Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kanskje styret og Wenger bare har lurt oss. Kanskje planen hele tiden har vært å kutte lønnsutgifter, og å late som om man vil kjøpe store stjerner ved å skryte av overgangsmidler og ved å legge inn bud på spillere de vet de ikke vil få...

 

Når Gazidis går ut såpass offensivt og skryter av midlene vi har så er det ikke tvil om at det er Wenger som ikke vil bruke penger

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Spillere som skaper ubalanse på sidene er ikke akkurat noe Arsenal har mye av. Gervinho manglet mye, men han var en av de få som kunne gjøre dette. Nani har bedre teknikk og et bedre sluttprodukt enn Gervinho, så han burde absolutt være aktuell om han er tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

Nani og Suarez på matta samtidig kan vel føre til litt vel mye sutring og teatralsk snubling..

 

Dog tror jeg Nani definitivt kunne tilført oss noe sårt tiltrengt. Som Ravenghost påpeker, ville han skape litt havoc for motstanderens backer. Han er glimrende en mot en og slår som oftest gode crossere. Det er noe vi har manglet. Dessuten har han evnen til å skape noe ut av ingenting. Litt uforutsigbarhet takker jeg ikke nei til.

 

På tide at Wenger og Arsenal får ræva i gir. Dette begynner å bli pinlig. Skjer det ikke noe drastisk dette vinduet, gir jeg offisielt opp Wengers og Kroenkes Arsenal. Da får man heller bare håpe på nytt blod i ledelsen og eierskapet..

Link to comment
Share on other sites

Med alle forslagene til innkjøp av middelmådige "stjerner", ville Arsenal fort blitt et nytt Liverpool! Nei, bruk pengene på en kritisk måte, eller la det være. Jeg støtter Wenger i arbeidet. Vi kan faktisk veldig godt klare oss med dagens stall, og gjøre det bedre i alle turneringer!

 

Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

 

Når Gazidis går ut såpass offensivt og skryter av midlene vi har så er det ikke tvil om at det er Wenger som ikke vil bruke penger

 

Utifra hva Edelman, Peter Hill-Wood, Fiszman og Gazidis har sagt siden 2005 så er det rimelig tydelig at det er Wenger som nekter å bruke penger ja.

 

Nå har også wenger gått ut g sagt at vi er ute etter spillere som vil forsterke laget. Det er forstatt noen uker igjen..

 

Han sa dette i fjor også. At han ville "prøve" å forsterke laget med spillere. Spillere av "top top quality". Året før der også. Da var det "super quality". Han gjør dette hvert år.

 

Bit også merke til at Wenger for en ukes tid siden sa at dette neppe kom til å bli aktivitet i vinduet for vår del før Emirates Cup. Nå sier han at det er tvilsomt at det kommer spillere inn før etter vi er ferdig med CL kvalikken. Den siste av disse kampene spilles altså 27/28 august.

 

Det er fortsatt noen uker igjen Nima, men det er så forbanna idiotisk og håpløst av Wenger å gå helt til kanten av august før han handler inn forsterkninger. Hadde vi fått inn de spillerene vi trengte allerede i slutten av juni eller starten av juli så ville de allerede til serieåpningen hatt god til å bli kjent med hverandre og fått bosatt seg. Istedet så kommer (forhåpentligvis så kommer det minst et par gode spillere) en spiller som kommer inn i slutten av vinduet inn i et helt annet miljø enn man gjør i preseason. Samtidig vil dette også gjøre at laget trolig ikke "klikker" før uti november/desember og da er allerede kampen om en eventuell PL tittel borte. Noe jeg mener vi ikke har sjans til om vi bare handler inn Suarez forøvrig.

 

Med alle forslagene til innkjøp av middelmådige "stjerner", ville Arsenal fort blitt et nytt Liverpool! Nei, bruk pengene på en kritisk måte, eller la det være. Jeg støtter Wenger i arbeidet. Vi kan faktisk veldig godt klare oss med dagens stall, og gjøre det bedre i alle turneringer!

 

Go Gunners!

 

Helge: Sorry.. men hva? Vi har svekket laget kontra til i fjor og alle bortsett fra United har forsterket rundt oss, men de endte opp med 16 poeng mer enn oss i fjor uansett så de har vel kanskje ikke trengt å forsterke så mye? Dagens stall = altfor svak. EL spill på torsdag for oss neste sesong hvis Wenger ikke gjør noen grep.

 

Link to comment
Share on other sites

Med alle forslagene til innkjøp av middelmådige "stjerner", ville Arsenal fort blitt et nytt Liverpool! Nei, bruk pengene på en kritisk måte, eller la det være. Jeg støtter Wenger i arbeidet. Vi kan faktisk veldig godt klare oss med dagens stall, og gjøre det bedre i alle turneringer!

 

Go Gunners!

 

Applauderer din positivitet, men jeg klarer dessverre ikke å være enig. Dvs, det er vel og bra at Wenger er kritisk på hvilke spillere som bør hentes, men jeg kjøper ikke franskmannens argument om at det er vanskelig å finne spillere som vil være reelle forsterkninger.

 

Mulig vi kan gjøre det bedre enn i fjor, men for å nå klubbens uttalte målsetting om å utfordre Manchester-lagene, trenger vi både kvalitet og kvantitet. Vi var heldige med skader etter jul, og tar du med i beregningen at vi kun hadde PL å konsentrere oss om mot slutten, er det ikke overraskende at vi avsluttet sterkt. Hadde vi hatt et tettere kampprogram i mars/april/mai, ville vi sannsynligvis ikke vært i CL 2013/14. Wenger må handle for å lykkes, og ikke minst for å bli tatt seriøst.

Link to comment
Share on other sites

Det sier seg selv at man ikke kan erstatte Arshavin, Squilacci, Gervinho, Chamakh (i tillegg til at Park, Santos, Bendtner ikke kommer til å spille), med Gnabry, Miyachi, Sanogo og Miquel. Det at Arsenal spilte 10 kamper uten tap mot slutten av sesongen, har nok mye å gjøre med at man ikke hadde den verste motstanden (kun ManU hjemme som allerede var seriemestre), pluss at man hadde mildt sagt bajseflaks i enkelte kamper (borte mot Fulham og WBA er jo kremeksempler på dette)!

Link to comment
Share on other sites

Ennå ett ukjent blad.

Så Wenger var irritert på journalister når det kom til Sanogo. Bare fordi han ikke kostet 200mill så var han ikke så interessant.

Noen får fortelle han at SOMREGEL samsvarer pris med kvaliteten i dagens fotball. Man kan være heldig, men betaler man prisen for en stjerne så er sjansene betydelig større for å lykkes.

 

Kan godt hende at Sanogo blir veldig god om noen år, problemet er at vi trenger en veldig god NÅ!

Link to comment
Share on other sites

 

£70-100m to spend? Fuck that. I ain't buying anyone over £2m. And if next season ends badly I'll just point out how far we came without spending any money. #4thisatrophy #wemakesuperstars #iknow

Link to comment
Share on other sites

Er dette kødd???? Bryr gutta i toppetasjen seg om fansen eller bare pengene våres. Vi stiller opp på kamp år etter år , bruker tusenvis av kroner på dette laget i året. Så er det dette pisset vi får igjenn. Du får ikke noe trofe får å ha mye penger på bok Wenger...

Link to comment
Share on other sites

Hei! Ny på forumet og var uheldig med å adde en ekstra r i cazorla, hvordan kan jeg få fikset det?

Til topic: Er ganske frustrerende det wenger driver med iår, som egentlig alle år etter vi flyttet til emirates. 70 mill og vi har bare gått i pluss og fått sanogo hittil..

Link to comment
Share on other sites

Ikke at Miquel er noen løsning, men det er det nødt til å være. Noe annet vil være ufattelig.

 

Angående brukernavnet så må du sende en PM til Internettanvarlig.

 

Aldri si aldri Sir J. Wenger kan virkelig det med å overraske. Hadde i fjor heller aldri trodd at Wenger skulle selge Song uten å kjøpe en erstatter, men jaggu gjorde han det allikevel.

 

Når det gjelder spillere som Perez og Ginter er jeg rimelig positiv. Dog mener jeg fortsatt at vi trenger en stor jævel på midten. Ginter er hovedsakelig en midtstopper som kan spille på midten og Perez ikke har allverdens erfaring. Kan vise seg å være et knallkjøp eller en ny Bischoff for alt vi vet. Problemet er bare at jeg vet at hvis Perez kommer inn kommer neppe Wenger til å kjøpe denne svære jævelen på midten fordi han ikke vil "drepe" Zelalem blant annet. I så fall så er det bedre å droppe Perez og heller bare gå for en spiller som Gustavo slik at Zelalem kan ta over for Arteta om noen år. Istedet går bare Wenger for ung og enda yngre.

 

Når det gjelder Ciprian Marica så kommer jeg seriøst til å rive meg i håret hvis han blir hentet inn. Han var lite imponerende i Donetsk, ikke god nok for Stuttgart og ikke god nok for Schalke og ikke god nok for oss. Til sammenligning var Chamakh på et helt annet nivå når han ble hentet inn. Det burde si litt.

Link to comment
Share on other sites

Freiburg rubbish Matthias Ginter exit talk

 

I går var han så godt som klar, leste jeg. Nå dette. Jeg spør meg da hvem det er som setter ut alle disse ryktene?! Det er i hvert fall ikke ekte goonere.

 

 

Det er som regel useriøse aviser som planter rykter som dette slik at de får mest mulig med "klikks" dessverre. Kjipt at Ginter ryktene ikke virker å stemme. En spiller jeg faktisk kunne tenkt meg å se i Arsenal drakta på tross av alderen. Skulle selvfølgelig helst sett en langt mer etablert spiller inn som kunne dyttet et av førstevalgene ut eller konkurrert skikkelig, men det vet vi jo at ikke er Wenger's stil lenger.

 

Uansett: Det er nok trolig interesse rundt Ginter da det har gått rykter om han siden juni en gang, men virker ikke som om Freiburg er spesielt interesserte i å selge han. Dog trodde jeg det var hold i ryktene mtp. at vi har lånt Coquelin til Freiburg. Trodde det var et tegn på at klubbene samarbeidet.

Link to comment
Share on other sites

Skulle likt og se litt flere rykter ang Luiz Gustavo, eller andre defensive spiller i samme eller bedre kvalitet.

'God save us all' hvis Arteta blir skadet, for de andre kombinasjonene på midtbanen er lite betryggende.

 

Helt utrolig at vi nå sitter her i begynnelsen av august uten en eneste forsterkning av skikkelig kvalitet! Tror ikke det står på viljen, men heller kompetansen som utfordres for hardt..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...