Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Skysports melder at vi har hentet en viss El- Jadeyaoui fra Ligue 2 på prøvespill. 27 år og umerittert.

 

Og jeg som var bekymret et øyeblikk for at vi ikke skulle hente noen i vinduet. Får nok en 4 års-kontrakt verdt £60k per uke sånn at vi kan leie han ut i januarvinduet.

 

 

Skulle f... ikke forundre meg...

 

Synes ting går veldig sakte. I dag forsvant Gervinho ut av porten. Helt greit, men vi trenger i aller høyeste grad noen spillere inn i angrepet. Hva er alternativene på overgangsmarkedet dersom Suarez glipper?

 

PS! Savner også nye navn lenger bakover på banen :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Men Wenger mener jo dagens tropp kan konkurrere om tittelen, selv om han sa vi var litt tynne i troppen. Det sier vel sitt. Han mener også at ingen andre lag har forsterket noe særlig. Det er skremmende tankegang må jeg si. Fint å ha tro på sine egne, men få litt realitet inn i hodet hans.

Link to comment
Share on other sites

Skysports melder at vi har hentet en viss El- Jadeyaoui fra Ligue 2 på prøvespill. 27 år og umerittert.

 

Og jeg som var bekymret et øyeblikk for at vi ikke skulle hente noen i vinduet. Får nok en 4 års-kontrakt verdt £60k per uke sånn at vi kan leie han ut i januarvinduet.

 

 

Hvert år er det en slik spiller, enyen han heter Amaury Bischoff eller Joe o`ceaurill...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lovt å holde kjeft, men det er neiggu ikke lett. Ser det slik ut 3. september kommer det 10 sider med eder og galle.

 

Wenger's dager burde absolutt være talte når denne sesongen er over hvis han ikke bolstrer dette laget betraktelig innen vinduet er omme. Han viser også forøvrig at han er en mann uten en plan og en mann uten handling. Rett og slett ekstremt skuffet over denne mannen.

 

Trodde personlig han hadde nådd sitt laveste punkt i karrieren, men tilsynelatende ikke. Helt latterlig å tenke på at før i det hele tatt noen forsvant ut (tenker da altså på alle andre bortsett fra de som vi "alle" visste at kom til å forsvinne) så var det essensielt med en midtbanespiller og en spiss av høy klasse. Samt at vi hadde et problem på keeperplass. Hva gjør så Wenger? Jo han svekker oss videre på midtstopperplass og på kanten ved å selge unna Gervinho. Fortsatt har vi ikke fått inn noe på de 3 nevnte plassene og attpåtil har vi et rimelig greit problem på midtstopperplassen hvis Mertesacker eller Koscielny blir skadet.

 

Jeg sier det igjen: Med dagens lag så er vi ekstremt avhengig av at Mertesacker, Koscielny, Arteta, Cazorla, Giroud og Walcott alle spiller 30+ ligakamper og er i god form sesongen ut. Vi kan overleve uten Szczesny, Sagna, Gibbs, Ramsey, Wilshere og Podolski, men de andre der har vi ikke nubbsjans uten.

 

Og der var Suarez uaktuell: http://www.theguardian.com/football/2013/aug/08/luis-suarez-liverpool-john-w-henry?CMP=twt_gu

 

Må si at Liverpools ledelse viser en litt annen holdning enn vi gjorde i fjor. Jeg synes det er bra at klubber står opp mot grådigheten. Respekt.

 

Skal også sies at Liverpool er i en annen situasjon enn oss mtp. at Suarez sin kontrakt ikke går ut før om 3 år. En annen ting som også skal nevnes er at en spiller som er involvert i under 10% av kampene kan terminere kontrakten sin.

 

For å ikke glemme at Suarez selv blir et helvete å holde stille kan jeg tenke meg. Personlig tror jeg Liverpool skyter seg selv i beinet her ved å være "beintøffe". De sitter på en spiller som er på sitt høydepunkt i karrieren prismessig på tross av at han selv vil vekk så er han verdt ekstremt mye penger. Hva kommer til å skje neste sesong hvis Suarez fortsatt fortsetter på samme måte? Verdien hans er neppe noe særlig mer enn £20m hvis Liverpool er heldige da.

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Hvert år er det en slik spiller, enyen han heter Amaury Bischoff eller Joe o`ceaurill...

 

Bischoff var hvertfall 20 år gammel og kostet klubben absolutt nada. El-Jadeyaoui kommer fra Ligue 2 og i en alder av 27 år er det ikke mye han kan forbedre seg. At han spiller på Ligue 2 burde også fortelle sitt. Hadde han vært 20 år gammel så kunne jeg skjønt det, men pdd. er dette helt tullete.

 

Wenger virkelig ber om å få supporterene til å vende han ryggen. Herregud.

Link to comment
Share on other sites

 

Bischoff var hvertfall 20 år gammel og kostet klubben absolutt nada. El-Jadeyaoui kommer fra Ligue 2 og i en alder av 27 år er det ikke mye han kan forbedre seg. At han spiller på Ligue 2 burde også fortelle sitt. Hadde han vært 20 år gammel så kunne jeg skjønt det, men pdd. er dette helt tullete.

 

Wenger virkelig ber om å få supporterene til å vende han ryggen. Herregud.

 

 

Håper du forsto at jeg tulla :)

Link to comment
Share on other sites

Shrek er ikke vår frelser på samme måte som Suarez ville vært. De er to vidt forskjellige typer. Jeg sier ikke at Rooney ikke ville forsterket oss, for det tror jeg han ville gjort om enn ikke på samme måte.

Slik jeg ser det nå vet jeg ikke om tilgjenglige spillere som er ala Suarez på markedet.

Robert Lewandowski er vel den beste vi kan håpe på selv om jeg tror han aldri kommer til oss. De ville vel ikke selge til Bayern og han går som free transfer til sommeren. Dette er heller ikke en Suarez type, men en målscorer i det minste og presterer i store kamper.

 

For en suppe Wenger og co har rota seg opp i nå, dette er prisen man betalte for å gå all-inn på en umulig spiller. Som nevnt tidligere tror jeg neppe det kommer noen stor signering i sommer, og at Wenger kommer til å bruke budet på 40mill og ett pund som alibi for hans mangelfulle handling. Tragisk

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke siste ord er sagt i Suarez-saken. Uansett så har dette lenge luktet mission impossible. Her satser man omtrent alt på en spiller, et kjøp som i utgangspunktet egentlig var dødfødt. Spørsmål er hva som er plan b. Mulig den dukker opp mot slutten av vinduet, men har vondt for å tro at den inneholder det helt store.

 

Jeg tror innerst inne at Wenger egentlig er passe fornøyd med troppen. Alt gikk jo på skinner i våres, samtidig som vi klarte fjerdeplassen...

Link to comment
Share on other sites

Uff, dette var vel som forventet. Hvilke klassespisser er ledige på markedet nå? Går Arsenal over til Rooney?

 

Rooney, Jackson Martinez (selv om jeg ikke syntes han er så vanvittig), Ibrahimovic, Benzema (hvis Real får Suarez) og Kiessling muligens.

 

Tipper vi henter Henry tilbake på lån. Forøvrig hadde jeg fortsatt gjerne sett Carlos Vela tilbake i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Eto'O

 

32 år gammel og i motsetning til Zlatan rimelig avhengig av farta si. Ligger også på £350k i uka hos Anzhi.. no chance.

 

Irriterer meg fortsatt daglig over at vi ikke gikk for Jovetic. Ville gitt mye av det Suarez gjør for Liverpool. Bare til halve prislappen og utenom alle usportslighetene.

Link to comment
Share on other sites

Tror faktisk ikke det er noen Plan B etter Suarez.

Hvem kommer tilbake etter skade? Det er eventuelt de nye "fjesene".

En CL tropp (+1) må vel registreres snart også??

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor Suarez fortsatt ikke har levert inn en transferrequest. Liverpool kan avslå denne, men det er meget tvilsomt at han forblir i klubben hvis han gjør det. Han har jo allerede brent alle broene i klubben så han kan like så godt gjøre det og presse frem en overgang.

 

En CL tropp må ikke registreres før overgangsvinduet er stengt så det er det ingenting å uroe seg over.

Link to comment
Share on other sites

 

For å ikke glemme at Suarez selv blir et helvete å holde stille kan jeg tenke meg. Personlig tror jeg Liverpool skyter seg selv i beinet her ved å være "beintøffe". De sitter på en spiller som er på sitt høydepunkt i karrieren prismessig på tross av at han selv vil vekk så er han verdt ekstremt mye penger. Hva kommer til å skje neste sesong hvis Suarez fortsatt fortsetter på samme måte? Verdien hans er neppe noe særlig mer enn £20m hvis Liverpool er heldige da.

 

--------------

naturligvis er det Liverpool nå gjør en form for gambling. Men selv om nok Suarez vil synke prismessig jo nærmere man kommer kontraktstidens utløp, særlig hvis han ikke får spille, kan det hende dette er lurt av Liverpool. Hvis de har rett vedrørende kontraktsforholdene, hvilket det kanskje ikke er noen grunn til å tvile på (?), er det prinsipielt riktig å sette hardt mot hardt. Det bør ikke være mulig å "grine" seg ut av en kontrakt. Videre vil det være galskap å selge deres beste spiller til en rival. Her støtter jeg Liverpool fullt ut. De har en mye riktigere holdning her enn Arsenals unnfallenhet i RvP sagaen. Og selv om det er forskjeller, siden kontrakten til Suarez først løper ut om tre år, handler den forskjellen kun om penger. Men forskjellen er mindre enn man kanskje skulle tro, jfr argumentet ovenfor.

Link to comment
Share on other sites

Ord og handlinger henger aldri sammen. De sa de ikke kunne sees på som en ambisiøs klubb hvis de solgte bade Nasri og Fabregas. Så gjorde de det og fortalte oss at de var ambisiøse. Pengehaukene våre hadde ingen skrupler ved å selge til Man.U., men samtidig plasserte de seg selv i virklighetens verden som ikke å være en konkurrent til Man.U. Så fortalte de oss at de skulle vinne ligaen. Så nå bolser de om at de har masse penger, at de skal brukes og i samme åndedrak nevnes den største stjera med engelsk pass. Pressen enes om £70M. Wow, som om de ikke hadde det tilgjengelig året før også. Herregud. Vel, i dag er det 24 dager igjen av vinduet, 8 til sesongen starter. Vi har 18 mer eller mindre etablerte spillere i stallen, pluss den nye nysigneringen Diaby. 2 keepere, 2 høyrebacker, 3 midtstoppere, 2 venstrebacker, 2 sentrale midtbanespillere, 6 offensive midtbanespillere/vinger, 1 spiss og Diaby. Da er det også medregnet skadefenomener som Vermaelen, Rosicky og Gibbs. Det er faktisk snart helt på grensen til at vi klarer å stille lag uten å hente hjelp i akademiet. 8 dager til sesongstart og uttalelser som at "we can win the league with or without Suarez" strømmer ut fra Emirates som kattejammer. Det blir i alle fall without. 24 dager igjen, Arsene og ditt siste trekk var å selge den beste spilleren fra afrikamesterskapet og bytte han ut med Ryo Miyaichi. Fra før har du sendt Coquelin på lån, for du har jo snart Frimpong frisk igjen. Djourou også, men han trenger du jo ingen erstatter for. Sagna kan fylle inn der. Jaha. Vi er en skade unna at Jenkinson er fast høyreback og Sagna fast midtstopper. Jeg er jaggu spent på hvilken plan du har for å hanke dette inn igjen. Hvis du ikke har en er det umulig at du kan være manager i denne fotballklubben. Zelalem, Akpom og Gnabry sier du? And you also signed Sanogo. Det er fan ikke til å tro at det er mulig. Ja, ja. Du vet jo best, Arsene.

Link to comment
Share on other sites

Sir J setter fine ord på den frustrasjonen de aller, aller fleste Arsenal fans føler nå om dagen. Emirates vil likevel fylles opp til randen når første seriekamp sparkes igang og fansen vil heie fram laget sitt som aldri før, noe de selvfølgelig også skal gjøre!

 

Men, jeg skulle ønske jeg så fansen gjøre et opprør på en eller annen måte mot Wenger og styret. Det har vært skrevet artikler denne sommeren om at Arsenalfansen holdes for narr. Arsenal går ut i media og forteller om alle penger vi har tilgjengelig, men så ser det ut til at alt de henter er to spillere fra League 2 i Frankrike samtidige som de off-loader en del daukjøtt og spillere med fete lønningsposer. Når fansen sin frustrasjon og oppgitthet virkelig fram til styret?? Emirates er jo utsolgt hver gang og butikken går jo som aldri før, så hvorfor skal styret endre på noe sånn sett.. Det var vel et demonstrasjonstog forbi Emirates ifjor, jeg skulle gjerne sett et nytt tog - med krav om at styret kom på banen og fortalte mer om planene og tankene rundt innkjøpspolitikken vår. Handler dette kun om å tjene mest mulig penger, eller ønsker vi virkelig å finne pokaler? Jeg føler så absolutt at vi kun er blitt en butikk hvor målet kun er pengene, og hvor styrets utsagn om handlekraft kun er for å roe fansen og fortsatt selge ut sesongkortene.. Som det ble kommentert her tidligere var det neppe tilfeldig at styret kom på banen og skrøyt av alle pengene rett før sesongkortsalget startet..

 

Wenger, can you hear me?

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg egenlig sluttet å lese Myles Palmer og vet ikke helt om jeg setter lit til denne, men det skulle vel egentlig ikke overaske meg.

 

Quoter meg selv, men begynner å lure på om det er noe i dette. Styret presser Wenger til å kjøpe, mens Wenger som den stabukken han er skal vise dem hvem som egentlig bestemmer i klubben. Konspirasjon javel, men det som skjer på Emirates nå henger ikke på greip.

 

Vel, det er 3 uker igjen av vinduet og "there is hope in hanging snore".

Link to comment
Share on other sites

Begynner å lure på om de som forhandler for oss i forbindelse med spillerkjøp vet hva de driver med. Er det Gazidis som er mannen som forhandler med klubber og spillere? Det er helt sikkert et eget fag og bør innehas av noen med kompetansen som f.eks. når vi hadde David Dein til å utføre denne oppgaven? (bør vel ha noe fotballforståelse i tillegg til økonomisk sans....)

Link to comment
Share on other sites

vel, det er kanskje ikke helt slik Myles Palmer insinuerer, men effekten er mye den samme. Uansett hvem som egentlig bestemmer her, det største problemet hos Arsenal er denne åpenbare mangelen på besluttsomhet. Man vegrer seg for å bruke penger på gode spillere fordi man synes de blir for dyre, så ender man til slutt opp med å i panikk måtte kjøpe mindre gode spillere til overpris. Som sagt før, snakk om spare-seg-til-fant tankegang! Jeg deler alle dere andres frustrasjon. Klubben mangler fullstendig handlekraft og retning.

 

og PS: sånn som klubben nå er i fri og tilfeldig drift, som et skip som har fått motorstopp, kan jeg ikke skjønne at noen stjernespillere med ambisjoner i det hele tatt vurderer å komme til klubben.

 

og PS2; jeg funderer mer og mer på hva som faktisk foregår i hodene på Wenger & co.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...