Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, Stefanb said:

Vi setter jo BE på han. Han løfter ikke 30 millioner pund (ca. 13,6 millioner kg).

Her snakker vi bauta!

Hadde jeg sett Akinfenwa komme mot meg så hadde jeg løpt som faen - mer enn 20 meter

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Ben Elfen said:

Hadde jeg sett Akinfenwa komme mot meg så hadde jeg løpt som faen - mer enn 20 meter

Pingle. Du blir ikke utnevnt til kaptein hvert fall med den holdningen 😂

14 minutes ago, Marius- said:

Det hadde vært no

Lets hope.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Ben Elfen said:

Jepp. Pingle er en passende beskrivelse

Er bevis på at selv pingler kommer i alle størrelser... Egentlig en vandrende motsetning. Men det er du jo også på mange andre måter...

Link to comment
Share on other sites

4 signeringer så langt. 1 ekstremt høy kvalitet, 1 meget god og potensielt ekstremt høy kvalitet, 1 med skyhøyt potensiale og 1.. reserver.

Zinchenko later til å være på vei når selv Arteta bare sier "Når vi har en oppdatering så skal dere få den" - ingen benektelse eller "vi snakker ikke om andres spillere". Det er for meg et hint om at dette er høyst reelt og egentlig bombesikkert.

Paqueta - en jeg ikke kan mye om men har tatt meg tid til å se på litt klipp her og der. De viser hvertfall hva han er kapabel til uten at det sier stort om kvalitetene jevnt over... Men fyren har uten tvil et toppnivå som vil løfte oss enormt. Dette er jo den som fortsatt i stor grad kun er rykter uten noe håndfast - ei heller spesielt konkret fra "sikre kilder". Det var vel mer konkrete rykter på Tielemans - og det kan jo hende det fortsatt ikke er dødt?

Jeg sitter med en følelse av at vi kjøper Paqueta hvis vi får til - hvis ikke er Tielemans backup. Uansett vil det komme inn en enormt god spiller i en av de to. Paqueta har vel en fordel med mer allsidighet i sin posisjon på banen, noe som er ganske tydelig er Arteta sin "go-to" i valg av spillere.

Jeg er så sikker på at disse kjøpene kommer, at jeg tar det knusende med ro på kjøpesiden. Det jeg er veldig spent på er salg. Mine "2 cents":

  • Bernd Leno - Kommer til Ã¥ gÃ¥ til Fulham bare Arteta og Edu fÃ¥r pressa sÃ¥ mye penger som mulig ut av overgangen.
  • Nicolas Pepe - Tror ikke vi fÃ¥r solgt han... Tror han blir en sesong til som en backup i nøden og kanskje i noe ligacup og andre mindre viktige kamper.
  • Hector Bellerin - Samme som Leno. Blir solgt men Edu og Arteta skal ha sin pris eller i det minste prøve Ã¥ fÃ¥ mer ut av salgene vÃ¥re. Observasjon: Saliba stÃ¥r fortsatt uten nummer pÃ¥ hjemmesidene til klubben vÃ¥r - og det er nok fordi han skal ha nummer 2 pÃ¥ den ene eller den andre mÃ¥ten ;) 
  • Lucas Torreira - Akk.. Torreira.. Jeg trodde han hadde en fin fremtid i Arsenal men den gang ei. Alt sÃ¥ ut til Ã¥ ende opp med salg til Fiorentina etter en flott sesong der - sÃ¥ bestemmer Fiorentina seg for Ã¥ prute pÃ¥ bÃ¥de lønn og overgangssum og vipps.. ingen deal. NÃ¥ stÃ¥r Torreira der... Arsenal stÃ¥r der.. og de ser dumt pÃ¥ hverandre. Hva skal man gjøre? Han er overflødig for Arteta sÃ¥ han mÃ¥ bort... Jeg tror det blir et nytt lÃ¥n til Spania eller Italia.
  • Ainsley Maitland-Niles - Favoritten til @Ben Elfen (Sikkert basert pÃ¥ tonnasje). Ingen fremtid i Arsenal - og beviste det i Roma da han ikke presterte stort der. Hva som skjer med han? Jeg tror han er typen som nÃ¥ blir i Arsenal og hever lønn. Han fremstÃ¥r som litt "Lord Bendtner" - spesielt med tanke pÃ¥ kravet om at han skal spille en spesifikk posisjon og ikke noe annet. Ender opp med et nytt lÃ¥n eller pÃ¥ benken/reservelaget.
  • Reiss Nelson - Hadde en flott sesong, spesielt siste del, for Feyenoord. Jeg tror dog ikke at det er plass til Mister Nelson i Arsenal sÃ¥ enten blir det et nytt lÃ¥n, eller sÃ¥ blir det salg til en klubb av typen Feyenoord var. 
  • Nuno Tavares - Med Zinchenko inn sÃ¥ er Tavares brÃ¥tt overflødig. Det vil nok si at ryktene rundt et exit enten salg eller lÃ¥n er høyst reelle. Jeg tror Arteta ser potensialet i Tavares og liker hans offensive innstilling - sÃ¥ jeg heller mot lÃ¥n sÃ¥ man kan enten cashe inn litt ekstra neste sesong hvis han presterer dit han gÃ¥r - eller fÃ¥r tilbake en spiller av høyere kvalitet (som med Saliba).

Sikkert noen jeg har glemt her som man burde ha en formening om.. Men oppsummert så er det disse jeg er mest spent på. Jeg tror spesielt Leno, Pepe, Bellerin, Torreira og AMN er jokere som klubben forventer og virkelig vil bli kvitt. Litt penger inn, og ikke minst penger spart på lønnsposten. Hvis alle disse blir solgt så tror jeg det brått kan dukke opp et kjøp eller to til helt på tampen... 

Link to comment
Share on other sites

Herlig med Zinchenko inn. Jeg er ganske sikker på at det kommer inn minst enda én før vinduet stenger.

Nå ryktes det at Lyon har halvert kravet for Paqueta(til ca £34 mill), noe jeg vil si er en veldig bra pris for en spiller som får mange minutter på et sterkt brasiliansk landslag. Kun Marquinhos og Danilo som fikk flere minutter i VM-kvalifiseringen for Brasil forrige sesong. Og kun de nevnte to over pluss Neymar og Thiago Silva som fikk flere minutter totalt for Brasils landslag i fjor.(Transfermarkt)

Link to comment
Share on other sites

Paqueta hadde vært deilig. Tielemans likeså.

Dog har Paqueta høy energi og er veldig god på press. Noe som gjør at han er veldig egnet til den type fotball Arteta prøver å implementere i Arsenal. Tielemans liker seg litt dypere, men han er fortsatt en stor måltrussel med en helt vanvittig skuddfot og pasningsfot.

Førstelag basert på spillerne vi har pdd. (+ Paqueta)

Ramsdale
Tomi - White - Gabriel - Tierney
Partey - Paqueta
Saka - Ødegaard - Martinelli
Jesus

Andrelag basert på spillerne vi har pdd.

Leno
Bellerin - Saliba - Holding - Zinchenko
Sambi - Xhaka
Pepe - Vieira - Smith Rowe
Nketiah

Veldig brukbart førstelag og andrelag det der. Dog forventer jeg at Leno, Bellerin og Pepe forsvinner. Pluss Runarsson, Mari, Tavares (på lån/permanent), Niles, Torreira, Nelson og Balogun (lån).

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Stefanb said:

Paqueta hadde vært deilig. Tielemans likeså.

Dog har Paqueta høy energi og er veldig god på press. Noe som gjør at han er veldig egnet til den type fotball Arteta prøver å implementere i Arsenal. Tielemans liker seg litt dypere, men han er fortsatt en stor måltrussel med en helt vanvittig skuddfot og pasningsfot.

Førstelag basert på spillerne vi har pdd. (+ Paqueta)

Ramsdale
Tomi - White - Gabriel - Tierney
Partey - Paqueta
Saka - Ødegaard - Martinelli
Jesus

Andrelag basert på spillerne vi har pdd.

Leno
Bellerin - Saliba - Holding - Zinchenko
Sambi - Xhaka
Pepe - Vieira - Smith Rowe
Nketiah

Veldig brukbart førstelag og andrelag det der. Dog forventer jeg at Leno, Bellerin og Pepe forsvinner. Pluss Runarsson, Mari, Tavares (på lån/permanent), Niles, Torreira, Nelson og Balogun (lån).

Ikke bli overrasket dersom det viser seg at Saliba og Zinchenko spiller på førstelaget, med White og Tierney ned

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ben Elfen said:

Ikke bli overrasket dersom det viser seg at Saliba og Zinchenko spiller på førstelaget, med White og Tierney ned

Nei tror det kan være veldig sunt med konkurranse. Samt at Tierney/Zinchenko er ganske forskjellige spillertyper så de kan fint rotere mtp. motstander eller type kamp.

Skal heller ikke se bortifra at White spiller en del på høyreback hvis Tomi er skadet. Han er bedre enn både Bellerin og Cedric der i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Stefanb said:

Nei tror det kan være veldig sunt med konkurranse. Samt at Tierney/Zinchenko er ganske forskjellige spillertyper så de kan fint rotere mtp. motstander eller type kamp.

Skal heller ikke se bortifra at White spiller en del på høyreback hvis Tomi er skadet. Han er bedre enn både Bellerin og Cedric der i mine øyne.

Troppen begynner å se veldig bra ut. Og med flere muligheter i flere roller. Mister vi et par-tre spillere samtidig som i fjor, burde det ikke ta bort kvaliteten like kraftig som vi så da både Partey, Tierney og Tomi var ute samtidig. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Simbad said:

Troppen begynner å se veldig bra ut. Og med flere muligheter i flere roller. Mister vi et par-tre spillere samtidig som i fjor, burde det ikke ta bort kvaliteten like kraftig som vi så da både Partey, Tierney og Tomi var ute samtidig. 

Store problemet for meg er faktisk Partey's backup. Egentlig burde vi kjøpt inn en som tok Partey's defensive plass, så dyttet Partey inn i 8-er rollen. Da har man en erstatter for Partey i Xhaka/Sambi og en erstatter for den nye DM-en i Partey/Elneny.

Med Paqueta inn så er det Xhaka som blir Partey's erstatter, og der vet vi at ting ikke er helt optimalt. Dog kan det hende at med Paqueta sin arbeidsinnsats ved siden av seg så vil Xhaka få bedre arbeidsvilkår.

Bare en liten tanke, men troppen begynner å se veldig bra ut. Bare håper vi kan kvitte oss med disse spillerne og erstatte de med bedre spillere som passer inn.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Stefanb said:

Store problemet for meg er faktisk Partey's backup. Egentlig burde vi kjøpt inn en som tok Partey's defensive plass, så dyttet Partey inn i 8-er rollen. Da har man en erstatter for Partey i Xhaka/Sambi og en erstatter for den nye DM-en i Partey/Elneny.

Med Paqueta inn så er det Xhaka som blir Partey's erstatter, og der vet vi at ting ikke er helt optimalt. Dog kan det hende at med Paqueta sin arbeidsinnsats ved siden av seg så vil Xhaka få bedre arbeidsvilkår.

Bare en liten tanke, men troppen begynner å se veldig bra ut. Bare håper vi kan kvitte oss med disse spillerne og erstatte de med bedre spillere som passer inn.

Hvis Paqueta blir en realitet 🤞, ser jeg for meg at arbeidsinnsatsen til både ham og MØ8 vil kunne gi en evt Xhaka i DM-rollen bra nok arbeidsvilkår. Spesielt hvis vi spiller med en 3-er på midten. Samme hvis feks Elneny skulle måtte ta den rollen.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Hvis Paqueta blir en realitet 🤞, ser jeg for meg at arbeidsinnsatsen til både ham og MØ8 vil kunne gi en evt Xhaka i DM-rollen bra nok arbeidsvilkår. Spesielt hvis vi spiller med en 3-er på midten. Samme hvis feks Elneny skulle måtte ta den rollen.

Må faktisk heller ikke glemme Zinchenko i regnestykket her (så lenge Tierney ikke er skadet). Han er bedre offensivt enn defensivt, men han kunne også steppet inn.

Det eneste jeg ikke liker noe særlig er at alle spillerne er venstrebente omtrent 😅

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Stefanb said:

Må faktisk heller ikke glemme Zinchenko i regnestykket her (så lenge Tierney ikke er skadet). Han er bedre offensivt enn defensivt, men han kunne også steppet inn.

Det eneste jeg ikke liker noe særlig er at alle spillerne er venstrebente omtrent 😅

Venstrebente folk er bra folk altså

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Stefanb said:

Må faktisk heller ikke glemme Zinchenko i regnestykket her (så lenge Tierney ikke er skadet). Han er bedre offensivt enn defensivt, men han kunne også steppet inn.

Det eneste jeg ikke liker noe særlig er at alle spillerne er venstrebente omtrent 😅

Absolutt ikke. Jeg liker veldig godt at vi har så mange muligheter. Og kvalitet!

Hehe, ja, vi har ekstremt mange venstrebeinte spillere nå! Men mer kreativitet ;)

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Stefanb said:

Joda, men de er som regel mer enbent enn høyrebente spillere :P

Saka og Vieira er veldig tofota! Tavares også for den saks skyld, selv om han ikke virker å klare å treffe en låvedør. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...