Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Helt latterlig å sammenligne dette med RvP.

Suarez har båret Liverpool på sine skuldre i de to hele årene han har vært der. RvP bar Arsenal i 1 år. Arsenal bar RvP i 7 år!

Suarez har ikke uttalt at Liverpool var favorittklubben hans da han var liten. Det gjorde RvP.

 

Hvis noen mener man ikke skal kjøpe Suarez pga slike ting som dette, så bør de samme folkene også mene at Sol Campbell aldri burde spilt for oss. Det han gjorde mot Tottenham var mye verre enn det Suarez gjør mot Liverpool.

Hadde Ledley King plutselig blitt skadefri året før han sluttet, for så å gå til Arsenal, kunne det vært noe å sammenligne med RvP, men å blande Suarez inn i dette blir bare dumt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Hvor fantastisk er det ikke å hente en "rivals" klart beste spiller med hardt tjente penger og ikke olje-penger? For en klubb Arsenal er og for en posisjon vi nå har satt oss selv i. I år etter år har man lest om folk som er dritt lei Wenger og hans nølende vilje etter å bruke penger. Dette høster vi nå frukter av, vi er milevis foran Pool og Sp*rs når det gjelder økonomi, stadion og tropp. Suarez inn vil styrke troppen betraktelig og forhåpentligvis "biter" han godt i fra seg og skyter oss til topps.

Link to comment
Share on other sites

Jævlig irriterende å se Tottenham bringe inn Paulinho OG Capoue i en posisjon hvor vi sårt trenger en klassespiller til. Håper virkelig vi ender opp med Luiz Gustavo eller Fellaini, men jeg klarer ikke å se at det skjer. En annen ting er selvfølgelig også å få inn en midtstopper eller høyreback alt utifra hvor Sagna skal spille/være backup hen denne sesongen. Samtidig ønsker jeg også sterkt en Gervinho erstatter. Konoplyanka eller Ljajic til rundt £10-12m burde være overkommelig.

 

Suarez "dealen" virker å være i "limbo" også. Som sagt så tror jeg fortsatt at Real Madrid kommer inn og Liverpool selger til de for en lavere sum. I så fall sitter vi igjen med skjegget i postkassa. Noe som ikke er uvanlig.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi er supportere. That's how we roll :)

---------

:) Ja. Det er vel sånn det funker for de aller fleste av oss.

 

Det Suarez har gjort her overgår alt som har vært av overganger tidligere bortsett fra Mr Sol C som tok turen fra Spurs til oss etter å ha lovet både det ene og det andre til fansen. Det er kanskje den styggeste saken til nå. Som jeg har sagt mange ganger før så har jeg full forståelse for hva vP gjorde og jeg syns heller ikke den overgangen var stygg. To klubber som forhandlet og ble enige etter at spilleren hadde gitt uttrykk for hva han ville. Så kan man være uenige med ham i valget, men fremgangsmåten syns jeg var helt grei. Brevet og pressemeldingen han ga syns jeg heller ikke var stygg; den oppsummerte uenigheten og at han ikke støttet klubbens retningsvalg. Det står ikke i veldig stor kontrast til hva majoriteten her inne har hevdet gjennom uttallige innlegg. Så kan man igjen diskutere om det er riktig av en spiller å gå ut med slikt. Jeg mener at det er riktig da det er spillerens eneste mulighet til å komme med en forklaring. Noen kjøper den, andre vil bruke den i mot ham. Jeg støtter ham i saken, jeg støtter ham i fremgangmetode og jeg støtter ham som den fantastiske fotballspilleren han er. Likevel føler jeg at stikk i kroppen hver gang han jubler i feil trøye, det vil jeg alltid gjøre.

Når det gjelder Suarez har han brukt media på en helt annen måte. Han gjør det bevisst for å presse frem en overgang og samtidig setter han klubben i et dårlig lys. Nå har Rodgers klart å gjøre det selv med sine merkelige uttalelser om at Arsenal mangler klasse etc, men Suarez tar det et skritt videre og beskylder lederne, manageren og eierne for å lyve. Det er helt uakseptabelt og han må nå selges. Det vil bli enda mer støy hvis han blir i klubben enn hvis han går. Nå er han fansens samlede fiende og så lenge eierne har fansen bak seg er et salg enkelt. Det hadde vært mye vanskeligere for eierne å kvitte seg med klubbens soleklare ener hvis fansen var i mot et salg. Nå står alle samlet og Suarez er ikke ønsket.

Enn så lenge er vi den eneste klubben som har kommet med bud og vi er nok blandt de ytterst få klubbene i verden som faktisk kan banke de pengene på bordet umiddelbart. For første gang på mange år er vi i førersetet og det er en god følelse. Jeg skulle bare så inderlig ønske at det var en annen spiller som var på vei og ikke en som jeg tror kommer til å skape like mye frustrasjon som glede den tiden han tilbringer hos oss...

---

Tja. Det store spørsmålet er hva som faktisk er avtalt i denne klausulen. Hvis Suarez' versjon er den korrekte, så er det jo Liverpool FC som opptrer uredelig, og ikke Suarez. Jeg ser ikke bort fra at dette kan være tilfelle. Og årsaken til at klubben opptrer som de gjør, kan være nettopp det du beskrev over.

 

 

Helt latterlig å sammenligne dette med RvP.

Suarez har båret Liverpool på sine skuldre i de to hele årene han har vært der. RvP bar Arsenal i 1 år. Arsenal bar RvP i 7 år!

Suarez har ikke uttalt at Liverpool var favorittklubben hans da han var liten. Det gjorde RvP.

 

Hvis noen mener man ikke skal kjøpe Suarez pga slike ting som dette, så bør de samme folkene også mene at Sol Campbell aldri burde spilt for oss. Det han gjorde mot Tottenham var mye verre enn det Suarez gjør mot Liverpool.

Hadde Ledley King plutselig blitt skadefri året før han sluttet, for så å gå til Arsenal, kunne det vært noe å sammenligne med RvP, men å blande Suarez inn i dette blir bare dumt!

 

--

Situasjonene er selvsagt ikke identiske. Men det er uansett mer enn nok av likheter til at en sammenlikning blir interessant. Å hevde at Suarez har båret Liverpool i to år, når han i denne perioden har sonet lange utestengelser for rasisme, biting, simulering og Gud vet hva, blir uansett feil.

 

Av de mindre imponerende forståsegpåerne som har uttalt seg i dag, er Clævs Lundekvam og Phil Thompson. Clævs sier til TV2 at han synes det er litt synd at de som har støttet Suarez i to år etter alt å dømme blir sittende igjen med "ingenting". Det synes som om Lundekvammen har glemt de £40 millionene som følger med det ene pundet vi har budt. Og, ikke minst, at dette nesten er det dobbelte av hva Liverpool betalte for ham for kun to år siden.

 

Phil Thompson skjønner ikke CL-forklaringen til Suarez, da Thompson mener det er plausibelt at Liverpool når et CL-gruppespill igjen før Arsenal....... Guri malla!

Link to comment
Share on other sites

Det ryktes av Liverpool setter hardt mot hardt ovenfor Suarez (eller Rotta som han nå kalles blant supporterne). http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/luis-suarez-total-lack-respect-2138379

 

Hvis de fryser han ut og sier at han ikke får gå til Arsenal men til utlandet, så gjør de vel de veldig mange av oss mente Arsenal burde gjort ovenfor RVP i fjor. Respekt til Liverpool?

 

Så får tiden vise om dette er spill for galleriet for å få presset prisen opp.

Link to comment
Share on other sites

We are running a transfer profit so far this summer. The question was posed to Gazidis, ‘Can Arsenal buy a £20m+ player and pay him £200,000 a week.’

IG, June 6th“Of course we could do that. We could do more than that.”

 

Så hvis dette ikke er ren løgn fra Ivan, betyr dette at Wenger ikke mener det finnes forsterkninger der ute. ( ja vet vi har bud på Suarez, men her virker liverpool til å være fornuftige i motsettning til oss.. De vil ikke selge til rival, da selger de billig ut av landet istede)

Link to comment
Share on other sites

"Isn’t the point of the summer to prepare yourselves for the start of the season, not the end of the transfer window?"

 

glimrende innlegg av arseblog. Og med det kaoset som nå råder i Liverpool og sagaen rundt Suarez, virker det mildt sagt merkelig å ha hatt et så ensidig fokus på ham som transfermål, særlig når en spillers om Higuain har vært tilgjengelig. Hvis det er det Wenger & co har hatt da? Eller er det hele et spill for galleriet for å forsøke å "bevise" for oss at de er ute etter nye spillere? Men Wenger & co blir ikke bedømt ut fra hva de prøver på, de blir - som alle andre i denne verden - vurdert ut fra hva de får til i praksis. Og tiden er snart i ferd med å renne ut. At de ikke har fått til mer til nå må simpelthen primært skyldes manglende vilje og evne. Selv om de skulle få på plass noe i sluttfasen er ikke jobben bestått, fordi å få inn noen så sent ikke er optimalt med tanke på ligasesongen. Hvis man har ambisjoner om å vinne PL får man faktisk agrere deretter; å etablere og samspille stallen i god tid før den nye sesongen, og overlate minst mulig til tilfeldighetene. Wenger & co's strategi de senere årene har igrunn vært det stikk motsatte. Og denne sommeren føyer seg pent inn i rekken. Den eneste forskjellen fra de foregående årene er at man ikke har mistet sin største stjerne, kanskje fordi laget ikke lenger har noen stjerner igjen å miste?

 

og hva skjer nå med Suarez? Hvis liverpool har rett, har de min fulle cred dersom de fryser ham ut og sender ham utenlands, det Wenger burde gjort med RvP i fjor sommer. Og ja, selv om det er likheter er det også forskjeller. RvP var en større "judas" enn Suarez eventuelt kommer til å bli, av grunner andre har vært inne på. Og selv om det er en fjær i hatten å snyte en rival for deres stjerne og man kanskje ikke skal ha særlig dårlig samvittighet for dette, er og blir suarez i overkant kontroversiell. Min spådom er at Suarez ryker i sluttfasen og at Wenger & co blir sittende igjen med svarteper, blant annet fordi de har spilt på bare en hest, og det på feil hest....

Link to comment
Share on other sites

Min teori er at Arsenal og Real samarbeider om dette. Arsenal lager støy, Real byr £30mill, og får aksept fordi Liverpool ikke vil selge til Arsenal. Og Arsenal henter Benzema

 

Teori og teori..... Mer noe jeg håper på, for Suarez i Arsenaldrakt gir meg litt vond smak i munnen. Men det er rart med det, et par scoringer fra Suarez og jeg vil nok fort hylle han.

Link to comment
Share on other sites

Det verste er uttallelsene som er omtrent som dette: "Vi prøver å signe spillere, men det er ikke lett".

 

Hadde det vært veldig få spillere som hadde skiftet beite denne sommeren, kunne jeg vært enig her, men saken er at det er ekstremt mange spillere som har blitt kjøpt/solgt i sommer, og det er da forunderlig hvordan alle andre lag (omtrent) skal være så vanvittig mye heldigere enn Arsenal på overgangsfronten.

 

Hvilke faktorer er det som spiller inn?

- Økonomi: Her sier Arsenal at det er nok å ta av...

- Status: Engelsk klubb som er med i Cahmpions League, har en god og begivenhetsrik historie, samt en manager som har sittet lengst av samtlige managere i toppklubbene i Europa!

- Sted: London er Europas største by. Ikke en avsidesliggende by i Øst-Europa eller en bakgård i mellomeuropa.

- Tilgjengelighet: Joda, som markedet har vist oss, så har det vært nok av spillere som er blitt kjøpt av store lag i sommer.

- Vilje/lyst: Tror ikke det er vits i å skrive noe her. Dere skjønner nok hvor skoen trykker...

Link to comment
Share on other sites

---

 

Jeg er virkelig glad jeg klarte å distansere meg fra silly season i juni og juli. Det hadde vært traurig å bekymre seg slik jeg gjør nå, hele sommeren igjennom. Men nå, nå er sesongstarten bare en drøy uke unna. Jeg er ikke lenger rolig. Nå er jeg der arseblog beskriver:

 

"Of course we could be here a week from now talking about new players, a squad – more importantly a team – that is harder, better, faster, stronger, and I can’t stress enough how much I hope that’s the case. But now, today, August 8th, I’m worried. Worried that we’ve let the best off-season position we’ve been in for years pass us by. "

Link to comment
Share on other sites

Det er kanskje kjedelig å bare henvise til Arseblog, men synes han formulerer det veldig bra.

 

Særlig dette med at man denne sommeren skulle fokusere på hvem som skulle inn, og ikke hvem vi eventuelt kom til å miste.

Forsterke laget i ro og fred. Men så har det endt opp med at man har klart å rote seg inn en suppe av dimensojner med Suarez.

Hva med forsterkninger i andre ledd? Hører særdeles lite om dette.

 

Er så lei, så lei..

Link to comment
Share on other sites

Vil nok tru at vi jobbar med fleire navn enn Suarez, om ikkje er Wenger enda meir naiv enn nokon kan drøyme om... Det er vel slik at alle rykte vi har hatt til Arsenal denne sommaren ikkje har stemt, så vi skal nok vere glad at det ikkje er fleire, for da hadde dei berre blitt stroke av lista av aktuelle navn... tvilar meir og meir på Suarez da det byrjar å bli stor prestisje for pool å ikkje selje til Arsenal, så om ikkje Suarez tek alt heilt ut, byrjar virkelig å sabotere og berre vil til Arsenal trur eg vi snarast må sjå ein annan veg. Vi bør uansett kome med eit 3 bud for å sjå om pool aksepterer eller diskuterer for har null tru på at vi får han for 40 mill. Snakkar vi 50 veit eg ikkje om det er ein handel vi bør gå inn på. Eg ser Suarez som kanskje den ultimate spelaren vi kunne få dette vindauget (skal eg vere ærleg var han i ei klasse over det eg trudde vi kunne gå for) men vi har ein stall som treng minst 2 spelarar som går rett inn og forsterkar oss første 11aren, samt ein god spelarar som cover på stopparplass. Er usikker på om vi får til dette i tillegg til ein 50 mill spiss...

Link to comment
Share on other sites

Noen fler som ser for seg at Wenger evt ville brukt Suarez overgangen som unskyldning at vi ikke får inn en skikkelig spiss? Jeg syntes jeg ser han sitte der når vinduet er stengt og suttre over at det ikke gikk. Som nevnt tidligere tror jeg Liverpool gjør det vi burde hatt gjort ifjor: Selge stjernen sin billig ut av landet, kontra dyrt innad. Man skal ikke se bortfra at det kan være en lur strategi hvis de vil kjempe med oss om 4 plassen. Per idag tror jeg neppe vi er særlig sterkere enn liverpool (inkl suarez), så får vi se hvordan ståa er hvis Liverpool selger Suarez, og om vi makter å signere noen.

Link to comment
Share on other sites

interessant analyse dette. men jeg tviler som sagt likevel på om Suarez havner i Arsenal. Godt mulig han for godt har brent sine broer i Pool, men i så fall havner han helst i Real Madrid. Pool vil helt sikkert akseptere en lavere pris fra spanjolene enn fra Arsenal...

Link to comment
Share on other sites

Det blir visst ingen Bernard på oss heller ettersom han nå er klar for Shakhtar Donetsk..

 

http://metro.co.uk/2013/08/08/arsenal-miss-out-to-shakhtar-donetsk-for-21-5m-bernard-3916577/

 

Er vel snart bare Suarez som er ledig når det gjelder store navn.. Før han drar til Real Madrid som ikke ønsker å betale det Tottene krever for Bale.. Hvorfor ikke Gustavo og Rooney da, Wenger? Hva med Cesar?

Link to comment
Share on other sites

Går utifra at Wenger har en sinnsyk plan når han har latt spiller som Jotevic, Higuain , Bernard, osv gått uten å i det hele tatt prøvd. Jeg forventer at det blir kjøpt en ny spiss, ving , DM ,stopper og helst en ny keeper. Suarez har jeg ingen tro på . Lewandowski/Reus, Konoplyanka /nani , Bender/Vidal , Papadoupolos/Dede og Adler/Cesar. Vist ikke 4 av 5 signeringer av disse posisjonene blir FORSTERKET(ikke bare stallfyll) kan vi bare glemme å utfordre United, City og Chelsea. så enkelt er det bare, per dags dato har disse klubbene en stall som tilsier at de skal ligge 10-15 poeng foran oss i Mai.

Link to comment
Share on other sites

Middlene er der, men hvor er viljen? Jeg tror det er dette det står på. Suarez tror jeg ikke Liverpool selger til oss, vi er deres argeste motstander for en top4.

Nå er det knapt navn igjen av tyngde for å forsterke oss. Ser vi en ukjent franskmann eller afrikaner komme inn blir jeg bare oppgitt, det er prøvd og feilet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...