Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

32 minutes ago, Orakelet said:

Du mener slik de hijacka Jesus?

De betalte det som Leeds krever - det er ofte slik det fungerer når man skal kjøpe en spiller... Jeg tror ikke at Arsenal har vært så veldig ivrige på Raphina... Når man ser hans eskapader på nattklubber så er det vel oppskriften på en spiller Arteta ikke vil ha.

De fleste klubber prøver vel ofte å få ned prisen bittelitt. Dog har jo Chelsea en tendens til å gi faen i slikt.

Etter at de i nesten to tiår har brukt "blodpengene" til Abramovic så håpet man jo at dette skulle være over nå og at de får seg en smekk, men allikevel så ser det ut til at de fortsetter i samme dur.

Til og med City prøver jo å forhandle ned priser som oftest. Veldig sjeldent at en spiller går for det klubben ofte setter som krav. Ber man om €60m så går de som oftest for €50m etc.

Ellers tror jeg kanskje tanken med Raphinha var å spille Saka sentralt. Raphinha sine kvaliteter og da særlig løpsegenskaper (ved siden av god teknikk, pasningsfot o.l.) er sensasjonelle. Han løper helt sykt mye og hadde vært en latterlig god spiller for et lag som ønsker å vinne ballen høyt i banen. 

Tror vi kommer til å se ryktene rundt Tielemans blusse mer opp igjen nå. Tenker da at planen blir å la Saka være på kanten i noen år til da det ikke er noen andre kantspillere der ute som er i samme sjiktet som Raphinha.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

17 hours ago, Stefanb said:

De fleste klubber prøver vel ofte å få ned prisen bittelitt. Dog har jo Chelsea en tendens til å gi faen i slikt.

Etter at de i nesten to tiår har brukt "blodpengene" til Abramovic så håpet man jo at dette skulle være over nå og at de får seg en smekk, men allikevel så ser det ut til at de fortsetter i samme dur.

Til og med City prøver jo å forhandle ned priser som oftest. Veldig sjeldent at en spiller går for det klubben ofte setter som krav. Ber man om €60m så går de som oftest for €50m etc.

Ellers tror jeg kanskje tanken med Raphinha var å spille Saka sentralt. Raphinha sine kvaliteter og da særlig løpsegenskaper (ved siden av god teknikk, pasningsfot o.l.) er sensasjonelle. Han løper helt sykt mye og hadde vært en latterlig god spiller for et lag som ønsker å vinne ballen høyt i banen. 

Tror vi kommer til å se ryktene rundt Tielemans blusse mer opp igjen nå. Tenker da at planen blir å la Saka være på kanten i noen år til da det ikke er noen andre kantspillere der ute som er i samme sjiktet som Raphinha.

Nå skal Uniteds nye manager også være interessert i  Tielemans. Da spørs det om vi blir slått på målstreken igjen.

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Gunners68 said:

Nå skal Uniteds nye manager også være interessert i  Tielemans. Da spørs det om vi blir slått på målstreken igjen.

Personlig så ser jeg ikke helt behovet for Tielemans, hvis ikke noen av våre sentrale midtbanespillere er på vei ut. I tillegg, hvis vi skal bruke masse penger på en kantspiller, så foretrekker jeg Gnabry foran Raphinha every day of the week.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger forsterkninger på flere plasser.  Vel,  ny spiss har signert. Venstre back plass må det gjøres noe med. Midtbanen,  hvor vi lider når Partey er ute , må styrkes. Er både Partey og Xhaka ute så er det krise. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tapapa said:

Personlig så ser jeg ikke helt behovet for Tielemans, hvis ikke noen av våre sentrale midtbanespillere er på vei ut. I tillegg, hvis vi skal bruke masse penger på en kantspiller, så foretrekker jeg Gnabry foran Raphinha every day of the week.

Helt uenig med deg.

Det var åpenbart at med Partey ute så slet vi. Ja Elneny kom inn og gjorde en god figur, men med betydelig flere kamper denne sesongen så trenger vi flere spillere av god kvalitet i laget.

Når det gjelder Gnabry mot Raphinha er jeg veldig fan av Gnabry, men han er ikke i nærheten av å være samme arbeidshest som det brasilianeren er, og passer derfor ikke inn i et system hvor man ønsker høyt press. Han vil også kreve over £300.000 i uka. Ved siden av dette har han også vist litt "diva"-nykker den siste sesongen.

Er litt splittet på Gnabry sånn sett. Som jeg sa når han spilte for oss så var han et helvetes talent. Det talentet er utvilsomt der, men det er visse ting som gjør meg litt skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Rosicky07 said:

Rimelig off topic, men herre jeg kunne tenkt meg James Ward Prowse på sentral midt

Hvorfor det? I mine øyne er han ikke god nok. Ja, han har en fantastisk frisparkfot, men utover det mangler han veldig mye for å være god nok for å spille for et topplag. 

Link to comment
Share on other sites

Hvem tror dere er neste prioritet? Skal man tro ryktene har vi allerede fått to bud på Martinez fra Ajax avvist. Gabriel er den eneste venstrebente stopperen i stallen (Mari skal vel selges, og Saliba, Holding og White er høyrebent). Tror det er en riktig prioritering. Han kan også bekle venstreback og DM. Mao. får vi potensielt backup til Partey og Tierney i en og samme mann. 

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Verminator5 said:

Hvem tror dere er neste prioritet? Skal man tro ryktene har vi allerede fått to bud på Martinez fra Ajax avvist. Gabriel er den eneste venstrebente stopperen i stallen (Mari skal vel selges, og Saliba, Holding og White er høyrebent). Tror det er en riktig prioritering. Han kan også bekle venstreback og DM. Mao. får vi potensielt backup til Partey og Tierney i en og samme mann. 

Ryktene vil ha det til at Ten Hag vil ha ham også. Da spørs det vel om vi når opp hvis det er rett.

Link to comment
Share on other sites

On 6/29/2022 at 11:15 PM, Stefanb said:

Helt uenig med deg.

Det var åpenbart at med Partey ute så slet vi. Ja Elneny kom inn og gjorde en god figur, men med betydelig flere kamper denne sesongen så trenger vi flere spillere av god kvalitet i laget.

Når det gjelder Gnabry mot Raphinha er jeg veldig fan av Gnabry, men han er ikke i nærheten av å være samme arbeidshest som det brasilianeren er, og passer derfor ikke inn i et system hvor man ønsker høyt press. Han vil også kreve over £300.000 i uka. Ved siden av dette har han også vist litt "diva"-nykker den siste sesongen.

Er litt splittet på Gnabry sånn sett. Som jeg sa når han spilte for oss så var han et helvetes talent. Det talentet er utvilsomt der, men det er visse ting som gjør meg litt skeptisk.

Jeg er helt enig i at vi slet uten Partey. En god del av skylden for dette ligger på Artetas skuldre. Han klarte i den perioden å flytte Xhaka ned på backplass også. Det var ikke lurt. På tampen kjørte han på med Elneny og Xhaka og det funket veldig bra. 

I tillegg har vi Sambi, som ikke var fantastisk i fjor, men som er et stort talent. Jeg forventer at han også utvikler seg videre.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Ryktene vil ha det til at Ten Hag vil ha ham også. Da spørs det vel om vi når opp hvis det er rett.

Det er mange andre faktorer som kan spille inn på spillerens avgjørelse. Han skal visstnok være åpen for begge klubbene. London er en finere by en Manchester, vi har bedre treningsfasiliteter, vi har en yngre og mer harmonisk spillergruppe og klubben har sakte men sikkert snudd den nedagående trenden. Manure er på vei nedover og skal igjennom enda en omstrukturering av spillergruppen. 

Link to comment
Share on other sites

3 bekreftede signeringer og 1 som er signert og bare venter på sin presentasjon. Kanskje den største presentasjonen/signeringen vår klubb har sett på lang tid. Gabriel Jesus er for meg på mange måter tegnet og symbolet på at klubben har snudd den negative trenden - og nå peker pila rett opp. 

De spillerne det snakkes mest om nå er vel Tielemans og Martinez. Hickey ser ut til å signere for Brentford - så spørs om det kanskje bare var agentprat for å få oppmerksomhet mot han. 

Gnabry nevnes - men det har jeg kun sett nevnt i det som er skikkelig tabloide kilder. 

Raphina ser ut til å komme i mål med sin overgang til Barcelona - og jeg personlig tror ikke Arsenal sin interesse har vært spesielt stor. Han har noen holdninger og poster på sosiale medier som ikke er veldig Arteta-isk.

Jeg er ekstremt fornøyd med handling så langt. Også fornøyd med å gradvis se det som er spillere som er forventet ut faktisk gå ut - og jeg tror at det brukes mye tid og energi på å få fjernet de som ikke er ønsket med videre eller som ønsker seg selv ut bort fra lønningslista. Vi bruker mye penger - og jeg tipper at for at vi skal kunne bruke enda mer så må man også få konkretisert det som skal bort.

Pepe, Leno, Torreira, Mari, AMN og Reiss Nelson er vel de jeg kommer på som jeg tror man nå veldig aktivt forsøker å få signert bort fra klubben. Det er vel Pepe som er den enorme utgiftsposten og kanskje er en liten nøkkel til det som er videre anskaffelser. 

Jeg håper vi får på plass 3 spillere til både for bredden sin del og for kvaliteten. Martinez heier jeg på - en allsidig forsvarsspiller som ser ut til å passe profilen vi jakter ganske godt. Tielemans (hvis ryktene stemmer) så er det også en jeg ønsker hjertelige velkommen. Offensivt er jeg litt i tvil om hva man faktisk vil ha. Gnabry hadde vært fett, men jeg tror det er tabloide medier som bader i klikk på en "returning player". Jeg lurer litt på om ryktene rundt Marco Asensio faktisk kan være reelle - og jeg er ikke fremmed for tanken, men samtidig ikke overbevist. Drømmespilleren offensivt? Hmm.. Paulo Dybala kanskje? Hvertfall en "proven player" som mange ønsker - er en free agent (selv om det vel bare betyr at lønn og sign-on-fee blir høyere), vunnet Seria A 5 ganger, 4 coppa italia, tapende finalist i CL - vært på årets lag i italia 4 ganger, mvp 1 gang... Hvorfor ikke?

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Ben Elfen said:

Noen som vet hvorfor Arsenal ikke offentliggjør kjøpet av Jesus? Virker som om de har glemt det 😂

 

Sikker fordi vi nettopp har presentert Matty, sånn at han også skal få litt publisitet. Tipper iløpet av Mandag så er Jesus Arsenal spiller :D

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, elx said:

 

Sikker fordi vi nettopp har presentert Matty, sånn at han også skal få litt publisitet. Tipper iløpet av Mandag så er Jesus Arsenal spiller :D

Kanskje markedsavdelingen til Arsenal kun jobber man-fre?

Link to comment
Share on other sites

Tiden det tar å annonsere står i stil med hvor lang tid vi bruker på å bli ferdig med handlingen i normale overgangsvinduer :) Snodig enkelte lag, som de senere år har plassert seg mange poeng føre oss, klarer å gjøre seg regelmessig tidlig ferdig med vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er snodig at enkelte rundt omkring mener vi ikke trenger så mye forsterkninger. Vi har en tynn stall som ikke engang klarte forrige sesong der vi kun så og si hadde PL og det laveste antall kamper noensinne. La oss ta en liten gjennomgang.

Stoppere har vi faktisk god nok dekning på p.d.d. 

Høyre back har vi én veldig god Tomiyasu, en middelmådig ok backup i Cedric og en Bellerin som ikke er interessert i å være her.

På venstre har vi en Tavares som ikke er i nærheten av god nok enda og en Tierney som har dårligere fysikk enn meg.

Sentral midtbane har vi Xhaka som er den desidert mest stabilt presterende vi har og lagets viktigste uansett hva folk måtte mene om at han har en sjelden hodemist av og til(sjeldnere for hvert år). Midtbanen er elendig uten hans rutine og lederegenskaper der.

Så har vi Partey som har det høyeste toppnivået men ett overraskende lavt bunnivå, og har i tillegg vært kjeks hittil i karrieren hos oss. Og han er dårlig med mindre han har Xhaka ved siden av seg.

Elneny er ok backup som funker bra når vi ligger dypt.

Maitland niles kommer aldri til å bli noe hos oss hverken på back eller midtbane, hovedsakelig pga sin egen mentalitet. Selges sikkert til leeds eller noe sånt. 

Lokonga er i mine øyne ikke klar heller, kunne trengt ett utlån om vi får inn en Tielemans.

Offensivt sentralt har vi Ødegaard,Vieira(som forhåpentligvis tar nivået) og ESR som kan brukes der om han finner tilbake til innsats og spilleglede. 

Høyre ving har vi Saka som ubestridt ener med en Pepe bak som ikke passer inn og aldri blir satset på av Arteta. 

På venstre har vi ett gigatalent i Martinelli og Smith rowe som også fungerer der når han har dagen.

Vieira kan visstnok spille på begge sidene, men er soleklart best i midten.

Forhåpentligvis får vi inn Jesus som kan være spiss og spille på sidene som han tilsynelatende liker selv også.

Andre spisser har vi Nketiah som forhåpentligvis fortsetter utviklingen og en Balogun som ikke er i nærheten enda og trenger ett nytt utlån etter ett elendig utlån forrige sesong i Middlesbrough. 

Det er ikke veldig bredt.

Tielemans er for meg viktig å få inn, hovedsaklig for å kunne spille om Xhaka for en gang skyld er ute, eller sammen med Xhaka når Partey får nok en skade.

Venstreback mener jeg vi trenger ett nytt solid soleklart førstevalg, Tierney er god men har ikke fysikk og bør ikke satses på som førstevalg. 

Helst en ving inn også som kan spille på begge sider. Hadde håpet på Raphinha men ser dårlig ut. 

Edited by Pirès#7
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...