Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Skal en stikke fingeren litt ned i jorda så mislikte alle Arsenalfans hva RvP gjorde. Hva Suarez holder på med nå er verre enn hva RvP holdt på med.

Suarez en glimrende spiller, men sliter kraftig med all dritten som følger med. Spørsmålet er om en skal svelge en del kameler når det gjelder Suarez.

RvP ga PL tittelen til United forrige sesong. Suarez kan fikse det for oss nå.

Spørsmålet er....er det verdt det?

Det blir som SF sier en Judas som kommer til oss. Jeg vil være uhyre skeptisk fortsetter han slik han har gjort i Looserpool.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

ja, vi skal passe oss vel så vi ikke møter oss selv i døra her, med tanke på alt som ble formidlet i forbindelse med RvP sagaen i fjor. Og med all den negative ballasten Suarez ellers har med seg er jeg overrasket over at Wenger har lagt inn bud på ham. Jeg forstår ikke hvorfor han ikke forsøkte hardere å hente Higuain, som ville vært en langt mer spiselig løsning. Suarez er god og klubben trenger sårt en ny spiss som kan bidra til å gi klubben sølvtøy, men suarez vil medføre så mye støy at det knapt vil være verdt det. SÅ desperate er vi ikke eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt minner Suarez-saken om den til van Persie i fjor. Den minner også om overgangssagaen til en rekke andre spillere som ønsker seg til større klubber for trofeer og/eller høyere lønninger.

 

Let's face it, i fotballverdenen er det slik det har blitt (med noen ytterst få, hederlige unntak). Skal Arsenal holde seg for god til å kjøpe slike spillere på grunn av et moralsystem som uansett ikke blir fulgt, og som kun refereres til av klubber i situasjoner der de ikke ønsker å selge? Vær trygg: Liverpool hadde gjort akkurat det samme som Arsenal gjør nå om rollene hadde vært snudd.

 

Så til spilleren Suarez. I mine øyne var han i fjor en av verdens topp fem-seks beste spillere. Han har med seg en del bagasje som sikkert vil skape frustrasjon for oss slik han har gjort for Liverpool. Men har vi egentlig noe valg dersom vi ønsker å henge med? I hvilket annet tilfelle vil vi, i vår situasjon, kunne ervervet en spiller av det kaliberet, til den prisen (£40-50 mill) som attpåtil ønsker å legge inn en transfer request for å komme seg til oss?

Link to comment
Share on other sites

Det minner veldig om Van Persie-sagaen fra i fjor, dette. Og det skal bli spennende å se hvor prinsippfaste enkelte er når og hvis overgangen er et faktum. Deles Judas-, sviker- og drittsekk-stempelet ut atter en gang? Eller er denne type oppførsel plutselig ok så fort det hele er til Arsenals gunst?

 

Vi er supportere. That's how we roll :)

Link to comment
Share on other sites

Spilleren Suarez er perfekt for oss. Personen er det ikke. Selvfølgelig vil spillere til større klubber hvis de føler seg for gode for sin nåværende klubb og ser liten mulighet for å vinne noe. Slik har det alltid vært. Jeg kommer til å hate RvP resten av hans karriere, og skjønner veldig godt hvis Suarez kommer til oss at poolsupporterne kommer til å hate ham. Men det er ingen tvil om at begge da evt har gått til bedre klubber og dermed øker sjansene for å vinne noe. Suarez prater om Cl. Det er en stund siden sist Pool var i Cl. Om han kommer kan han være grunnen til at vi tar et steg nærmere både plgull og clgull. Jeg liker ikke bagasjen Suarez bærer på, men skulle han bli Arsenalspiller ville jeg selvfølgelig støttet ham i håp om at han kan forbedre seg og rette all energi mot å vinne kamper fremfor å feks bite folk.. That's life, that's football

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingenting i mot at Suarez dolker Liverpool i ryggen, men han kommer til å dolke oss også i ryggen, det er jeg 99% sikker på!

Forsåvidt så forstår jeg at Suarez vil vekk fra Liverpool. Liverpool ligger for øyeblikket i skyggen til everton:p

 

Jeg håper om han kommer, at Wenger klarer å få han litt ned på jorda, og lære han litt etiske ting. 1. Man skal ikke bite:p

Heldigvis var ikke jeg han som skrek høyest ang. RVP, men faktisk en som sa at jeg forstod hvorfor han følte han måtte dra, selv om det var trist, leit og at han var en jævla cunt. :P Fordi vi hadde noe på gang!

 

 

"Velkommen Suarez"

Link to comment
Share on other sites

Hvis Suarez kommer så krever jeg at han får tannregulering av klubben!

Tror det må jævla mye mer enn tannregulering til;-) Men er en desperat nok svelger en unna det meste.

8 år uten trofeer er uten tvil hovedårsaken til at mange ønsker seg Suarez. Personlig hadde jeg ønsket meg mer

en spiller som Bergkamp....klasse 'all over'...nå får vi KANSKJE...Englands største diver,juksefant.....men men håpet er jo at

Wenger skal få skikk på han...skal ærlig innrømme at jeg hadde et stort håp om Higuain....ikke Suarez.

Og skal slite med disse kamelene her om det går seg til.

Link to comment
Share on other sites

Suarez er i mine auge ein meir komplett spelar enn Higuain, så sånn sett ville eg vore nøgd om vi enda med førstnevnte.

 

Ja, han har mykje bagasje og er ein ufyseleg spelar til tider. Likevel er det ikkje eg som styrer klubben og om klubben skulle bestemme seg for å kjøpe han, vil eg støtte og forsvare på samme måte som eg alltid støtter dei andre som til gitte tider ikler Arsenal-drakta.

Link to comment
Share on other sites

De siste dagene har jeg lest et par steder angående den påståtte klausulen i kontrakten til Suarez, som visstnok gjelder at han kan gå til en klubb som skal spille CL.

 

Det blir avgjort om Arsenal kvalifiserer seg til CL den 27. eller 28. august, så da kan det jo være at Suarez ankommer rett før overgangsvinduet stenger? Han er jo uansett utestengt en periode framover, så ingen bråhast med tanke på å spille kamper..

 

Ifølge LiverpoolEcho skal PFA nå inn å megle og bringe klarhet i kontraktsdetaljene.. http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/pfa-asked-mediate-luis-suarez-5673898

Link to comment
Share on other sites

De siste dagene har jeg lest et par steder angående den påståtte klausulen i kontrakten til Suarez, som visstnok gjelder at han kan gå til en klubb som skal spille CL.

 

Det blir avgjort om Arsenal kvalifiserer seg til CL den 27. eller 28. august, så da kan det jo være at Suarez ankommer rett før overgangsvinduet stenger? Han er jo uansett utestengt en periode framover, så ingen bråhast med tanke på å spille kamper..

 

Ifølge LiverpoolEcho skal PFA nå inn å megle og bringe klarhet i kontraktsdetaljene.. http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/pfa-asked-mediate-luis-suarez-5673898

 

Han kan spille CL-kvalik. Kun "domestic games" han er utestengt fra

Link to comment
Share on other sites

Skal en stikke fingeren litt ned i jorda så mislikte alle Arsenalfans hva RvP gjorde. Hva Suarez holder på med nå er verre enn hva RvP holdt på med.

Suarez en glimrende spiller, men sliter kraftig med all dritten som følger med. Spørsmålet er om en skal svelge en del kameler når det gjelder Suarez.

RvP ga PL tittelen til United forrige sesong. Suarez kan fikse det for oss nå.

Spørsmålet er....er det verdt det?

Det blir som SF sier en Judas som kommer til oss. Jeg vil være uhyre skeptisk fortsetter han slik han har gjort i Looserpool.

 

 

 

Det Suarez har gjort her overgår alt som har vært av overganger tidligere bortsett fra Mr Sol C som tok turen fra Spurs til oss etter å ha lovet både det ene og det andre til fansen. Det er kanskje den styggeste saken til nå. Som jeg har sagt mange ganger før så har jeg full forståelse for hva vP gjorde og jeg syns heller ikke den overgangen var stygg. To klubber som forhandlet og ble enige etter at spilleren hadde gitt uttrykk for hva han ville. Så kan man være uenige med ham i valget, men fremgangsmåten syns jeg var helt grei. Brevet og pressemeldingen han ga syns jeg heller ikke var stygg; den oppsummerte uenigheten og at han ikke støttet klubbens retningsvalg. Det står ikke i veldig stor kontrast til hva majoriteten her inne har hevdet gjennom uttallige innlegg. Så kan man igjen diskutere om det er riktig av en spiller å gå ut med slikt. Jeg mener at det er riktig da det er spillerens eneste mulighet til å komme med en forklaring. Noen kjøper den, andre vil bruke den i mot ham. Jeg støtter ham i saken, jeg støtter ham i fremgangmetode og jeg støtter ham som den fantastiske fotballspilleren han er. Likevel føler jeg at stikk i kroppen hver gang han jubler i feil trøye, det vil jeg alltid gjøre.

Når det gjelder Suarez har han brukt media på en helt annen måte. Han gjør det bevisst for å presse frem en overgang og samtidig setter han klubben i et dårlig lys. Nå har Rodgers klart å gjøre det selv med sine merkelige uttalelser om at Arsenal mangler klasse etc, men Suarez tar det et skritt videre og beskylder lederne, manageren og eierne for å lyve. Det er helt uakseptabelt og han må nå selges. Det vil bli enda mer støy hvis han blir i klubben enn hvis han går. Nå er han fansens samlede fiende og så lenge eierne har fansen bak seg er et salg enkelt. Det hadde vært mye vanskeligere for eierne å kvitte seg med klubbens soleklare ener hvis fansen var i mot et salg. Nå står alle samlet og Suarez er ikke ønsket.

Enn så lenge er vi den eneste klubben som har kommet med bud og vi er nok blandt de ytterst få klubbene i verden som faktisk kan banke de pengene på bordet umiddelbart. For første gang på mange år er vi i førersetet og det er en god følelse. Jeg skulle bare så inderlig ønske at det var en annen spiller som var på vei og ikke en som jeg tror kommer til å skape like mye frustrasjon som glede den tiden han tilbringer hos oss...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ok, men hvis klausulen tilsier at det skal være en CL klubb så blir det uansett vanskelig med CL-kvalik...

CL kvalik er kamp i CL. Vinner man går man til gruppespill, taper man så går man til EL. Vi er per i dag med i CL turneringen.

Link to comment
Share on other sites

Det Suarez har gjort her overgår alt som har vært av overganger tidligere bortsett fra Mr Sol C som tok turen fra Spurs til oss etter å ha lovet både det ene og det andre til fansen. Det er kanskje den styggeste saken til nå. Som jeg har sagt mange ganger før så har jeg full forståelse for hva vP gjorde og jeg syns heller ikke den overgangen var stygg. To klubber som forhandlet og ble enige etter at spilleren hadde gitt uttrykk for hva han ville. Så kan man være uenige med ham i valget, men fremgangsmåten syns jeg var helt grei. Brevet og pressemeldingen han ga syns jeg heller ikke var stygg; den oppsummerte uenigheten og at han ikke støttet klubbens retningsvalg. Det står ikke i veldig stor kontrast til hva majoriteten her inne har hevdet gjennom uttallige innlegg. Så kan man igjen diskutere om det er riktig av en spiller å gå ut med slikt. Jeg mener at det er riktig da det er spillerens eneste mulighet til å komme med en forklaring. Noen kjøper den, andre vil bruke den i mot ham. Jeg støtter ham i saken, jeg støtter ham i fremgangmetode og jeg støtter ham som den fantastiske fotballspilleren han er. Likevel føler jeg at stikk i kroppen hver gang han jubler i feil trøye, det vil jeg alltid gjøre.

Når det gjelder Suarez har han brukt media på en helt annen måte. Han gjør det bevisst for å presse frem en overgang og samtidig setter han klubben i et dårlig lys. Nå har Rodgers klart å gjøre det selv med sine merkelige uttalelser om at Arsenal mangler klasse etc, men Suarez tar det et skritt videre og beskylder lederne, manageren og eierne for å lyve. Det er helt uakseptabelt og han må nå selges. Det vil bli enda mer støy hvis han blir i klubben enn hvis han går. Nå er han fansens samlede fiende og så lenge eierne har fansen bak seg er et salg enkelt. Det hadde vært mye vanskeligere for eierne å kvitte seg med klubbens soleklare ener hvis fansen var i mot et salg. Nå står alle samlet og Suarez er ikke ønsket.

Enn så lenge er vi den eneste klubben som har kommet med bud og vi er nok blandt de ytterst få klubbene i verden som faktisk kan banke de pengene på bordet umiddelbart. For første gang på mange år er vi i førersetet og det er en god følelse. Jeg skulle bare så inderlig ønske at det var en annen spiller som var på vei og ikke en som jeg tror kommer til å skape like mye frustrasjon som glede den tiden han tilbringer hos oss...

 

 

Beklager, men du må klare å skille quoten fra det du selv skriver!!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ok, men hvis klausulen tilsier at det skal være en CL klubb så blir det uansett vanskelig med CL-kvalik...

 

Ja, men det kommer jo litt an på Liverpool. De er på ingen måte tjent med å drøye en eventuell overgang.

Link to comment
Share on other sites

CL kvalik er kamp i CL. Vinner man går man til gruppespill, taper man så går man til EL. Vi er per i dag med i CL turneringen.

 

Nå er det vel ingen av oss som vet nøyaktig hva som står i disse klausulene.. Antageligvis vet de det ikke helt selv ettersom de trenger hjelp til å tolke det :)

 

Jeg mener uansett at CL-kvalik er nettopp det ordet sier.. en kvalifisering TIL champions league. Turneringen starter jo ikke før alle lagene er kvalifisert og på plass, først da kjører UEFA presentasjon av lagene som skal delta, trekning av gruppespill etc. Så per i dag er vi ikke med i CL, men skal derimot ut i en kvalifisering for å bli med..

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, men det kommer jo litt an på Liverpool. De er på ingen måte tjent med å drøye en eventuell overgang.

 

 

Enig med deg, Castor. Det virker som om det kun er Brendan Rodgers som forsvarer Suarez nå om dagen. En kikk på LFC forumet viser iallefall at de ønsker spilleren bort fra klubben, men da også bort fra England og ikke til en direkte rivaliserende klubb. Det ligner sånn sett på den situasjonen vi var i med RvP i fjor på samme tid. LFC ønsker selvfølgelig så mye penger som mulig for han. Personlig har jeg ikke likt fyren noe særlig tidligere men ser han har kvaliteter som vi absolutt kan nyte godt av! Så får vi håpe Wenger klarer å få skikk på Suarez når det gjelder oppførsel forøvrig.. MEN; mest av alt tror jeg vi på nytt sitter skuffet igjen når overgangsvinduet stenger, både når det gjelder Suarez og andre spillere. Håper jeg tar feil!

Link to comment
Share on other sites

Van Persie er judas.

Suarez er snart vår judas.

 

Suarez Suarez gå nå på, flere mål vi venter på, først i stanga så i nettet helt til keepern mister vettet. Nå har keepern mista vettet, nå kan ballen gå i nettet.

Hurra.

 

Suarez ja takk.

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...