Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

7 minutes ago, Ben Elfen said:

Bare 5 keepere? Her trenger vi et par, tre til synes jeg. 
 

Hvem er Reuell Walters? Aldri hørt om han

17 år gammel høyreback/midtstopper som startet sammen med Mari mot Nürnberg.

Edit: signerte proffkontrakt i februar. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Just now, Simbad said:

17 år gammel høyreback/midtstopper som startet sammen med Mari mot Nürnberg.

Ok. Dreit fullstendig i den kampen, men kommer til å følge litt mer med nå. Kult med en 17 åring ❤️  
 

jeg skal forresten over dammen og se Arsenal Sevilla. Noen andre som skal?

Link to comment
Share on other sites

Nå meldes det at Partey skal være på vei for å slutte seg til laget i USA. Arsenal skal angivelig ikke suspendere Partey og han skal få spille kamper fremover. Den juridiske avdelingen til Arsenal ser vel at dette går mot henleggelse grunnet falske anklager.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

Det er veldig sannsynlig at vi ikke får solgt noen av leie soldatene. Det har vært en lei tendens når det gjelder våre spillere. 

Den tendensen ser vi hos samtlige toppklubber i PL. Det er veldig lite penger i de andre ligaene pt. Det har vært masse interesse for bla. Torreira og Bellerin, men de klarer ikke matche klubbens forventninger til overgangsbeløp. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Gunners68 said:

Nå meldes det at Partey skal være på vei for å slutte seg til laget i USA. Arsenal skal angivelig ikke suspendere Partey og han skal få spille kamper fremover. Den juridiske avdelingen til Arsenal ser vel at dette går mot henleggelse grunnet falske anklager.

Du er litt sent ute til festen da Arsenal selv har bekreftet for et par timer tilbake at Partey er med til USA ;) 

Men, hvor Partey står iht. anklagene vet vi ikke. Han har dog ingen siktelse mot seg pdd. slik jeg forstår.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

Den tendensen ser vi hos samtlige toppklubber i PL. Det er veldig lite penger i de andre ligaene pt. Det har vært masse interesse for bla. Torreira og Bellerin, men de klarer ikke matche klubbens forventninger til overgangsbeløp. 

Men , er det klubben som forlanger store summer eller er  det spillerne som  forventer like mye i lønn som de har i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

Du er litt sent ute til festen da Arsenal selv har bekreftet for et par timer tilbake at Partey er med til USA ;) 

Men, hvor Partey står iht. anklagene vet vi ikke. Han har dog ingen siktelse mot seg pdd. slik jeg forstår.

Full fest i Danmark får ta skylden for at jeg mistet Arsenals bekreftelse 😁

Vi har sett flere andre saker hvor klubbene har suspendert sin spiller umiddelbart. 

Tror derfor at Partey har en veldig sterk grunn for å bli frikjent. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Gunners68 said:

Men , er det klubben som forlanger store summer eller er  det spillerne som  forventer like mye i lønn som de har i Arsenal.

Det er ikke ETT svar på det spørsmålet. Bellerin sa seg villig til å halvere lønnen for å gjennomføre en overgang til Betis. Betis har allikevel ikke gitt et akseptabelt bud. Fulham er tilsynelatende ikke villig til å betale £11 mill for Leno. En hver overgangssaga har sin egen vri.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er fantastisk at klubben ikke bare selger for enhver pris. La klubbene svette og jobbe litt for det. Vinduet stenger ikke på lenge - og jeg tror både Leno, Torreira og Bellerin er så ønsket av respektive lag at de nok punger ut mer etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Du er litt sent ute til festen da Arsenal selv har bekreftet for et par timer tilbake at Partey er med til USA ;) 

Men, hvor Partey står iht. anklagene vet vi ikke. Han har dog ingen siktelse mot seg pdd. slik jeg forstår.

 

Tror ikke han hadde fått reist om det hadde vært noe siktelse mot han. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, elx said:

 

Tror ikke han hadde fått reist om det hadde vært noe siktelse mot han. 

Jepp. Det er ikke bekreftet, men når han kan reise utenlands så pleier det å bety at det ikke er tatt ut en siktelse. :) 

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vi skulle hatt en forsvarspiller i verdensklasse, Holding runspilt av Son, Gabriel synes jeg har tapt seg, Saliba har jeg sett i 2 kamper og i de kampene imponerte han meg ikke, White treg. Skulle hatt en spiller i samme klasse som Rudiger eller van dijk. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Gunners77 said:

Jeg mener vi skulle hatt en forsvarspiller i verdensklasse, Holding runspilt av Son, Gabriel synes jeg har tapt seg, Saliba har jeg sett i 2 kamper og i de kampene imponerte han meg ikke, White treg. Skulle hatt en spiller i samme klasse som Rudiger eller van dijk. 

Ja men vi er et torsdagslag og den klassen kommer ikke til oss

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Gunners77 said:

Jeg mener vi skulle hatt en forsvarspiller i verdensklasse, Holding runspilt av Son, Gabriel synes jeg har tapt seg, Saliba har jeg sett i 2 kamper og i de kampene imponerte han meg ikke, White treg. Skulle hatt en spiller i samme klasse som Rudiger eller van dijk. 

Holding ble rundspilt av Son i den ene kampen. Han var god vår beste forsvarsspiller i Artetas andre sesong, når vi var ligaen 3. gjerrigste lag. Han var også svært god i FA-Cup finalene i 2017 og 2020. Det syns jeg er godt nok for et 3.valg/4.valg. Gabriel tapte seg i perioden når han spilte ved siden av Tavares. Det ble mye usikkerhet fra den kanten. Saliba ble kåret til årets unge spiller i Frankrike i fjor. Syns ikke stopperplassen er prekær i sommer. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om Martinez hadde vært en mann for oss  ? Det blir hevdet at han er for dyr. Skjønner at vi ikke kan betale hva som helst , men vi betalte vel like mye i fjor for White. 

Ten Hag skal bygge lag i United og vil sikre seg ham. Det betyr vel at det er en god spiller. Greit at vi er edruelig når vi skal handle , men vi må kanskje krype til korset hvis vi skal kjøpe klasse spillere. Vi trenger vel noen klasse spillere for å heve nivået i Arsenal. 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Gunners68 said:

Jeg lurer på om Martinez hadde vært en mann for oss  ? Det blir hevdet at han er for dyr. Skjønner at vi ikke kan betale hva som helst , men vi betalte vel like mye i fjor for White. 

Ten Hag skal bygge lag i United og vil sikre seg ham. Det betyr vel at det er en god spiller. Greit at vi er edruelig når vi skal handle , men vi må kanskje krype til korset hvis vi skal kjøpe klasse spillere. Vi trenger vel noen klasse spillere for å heve nivået i Arsenal. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Holding ble rundspilt av Son i den ene kampen. Han var god vår beste forsvarsspiller i Artetas andre sesong, når vi var ligaen 3. gjerrigste lag. Han var også svært god i FA-Cup finalene i 2017 og 2020. Det syns jeg er godt nok for et 3.valg/4.valg. Gabriel tapte seg i perioden når han spilte ved siden av Tavares. Det ble mye usikkerhet fra den kanten. Saliba ble kåret til årets unge spiller i Frankrike i fjor. Syns ikke stopperplassen er prekær i sommer. 

Hadde bare vert deilig og hatt en forsvarsspiller av slik klasse som jeg nevnte, se hva vad dijk har vert for Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Gunners77 said:

Hadde bare vert deilig og hatt en forsvarsspiller av slik klasse som jeg nevnte, se hva vad dijk har vert for Liverpool.

Hvor mye har du sett Martinez? Hvorfor setter du han høyere enn Gabriel og Saliba?

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Orakelet said:

Hvor mye har du sett Martinez? Hvorfor setter du han høyere enn Gabriel og Saliba?

Gunners77 sier over her at han kunne tenke seg en spiller i verdens klasse ala Rudiger / Van Dijk i forsvaret.

Sikkert flere som kunne tenkt seg spillere i den klassen til Arsenal. 

Personlig har jeg ingen kunnskaper om Martinez. Men , når det er en av de første Ten Hag vil sikre seg , så tyder det vel på at det er en bra spiller.

Gabriel opp og ned i prestasjoner siste sesong. Saliba kan bli en spennende spiller for fremtiden. Vi får håpe at han tilpasser seg spillet i Premier league. Først må han få spille tid.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners77 said:

Hadde bare vert deilig og hatt en forsvarsspiller av slik klasse som jeg nevnte, se hva vad dijk har vert for Liverpool.

Vi har ikke 'råd' til å betale £80 mill for én midtstopper i tillegg til lønningene slike stoppere har.

Dette er grunnen til at vi betalte 'kun' £50 mill for Ben White, men på nesten halvparten av ukeslønna van Dijk har. Det er ganske klart at strategien Edu/Arteta har nå er å signere spillere som er i ferd med å bryte ut som toppspillere og på langt lavere lønninger enn de som alt har slått ut i full blomst.

Både Gabriel, White og Saliba har potensial til å bli toppspillere i løpet av et par-tre sesonger(midtstoppere når i gjennomsnitt sin 'peak' når de er ca 27 år gamle).

Link to comment
Share on other sites

Liverpool tok seg råd til å handle inn flere klasse spillere når Klopp tok over. Det har vel slått ganske bra ut for klubb og supportere. 

Jeg er også for edruelighet ved handling av spillere , men jeg hadde ikke blitt lei meg om det kom flere klasse spillere inn og vi var seriøse utfordrere til PL gull og suksess i CL.

Tror suksess på banen ville ha betalt seg på flere måter for Arsenal. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...