Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

44 minutes ago, Gunners68 said:

Ikke mye som skjer når det gjelder oss og overganger. Nesten ikke rykter lenger heller 😁

Siste er vel at vi ikke lenger er etter Martinez fra Ajax.

Stille som graven. At vi trekker oss fra Martinez-avtalen er kanskje ikke så dumt? Det er snakk om €50 mill. For slike beløp vil jeg ha en spiller som er vesentlig bedre enn de vi har fra før.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Verminator5 said:

Stille som graven. At vi trekker oss fra Martinez-avtalen er kanskje ikke så dumt? Det er snakk om €50 mill. For slike beløp vil jeg ha en spiller som er vesentlig bedre enn de vi har fra før.

€50 mill for en backup/rotasjonsspiller høres ut som en dårlig deal for oss.

Siste skal være at Marseille er i ferd med å hente Tavares på lån, vi ser på muligheten for å signere Paqueta og Walker-Peters. Samt har vi hele tiden vært interessert i Zinchenko.

Hvis Tavares ender opp på lån i Marseille ser jeg for meg at ryktene om Zinchenko blusser opp betraktelig. Får vi ikke hentet Paqueta, tipper jeg Tielemansryktene dukker opp igjen. Og Walker-Peters tenker jeg vi kun er interessert i hvis både Bellerin, Niles og/eller Cedric forsvinner. 

 

Edit: glemte at Grimaldo skal være nære en overgang til oss ifølge flere rapporter. Da er det ikke sikkert Zinchenko blir noe av selv om Tavares skulle forsvinne på lån. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Balogun, Leno og Partey reiser ikke til USA. De to første er nok på vei ut (lån og salg), mens Partey nok er involvert i anmeldelsen og blir nok utilgjengelig en god stund før det kommer noen avklaring der.

Rimelig sikker på vi må handle midtbane uten Partey, vi var tynne der selv med han... 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Gunners68 said:

På midtbanen må det det skje noe hvis ikke er vi ute og kjøre. Da blir det for tynt når det gjelder som mest. 

Burde komme 2 midtbanespillere inn. En som kan danke ut/konkurrere med Xhaka og en som kan gjøre det samme med Partey.. 

Dessverre tror jeg neppe vi får inn to, men forhåpentligvis får vi inn enten Paqueta eller Tielemans.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Stefanb said:

Burde komme 2 midtbanespillere inn. En som kan danke ut/konkurrere med Xhaka og en som kan gjøre det samme med Partey.. 

Dessverre tror jeg neppe vi får inn to, men forhåpentligvis får vi inn enten Paqueta eller Tielemans.

Nivået må opp. Vi kan ikke fortsette nærmest likt som sist sesong. Nå er det tre uker igjen til det starter opp. 

Spiss plassen er forsterket. To midtbane spillere av rang hadde gjort susen,  men som du sier,  Stefanb,  det skjer ikke. Vi må ha en av solid klasse. Det forventes av Arteta at det skjer. Vi så hvor det sviktet sist sesong og det må skje noe. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Burde komme 2 midtbanespillere inn. En som kan danke ut/konkurrere med Xhaka og en som kan gjøre det samme med Partey.. 

Dessverre tror jeg neppe vi får inn to, men forhåpentligvis får vi inn enten Paqueta eller Tielemans.

Jeg tenker faktisk Elneny kan fungere ganske bra med to mer dynamiske midtbanespillere på hver sin side av ham. Målet til Arteta virker å gå over til 4-3-3.

MØ8-Elneny-Paqueta

Tror jeg kan være en veldig bra midtbanetrio. Forhåpentligvis tar også Sambi og Patino store steg denne sesongen med minutter i Carabao Cup og gruppespillet i EL. 

Link to comment
Share on other sites

 

1 hour ago, Gunners68 said:

Nivået må opp. Vi kan ikke fortsette nærmest likt som sist sesong. Nå er det tre uker igjen til det starter opp. 

Spiss plassen er forsterket. To midtbane spillere av rang hadde gjort susen,  men som du sier,  Stefanb,  det skjer ikke. Vi må ha en av solid klasse. Det forventes av Arteta at det skjer. Vi så hvor det sviktet sist sesong og det må skje noe. 

Jepp dessverre har jeg liten tro på det.

Førstelaget vårt når alle er friske og raske er bra nok for topp 4 (eller bedre), men vi vet at skader og formdupper skjer.

De som kommer inn er ikke gode nok, og f.eks. venstrekanten var veldig ujevn forrige sesong med Martinelli og Smith Rowe. Personlig ønsker jeg at vi henter inn f.eks. Zaha på venstre.

I mine øyne så er det slik:

Keeperplassen er OK. Kjipt å miste Leno, men vi har hentet inn Turner som er en brukbar nummer to bak Ramsdale. Bak disse har vi da Okonkwo og Hein.

Sidebacker har vi god kvalitet på førstevalgene, men dårlig kvalitet på backupene. Både Tierney og Tomiyasu er en del plaget av skader så her må det i mine øyne komme inn to spillere. Grimaldo og Walker-Peters hadde vært veldig bra.

Midtstoppere har vi god kvalitet på førstevalgene og på backupene. Gabriel, White, Saliba og Holding. Her har jeg ikke noe å utsette på kvaliteten på førstevalgene eller backupen.

Defensiv midtbane så har vi Partey og Elneny. Førstnevnte har slitt med skader siden han kom til Arsenal og har også vært ujevn. Elneny er en OK spiller med en fantastisk holdning, men han er og blir hakket under det man ønsker fra et førstevalg i Arsenal. Her mente jeg vi trengte en forsterkning FØR dette rundt Partey. Nå trenger vi desperat en eller potensielt to spillere i denne posisjonen. Drømmesigneringen min i denne posisjonen er Declan Rice, men Bennacer, Sanches, Neves og Nunes hadde også vært veldig gode spillere her.

Sentral og offensiv midtbane så har vi brukbar kvalitet på førstevalgene våre i Xhaka og Ødegaard, men jeg mener fortsatt at Xhaka er en spiller vi burde oppgradere på. Særlig i denne posisjonen hvor han er høyere i banen. Vi har talenter i Smith Rowe og Lokonga her, men pdd. ser ingen av disse to ut til å holde nivået til å spille i en av de viktigste posisjonene i laget. Når det gjelder Ødegaard så har vi fått inn Vieira som kan komme inn for Ødegaard ved siden av vi har Smith Rowe. Ønsker derfor enten at vi henter inn Paqueta eller Tielemans for å spille sentral midtbane (venstre indreløper er vel kanskje mer riktig).

Høyrekanten har vi en fantastisk ung spiller i Saka. Vi har hatt Pepe som backup, men han har hatt ekstremt ujevne prestasjoner siden han kom til klubben. Passer ikke helt inn i spillestilen vår og har et ekstremt lavt bunnivå. Dog er han en brukbar spiller å ha i backup da han innehar noen spisskvaliteter som få andre spillere i laget har. Vieira er også en spiller som kan spille på høyrekanten, pluss at vi har hentet Marquinhos som er et litt uskrevent blad her.

Venstrekanten så har vi to veldig gode talenter som har rotert. Nemlig Smith Rowe og Martinelli. Dog har venstresiden vår lidd av at disse to er såpass ujevne i prestasjonene. Jeg har også et håp om at Smith Rowe vil trekke inn mer sentralt de neste årene. Ønsker derfor at vi går for en litt eldre spiller som ikke vil stå i veien for disse to talentene våre, men som allikevel hever nivået vårt pdd. Her ønsker jeg at vi henter inn Wilfried Zaha som har et år igjen av kontrakten med Crystal Palace og som er selverklært Arsenal fan. Blir 30 år i år og kan bekle alle posisjonene fremover i angrepsrekka.

Spissplass har vi nå god kvalitet på da vi har fått inn Gabriel Jesus, samtidig som Nketiah har tatt voldsomme steg det siste året. Vi har litt dårlig dekning nå hvis Balogun går på lån, men har vi i tillegg Zaha i troppen så anser jeg dette som et område med god dekning og høy kvalitet.

Ramsdale
Tomiyasu - White - Gabriel - Tierney
Rice - Paqueta
Saka - Ødegaard - Zaha
Jesus

Turner
Walker-Peters - Saliba - Holding - Grimaldo
Partey - Xhaka
Vieira - Smith Rowe - Martinelli
Nketiah

Hvis ambisjonene våre er å ta flere hakk opp i kvalitet så er det noe som det her vi må gjøre. Det er ekstremt sjeldent at man har alle spillerne tilgjengelig, og hvis vi har f.eks. Partey og Rice tilgjengelig samtidig så kan man spille disse to sammen med Partey som den mer offensive av de to.

Men, vet at dette ikke kommer til å skje. Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Simbad said:

Jeg tenker faktisk Elneny kan fungere ganske bra med to mer dynamiske midtbanespillere på hver sin side av ham. Målet til Arteta virker å gå over til 4-3-3.

MØ8-Elneny-Paqueta

Tror jeg kan være en veldig bra midtbanetrio. Forhåpentligvis tar også Sambi og Patino store steg denne sesongen med minutter i Carabao Cup og gruppespillet i EL. 

Elneny kan fungere i 3-4 på rad kamper når det er krise på skadefronten men blir det 10 kamper så faller han fullstendig igjennom. 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, sas2002 said:

Elneny kan fungere i 3-4 på rad kamper når det er krise på skadefronten men blir det 10 kamper så faller han fullstendig igjennom. 

Helt enig. De 6 årene han har vært i Arsenal så har han vist nettopp dette.

En god spiller, men ikke en spiller som burde starte mer enn 10-15 kamper i løpet av en sesong.

Link to comment
Share on other sites

Elneny har en bra arbeids kapasitet.  Han har gjort en del bra kamper for oss , men nivået på spillerne må opp. Det mangler litt på nivået hos noen av våre spillere og derfor havnet vi utenfor topp 4 sist sesong. Det var ikke bare spillernes feil at vi ikke kom på topp 4 , men også noen blundere her og der fra Arteta.

Få inn et par bra spillere og det vil se mye bedre ut. Det skal ikke så mye til før vi har topp 4 nivået inne. Vi er ikke helt der for øyeblikket .

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Simbad said:

€50 mill for en backup/rotasjonsspiller høres ut som en dårlig deal for oss.

Siste skal være at Marseille er i ferd med å hente Tavares på lån, vi ser på muligheten for å signere Paqueta og Walker-Peters. Samt har vi hele tiden vært interessert i Zinchenko.

Hvis Tavares ender opp på lån i Marseille ser jeg for meg at ryktene om Zinchenko blusser opp betraktelig. Får vi ikke hentet Paqueta, tipper jeg Tielemansryktene dukker opp igjen. Og Walker-Peters tenker jeg vi kun er interessert i hvis både Bellerin, Niles og/eller Cedric forsvinner. 

Jeg ser ryktene du viser til, men jeg er usikker på hvor reelle de er. Å forhandle med Lyon er jo ren og skjær galskap. De legger på £20 mill i sin valuering av spillere med en gang en PL-klubb viser interesse. Veldig spent på hvor mange av fjorårets leiesoldater vi blir kvitt (Bellerin, Niles, Torreira). Tror det har en viss påvirkning på hvor mange spillere vi kan hente inn. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg ser ryktene du viser til, men jeg er usikker på hvor reelle de er. Å forhandle med Lyon er jo ren og skjær galskap. De legger på £20 mill i sin valuering av spillere med en gang en PL-klubb viser interesse. Veldig spent på hvor mange av fjorårets leiesoldater vi blir kvitt (Bellerin, Niles, Torreira). Tror det har en viss påvirkning på hvor mange spillere vi kan hente inn. 

Det er veldig sannsynlig at vi ikke får solgt noen av leie soldatene. Det har vært en lei tendens når det gjelder våre spillere. 

Link to comment
Share on other sites

Ser nå de nevnte likevel er med på turen. Anklagene mot partey opprettholdes, men klubben velger å bruke han videre. Sikkert vanskelig valg uansett. 
Leno er tydeligvis ikke veldig nære overgang, mens balogun visst skal reise på lån. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Alle våre "leiesoldater" som er med til USA er for å vise at vi ikke må selge de/vise de frem for potensielle kjøpere.

Fulham nekter visstnok å betale det vi ønsker for Leno. Tipper derfor at vi viser Fulham fingeren ved å dra han med til USA fremfor å la de diktere prisen. 

Torreira er enig med Valencia om personlige betingelser, men allikevel er han med her fordi den spanske klubben ikke har klart å komme med et brukbart bud på Torreira.

Bellerin har ønsket seg vekk til Betis, men Betis virker ikke å ha penger nok til å kjøpe han. Atletico Madrid har også vært interessert, men bortsett fra det har det vært stille.

Maitland Niles er det ekstremt lite rykter om. Han skal vi vel slite litt med å bli kvitt. Det samme med Runarsson, Mari, Cedric og Pepe. Nelson virker som om er litt i limbo. Spilleren selv ønsker å lykkes i Arsenal, men tvilsomt på at han kommer til å få sjansen.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Marius- said:

Ser nå alle de nevnte likevel er med på turen. Anklagene mot partey opprettholdes, men klubben velger å bruke han videre. Sikkert vanskelig valg uansett. 
Leno er tydeligvis ikke veldig nære overgang, mens balogun visst skal reise på lån etter touren. 

Partey ble løslatt mot kausjon og må da møte for påtalemyndigheten til en gitt dato i august. I mellomtiden må politiet fortsette sin etterforskning . Politiet må mest sannsynlig nå snart ta stilling til om å tiltale ham eller henlegge . Det var vel snakk om tre tilfeller. Får håpe alle sakene blir henlagt. 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Stefanb said:

Alle våre "leiesoldater" som er med til USA er for å vise at vi ikke må selge de/vise de frem for potensielle kjøpere.

Fulham nekter visstnok å betale det vi ønsker for Leno. Tipper derfor at vi viser Fulham fingeren ved å dra han med til USA fremfor å la de diktere prisen. 

Torreira er enig med Valencia om personlige betingelser, men allikevel er han med her fordi den spanske klubben ikke har klart å komme med et brukbart bud på Torreira.

Bellerin har ønsket seg vekk til Betis, men Betis virker ikke å ha penger nok til å kjøpe han. Atletico Madrid har også vært interessert, men bortsett fra det har det vært stille.

Maitland Niles er det ekstremt lite rykter om. Han skal vi vel slite litt med å bli kvitt. Det samme med Runarsson, Mari, Cedric og Pepe. Nelson virker som om er litt i limbo. Spilleren selv ønsker å lykkes i Arsenal, men tvilsomt på at han kommer til å få sjansen.

Jeg liker den 'nye kynismen' vi har vist på transfermarkedet de siste årene. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Simbad said:

Jeg liker den 'nye kynismen' vi har vist på transfermarkedet de siste årene. 

Jeg også. Håper det fortsetter :) 

Ellers liker jeg at vi trakk oss unna Lisandro Martinez. €60M for han er jo helt latterlig. Dog forstår jeg Ajax som ikke må selge og som ikke vil selge. Hvorfor skal de ikke prøve å få mest mulig for han når de har idioter som Manchester United som bare pøser ut penger?

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Stefanb said:

Jeg også. Håper det fortsetter :) 

Ellers liker jeg at vi trakk oss unna Lisandro Martinez. €60M for han er jo helt latterlig. Dog forstår jeg Ajax som ikke må selge og som ikke vil selge. Hvorfor skal de ikke prøve å få mest mulig for han når de har idioter som Manchester United som bare pøser ut penger?

Enig. Eneste grunnen til å betale så mye for en slik spiller måtte vært om vi var usikre på om Gabriel blir og/eller at han blir sett på som en soleklar oppgradering på ham.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...