Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Verminator5: Du vet at det er fullstendig mulig å åpne forhandlinger o.l. når som helst på året? Registrering o.l. derimot skjer kun i løpet av disse to sommermånedene eller i januar.

 

Hvis Arsenal (Wenger) virkelig mente business så kunne vi startet forhandlinger like etter sesongslutt i slutten av mai eller begynnelsen av juni, men nei. Det hele virker planløst og tilfeldig nærmest.

 

PS: Den siste strofén der er bare hvordan jeg føler det er. Syntes hele greia virker mer "reaktiv" enn "proaktiv".

 

Helt enig i det du skriver her, spesielt den siste setningen. Men som de sier i England: "It isn't over until the fat lady sings".

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

"It isn't over until the fat lady sings".

Et godt ordtak som passer i mange sammenhenger, men av og til så kan man si "det var i realiteten over før det i det hele tatt startet".

 

Noen av oss har egentlig følt det om Arsenals tittelsjanser de siste sesongene, og det er i alle fall bakgrunnen til hvorfor jeg denne gangen har vært så opptatt av at klubben burde ha en offensiv linje på overgangsmarkedet. Og når Wenger "hele tiden" forskyver tidspunktet for når vi kan forvente å se de påståtte forsterkningene av laget, så bør det være lett å se hvorfor negativiteten brer seg.

Link to comment
Share on other sites

Et godt ordtak som passer i mange sammenhenger, men av og til så kan man si "det var i realiteten over før det i det hele tatt startet".

 

Noen av oss har egentlig følt det om Arsenals tittelsjanser de siste sesongene, og det er i alle fall bakgrunnen til hvorfor jeg denne gangen har vært så opptatt av at klubben burde ha en offensiv linje på overgangsmarkedet. Og når Wenger "hele tiden" forskyver tidspunktet for når vi kan forvente å se de påståtte forsterkningene av laget, så bør det være lett å se hvorfor negativiteten brer seg.

 

Jeg føler den samme negativiteten, frustrasjonen og alle de andre følelsene som dere gjør. Trust me! Antall grå hår på skallen har doblet seg siden sesongen tok slutt. Vi husker alle januarvinduet i 2009. Vi trengte virkelig en klassesignering for å berge fjerdeplassen. Vi fikk det, på overtid, i from av Arshavin. Mannen som berget fjerdeplassen den sesongen. Var det vinduet en fiasko eller suksess?

 

Dere er fult berettiget til å klage, men man kan ikke bedømme totalutfallet av ett transfervindu før det er ferdig. Det er fortsatt håp folkens.

Link to comment
Share on other sites

Ser at mange befaler fellow gooners å vente med hylekoret før vinduet stenger. Hvorfor? Hvor har det blitt av viktigheten med å integrere rekruttene i stallen tidlig? I august 2011 ventet vi til siste dag av vinduet med å gjøre de nødvendige forsterkningene. Kanskje vi sparte en million her og der, men nedrykksplass og avskrevne gullsjanser i september er noe Arsenal ikke kan identifiseres med. Dessverre ser det ut til at Wenger og co gjerne tar den sjansen igjen, selv med en ultraviktig CL-kvallik i horisonten. For en gjeng!

 

Helt enig at det hadde vært fint om vi var ferdige med alle transfers så tidlig som mulig. Men i tilfelle Suarez er det virkelig ingen hast. Han er utestengt okke som og om han så kommer inn siste dag av transfervinduet så er det nok tid til at han skal bli integrert i sitt nye lag.

 

Stammen i laget vårt er solid og de første kampene ser ikke avskrekkende ut og med det så inkluderer jeg kampen mot Tottenham.

Link to comment
Share on other sites

 

Og ikke gi meg Perez og Marica når Europa League-gutta i N17 splasher ut på Paulinho og Soldado. For gud hjelpe meg, da må dette være Bakvendtland.

 

 

 

Han motbeviste imidlertid seg selv med "panikkjøpene" av Mertesacker og Arteta, to spillere som han aldri i verden ville sett to ganger på under normale arbeidsforhold.

 

 

 

Helt enig at det hadde vært fint om vi var ferdige med alle transfers så tidlig som mulig. Men i tilfelle Suarez er det virkelig ingen hast. Han er utestengt okke som og om han så kommer inn siste dag av transfervinduet så er det nok tid til at han skal bli integrert i sitt nye lag.

 

Stammen i laget vårt er solid og de første kampene ser ikke avskrekkende ut og med det så inkluderer jeg kampen mot Tottenham.

 

Bergkampboy:

- De to gutta i Spurs har ikke vist noe som helst i PL enda. Mister Spurs Bale så er de klart svekket selv med disse to kjøpene. Da tipper jeg de skal konkurrere med `pool om 8. plassen.

- Mertesacker hadde vært på blokka i mange år. Skjønner at du ønsker å fremstille alt i negativt lys om dagen, men man trenger ikke å endre på fakta av den grunn.

 

Helt enig Tapapa. Vi har et ekstremt lett program i starten av sesongen sammenlignet med de siste sesongene. Det kan være positivt med tanke på hva som skjer på overgangsfronten nå. Samtidig er vi det eneste laget med stabilitet i sommer og det kommer til å slå positivt ut, det er jeg helt sikker på.

 

Forøvrig er jeg helt sikker på at Wenger har en plan som er mer gjennomtenkt enn hva vi får inntrykk av. Denne klubben kan man si mye om, men en ting er sikkert; det er få tilfeldigheter som gjør at Wenger har fått oss til CL i 16 sesonger på rad.

 

Det morsomste om dagen er at Rodgers har fullstendig panikk og snakker som en full sjømann om hva Liverpool har gjort for Suarez, at Arsenal mangler klasse, at Suarez bør ha samme pris som Bale etc etc. Hva tror han det skal komme ut av dette? At Suarez snur i sitt ønske? At Arsenal skal høyne budet til samme syke beløp som RM har tilbudt Spurs? At Wenger skal unnskylde at han har budt 40 mill pund! for en liten gal mann som lider av fallesyke og mangel på impulsstyring?

De er i ferd med å miste det helt der oppe i nord :-)

Link to comment
Share on other sites

Brendan Rodgers er en panikkslagen mann. Syns bildene av Suarez i denne artikkelen var ganske interessante. Han ser jo regelrett miserabel ut.

Jeg vet ikke om jeg tør å si at "jeg tror han kommer", men jeg syns Liverpool har en dårlig sak.

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2385057/Luis-Suarez-ready-legal-action-force-transfer-Liverpool-Arsenal.html

 

Edit: Bernard er forøvrig i London: http://whatculture.com/sport/arsenal-transfer-news-21-million-target-bernard-flys-into-london.php?

Link to comment
Share on other sites

For å si det slik: Jeg tror at Suarez er en tapt mann. Leste en blogg her om dagen som sa at grunnen til at Suarez ikke har fått innlede samtaler ennå og grunnen til at vi ikke har fått budet godkjent er fordi klausulen som Suarez sine folk forhandlet seg til gjaldt når en CL klubb la inn et bud. Teknisk sett så er vi ikke en CL klubb helt ennå. Så muligens denne avtalen går gjennom den 27/28 eller den 20/21 hvis vi vinner med en storseier? Ikke vet jeg hvertfall, men det var en interessant tolkning.

 

Når det gjelder Bernard så mellomlandet han bare i London visstnok, men allikevel så tok han seg inn på London Hilton Hotel. ^_^ Trolig ingenting i det dog. Bernard eies av en tredjepart uansett som visstnok nekter å kvitte seg med rettighetene hans uten at de får et gigabud (som Falcao, Witsel og Hulk blant annet). Og etter Tevez/Mascherano fadesen i 2007 så er ikke dette lovlig i England. Dog i mine øyne burde ikke dette være lovlig i noen land.

Uansett: Jeg ønsker meg gjerne Bernard til Arsenal, men jeg ser heller på Ljajic som et bedre valg grunnet fysikk og at han allerede har lykkes i Europa. For å ikke snakke om at han ville kostet under halvparten av summen til Bernard.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor får ikke Walcott spille spiss? KJøp en ving, slik at Walcott kan spille spiss!

 

Hvilke spisser i PL (utenfor topp 7 lagene) hadde vært et bedre alternativ enn Olivier Giroud? Svar: mange.

 

Nærmere bestemt: Hvertfall Benteke, Sessegnon, Michu, Remy, Cisse.

 

I tillegg vil jeg ikke si at spillere som Ramirez, Rodriguez og Lambert i Southampton er noe dårligere. Sikkert flere som kunne vært like bra også.

 

Til slutt må jeg bare si at Podolski er en spiller som frustrerer meg grenseløst. Han er like lat som Berbatov (bortsett fra et par defensive 100%-løp som kommer i hver 15.kamp). Ser ikke ut som at han gidder. Bør han spille som spiss, eller er han bare slik. Virker ikke sulten i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Podolski er for meg en spiller som bør trekke inn i banen bak spissen(e). Han er vår desidert beste avslutter og beste skuddbein. Ja han er til tider lat, men slik har han spillt alle sine kamper på Tysklands landslag også med kjemperesultater. Det er spillestilen vår der vi tømmer hele flankene når sagna eller gibbs/monreal kommer helt opp som blir litt av problemet med en spiller som Podolski. Han får en sesong til av meg før jeg dømmer for mye.

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig at det hadde vært fint om vi var ferdige med alle transfers så tidlig som mulig. Men i tilfelle Suarez er det virkelig ingen hast. Han er utestengt okke som og om han så kommer inn siste dag av transfervinduet så er det nok tid til at han skal bli integrert i sitt nye lag.

 

Stammen i laget vårt er solid og de første kampene ser ikke avskrekkende ut og med det så inkluderer jeg kampen mot Tottenham.

Selv om jeg ikke liker Wengers/Arsenals "vente og se"-holdning, så skal jeg gi deg rett når det gjelder Suarez. Med unntak av eventuell deltakelse i CL-kvalifiseringen, så så har vi faktisk god til når det gjelder denne konkrete spilleren.

Det som dog skremmer meg er det faktum som (kanskje ubevisst) ligger i din uttalelse, nemlig det faktum at Suarez kanskje er den eneste spilleren som Wenger er ute etter. Selv om behovet for en spiss er der, så håper jeg virkelig at Wenger har planer om å forsterke litt defensivt også. Og her er det vel sannsynligvis ikke noen "utestenging" som skulle redusere hastverket.

 

Som sagt jeg er enig i at utestengelsen til Suarez gjør at en overgang for han i utgangspunktet haster, men jeg mener faktisk at en rask avgjørelse i Suarez-saken er svært viktig. Hva skjer hvis Suarez går til Real mot slutten av vinduet eller Liverpool ikke selger? Blir det da et "lotteri-kjøp" fra Wenger sin side når han må foreta et hastverkskjøp i siste liten? Vi har angripere som kan gjøre en god jobb i enkeltkamper, men vi har ikke en "klassespiss" som kan garantere et relativt stort antall mål. Hvis Wenger skal punge ut for en annen klassespiss i siste øyeblikk så kan jeg ikke se for meg at det blir en rimelig affære, men alternativet er vel sannsynligvis som kan slå til, men som ikke gir noen "garantier"!

 

Når det gjelder stammen i laget så er jeg litt ambivalent i min vurdering av denne. Ja vi har en brukbar stamme, faktisk en svært god stamme, problemet er bare at denne stammen synes noe vinglete når ting går i mot. Her er jeg ikke så sikker på om problemet er spillerne eller de som sitter på sidelinjen. Jeg skal ikke lage noe langt foredrag om det i denne tråden, men tar den i en videreføring av tråden "taktiske disposisjoner og betraktninger ......" der jeg har tillatt meg å lage en ny tråd for sesongen 2013/14.

Link to comment
Share on other sites

Suarez kan spille kvalikkampene til CL for oss. Greit nok at det ikke haster i forhold til PL, men skal man først kjøpe Suarez så skader det jo ikke at han får to kamper i CL med laget før han slippes løs i PL. Tror dessuten det er en liga cup kamp i september vilket betyr (tror jeg) at han i realiteten bare står over de 5 første i PL. Han er slik jeg forstår det utesteng i "domestic games" hvilket også skulle bety nasjonale cuper

Link to comment
Share on other sites

Podolski er for meg en spiller som bør trekke inn i banen bak spissen(e). Han er vår desidert beste avslutter og beste skuddbein. Ja han er til tider lat, men slik har han spillt alle sine kamper på Tysklands landslag også med kjemperesultater. Det er spillestilen vår der vi tømmer hele flankene når sagna eller gibbs/monreal kommer helt opp som blir litt av problemet med en spiller som Podolski. Han får en sesong til av meg før jeg dømmer for mye.

 

I mine øyne for endimensjonal og en "one-trick pony" dessverre. Ja han kan trolig banke ballen i mål mot dårligere lag som gir han en del rom, men generelt sett så er han rett og slett ikke opp til standarden i mine øyne.

Er heller ikke uten grunn til at antall kamper fra start og mål for Tyskland (siden du brukte det som eksempel) har tørket ut en del de senere årene. Han har rett og slett ikke teknikken eller arbeidsetikken nok til å være blant eliten lenger. Han hadde passet ypperlig for oss helt opp til 07/08, men etter at 4-4-2 døde ut så har Podolski vært medlem av en døende art. Han er en spesialist foran mål, men verken bevegelsen eller som sagt arbeidsmoralen hans er god nok. En god lagspiller, men dessverre ikke en god førstelagsspiller.

 

For et par-tre år siden så diskuterte jeg Podolski med noen her inne og mye av det samme kom opp da som nå. Dessverre har han ikke gjort mine ord til skamme..

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Bergkampboy:

- De to gutta i Spurs har ikke vist noe som helst i PL enda. Mister Spurs Bale så er de klart svekket selv med disse to kjøpene. Da tipper jeg de skal konkurrere med `pool om 8. plassen.

- Mertesacker hadde vært på blokka i mange år. Skjønner at du ønsker å fremstille alt i negativt lys om dagen, men man trenger ikke å endre på fakta av den grunn.

 

- Å erstatte Bale er jo tilnærmet umulig, så det er selvsagt en fare for at de faller litt tilbake. Men jeg synes det lukter svidd av både Paulinho og Soldado, selv om det aldri finnes noen garanti for at de sprinter ut av startblokka.

- Mulig Mertesacker var på blokka, jeg husker også spekulasjoner et par år før ankomsten. Jeg fikk allikevel inntrykk av at det luktet panikk lang vei av overgangen. Kunne sikkert ordlagt meg tydeligere isted.

 

Grunnen til at negativiteten dominerer i mine innlegg, er vel årevis med brutte løfter og skuffende vinduer. Jeg er imidlertid svært positiv til grunnstammen i laget og synes Wenger har fått fantastisk mye ut av de spillerne han har til sin disposisjon. Det er ikke kun svartmaling fra min side. Det jeg irriterer meg grønn og blå over er den tilsynelatende mangelen på vilje og/eller evne til å ta det neste steget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig negativ til Suarez. En Klassespiller, men ballasten han tar med seg overskygger de sportslige kvalitetene. Jeg vil ganske enkelt ikke at vår klubb skal forbindes med denne ufyselige personen. Det var som f.. at vil ikke satset på Higuain.

 

Hvis han nå også tar rettslige skritt for å komme seg ut av kontrakten er det ganske ufyselig. Hvis han kommer til oss så streiker han vel igjen så snart RM kommer med sjekkheftet neste år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig negativ til Suarez. En Klassespiller, men ballasten han tar med seg overskygger de sportslige kvalitetene. Jeg vil ganske enkelt ikke at vår klubb skal forbindes med denne ufyselige personen. Det var som f.. at vil ikke satset på Higuain.

 

Hvis han nå også tar rettslige skritt for å komme seg ut av kontrakten er det ganske ufyselig. Hvis han kommer til oss så streiker han vel igjen så snart RM kommer med sjekkheftet neste år.

 

Ville forsåvidt tatt samme skanse som Suarez gjør i forhold til Liverpool selv. En avtale er en avtale og hvis den brytes på en slik måte så skjønner jeg vitterlig godt at han vil vekk.

 

Bagasjen hans derimot er ekstrem. En fantastisk spiller, men jeg er veldig redd for at Suarez i Arsenal blir enda mer ekstremt "bevoktet" av både media og dommere. Ta f.eks. Eduardo eller Pires (eller van Persie også f.eks.). Disse er jo fortsatt kjent for å filme/overdrive taklinger o.l.. På tross av at det var usedvanlig sjeldent de faktisk gjorde det, men denne heksejakta skal jeg ikke gå videre innpå her.

 

Uansett: En fantastisk spiller Suarez, men han er en jævla kødd. Dog.. man vinner ikke tonnevis med sølvtøy uten å ha noen jævler på laget sitt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hva dere er skeptiske for, ja fyren har stor bagasje med seg, men denne klubben har skreket etter verdensklasse signering i flere år nå! Kommer Suarez, skal jeg være førstemann ute for å sikre meg drakta hans! Med suarez, og en defansiv signering til så kan vi være med å kjempe om alle titler for alvor nå, og minst sikre oss et trofe neste år!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hva dere er skeptiske for,

 

 

Her er iallefall 5 gode grunner til at jeg er skeptisk.

 

1. Han er en diver uten sidestykke i PL

2. Han biter motspillere (2 ganger)

3. Han er rasist

4. Han lager generelt bråk for å tvinge frem overganger (Groningen, Ajax, Liverppol): Kan garantere han kommer til å skape like mye uhygge når neste klubb banker på døren.

5. Han er utestengt frem til Oktober og det er stor risiko for at flere hendelser vil gi laaang karantene.

 

Er vi så desperate? Jeg lever godt med 8 nye år uten trofeer istedet for denne "møkkamannen" og ser ikke frem til å måtte forsvare denne ufyselige personen ovenfor andre fans når han gjennomfører sitt neste sprell.

 

Det beste med å få Suarez er å få lukket kjeften til alle Liverpool supportere som mener at Arsenal ikke er verdig Suarez kvaliteter.

 

Men nå tror jeg ikke han blir Arsenal-spiller. Wenger kommer ikke til å øke budet med ett eneste pund og Liverpool tror jeg må ha minst £45M for ikke å miste ansikt. Han går til RM eller en anne klubb som kommer inn fra siden.

Link to comment
Share on other sites

Det minner veldig om Van Persie-sagaen fra i fjor, dette. Og det skal bli spennende å se hvor prinsippfaste enkelte er når og hvis overgangen er et faktum. Deles Judas-, sviker- og drittsekk-stempelet ut atter en gang? Eller er denne type oppførsel plutselig ok så fort det hele er til Arsenals gunst?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...