at det er variabler vi ikke ser enda. Det er fortsatt en god stund igjen av overgangsvinduet så både vi og andre klubber kan gjøre mange forretninger enda. Vi skal kjempe på flere arenaer - og om vi "bare" klarer 5. plass kommende sesong men kan vise til et trofe i FA-cup eller Europa liga, så er det også godkjent for min del. Det handler om progresjon - noe som er vanskelig når man er så høyt oppe allerede. Skal ikke glemme at vi med god margin var Englands 5. beste lag sesongen som var. 

I alt dette ligger det også at de av våre gutter som virkelig har blomstret, men som har hatt variabelt nivå i prestasjonene nettopp i år og neste år skal ta steg både ved å få et enda høyere toppnivå - men samtidig også stabilisere prestasjonene sine. Mange påpeker at vi falt sammen mot bedre motstand - men samtidig så styrte vi kamper mot både Liverpool og Manchester City før vi fikk en utvist og kampbildet snudde (så kan vi diskutere om de røde er korrekte eller ei). 2-0 mot Liverpool i liga cup og 2-1 mot city i ligaen i løpet av 3 uker er ikke å "falle sammen" for min del. Det er å vise at man har noe der oppe å gjøre. Så kan man ta kampene mot Palace, Brighton og Southampton som ble skjebnesvangre - og det var naturligvis ikke bra nok. Men det er de kampene vi skal stabilisere oss og vinne i år. Seier i de 3 kampene hadde gitt oss 3. plass faktisk. 

Så jeg oppsummere med at vi må bli mer stabile (det skjer naturlig også med erfaring på yngre spillere), vi må bli mer kliniske (Jesus inn og mer erfaring på vår nummer 14 er essensielt der) og vi må fortsette utviklingen vi har - som er ekstremt positiv. Mer positiv enn kanskje alle klubber i England - kanskje til og med verden.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Gunners68 said:

Er helt enig i at vi har en særdeles lovende ung tropp. Vi har hatt det en god stund. Nå er det så langt Martinelli , ESR og Saka som har steget helt opp. Vi har andre lovende også , men de har ikke tatt steget ( feks AMN , Nelson )

Hva skjer med disse unge lovende hvis ikke laget får fremgang denne sesongen eller til og med neste sesong ? Disse unge lovende må ha dra hjelp.  

Tottenham og Conte viste dessverre seg fra en bedre side i sesong avslutningen og parkerte oss utenfor topp 4. Vi har gode spillere,  svært gode talenter , men jeg føler at det er mer fysisk styrke i Spurs laget. Det ble avgjørende i de siste kampene og vi ble dessverre for lette.

Enig i mye - og det er også litt "risikoen" med det unge.. ikke alle blomstrer som ønsket. AMN og Nelson er kanskje de to mest synlige. Men samtidig er risikoen der også ved å kjøpe store "stjerner" - der har vi Pepe som et veldig godt eksempel.

Vi får inn nå spillere med vinner-mentalitet i spesielt Jesus og Zinchenko. De vil med sin erfaring og tilstedeværelse være ekstremt viktig for videre utvikling av de unge spillerne våre.

For meg så er det mange unge som har tatt steg - og som jeg tror kommer til å ta enda større steg fremover. Ødegaard, Saka, Martinelli, Saliba, Lokonga og Nketiah som er av de yngste. Også har man White, Gabriel, Tierney, Tomi, Jesus, Partey og enda flere med. 

Jeg skjønner jo også at vi alle er forskjellige og velger litt forskjellig forventning mot ny sesong - men jeg tar en veldig positiv inngangsvinkel nå fordi jeg tror det som skapes i Arsenal er noe veldig få klubber noen gang har sett av utvikling på kort tid noen sinne. Og jeg tror mange inkludert meg selv får se det når All or Nothing kommer i august :)

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Orakelet said:

Enig i mye - og det er også litt "risikoen" med det unge.. ikke alle blomstrer som ønsket. AMN og Nelson er kanskje de to mest synlige. Men samtidig er risikoen der også ved å kjøpe store "stjerner" - der har vi Pepe som et veldig godt eksempel.

Vi får inn nå spillere med vinner-mentalitet i spesielt Jesus og Zinchenko. De vil med sin erfaring og tilstedeværelse være ekstremt viktig for videre utvikling av de unge spillerne våre.

For meg så er det mange unge som har tatt steg - og som jeg tror kommer til å ta enda større steg fremover. Ødegaard, Saka, Martinelli, Saliba, Lokonga og Nketiah som er av de yngste. Også har man White, Gabriel, Tierney, Tomi, Jesus, Partey og enda flere med. 

Jeg skjønner jo også at vi alle er forskjellige og velger litt forskjellig forventning mot ny sesong - men jeg tar en veldig positiv inngangsvinkel nå fordi jeg tror det som skapes i Arsenal er noe veldig få klubber noen gang har sett av utvikling på kort tid noen sinne. Og jeg tror mange inkludert meg selv får se det når All or Nothing kommer i august :)

Syntes du kommer med to gode redegjørelser på synspunktene dine over her. 

Tror mange er enig i mye av det du skriver , inkludert meg. 

Eneste ankepunktet mitt er , som jeg har repetert noen ganger nå , at jeg ønsker en eller to brikker som drar de andre med seg. Får vi inn en mann som går foran i krigen og som drar de andre med seg blir vi farligere. En som er bedre en de vi alt har.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...