Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

2 hours ago, Pirès#7 said:

Synes det er snodig at enkelte rundt omkring mener vi ikke trenger så mye forsterkninger. Vi har en tynn stall som ikke engang klarte forrige sesong der vi kun så og si hadde PL og det laveste antall kamper noensinne. La oss ta en liten gjennomgang.

Stoppere har vi faktisk god nok dekning på p.d.d. 

Høyre back har vi én veldig god Tomiyasu, en middelmådig ok backup i Cedric og en Bellerin som ikke er interessert i å være her.

På venstre har vi en Tavares som ikke er i nærheten av god nok enda og en Tierney som har dårligere fysikk enn meg.

Sentral midtbane har vi Xhaka som er den desidert mest stabilt presterende vi har og lagets viktigste uansett hva folk måtte mene om at han har en sjelden hodemist av og til(sjeldnere for hvert år). Midtbanen er elendig uten hans rutine og lederegenskaper der.

Så har vi Partey som har det høyeste toppnivået men ett overraskende lavt bunnivå, og har i tillegg vært kjeks hittil i karrieren hos oss. Og han er dårlig med mindre han har Xhaka ved siden av seg.

Elneny er ok backup som funker bra når vi ligger dypt.

Maitland niles kommer aldri til å bli noe hos oss hverken på back eller midtbane, hovedsakelig pga sin egen mentalitet. Selges sikkert til leeds eller noe sånt. 

Lokonga er i mine øyne ikke klar heller, kunne trengt ett utlån om vi får inn en Tielemans.

Offensivt sentralt har vi Ødegaard,Vieira(som forhåpentligvis tar nivået) og ESR som kan brukes der om han finner tilbake til innsats og spilleglede. 

Høyre ving har vi Saka som ubestridt ener med en Pepe bak som ikke passer inn og aldri blir satset på av Arteta. 

På venstre har vi ett gigatalent i Martinelli og Smith rowe som også fungerer der når han har dagen.

Vieira kan visstnok spille på begge sidene, men er soleklart best i midten.

Forhåpentligvis får vi inn Jesus som kan være spiss og spille på sidene som han tilsynelatende liker selv også.

Andre spisser har vi Nketiah som forhåpentligvis fortsetter utviklingen og en Balogun som ikke er i nærheten enda og trenger ett nytt utlån etter ett elendig utlån forrige sesong i Middlesbrough. 

Det er ikke veldig bredt.

Tielemans er for meg viktig å få inn, hovedsaklig for å kunne spille om Xhaka for en gang skyld er ute, eller sammen med Xhaka når Partey får nok en skade.

Venstreback mener jeg vi trenger ett nytt solid soleklart førstevalg, Tierney er god men har ikke fysikk og bør ikke satses på som førstevalg. 

Helst en ving inn også som kan spille på begge sider. Hadde håpet på Raphinha men ser dårlig ut. 

Ja vi mangler fortsatt mye,masse jobb må gjøres. En nr 8 og en v.back MÅ inn!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, sas2002 said:

Ja vi mangler fortsatt mye,masse jobb må gjøres. En nr 8 og en v.back MÅ inn!

Enig.

En bonus hadde vært Zaha til slutt på venstrekanten. Martinelli og ESR er to veldig store talenter, men de er for ujevne.

Zaha kan spille på begge kantene og på topp. Er også 30 år nå, så dette er hans siste sjanse til å gå til en toppklubb vil jeg tro.

Tielemans, Martinez og Zaha ved siden av Vieira og Jesus så klager jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Stefanb said:

Enig.

En bonus hadde vært Zaha til slutt på venstrekanten. Martinelli og ESR er to veldig store talenter, men de er for ujevne.

Zaha kan spille på begge kantene og på topp. Er også 30 år nå, så dette er hans siste sjanse til å gå til en toppklubb vil jeg tro.

Tielemans, Martinez og Zaha ved siden av Vieira og Jesus så klager jeg ikke.

Altid hatt sansen for Saha

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Gunners77 said:

Altid hatt sansen for Saha

Saha var en ganske god målscorer han, men er vel kanskje litt gammel for PL? Og once a scum, always a scum. 

Zaha derimot, hadde vært en ganske bra signering han. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Simbad said:

Saha var en ganske god målscorer han, men er vel kanskje litt gammel for PL? Og once a scum, always a scum. 

Zaha derimot, hadde vært en ganske bra signering han. 

Saha er jo dobbelt scum, da han spilte for de røde djevlene og basketballhønene.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

Saha er jo dobbelt scum, da han spilte for de røde djevlene og basketballhønene.

Ser ut som han dør hver gang han blir takla. «Hvil i fred» Saha 😂😂

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, bergkampje said:

Fett med Gabriel Jesus. Måtte han putte mange mål. Håper vi ikke er ferdighandlet helt enda, fortsatt en forholdsvis tynn stall. Men fint å se at vi har gjort to forsterkninger i Vieira og Jesus, Saliba blir også å regne som en forsterkning 

Litt usikker på hvor mye forsterkning Vieira er - da jeg ikke har sett ham. Tviler på at gan glir rett inn i laget 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Gunners68 said:

PL spiller er arrestert i Nord London mistenkt for voldtekt. Skal være i slutten av 20 årene. Håper ikke en av våre har tabbet seg ut. 

Det er ikke en av våre. Denne spilleren har mistet avreise til treningsleir i utlandet med laget sitt.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Gunners68 said:

Rykter er farlige saker  og det er 2 navn som nevnes,  Ben Davies, Spurs og vår egen Partey. Da blir det håpløst og når alt kommer til alt så er det kanskje ingen av de to som er pågrepet. 

Er veldig mye spekulasjoner rundt om på nettet om hvem det kan være akkurat nå. Tenker det er lurt å vente på noe mer konkret istedenfor å spekulere. Er jo flere av engelske medier/tabloider man bør være forsiktig med å høre på også, selv i slike alvorlige saker(utrolig nok). 

Link to comment
Share on other sites

 

Just now, Simbad said:

Er veldig mye spekulasjoner rundt om på nettet om hvem det kan være akkurat nå. Tenker det er lurt å vente på noe mer konkret istedenfor å spekulere. Er jo flere av engelske medier/tabloider man bør være forsiktig med å høre på også, selv i slike alvorlige saker(utrolig nok). 

De har så å si identifisert spilleren uten å nevne navn. Han ble arrestert igår morges, rett før laget skulle reise på pre-season til utlandet. Den angivelige voldtekten skal ha skjedd i Spania, men ble anmeldt i England etter turen. Men ja, det er sikkert lurt å ikke spekulere i noe før man vet 100%. Derimot tror jeg nok vår nevnte spiller ville avkreftet dette i sosiale medier for lengst, noe de andre nevnte spilleren har gjort.

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Simbad said:

Er veldig mye spekulasjoner rundt om på nettet om hvem det kan være akkurat nå. Tenker det er lurt å vente på noe mer konkret istedenfor å spekulere. Er jo flere av engelske medier/tabloider man bør være forsiktig med å høre på også, selv i slike alvorlige saker(utrolig nok). 

Korrekt. Det blir jo helt uholdbart når man begynner å nevne på flere navn.  Vi får bare vente å se hva som skjer videre,  men håper ikke det er en hos oss.

 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Marius- said:

 

De har så å si identifisert spilleren uten å nevne navn. Han ble arrestert igår morges, rett før laget skulle reise på pre-season til utlandet. Den angivelige voldtekten skal ha skjedd i Spania, men ble anmeldt i England etter turen. Men ja, det er sikkert lurt å ikke spekulere i noe før man vet 100%. Derimot tror jeg nok vår nevnte spiller ville avkreftet dette i sosiale medier for lengst, noe de andre nevnte spilleren har gjort.

 

Skal ha skjedd ved Middelhavet*, men dette er ifølge The S*n som har vist både i fotballrelaterte og alvorlige saker(som denne) at de gjerne forfalsker bilder og omskriver historier for å få flere klikk/selge aviser. 

Ja, Partey var i Marbella med kona si. Men det er ingen bekreftelse.

Verken BBC, Sky eller The Guardian har skrevet noe som helst om hvor den angivelige voldtekten skal ha funnet sted(som jeg kan se), men at det skal ha skjedd i løpet av juni.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Marius- said:

Da håper vi dette stemmer, og ikke er ett gammelt bilde eller no. Også får vi bare se hva som skjer med denne saken. 

Bildet tror jeg er fra Ipswichkampen på lørdag. 

Link to comment
Share on other sites

Tidligere har det ofte vært lagt ut reportasje med bilder på Arsenals hjemmeside når laget reiser på tur. Så langt har de ikke gjort det tror jeg. Parteys navn verserer som rykte og dette kunne Arsenal avkreftet bare ved å vise bilde av Partey sammen med lag kameratene på tur. De hadde ikke trengt å skrive et ord om voldtekt saken.  Det har de heller ikke gjort. Vel , vi får håpe det ikke er vår mann.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...