Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dick Law og Ivan Gazidis tilsammen når ikke David Dein til skosålene når det gjelder forhandlinger. Det forteller historien. Enten det ellers så gikk de store sportslige ambisjonene ut døra sammen med David Dein. Det er neppe tilfeldig at forfallet (i den grad du kan kalle en klubb som er europamestere i CL spill som forfallt)begynte da David Dein mistet makt. Det første signalet var da Dein lovte Ashley Cole de siste 5000 pundene i ukelønn (Bendtnerlønn) som skulle til for at han skulle skrive en ny langtidskontrakt. Resten av styret (Danny Fiszman/Peter Hill-Wood) sa nei, og Chelsea ble ennå sterkere. Nå er ikke dette nødvendigvis ment som et ønske om at David Dein skal inn igjen i styret, men halvparten av alle pokaler Arsenal har vunnet gjennom historien har kommet I årene med David Dein som ledestjerne. Det er bare et faktum. Om vi ikke trenger David Dein, så trenger vi absloutt noe av det som han stod for. Arsene Wenger var David Deins mann, nå virker det som Ivan Gazidis er Arsene Wengers mann. Det er faktisk ikke kødd en gang. Ansettelsen av Ivan Gazidis ble "godkjent" av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Ikkje vett eg men Wenger har lagd et helvete i Looserpool ihvertfall. United har en misfornøyd Rooney i stallen og Bale vil vel spille for en toppklubb(det burde han jo tenkt på

før han gikk til tottene).

Slik jeg ser det nå er vi 2 skader fra å få en sesong ødelagt pga manglende spillerkjøp. Tror ikke troppen er bred nok. Lærte ikke Wenger noe av sesongen ifjor...før det igjen osv...viktigheten av en bred god stall?

Må innrømme at jeg er nervøs med tanken på at Sanogo er eneste spiller inn så langt med et løfte til supportere at det skulle handles inn klassespillere.

Still waiting.....

Link to comment
Share on other sites

Og der var Suarez uaktuell: http://www.theguardian.com/football/2013/aug/08/luis-suarez-liverpool-john-w-henry?CMP=twt_gu

 

Må si at Liverpools ledelse viser en litt annen holdning enn vi gjorde i fjor. Jeg synes det er bra at klubber står opp mot grådigheten. Respekt.

Dette har jo Liverpool sagt hele tiden. Er forsåvidt ikke noe nytt i denne uttalelsen vel?

 

Om det står respekt av det Liverpool holder på med er jeg ikke helt sikker på. Å holde på en arbeidstaker mot hans egen vilje er sjeldent konstruktivt.

Link to comment
Share on other sites

 

Om det står respekt av det Liverpool holder på med er jeg ikke helt sikker på. Å holde på en arbeidstaker mot hans egen vilje er sjeldent konstruktivt.

 

 

 

Jeg er også i tvil om det er en fornuftig strategi fra Liverpool sin side. Blir det noe lettere for dem å tiltrekke seg gode spillere nå da?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å ha lest tidligere (meget vagt og lite håndfast med andre ord) at en spiller som blir pålagt å trene alene kan kreve å få annullert sin kontrakt da det bryter mot EUs reglement for behandling av ansatte. Det er likestilt som utestengelse fra arbeidsplassen og man må da opprette en uenighetsprotokoll. Deretter kan arbeidsgiver tvinge ansatte til å jobbe inntil det foreligger en dom eller enighet mellom partene. Den ansatte skal da fungere i sin jobb (og ikke omplasseres) så lenge konflikten pågår. Dette skal visstnok ha skjedd i lavere divisjoner i Frankrike og spiller vant på alle punkter.

Denne dommen har blitt trukket frem som eksempel tidligere når man har truet spillere med å råten på benken eller spille med reservene. Man har derfor ingen mulighet til slike steg. Suarez har åpnebart kvaliteter som gjør at han skal spille på første laget og ikke blandt reservene når han er frisk. Dermed kan ikke Liverpool tvinge ham til å bli ved å ta slike steg. Det er også derfor at spillere som viser åpent at de ikke ønsker å være i en klubb alltid ender med å bli solgt. Ingen er tjent med å ha en slik person i gruppen.

Jeg mener at en spiller som oppfører seg slik egentlig ikke burde bli funnet verdig til å signere for en ny klubb. Han burde rett og slett ha gjort seg så upopulær gjennom sin væremåte at alle andre klubber skulle ha snudd ryggen til ham. Slik er det dessverre ikke. Skal så Arsenal gjøre det for å vise at klubben har moral? Tja, jeg vet ikke helt. Fotball og moral er ikke alltid to begrep som passer sammen. Jeg liker fotballspilleren Suarez, men merker en dyp mangel på respekt for personen. Klarer jeg å glede meg over mål han evnt scorer for oss? Ja, helt klart, men jeg kommer aldri til å hylle ham som jeg har hyllet andre. Personen og hans personlighet vil jeg trekke på skuldrene av, prestasjonene til laget Arsenal vil jeg hylle.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, da ble det Fenerbache. Nest verste laget Arsenal kunne fått. Dette blir vanskelig!

Ikke min favorittmotstander, men samtidig så er det så enkelt at hvis vi ikke klarer dette så har vi ingenting i CL å gjøre denne sesongen.

Er egentlig mest fornøyd med at vi slipper øst-europa.

Link to comment
Share on other sites

Ikke min favorittmotstander, men samtidig så er det så enkelt at hvis vi ikke klarer dette så har vi ingenting i CL å gjøre denne sesongen.

Er egentlig mest fornøyd med at vi slipper øst-europa.

 

Nå er vel Kharkiv bare marginalt lenger øst enn Istanbul, men ok :)

Tror uansett at å møte Kharkiv om sommeren er noe helt annet enn om vinteren. Ingen tvil om at Sociedad var verste laget, så Fenerbache, så Kharkiv, så Pacos, så PSV

Link to comment
Share on other sites

 

Nå er vel Kharkiv bare marginalt lenger øst enn Istanbul, men ok :)

Tror uansett at å møte Kharkiv om sommeren er noe helt annet enn om vinteren. Ingen tvil om at Sociedad var verste laget, så Fenerbache, så Kharkiv, så Pacos, så PSV

 

 

Fotball messig så er vel PSV bedre enn Kharkiv og Pacos? :P

Link to comment
Share on other sites

Fenerbache ja, da blir det forhåpentligvis et gledelig gjensyn med "storhetene" Meireles og Kuyt :)

 

Ellers er det vel slik at UEFA har utestengt Fenerbache fra turneringen p.g.a. kampfiksingskandale, men ettersom klubben har anket er ikke utestengelsen gjeldende enda.. Hvis anken blir avvist skal visstnok Bursaspor ta over. Det er vel ikke kommet noen endelig avgjørelse her? Det står fortsatt stjerne bak navnet til Fenerbache på nettsidene til UEFA iallefall..

Link to comment
Share on other sites

 

Nå er vel Kharkiv bare marginalt lenger øst enn Istanbul, men ok :)

 

Tenkte ikke så mye på "reiseavstand". Har vel bare en inngrodd gammel fordom mot hva vi klarer å utrette mot lag fra det om området vi engang kalte "øst-europa" (eller gamle sovjet om du vil).

Om "frykten" min for lag fra det om området er rasjonell, er en annen sak :shy:

Link to comment
Share on other sites

Kan noen nevne 3 spisser som kan være aktuelle for Arsenal, om ikke Suarez komme( har liten tro på det)?

Vi kan ikke satse alt på et kort, og jeg lurer på hvilke andre spisser kan være aktuelle.

Det er ikke mange igjen.

 

Benzema, Zlatan, Lewandowski tror jeg ikke vil til oss, pga manglende ambisjoner og lave lønninger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å ha lest tidligere (meget vagt og lite håndfast med andre ord) at en spiller som blir pålagt å trene alene kan kreve å få annullert sin kontrakt da det bryter mot EUs reglement for behandling av ansatte. Det er likestilt som utestengelse fra arbeidsplassen og man må da opprette en uenighetsprotokoll. Deretter kan arbeidsgiver tvinge ansatte til å jobbe inntil det foreligger en dom eller enighet mellom partene. Den ansatte skal da fungere i sin jobb (og ikke omplasseres) så lenge konflikten pågår. Dette skal visstnok ha skjedd i lavere divisjoner i Frankrike og spiller vant på alle punkter.

Denne dommen har blitt trukket frem som eksempel tidligere når man har truet spillere med å råten på benken eller spille med reservene. Man har derfor ingen mulighet til slike steg. Suarez har åpnebart kvaliteter som gjør at han skal spille på første laget og ikke blandt reservene når han er frisk. Dermed kan ikke Liverpool tvinge ham til å bli ved å ta slike steg. Det er også derfor at spillere som viser åpent at de ikke ønsker å være i en klubb alltid ender med å bli solgt. Ingen er tjent med å ha en slik person i gruppen.

 

Var inne på dette ovenfor noen Liverpool supportere, men de benektet hardnakket for at noe slikt kunne skje uten egentlig å vite hva de pratet om.

 

Slik jeg ser det så har ikke Liverpool noe annet valg enn å selge Suarez i sommer. Hvis de ikke gjør det er det kun tap-tap for de i mine øyne såfremt ikke Suarez plutselig viser seg å være en ordentlig profesjonell pga. VM eller noe slikt.

Link to comment
Share on other sites

Suarez taper meir på å vere i kulden enn klubben... Om han blir fryst ut kan han nok vinne i retten, men å spele reservelagsfotball eit år først???

 

 

Saken er nettopp at han ikke kan degraderes eller omplasseres inntil det foreligger dom eller enighet. Han er åpenbart god nok for førstelaget og må derfor være i troppen. Det er nok ikke spesielt gunstig for moralen og samholdet i gruppen.

 

Forøvrig syns jeg trekningen var OK. Fenerbache bør vi slå over to kamper.

Link to comment
Share on other sites

dette er jo dagen før intevjuet til Suarez i media. Tviler på at fansen kommer til å la det gå forbi, sa han ikke det samme 4 dager før Torres gikk til Chelsea og? Selv tror jeg ikke Suarez blir å se i Arsenal drakt neste sesong, men dog tviler jeg enda mer på at han blir i Looserpool. Ellers mener jeg det er fornermelse å si at Arsenal og Looserpool konkurer om samme ligaplassering. Mr Henry bør sjekke tabellen de siste 3-4 årene :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes trekningen i championslegue var mindre hedlig,men som så mange andre sier så bør vi slå Fener vist vi skal ha noe der å gjøre.

Håper virkelig vi klarer å få et mål borte,vist ikke så kan det bli i meste laget for mine nerver når hjemmekampen kommer.

Når det gjelder Suarez så er jeg veldig usikker på om han kommer eller ikke.Irriterer meg mest over at vi lot Higuain glippe,for Suarez er en fyr jeg har veldig vanskelig for å like.

Slik lagene ser ut nå så synes jeg spurs har en bedre stall enn Arsenal,og jeg føler kanskje at liverpool med en Suarez i laget er ca like gode,

 

Håper virkelig det kommer inn etpar kvalitetspillerer,vist ikke så blir jeg velig skuffet.

Link to comment
Share on other sites

Da var Miguel sendt på lån. Vermaelen og Monreal er skadet. Det har vært mye snakk om spisser og sentrale midtbanespillere, men behovet for forsterkninger er vel så stort i forsvarsleddet. Optimismekontoen trenger virkelig ett par signifikante innskudd!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...