Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

48 minutes ago, Orakelet said:

D90C0217-7D2F-48D6-BF33-1A8F7B4F5630.thumb.png.52c892237530ee055cabb3f7171cc23b.png
 

lån uten opsjon på kjøp. Perfekt mener jeg.

Helt enig! Vi får håpe Tavares lar seg inspirere av Saliba, som ser ut til å få en sentral rolle etter låneopphold i samme klubb. Nå skal kanskje Kolasinac og Tavares konkurrere om samme plass?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bergkampje said:

Skulle nesten tro vi var samarbeidsklubb med Marseille om dagen! Haaper han faar en god sesong i ligue 1. Tipper han lett tar plassen foran Kola i hvert fall

Vi får håpe Tavares kommer tilbake i godt slag til oss. Når det gjelder samarbeid med Marseille så får de ta godt vare på Guendouzi 😁 I slåsskamp på banen mot Real Betis på onsdag. Han vil det alltid være trøbbel med. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Vært på vidda noen dager, men det stemmer at lite konkret har skjedd de siste dagene? Ingen bekreftet ut/solgt, og ingen inn?

Tavares skal ha medical for lån hos Marseille. Foruten det er det bare løse rykter uten spesielt store fremskritt.

Link to comment
Share on other sites

Tavares er for øvrig bekreftet på lån til Marseille.

 

Når det gjelder laget/troppen så føler jeg vi begynner å nærme oss noe veldig bra. Dog er det fortsatt et stort dropp i kvalitet fra våre beste til de neste i rekken.

Med Partey og Xhaka ute så er midtbane alternativene våre Elneny og Lokonga. Som jeg har sagt siden forrige sesong så kan jeg ikke skjønne hvordan Arteta og Edu (som er midtbanespillere selv) ikke ser denne store svakheten i laget.

Droppet fra disse to til de neste i rekken er så massivt at man går fra topp 4 til nedrykksplass sett i midtbanesammenheng.

Føler vi har grei dekning på keeperplassen, midtstopper og nå begge backene (med White og Zinchenko som alternativer ved siden av Tomi, Tierney og Cedric). Sentral midtbane er et svakt ledd, offensiv midtbane så har Vieira kommet inn, høyrekanten så har vi Pepe bak Saka (dog er det et stort fall i kvalitet/spillestil), Martinelli/ESR er god dekning på venstre og med Jesus/Nketiah har vi god dekning på spissplass også.

Som sagt: En midtbanespiller av høy kvalitet så er troppen veldig mye sterkere.

Det er midt siste ønske i sommer for spillere inn. Ved siden av at vi kvitter oss med en del daukjøtt som er nevnt hundre ganger.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Stefanb said:

Tavares er for øvrig bekreftet på lån til Marseille.

 

Når det gjelder laget/troppen så føler jeg vi begynner å nærme oss noe veldig bra. Dog er det fortsatt et stort dropp i kvalitet fra våre beste til de neste i rekken.

Med Partey og Xhaka ute så er midtbane alternativene våre Elneny og Lokonga. Som jeg har sagt siden forrige sesong så kan jeg ikke skjønne hvordan Arteta og Edu (som er midtbanespillere selv) ikke ser denne store svakheten i laget.

Droppet fra disse to til de neste i rekken er så massivt at man går fra topp 4 til nedrykksplass sett i midtbanesammenheng.

Føler vi har grei dekning på keeperplassen, midtstopper og nå begge backene (med White og Zinchenko som alternativer ved siden av Tomi, Tierney og Cedric). Sentral midtbane er et svakt ledd, offensiv midtbane så har Vieira kommet inn, høyrekanten så har vi Pepe bak Saka (dog er det et stort fall i kvalitet/spillestil), Martinelli/ESR er god dekning på venstre og med Jesus/Nketiah har vi god dekning på spissplass også.

Som sagt: En midtbanespiller av høy kvalitet så er troppen veldig mye sterkere.

Det er midt siste ønske i sommer for spillere inn. Ved siden av at vi kvitter oss med en del daukjøtt som er nevnt hundre ganger.

Edu og Arteta har et ess i ermet når det gjelder midtbanen. Det må de ha. 

Det er bra dekning på de fleste plasser,  men midtbanen kan bli et problem,  som det ble sist sesong. 

Derfor er jeg overbevist om at det må komme inn en ekstra midtbane spiller før vinduet stenger. Hadde egentlig trodd den spilleren skulle være på plass til sesong start. 

Edu og Arteta har skaffet oss gode spillere i dette vinduet, men det gjenstår en brikke på midtbanen. 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Gunners68 said:

Edu og Arteta har et ess i ermet når det gjelder midtbanen. Det må de ha. 

Det er bra dekning på de fleste plasser,  men midtbanen kan bli et problem,  som det ble sist sesong. 

Derfor er jeg overbevist om at det må komme inn en ekstra midtbane spiller før vinduet stenger. Hadde egentlig trodd den spilleren skulle være på plass til sesong start. 

Edu og Arteta har skaffet oss gode spillere i dette vinduet, men det gjenstår en brikke på midtbanen. 

Jeg håper det. Jeg håper virkelig at vi får se Tielemans (eller en annen av lik kvalitet) inn før vinduet stenger.

Vi har hatt et sensasjonelt overgangsvindu så langt. Vi har hentet inn en verdensklassespiller på topp i Jesus. Et megatalent i Vieira og en veldig god spiller i Zinchenko.

Ved siden av dette er Saliba tilbake fra lån i Frankrike og gjør at White kan bekle høyrebacken.

Dette har gjort at spiss, høyre og venstreback er sikret samt at vi har blitt bedre defensivt med Saliba inn og vi har en spiller som kan komme inn for Ødegaard. Noe vi manglet forrige sesong.

Tar man også i betraktning at spillere som Nketiah, Saka, Martinelli og Smith Rowe har tatt store steg så er dette ekstremt godt.

Det er som vi sier.. kun en ting som skurrer. Og det er på midtbanen. Tielemans, Paqueta, Matheus Nunes, Caqueret e.l. er noe vi virkelig trenger. Eller Rice/De Jong.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Simbad said:

Det her skjer garantert ikke, men hvor moro hadde det ikke vært om vi kom inn og stjal De Jong foran snuten på Manure. 

Hvilken klubb er  mest interessant for De Jong eller andre spillere ? United hvor det er mye problemer som skal løses eller Arsenal hvor det nå ser ut til at det er noe virkelig bra på gang ?

Kan komme en overraskelse bare det finnes penger nok 😁

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, bergkampje said:

Derfor jeg er direkte sjokkert over pengebruken deres denne sommeren 

De har solgt langsiktige inntekter for kortsiktige inntekter blant annet.

Som nevnt i en annen tråd så har Swiss Ramble på twitter en lang tråd hvis man er interessert i å se hvordan.

Det jeg dog ikke skjønner er hvorfor spillere vil til Barcelona når de er såpass skakkjørt.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, bergkampje said:

Derfor jeg er direkte sjokkert over pengebruken deres denne sommeren 

De satser knallhardt på å vinne enten La Liga eller CL de neste få sesongene. Klarer de ikke det, kan satsinga deres føre til at de ender opp med en enda heftigere gjeld og i en enda verre posisjon. 10 av spillerne i førstelagstroppen deres er over 30 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

De satser knallhardt på å vinne enten La Liga eller CL de neste få sesongene. Klarer de ikke det, kan satsinga deres føre til at de ender opp med en enda heftigere gjeld og i en enda verre posisjon. 10 av spillerne i førstelagstroppen deres er over 30 

La oss håpe det går til helvete. :) 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

De har solgt langsiktige inntekter for kortsiktige inntekter blant annet.

Som nevnt i en annen tråd så har Swiss Ramble på twitter en lang tråd hvis man er interessert i å se hvordan.

Det jeg dog ikke skjønner er hvorfor spillere vil til Barcelona når de er såpass skakkjørt.

Jeg lette etter tråden fra Swiss Ramble men fant den ikke. Jeg er ikke så Twitter-kyndig. Kan du dele den?

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...