Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

54 minutes ago, Simbad said:

Vi har ikke 'råd' til å betale £80 mill for én midtstopper i tillegg til lønningene slike stoppere har.

Dette er grunnen til at vi betalte 'kun' £50 mill for Ben White, men på nesten halvparten av ukeslønna van Dijk har. Det er ganske klart at strategien Edu/Arteta har nå er å signere spillere som er i ferd med å bryte ut som toppspillere og på langt lavere lønninger enn de som alt har slått ut i full blomst.

Både Gabriel, White og Saliba har potensial til å bli toppspillere i løpet av et par-tre sesonger(midtstoppere når i gjennomsnitt sin 'peak' når de er ca 27 år gamle).

Hva mener du van dajik ligger på i ukeslønn nå? Og hva har Ben W?

 

Edit fant det: Virgil 2,2 og Ben ca 1,4

Rimelig stor forskjell ja....

 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

33 minutes ago, Marius- said:

Hva mener du van dajik ligger på i ukeslønn nå? Og hva har Ben W?

 

Edit fant det: Virgil 2,2 og Ben ca 1,4

Rimelig stor forskjell ja....

 

Jepp. Og sannsynligvis (ikke bekreftet) er det uten eventuelle bonuser. Ganske sikker på at bonusene til van Dijk ligger på høyere summer enn White sine av flere grunner. Feks alder, status på klubb(hva klubbene kjemper om) osv. 

Edit: Ifølge de sidene jeg har sett på, ligger White på 1.2, men det er nok ingen sider som har hundre prosent korrekt lønn.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

At Van Dijk ligger på ca 2,2 millioner i uken + bonuser er intet å si på. Jan er en av verdens beste stoppere.  Husker godt hva vi betalte Øzil i uken og hva han bidro med. Høye lønninger har folk hatt i Arsenal før,  spørsmålet er hva vi betaler for.

Skal vi få inn noen som har det ekstra som skal til , så må vi betale for det. Dette er i tråd med Arsenals begrunnelse for å forlate Highbury. 

Det vil koste hvis vi skal ha fremgang. Det er ikke alltid det lureste å vente 2 - 3 år på om noen forhåpentligvis skal bli klasse spillere. 

Link to comment
Share on other sites

Torreira sin overgang til Valencia er ennå ikke sluttført. Sevilla er interessert i Pepe , men vil så langt bare gi 15 millioner pund. Arsenal ønsker 25 millioner pund for Pepe. Pepe har lønnskrav på 100 pund i uken , men Sevilla har bedt ham om å fire på det kravet.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Torreira sin overgang til Valencia er ennå ikke sluttført. Sevilla er interessert i Pepe , men vil så langt bare gi 15 millioner pund. Arsenal ønsker 25 millioner pund for Pepe. Pepe har lønnskrav på 100 pund i uken , men Sevilla har bedt ham om å fire på det kravet.

 

100 pund i uka er jo ingen ting 😜

Link to comment
Share on other sites

Link

“My plan is to fight and work with the team, win as much as possible, and grow more.

“It feels good to be back and starting pre-season. I’m so excited to continue training and playing in the friendly games. It’s important to be here with the fans, as well as my teammates. I hope we’ll enjoy some good training and games which is important before the start of the season.”

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ben Elfen said:

Tipper det betyr at han er klar i løpet av noen dager. Gode nyheter

Siden city også er på vei til USA så vil man nok få det på plass så han kan komme inn i troppen når de først er der borte (håper jeg)

Link to comment
Share on other sites

Gode nyheter hvis Zinchenko kommer, kan vel bekle flere roller. Ringte en ihuga Cityfan til meg til meg igår. Han likte dårlig at Jesus gikk til oss, var en gjevlig god spiller som jobbet knallhardt. Må vel bite ordene i meg at jeg ikke hadde sansen for ham.

Link to comment
Share on other sites

Romano melder at vi skal være enige med City(verbal enighet) om en overgangssum på £30 mill. Hvis det stemmer, er det en veldig god pris i mine øyne.

25 år gammel spiller med massevis av erfaring og flere troféer.

En gjenganger med egentlig alle vi henter denne sesongen. Alle har vunnet noe på seniornivå og kun én(Turner) er over 26 år gammel. 

Jeg tror fortsatt vi er på utkikk etter enda en spiller, men med både Zinchenko, Jesus, Vieira, Marquinhos og Turner inn ser dette vinduet veldig veldig veldig bra ut så langt. I tillegg er Saliba tilbake fra lån med massevis av erfaring.

Jeg har troa på at dette blir en veldig spennende sesong for oss.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Rosicky07 said:

Men han har jo utalt at han ville spille cm fast. Fryktet at dette blir svaret vårt i den posisjonen..

I så tilfelle blir han en oppgradering på Xhaka i #8-rollen. Hvorfor frykter du det? 

Link to comment
Share on other sites

Har alltid sett på Zinchenko som en fin potet jeg også. Mulig han er veldig god på midten, da city faktisk har verdensklasse med dekning der. Men usikker på om han er bedre enn xhaka i den posisjonen? Derimot som bredde er han jo enorm å ha i en tropp da han kan spille flere posisjoner. En ung Millner? 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Marius- said:

Har alltid sett på Zinchenko som en fin potet jeg også. Mulig han er veldig god på midten, da city faktisk har verdensklasse med dekning der. Men usikker på om han er bedre enn xhaka i den posisjonen? Derimot som bredde er han jo enorm å ha i en tropp da han kan spille flere posisjoner. En ung Millner? 

Han er absolutt bedre enn Xhaka i #8-rollen. Xhaka har sine kvaliteter, men det er ikke som en #8. Mer som en dyptliggende playmaker. 

Og det virker som at det er 4-3-3 Arteta til syvende og sist ønsker at vi skal spille.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, sas2002 said:

Han danker ut Tierney også. Rettelse han spiller der pgs skadene til Tierney som kommer om noen uker etter sesongstart.

Det blir skikkelig konkurranse både på venstrebacken og i den venstre #8-rollen. Noe vi ikke hadde ordentlig av i fjor. Noe som også kanskje kan gjøre at KT blir mindre skadeutsatt. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

I så tilfelle blir han en oppgradering på Xhaka i #8-rollen. Hvorfor frykter du det? 

Jøss, snakk om å nedsnakke vår viktigste midtbanespiller. Zinchenko er ikke i nærheten av Xhaka på sentral midtbane. 

På venstreback derimot er han på nivå med Tierney.

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Pirès#7 said:

Jøss, snakk om å nedsnakke vår viktigste midtbanespiller. Zinchenko er ikke i nærheten av Xhaka på sentral midtbane. 

På venstreback derimot er han på nivå med Tierney.

Les hva jeg skriver:

Xhaka har sine kvaliteter, men ikke som en venstre #8. Og det er 4-3-3 Arteta virker å ønske å gå over til på sikt. Xhaka fungerer best som en dyptliggende playmaker hvor han slipper å løpe mye. Zinchenko har motoren og teknikken til å bevege seg gjennom ledd med ball, samtidig som at han har god nok pasningsfot til å spille seg gjennom ledd for deretter å bevege seg i mer offensivt rom. Han er mye mer dynamisk enn det Xhaka noen gang har vært. 

Han er ikke like god defensivt som Tierney, men han er en like god, om ikke bedre ballspiller, samt at han er en bedre ballfører i trange rom.

Zinchenko gir oss flere muligheter, og hvis vi spiller 4-3-3 er han et bedre alternativ som venstre #8 enn Xhaka.

Link to comment
Share on other sites

Mulig du har rett Simbad, dog har ikke JEG sett noe som tilsvarer entusiasmen din med han på midten. Derimot som backup for tierney er han uendelig mye bedre enn tavares (ikke at det skal mye til). Samt at alt jeg har lest meg til, tilsier at han anvendelig i flere posisjoner.

Om han er mye bedre enn xhaka i den eller den midtbane posisjonen gjenstår å se. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...