Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Personlig tror jeg som alle andre år at det står på pengene andre klubber krever for spillerene sine eller de pengene spillerene krever i lønn. Vi kan tydeligvis fint tilby spillere som knapt nok er middelmådige £60k i uka uten å blunke, men å gi klassespillere over £100k er tilsynelatende blasfemi.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

De har sagt store ord ang lønn i samme åndedrag som de 700 millionene.

Virket ikle som det skulle stå på hverken sum eller lønn. Men slik det er nå holdes fansen for narr. Måtte det være siste året vi opplever slikt.

 

Skulle de plutselig smellt til med 3-4 kanonsigneringer så skal jeg bite i meg ordene, men tror jeg er trygg!

Link to comment
Share on other sites

I så tilfelle smaker ordene fortreffelig.

 

Amen to that! Dette jeg også har sagt hele sommeren. Ingenting ville gledet meg mer om Wenger knuste ordene og spådommene mine til skamme og viste seg frem som PL's beste manager, men jeg har absolutt null tro på det. En fantastisk manager sa en gang at det var veldig viktig å få inn nye signeringer tidligst mulig. Dessverre er denne manageren bare en skygge av seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Et eller annet på gang må det jo være så nå kan det kanskje skje noe i løpet av de neste dagene......ukene....

 

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt kommer det inn 1-3 etablerte spillere før vinduet lukkes. Om det blir Suarez/Rooney kvalitet tviler jeg sterkt på, men at vi forsterker oss i løpet av vinduet er jeg overbevist om.

Det blir iallefall handlet inn en midtstopper, alternativt en Høyreback hvis Sagna skal erstatte Verm. Tror også det kommer inn en spiss og en kantspiller som vil styrke oss.

 

Jeg aventer kritikken av Wenger/ledelsen til vinduet lukkes.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt kommer det inn 1-3 etablerte spillere før vinduet lukkes. Om det blir Suarez/Rooney kvalitet tviler jeg sterkt på, men at vi forsterker oss i løpet av vinduet er jeg overbevist om.

Det blir iallefall handlet inn en midtstopper, alternativt en Høyreback hvis Sagna skal erstatte Verm. Tror også det kommer inn en spiss og en kantspiller som vil styrke oss.

 

Jeg aventer kritikken av Wenger/ledelsen til vinduet lukkes.

Du skriver at du tviler på at det blir Rooney eller Suarez, samtidig som du skriver at du tror vi får en spiss som skal styrke oss. Det må jo i så fall være Lewandowski. Kan ikke se så mange andre stjerner som kan være aktuelle. Spillere som Vucinic, Huntelaar, Quagliarella, Matri osv er enten for gamle eller ikke bra nok... Har du noen spesifikke navn du tenkte på?

Link to comment
Share on other sites

Virker som om Fiorentina er villige til å selge Adam Ljajic. Milan har visstnok lagt inn et bud på €7m. Det er €1m mindre enn hva vi visstnok skal få for Gervinho.. og Ljajic utifra hvordan han presterte forrige sesong (pluss alderen) er en meget god oppgradering fra Gervinho. Kan spille på begge kantene og selvfølgelig offensiv midtbane.

 

Suarez og Ljajic inn som offensive forsterkninger hadde vært fantastisk, men av en eller annen grunn er interessen rundt Jugoslaveren rimelig lav. Tror han fort kan vise seg å være en "ny" Michu eller Benteke.

 

http://www.youtube.com/watch?v=9wucUjmHpq4

 

 

 

Det står i luftestilling hele sommeren, men 29/8 er det blitt så hett inne at det må åpnes på vidt gap

 

Utrolig synd at det hele virker så planløst. Skjønner heller ikke greia bak at klubben skal vente til de siste 3-5 dagene før vinduet stenger før de handler heller. Utifra den tiden som er igjen så burde logikk tilsi at en spiller koster mer fremfor mindre også (såfremt det ikke er en spiller en klubb absolutt for enhver pris må kvitte seg med. F.eks. kan det lønne seg for Suarez) da selgende klubb praktisk talt ikke vil ha noe tid til å erstatte spilleren og igjen må overbetale for en ny spiller hvis de skal ha inn noen før vinduet stenger.

 

Forøvrig linkes vi igjen til en annen spiller i dag. Nok en spiller som visstnok skal ha blitt tilbudt en "trial" hos Arsenal.

 

Jamie Dalton @JamieDalton82 2h

Ouest France say Arsenal have taken Angers midfielder Alhrabi El Jadeyaoui (26) on a 2-day trial.

Jamie Dalton @JamieDalton82 1h

El-Jadeyaoui didn't impress Sam Allardyce in a week-long trial back in 2009 so...*shrugs* http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1199395/Blackburn-trial-French-youngster-El-Jadeyaoui.html

Hvis dette stemmer (+ Marica fra i går) så sier det absolutt alt man trenger å vite om Wenger. Da har den mannen mistet absolutt alt av fornuft.

Link to comment
Share on other sites

Du skriver at du tviler på at det blir Rooney eller Suarez, samtidig som du skriver at du tror vi får en spiss som skal styrke oss. Det må jo i så fall være Lewandowski. Kan ikke se så mange andre stjerner som kan være aktuelle. Spillere som Vucinic, Huntelaar, Quagliarella, Matri osv er enten for gamle eller ikke bra nok... Har du noen spesifikke navn du tenkte på?

 

Mente ikke nødvendigvis forsterkning på spiss-plassen, men en generell forsterkning av første 11er tror jeg på. Hvem det skal være blir bare gjetting.

Link to comment
Share on other sites

Ser at mange befaler fellow gooners å vente med hylekoret før vinduet stenger. Hvorfor? Hvor har det blitt av viktigheten med å integrere rekruttene i stallen tidlig? I august 2011 ventet vi til siste dag av vinduet med å gjøre de nødvendige forsterkningene. Kanskje vi sparte en million her og der, men nedrykksplass og avskrevne gullsjanser i september er noe Arsenal ikke kan identifiseres med. Dessverre ser det ut til at Wenger og co gjerne tar den sjansen igjen, selv med en ultraviktig CL-kvallik i horisonten. For en gjeng!

 

Det hele virker lite gjennomtenkt. Wenger messer i vei om hvor vanskelig det er. Med bortimot en milliard tilgjengelig og CL-spill å friste eventuelle nyervervelser med, evner ikke Wenger å finne noen som kan forsterke en etter hvert tynn stall. Det er jo nesten parodisk. Jeg nekter å tro at det er så vanskelig! I så fall trengs det nytt blod på flere fronter enn bare på spillersiden.

 

Og ikke gi meg Perez og Marica når Europa League-gutta i N17 splasher ut på Paulinho og Soldado. For gud hjelpe meg, da må dette være Bakvendtland.

Link to comment
Share on other sites

Ser at mange befaler fellow gooners å vente med hylekoret før vinduet stenger. Hvorfor? Hvor har det blitt av viktigheten med å integrere rekruttene i stallen tidlig? I august 2011 ventet vi til siste dag av vinduet med å gjøre de nødvendige forsterkningene. Kanskje vi sparte en million her og der, men nedrykksplass og avskrevne gullsjanser i september er noe Arsenal ikke kan identifiseres med. Dessverre ser det ut til at Wenger og co gjerne tar den sjansen igjen, selv med en ultraviktig CL-kvallik i horisonten. For en gjeng!

 

Det hele virker lite gjennomtenkt. Wenger messer i vei om hvor vanskelig det er. Med bortimot en milliard tilgjengelig og CL-spill å friste eventuelle nyervervelser med, evner ikke Wenger å finne noen som kan forsterke en etter hvert tynn stall. Det er jo nesten parodisk. Jeg nekter å tro at det er så vanskelig! I så fall trengs det nytt blod på flere fronter enn bare på spillersiden.

 

Og ikke gi meg Perez og Marica når Europa League-gutta i N17 splasher ut på Paulinho og Soldado. For gud hjelpe meg, da må dette være Bakvendtland.

 

 

 

Enig i det du skriver, men blir feil å nevne Perez og Marica i samme setning. Perez ser spennende ut, mens Marica er en person som ikke har noe å gjøre i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Ser at mange befaler fellow gooners å vente med hylekoret før vinduet stenger. Hvorfor? Hvor har det blitt av viktigheten med å integrere rekruttene i stallen tidlig? I august 2011 ventet vi til siste dag av vinduet med å gjøre de nødvendige forsterkningene. Kanskje vi sparte en million her og der, men nedrykksplass og avskrevne gullsjanser i september er noe Arsenal ikke kan identifiseres med. Dessverre ser det ut til at Wenger og co gjerne tar den sjansen igjen, selv med en ultraviktig CL-kvallik i horisonten. For en gjeng!

 

Det hele virker lite gjennomtenkt. Wenger messer i vei om hvor vanskelig det er. Med bortimot en milliard tilgjengelig og CL-spill å friste eventuelle nyervervelser med, evner ikke Wenger å finne noen som kan forsterke en etter hvert tynn stall. Det er jo nesten parodisk. Jeg nekter å tro at det er så vanskelig! I så fall trengs det nytt blod på flere fronter enn bare på spillersiden.

 

Og ikke gi meg Perez og Marica når Europa League-gutta i N17 splasher ut på Paulinho og Soldado. For gud hjelpe meg, da må dette være Bakvendtland.

 

Ideelt sett så må man handle inn tidlig, men man kan ikke bedømme en to måneders prosess når det såvidt har gått en måned. Det blir som å bedømme en halvlest bok. Man må se det totale utfallet først. Når man tar den endelige vurderingen blir tatt kan man prate om integrering, handlekraft, timing osv. Jeg vil heller ikke slå følge med hylekoret før 2. september. Dersom det kommer 3 solide forsterkninger inn de siste dagene, så vil jeg virkelig ikke klage.

Link to comment
Share on other sites

 

Ideelt sett så må man handle inn tidlig, men man kan ikke bedømme en to måneders prosess når det såvidt har gått en måned. Det blir som å bedømme en halvlest bok. Man må se det totale utfallet først. Når man tar den endelige vurderingen blir tatt kan man prate om integrering, handlekraft, timing osv. Jeg vil heller ikke slå følge med hylekoret før 2. september. Dersom det kommer 3 solide forsterkninger inn de siste dagene, så vil jeg virkelig ikke klage.

 

Verminator5: Du vet at det er fullstendig mulig å åpne forhandlinger o.l. når som helst på året? Registrering o.l. derimot skjer kun i løpet av disse to sommermånedene eller i januar.

 

Hvis Arsenal (Wenger) virkelig mente business så kunne vi startet forhandlinger like etter sesongslutt i slutten av mai eller begynnelsen av juni, men nei. Det hele virker planløst og tilfeldig nærmest.

 

PS: Den siste strofén der er bare hvordan jeg føler det er. Syntes hele greia virker mer "reaktiv" enn "proaktiv".

Link to comment
Share on other sites

Ser at mange befaler fellow gooners å vente med hylekoret før vinduet stenger. Hvorfor? Hvor har det blitt av viktigheten med å integrere rekruttene i stallen tidlig? I august 2011 ventet vi til siste dag av vinduet med å gjøre de nødvendige forsterkningene. Kanskje vi sparte en million her og der, men nedrykksplass og avskrevne gullsjanser i september er noe Arsenal ikke kan identifiseres med. Dessverre ser det ut til at Wenger og co gjerne tar den sjansen igjen, selv med en ultraviktig CL-kvallik i horisonten. For en gjeng!

 

Det hele virker lite gjennomtenkt. Wenger messer i vei om hvor vanskelig det er. Med bortimot en milliard tilgjengelig og CL-spill å friste eventuelle nyervervelser med, evner ikke Wenger å finne noen som kan forsterke en etter hvert tynn stall. Det er jo nesten parodisk.

 

-----

 

ja, selv om Wenger & co skulle klare å hente inn noen på tampen er det amatørmessig at de ikke henter inn folk tidligere, som du er inne på, især hvis de gjør dette ut fra spekulasjon i håp om å spare en million eller to. Det er en klassisk spare seg til fant taktikk. Vil man ha en spiller bør man vise dette, og faktisk være villig til å tøye strikken noe, selv om alt har en grense. Wenger & co virker dessverre lite villig til å tøye noen strikk. Å hevde det har ingenting med hylekor å gjøre, det er kun å påpeke faktum. Og ja, det fins mange spillere der ute som utvilsomt vil forsterke dagens Arsenal-stall. At Wenger ikke klare å lokke de til klubben betyr vel kun ett av to; enten er ikke Wenger tilstrekkelig interessert, eller så er det spilleren som ikke lar seg overbevise, på tross av CL-gulroten og Wengers renomme som spillerutvikler.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Ideelt sett så må man handle inn tidlig, men man kan ikke bedømme en to måneders prosess når det såvidt har gått en måned. Det blir som å bedømme en halvlest bok. Man må se det totale utfallet først. Når man tar den endelige vurderingen blir tatt kan man prate om integrering, handlekraft, timing osv. Jeg vil heller ikke slå følge med hylekoret før 2. september. Dersom det kommer 3 solide forsterkninger inn de siste dagene, så vil jeg virkelig ikke klage.

 

Ideelt sett starten den prosessen lenge før 1. juli. Jeg er usikker på om den gjør det i Arsenal. Jeg blir selvsagt like henrykt som alle andre hvis Arsenal banker i bordet med tre klassespillere de siste dagene av vinduet. Men er vi ikke klare til sesongstart, taper vi viktig terreng.

Link to comment
Share on other sites

 

-----

 

ja, selv om Wenger & co skulle klare å hente inn noen på tampen er det amatørmessig at de ikke henter inn folk tidligere, som du er inne på, især hvis de gjør dette ut fra spekulasjon i håp om å spare en million eller to. Det er en klassisk spare seg til fant taktikk. Vil man ha en spiller bør man vise dette, og faktisk være villig til å tøye strikken noe, selv om alt har en grense. Wenger & co virker dessverre lite villig til å tøye noen strikk. Å hevde det har ingenting med hylekor å gjøre, det er kun å påpeke faktum. Og ja, det fins mange spillere der ute som utvilsomt vil forsterke dagens Arsenal-stall. At Wenger ikke klare å lokke de til klubben betyr vel kun ett av to; enten er ikke Wenger tilstrekkelig interessert, eller så er det spilleren som ikke lar seg overbevise, på tross av CL-gulroten og Wengers renomme som spillerutvikler.

 

My thoughts exactly. Det er i det hele tatt skremmende dersom Wenger mener det kun er et håndfull tilgjengelige spillere på planeten som kan forsterke Arsenal. De fleste spillerne Wenger betaler godt for, har han speidet på i årevis. Reyes er et godt alternativ. Han nekter, som du sier, å tøye strikken dersom han ikke er confident på at spilleren vil passe inn i Arsenal. Han motbeviste imidlertid seg selv med "panikkjøpene" av Mertesacker og Arteta, to spillere som han aldri i verden ville sett to ganger på under normale arbeidsforhold. Disse to er med på å utgjøre vår grunnstamme, og er kanskje våre to viktigste spillere pr dags dato. Til og med Benayoun viste seg å være en viktig signering. Hadde vi signert disse spillerne tre uker tidligere, hadde vi unngått marerittsifre på OT og fått en helt annen start på sesongen. HELDIGVIS for oss så snublet Spurvene nok en gang mot slutten...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...