Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 minute ago, Gunners68 said:

Eneste ankepunktet mitt er , som jeg har repetert noen ganger nå , at jeg ønsker en eller to brikker som drar de andre med seg. Får vi inn en mann som går foran i krigen og som drar de andre med seg blir vi farligere. En som er bedre en de vi alt har.

Jeg har troa på at Ødegaard kan utvikle seg til å bli den spilleren. Gabriel og Tierney vet vi alt kan gå foran i krigen. Jeg tror også Zinchenko og Jesus kommer til å vise at de kan gjøre det. Samt har jeg et håp om at Saliba kan gjøre det. Han viste iallefall gode takter mot DCL i førsteomgangen mot Everton.

Får vi også inn Paqueta(🤞) er han en spiller som kan dette.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Marius- said:

Jeg syntes personlig det er rart vi skal spille arteta ball med xhaka fast starter på midtbanen. Det strider jo imot hele filosofien med hvordan vi raskt skal omstille oss.  

Hvis vi får inn Paqueta(🤞) eller Tielemans kommer Xhaka til å være mer en 'bit-part-player' når Partey er spilleklar. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

Syntes du kommer med to gode redegjørelser på synspunktene dine over her. 

Tror mange er enig i mye av det du skriver , inkludert meg. 

Eneste ankepunktet mitt er , som jeg har repetert noen ganger nå , at jeg ønsker en eller to brikker som drar de andre med seg. Får vi inn en mann som går foran i krigen og som drar de andre med seg blir vi farligere. En som er bedre en de vi alt har.

Er helt enig! Man trenger noen spillere som alltid går foran i krigen og drar de andre med seg. Jeg tror Jesus blir en slik spiller - og jeg tror Martin Ødegaard blir en slik spiller. Han går foran med arbeidsinnsats - og det later til at han snakker og motivere andre veldig mye. Jeg tror også at Gabriel blir en slik spiller defensivt. Man så glimt av det forrige sesong - men det kommer til å bli bare mer og mer.

Jeg tror sjansen er størst for at vi utvikler noen til den rollen - enn at vi kjøper noen fler.. Men man vet jo aldri.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Simbad said:

Hvis vi får inn Paqueta(🤞) eller Tielemans kommer Xhaka til å være mer en 'bit-part-player' når Partey er spilleklar. 

Ser en del troverdige kilder som påpeker at pga vanskeligheter med salg av andre spillere som skal selges - så er Xhaka en av de som vurderes tilbudt andre klubber så man kan finansiere neste ledd med kjøp. Om det er sant er jo usikkert.. Men jeg forstår tankegangen til Arteta og Edu om det er tilfelle. 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Simbad said:

Ryktes at Potter ønsker Tavares på lån i Brighton. Gir mening i mine øyne når Cucurella er på vei til City. 

Potter pleier være fan av noen som kan forsvare... Så at han vil Tavares er jo en gåte.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Potter pleier være fan av noen som kan forsvare... Så at han vil Tavares er jo en gåte.

Han foretrekker oftest å spille med en 3-4-3 eller 3-4-2-1 formasjon, selv om han også er fleksibel til å endre til fire bak når det kommer til motstander og tilgjengelige spillere.

Tavares har offensive kvaliteter som jeg tror kan blomstre med nok spilletid og i en vingbackposisjon med 3 stoppere bak seg. I tillegg tenker jeg Potter mener han er en dyktig nok trener(jeg er enig) til å kunne utvikle Tavares' defensive kvaliteter. 

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Romano er Atalanta nærme å hente Tavares på lån, men en evt utkjøpsklausul kan være det som gjør at det ikke skjer. Da han kom inn mot Chelsea i går synes jeg han hadde en veldig god kamp og fikk vist ved et par anledninger noen av styrkene sine. Gode klareringer med høyrebeinet i pressede situasjoner og noen sugende raid gjennom pressleddene til Chelsea som måtte felle ham på vei fremover.

Får vi lånt ham ut uten en utkjøpsklausul blir jeg veldig glad, for jeg ser et rått talent i gutten. Spilletid, selvtillit og jobbing med det defensive vil være viktig erfaring for ham.

Link to comment
Share on other sites

Tavares fikk også vist frem sin store svakhet - det å doble på ballfører uten å dekke pasningsrom mot den man egentlig har ansvaret for å dekke. 2 anledninger som gjør det ganske farlig for oss også. 

Tavares er et rått talent - men han er nå 3. valg hos oss. Han trenger spilletid så en tur til Atalanta kan gjøre han godt. 

Foruten Tavares, så er det Leno, Bellerin og Torreira som skal håndteres raskest visst nok. Jeg tror vi fort vekk kan få en bekreftelse på alle de tre sistnevnte i løpet av kommende uke. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Orakelet said:

Verserer mange rykter rundt Melo igjen. Lån, kjøp, lån med opsjon på kjøp, kjøp med spiller i bytte…

Hva tenker folk om Melo? Jeg har ikke sett han så mye…

Ingen anelse om hvordan han er - det eneste er at jeg er drittlei ryktene om ham. Han har jo vært ryktet til Arsenal hver dommer siden han ble 4 år?

Gabriel Jesus spilte en god kamp, men jeg er uenig i at han fortjente prisen som banens beste  for meg var det Martinelli  han var enorm i går  

Angående Tavares så liker jeg det jeg ser  hans svakheter bør være lett å trene vekk. Synes vi skal beholde Tavares PG heller selge Tierney. Da får vi inn en god slump penger i tillegg  

Pepe hadde også et godt innhopp i går  et flott frispark og et fint miniraid som endte i et skudd som ble blokkert (mesterlig om jeg får si det). Blir ikke lei meg om han blir i troppen vår neste sesong  har har sluttprodukt og noen egenskaper vi mangler (og noen egenskaper han mangler)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Ben Elfen said:

Ingen anelse om hvordan han er - det eneste er at jeg er drittlei ryktene om ham. Han har jo vært ryktet til Arsenal hver dommer siden han ble 4 år?

Gabriel Jesus spilte en god kamp, men jeg er uenig i at han fortjente prisen som banens beste  for meg var det Martinelli  han var enorm i går  

Angående Tavares så liker jeg det jeg ser  hans svakheter bør være lett å trene vekk. Synes vi skal beholde Tavares PG heller selge Tierney. Da får vi inn en god slump penger i tillegg  

Pepe hadde også et godt innhopp i går  et flott frispark og et fint miniraid som endte i et skudd som ble blokkert (mesterlig om jeg får si det). Blir ikke lei meg om han blir i troppen vår neste sesong  har har sluttprodukt og noen egenskaper vi mangler (og noen egenskaper han mangler)

Ja han fremstår som den nye Benzema for oss.. florerer rykter hele tiden. 

Usikker på hvor enkelt det er å "trene vekk" svakhetene til Tavares. Det fremstår som han trenger kamptrening for å trene på forskjellige situasjoner og ikke bare repetetive treningstrekk. Tierney er en enorm spiller som er bedre enn Tavares i så godt som alt han gjør. Vil heller at man forsøker å få han operativ og frisk, mens vi har Zinchenko som backup der.

Pepe.. nei.. 2 ting som var helt OK. Et frispark (som han uansett ikke kommer til å ha prioritet på å ta) og ett lite raid. Foruten det så sliter han (til tross for snart 3 år med Arteta ved roret) enormt med press og forsvar. Jeg tror ikke det er håp for han i det systemet Arteta vil spille. Han kan nok bli god et annet sted - men ikke hos oss. Mye bedre å berge stumpene (pengene) og få solgt han nå - så vi heller kan hente inn noen som passer i profilen vi ønsker (noe det ser ut til at vi er ekstremt dyktige på).

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Orakelet said:

Ja han fremstår som den nye Benzema for oss.. florerer rykter hele tiden. 

Usikker på hvor enkelt det er å "trene vekk" svakhetene til Tavares. Det fremstår som han trenger kamptrening for å trene på forskjellige situasjoner og ikke bare repetetive treningstrekk. Tierney er en enorm spiller som er bedre enn Tavares i så godt som alt han gjør. Vil heller at man forsøker å få han operativ og frisk, mens vi har Zinchenko som backup der.

Pepe.. nei.. 2 ting som var helt OK. Et frispark (som han uansett ikke kommer til å ha prioritet på å ta) og ett lite raid. Foruten det så sliter han (til tross for snart 3 år med Arteta ved roret) enormt med press og forsvar. Jeg tror ikke det er håp for han i det systemet Arteta vil spille. Han kan nok bli god et annet sted - men ikke hos oss. Mye bedre å berge stumpene (pengene) og få solgt han nå - så vi heller kan hente inn noen som passer i profilen vi ønsker (noe det ser ut til at vi er ekstremt dyktige på).

Jeg deler ikke din begeistring for Tierney. Synes han er middelmådig og svært lett å lese. Liker mye av det jeg ser av Tavares - og i eventuelle formasjonsendringernder vi spiller med 3 midtstoppere vil han passe enda bedre. 
 

Pepe gjorde flere bra ting enn de to tingene du nevner. For første gang så jeg gode returløp og gjenvinninger fra ham

Link to comment
Share on other sites

En Tierney som er frisk og i form er milevis bedre enn Tavares noen gang vil bli. Det tror i alle fall jeg. Men hvis Tierney skal fortsette med alle skadene og oppholdene slik det har vært hittil, så hjelper det lite å være god når man spiller så lite på "topp".

Link to comment
Share on other sites

Syntes det som er mest merkelig med mange av våre spillere i senere tid er de ujevne prestasjonene. 

Tierney har mange gode kvaliteter,  men er ujevn i prestasjoner,  men dessverre svært mottagelig for skader. Skader har satt ham tilbake. Vi har sett det samme med Bellerin. 

Tavares har vist gode kvaliteter,  har høy fart , men kan plutselig gjøre de merkeligste ting. Bør være mulig å få skolert han.

Ben Elfen likte hva han så av Pepe mot  Chelsea. For første gang så han retur løp og gjennvinninger fra mannen. Dessverre har de to tingene kommet alt for sent.  Så sent at Arteta ikke gir ham spilletid i PL. Mannen har kvaliteter,  men vi får se svært lite av det. 

At våre trenere ikke klarer å snu Pepe og AMN sine kvaliteter til det bedre er uforståelig for meg. De har en mulighet til å gi jernet og spille for fast plass i Arsenal.  Den muligheten har de ennå ikke grepet. 

Arteta har begynt å få form på vårt lag. Det vi nå må sørge for er å bli kvitt de som ikke har det som skal til i Arsenal.  Da er det best å bli kvitt de og så får de prøve seg et annet sted. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ben Elfen said:

Noen som har lyst til å oppdatere meg om rykter? Noen på vei inn eller ut?

I hovedtrekk så handler det i stor grad om spillere ut. 
Bellerin skal visst nok være enda nærmere Real Betis nå som Everton er på jakt etter Guido Rodriguez - det vil gi Betis nok penger til å kjøpe Bellerin. 

Leno ryktes å være den som er nærmest å bli offentliggjort - og da som spiller for Fulham (som ryktet lenge). Man skal være enig om en sum på 8mill + 2mill addons.

Torreira er det rykter om både hit og dit... Jeg synes synd på fyren.. Siste som jeg tolker det som litt "hold" i er at Torreira er foreslått til Juventus i bytteavtale mot Melo. Edu skal visst nok synes det hadde vært best med en låneavtale på Melo med opsjon på kjøp - så får man sett han i ett års tid pluss at det vil åpne for andre kjøp siden man da ikke må betale noe for han nå. 

Pablo Mari skal være i kontakt med Fenerbahce - men er også flere i seria A som vurderer hans tjenester.

AMN er det veldig lite rykter rundt...

Pepe har det skutt litt fart rundt. Leeds og Newcastle er populære klubber som nevnes. Leeds ønsker han som erstatter for Raphina, mens Newcastle.. vel de vet vel at de ikke kan kjøpe fra øverste hylle.

Inn er det siste jeg har sett Tielemans og en bekreftelse på at alt der er i orden men at Arsenal venter litt med selve gjennomføringer for å få noen spillere ut først.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, Orakelet said:

I hovedtrekk så handler det i stor grad om spillere ut. 
Bellerin skal visst nok være enda nærmere Real Betis nå som Everton er på jakt etter Guido Rodriguez - det vil gi Betis nok penger til å kjøpe Bellerin. 

Leno ryktes å være den som er nærmest å bli offentliggjort - og da som spiller for Fulham (som ryktet lenge). Man skal være enig om en sum på 8mill + 2mill addons.

Torreira er det rykter om både hit og dit... Jeg synes synd på fyren.. Siste som jeg tolker det som litt "hold" i er at Torreira er foreslått til Juventus i bytteavtale mot Melo. Edu skal visst nok synes det hadde vært best med en låneavtale på Melo med opsjon på kjøp - så får man sett han i ett års tid pluss at det vil åpne for andre kjøp siden man da ikke må betale noe for han nå. 

Pablo Mari skal være i kontakt med Fenerbahce - men er også flere i seria A som vurderer hans tjenester.

AMN er det veldig lite rykter rundt...

Pepe har det skutt litt fart rundt. Leeds og Newcastle er populære klubber som nevnes. Leeds ønsker han som erstatter for Raphina, mens Newcastle.. vel de vet vel at de ikke kan kjøpe fra øverste hylle.

Inn er det siste jeg har sett Tielemans og en bekreftelse på at alt der er i orden men at Arsenal venter litt med selve gjennomføringer for å få noen spillere ut først.

 

 

 

Takk 😘

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...