Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

580mill for Cucurella til Chelsea! Wow, for en pris! Kan ikke si jeg har sett han så overbevisende tidligere. Brighton har da på 2 sommere hentet 1 milliard på Cucurella og White. Rimelig god business på salgene deres.

Ellers håper man som alltid, at Chelsea vil slite. Håpet er at det blir for mye nytt, Tuchel blir grinete og de tar en United.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Marius- said:

580mill for Cucurella til Chelsea! Wow, for en pris! Kan ikke si jeg har sett han så overbevisende tidligere. Brighton har da på 2 sommere hentet 1 milliard på Cucurella og White. Rimelig god business på salgene deres.

Ellers håper man som alltid, at Chelsea vil slite. Håpet er at det blir for mye nytt, Tuchel blir grinete og de tar en United.

Tror fort det kan bli en realitet ja 😂😂

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Marius- said:

580mill for Cucurella til Chelsea! Wow, for en pris! Kan ikke si jeg har sett han så overbevisende tidligere. Brighton har da på 2 sommere hentet 1 milliard på Cucurella og White. Rimelig god business på salgene deres.

Ellers håper man som alltid, at Chelsea vil slite. Håpet er at det blir for mye nytt, Tuchel blir grinete og de tar en United.

Amen!

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Marius- said:

580mill for Cucurella til Chelsea! Wow, for en pris! Kan ikke si jeg har sett han så overbevisende tidligere. Brighton har da på 2 sommere hentet 1 milliard på Cucurella og White. Rimelig god business på salgene deres.

Ellers håper man som alltid, at Chelsea vil slite. Håpet er at det blir for mye nytt, Tuchel blir grinete og de tar en United.

 

Det er faen meg blodpris det. 580m for Cucu..-.- Kunne vel fått Cedric for den prisen :D?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Kunne faktisk fått Cedric og Mari for bare 20 millioner ekstra. 😂

Haha, vi kunne GITT de 20m for de to... 

Liker dog Cedric som en squad spiller.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Bekkern said:

Helt utrolig at vi må terminere kontrakt med Bellerin for å bli kvitt han mens Cucurella har en god sesong i PL og går for den prisen! Blir sikkert tredjevalg på vingbacken😉

Vi får se. Selvsagt hadde jeg ville hatt curcurllla i nærværende situasjon. Men det er nok lønna til bellerin som har bitt oss i aslet

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Marius- said:

Vi får se. Selvsagt hadde jeg ville hatt curcurllla i nærværende situasjon. Men det er nok lønna til bellerin som har bitt oss i aslet

Synd Bellerin var så mye skadeplaget for noen år siden. Etter det stagnerte han. I 2015/2016 var han seriens beste høyreback. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Bekkern said:

Synd Bellerin var så mye skadeplaget for noen år siden. Etter det stagnerte han. I 2015/2016 var han seriens beste høyreback. 

 

Stemmer det, mye av dette var grunnet farten, og den mistet han typ 40% av når han ble skada..  

Trist:/

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Vi er endelig kvitt Torreira. Det er deilig. En totalsum på €10M inkl. add-ons.

Nå mangler vi i mine øyne bare en midtbanespiller til som kan konkurrere med Thomas Partey.

Eller xhaka. Glede dette. Jeg tror parqueta eller tilemanns sammen med party bare gjør han bedre 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Marius- said:

Eller xhaka. Glede dette. Jeg tror parqueta eller tilemanns sammen med party bare gjør han bedre 

Grunnen til at jeg ønsker en som kan gjøre det Partey gjør er fordi det er ingen andre i troppen som kan det. Partey kan også fint spille høyere i banen mens f.eks. Xhaka, Sambi, Smith Rowe, Ødegaard etc. ikke kan dette. En annen ting er at det er null konkurranse for han. En ting alle trenger er sunn konkurranse så man ikke stagnerer.

Men, helt enig. En av høyere kvalitet vil mest sannsynligvis heve Partey også. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Stefanb said:

Grunnen til at jeg ønsker en som kan gjøre det Partey gjør er fordi det er ingen andre i troppen som kan det. Partey kan også fint spille høyere i banen mens f.eks. Xhaka, Sambi, Smith Rowe, Ødegaard etc. ikke kan dette. En annen ting er at det er null konkurranse for han. En ting alle trenger er sunn konkurranse så man ikke stagnerer.

Men, helt enig. En av høyere kvalitet vil mest sannsynligvis heve Partey også. 

Ser den, men er ikke egentlig partey sin konkurranse hans makker xhaka? Xhaka skal være offensiv i dagens arteta oppstilling. Det er han ræva på. Så en ny inn bare gjør dagens partey posisjon utfordret av; xhaka 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Marius- said:

Ser den, men er ikke egentlig partey sin konkurranse hans makker xhaka? Xhaka skal være offensiv i dagens arteta oppstilling. Det er han ræva på. Så en ny inn bare gjør dagens partey posisjon utfordret av; xhaka 

Ikke pdd. nei. Xhaka kan ikke spille den rollen Partey gjør, men Partey kan spille den rollen Xhaka gjør.

Det er ingen i laget som kan danke ut Partey i anker rollen og dermed kan ikke Partey danke ut Xhaka. 

Xhaka er ikke god nok defensivt til å spille alene som anker. Han er heller ikke heller ikke god nok i den nummer 8 rollen i dagens formasjon. Som backup/konkurrent så er han mer enn god nok, men tviler på at Xhaka ønsker det.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Stefanb said:

Ikke pdd. nei. Xhaka kan ikke spille den rollen Partey gjør, men Partey kan spille den rollen Xhaka gjør.

Det er ingen i laget som kan danke ut Partey i anker rollen og dermed kan ikke Partey danke ut Xhaka. 

Xhaka er ikke god nok defensivt til å spille alene som anker. Han er heller ikke heller ikke god nok i den nummer 8 rollen i dagens formasjon. Som backup/konkurrent så er han mer enn god nok, men tviler på at Xhaka ønsker det.

Om han ikke ønsker det, driter jeg en lang mars i. Da får han be om å selges, noe som egentlig er på høy tid. Men jeg har alltid har inntrykk av at xhaka sin beste rolle er som anker. Der spiller han vel også ofte på Sveits? Mulig du har rett her, men naturlige for meg med alle skadefrie ville jo vært xhaka inn i partey posisjonen (om han var utilgjengelig). 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Marius- said:

Om han ikke ønsker det, driter jeg en lang mars i. Da får han be om å selges, noe som egentlig er på høy tid. Men jeg har alltid har inntrykk av at xhaka sin beste rolle er som anker. Der spiller han vel også ofte på Sveits? Mulig du har rett her, men naturlige for meg med alle skadefrie ville jo vært xhaka inn i partey posisjonen (om han var utilgjengelig). 

Nei Xhaka spiller ikke som anker for Sveits. Han spiller som en dyptliggende playmaker (eller tidvis som boks-til-boks) som er hans soleklart beste posisjon. Han har aldri vært et anker og har alltid vært best når han har spilt ved siden av en mer defensiv spiller.

Skal Xhaka spille dypere så må han ha en mobil partner som kan gjøre halvparten av det defensive arbeidet. Han takler ikke jobben som anker. Det har han aldri gjort..

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på ryktene ang denne karen. Men Sandro Tonali skal ryktes å være på vei til London?

 

Tror han kunne vært en sykt bra fit i Arsenal.

God både på venstre og høyre side, av både en 2 eller 3manns midtbane. 

Er også VELDIG god å posisjonere seg riktig, og innehar ok fart!  

Han er også ung, så han passer fint inn i Arsenal sin kjøpe policy.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Det har ikke vært et eneste seriøst rykte om potensielle spillere inn siden vi signerte OZ35. Vi har derimot fått noen spillere ut, både permanent og på lån. Tror dere vi henter en CM før vinduet stenger? Det er den posisjonen som er mest prekær i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...