Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Da var Miguel sendt på lån. Vermaelen og Monreal er skadet. Det har vært mye snakk om spisser og sentrale midtbanespillere, men behovet for forsterkninger er vel så stort i forsvarsleddet. Optimismekontoen trenger virkelig ett par signifikante innskudd!

--------

 

Definitivt!

 

Det som kanskje overrasker meg mest oppi det hele, er hvordan Arsene, tilsynelatende, undervurder/feilbedømmer stemningen blant Arsenal-fansen i disse dager. Det ulmer både her og der! Kan han virkelig ha unngått å få med seg dette? Og ser han ikke hvilken utrivelig stemning som nå kan utløses på Emirates hvis vi får et par haltende prestasjoner i sesonginnledningen? (Noe som selvsagt igjen vil smitte over på spillernes prestasjoner.)

 

Et stort navn gir ikke nødvendigvis et sportslig løft. Men det kan gi litt arbeidsro - og ikke minst optimisme. Jeg tror spillergruppen trenger det. Jeg vet fansen trenger det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Tror Wenger ser på supporternes frustrasjon som atter en mulighet til å bevise at han har rett og alle andre tar feil

----------------

 

Jeg kan ikke heller se en annen "logisk" forklaring. Det sier det meste om stallens forfatning at det er kritisk at en spiller som Miquel lånes ut til Leicester... For min del, så har det vært godt å ta noen ukers pause fra silly season. Kan anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Startet positiv i dette overgangsvinduet, men begynner som de fleste å bli svært bekymret. Suarez-overgangen ser ut til å gå i vasken og vi er egentlig ikke sterkt ryktet til noen andre spillere for tiden. Det er en uke til seriestart og kun en unggutt på free transfer har ankommet. Evt nye signeringer får nå ikke mye tid til å være med laget før alvoret er i gang. Jeg var sikker på at Arsene og co hadde en plan for dette transfervinduet, med alle pengene vi hadde (allegedly), men nå begynner jeg å bli fryktelig bekymret for panikkjøp den siste dagen i vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool skal visstnok være i samtaler med Udinese om et kjøp av Luis Muriel. €24m, altså en halv Suarez. Noe sier meg at hvis vi kjøper Suarez, og Liverpool ender opp med Muriel, så kommer Liverpool meget godt ut av det.

Personlig står Muriel, Jackson Martinez og Wayne Rooney høyere på listen enn Suarez.

Link to comment
Share on other sites

Gustavo hadde vært en meget god begynnelse ja, men ser at flere folk stiller spørsmålstegn til om dette intervjuet og sitatene er genuine. Det hele startet med at en fikk tilsendt disse sitatene fra en "venn". Eller rettere sagt: Han fikk tilsendt audioen hvor han selv hentet ut sitatene.

 

For å si det slik så er det noen ugler i mosen angående disse sitatene. Håper vitterlig de stemmer og at Wenger henter han inn.

 

Gustavo, Suarez (selv om håpet er rimelig dårlig angående han pdd), Ljajic og en billig midtstopper så skal jeg holde kjeft.

Link to comment
Share on other sites

LadyArse @LadyArse 27m

Please folks, that Metro article about Gustavo is based on incredibly dubious/made up quotes.

LadyArse @LadyArse 27m

It's all over twitter and not one other paper picked it up and no-one could name the radio station he was supposed to have been on.

 

LadyArse @LadyArse 22m

We may or may not have signed Gustavo, I don't know. What I do know is that the quotes doing the rounds earlier seemed to be total BS.

LadyArse @LadyArse 23m

I also know the Metro piece seems to be based on those quotes. Plus. It's the Metro. Your call what you want to believe.

Link to comment
Share on other sites

Darren @DarrenArsenal1 1m

Seems to be reports circulating that we have signed todays trialist Sebastian Perez for reported €2.5m ((Unconfirmed))

Ikke noe sjokk hvis dette stemmer. Grei spiller å ha i backup, men jeg vil virkelig ha en spiller som Gustavo som er i sin beste alder også. Perez virket et hakk eller to under hva vi trenger pdd.

Link to comment
Share on other sites

Darren @DarrenArsenal1 1m

Seems to be reports circulating that we have signed todays trialist Sebastian Perez for reported €2.5m ((Unconfirmed))

 

Ikke noe sjokk hvis dette stemmer. Grei spiller å ha i backup, men jeg vil virkelig ha en spiller som Gustavo som er i sin beste alder også. Perez virket et hakk eller to under hva vi trenger pdd.

 

Skal man bedømme ut i fra youtube (og det skal man jo helst ikke) så ser det unektelig ut som han har et enormt potensial. Slår jo noen fantastiske pasninger

Link to comment
Share on other sites

 

Skal man bedømme ut i fra youtube (og det skal man jo helst ikke) så ser det unektelig ut som han har et enormt potensial. Slår jo noen fantastiske pasninger

 

Potensiale er potensiale. Zelalem har også potensiale, men han er fortsatt et stykke unna. Med Frimpong og Coquelin på vei ut og Arteta som nærmer seg 32 samtidig som Diaby sin karriere snart virker å være over i Arsenal er det ikke urimelig at Wenger henter inn 1 senior spiller som erstatter for Arteta mens Perez og Zelalem blir "understudies".

Link to comment
Share on other sites

Uansett, hentes det ingen kjente navn før fristen så skal jeg like å se uttalelsene som kommer når vi evt er av lasset lenge før jul. Hva slags unskyldinger man evt kommer med da er jeg rimelig spent på.

Jeg tror laget p.d.d max klarer en 4.plass, og da skal ting flyte bra på fremover. Frem til Chelsea, City (de kommer seg utover sesongen med nytt lag) og United tror jeg det blir langt.

 

Vi trenger minumim en spiss, ett anker og en midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger minumim en spiss, ett anker og en midtstopper.

 

Aye. Pdd. burde dette være prioritet. Skal vi ha en "komplett" stall så trenger vi en keeper og spiller på venstre også. Pdd. så er ingen av keeperene våre gode nok og Chamberlain/Podolski/Gnabry/Ryo er ikke gode nok heller, men satser på at en av disse 3 (da Podolski ikke akkurat kan ha sitt gjennombrudd :P) får sitt gjennombrudd denne sesongen og at vi løser problemet der.

 

Forøvrig: Linket Aubameyang som en outsider til spissplass i våres før alle ryktene rundt Jovetic/Rooney/Higuain startet. Debuterte i Bundesliga for Dortmund med hattrick i dag.

 

Klopp er en mester på å gjøre gode kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig angående Suarez:

 

Edinson Cavani has accused ­Liverpool of breaking a promise to Luis Suarez that they would allow the Uruguayan striker to join a club in the Champions League.

 

Suarez has insisted he was given assurances by Brendan Rodgers that he could leave Anfield to play in ­Europe’s top club competition – after being shocked by the news that a £40,000,001 bid from Arsenal had not triggered a buy-out clause.

 

And Cavani, the international strike-partner of Suarez, who moved from Napoli to Paris Saint-Germain for £55m, says his friend has been TOO loyal to Liverpool.

 

Canavi said: “The Liverpool coach can talk about loyalty and disrespect, but maybe he needs to look up what it means.

 

“Luis had the chance last year to join a big club like Juventus, who went on to win the league in Italy.

 

“But, instead, he chose to stay and fight with Liverpool. Now, that’s what you call loyalty.

 

“I’ve known about his agreement with Liverpool and understood that he would be leaving, if they were not playing in the Champions League.”

 

Kilde

Link to comment
Share on other sites

For å ikke snakke om at Rodgers forlot Swansea til fordel for Liverpool og på tross av forsikringer om at han ikke skulle "poache" noen spillere så sørget han allikevel for å hente inn Joe Allen. Eller når han dumpet Watford for Reading etter kun et år på tross av at han få dager før han forlot klubben sa at han ikke hadde noen intensjon om å forlate de.

 

Lojalitet? Vel.. tror ikke Rodgers helt selv vet hva det betyr engang :)

Link to comment
Share on other sites

Rodgers minner mer og mer om KD rett før han fikk sparken. Alle spillerne var fantastiske kjøp og alle gjorde alt rett. Han var helt ustyrlig i pressen og uttalelsene ble mer og mer patetiske. De er i ferd med å miste det helt igjen der opp. Rodgers går ut med interne avgjørelser og interne prosesser i pressen og Hendry sitter i USA og twitrer om tingenes tilstand. Det er komikveld for oss andre, men må være et helvete for supporterne å se klubben sin bli latterliggjort dag ut og dag inn.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool er virkelig en patetisk klubb med en fantastisk historie, men dessverre så tror de at pga. historien så er de fortsatt verdens største klubb. Daglish mente jo i 2011 at Liverpool var Englands største og trolig verdens beste klubb.

 

F.eks. så kan man se hva som skjedde med Cole når han ble intervjuet av klubbens mediafolk:

 

"When I joined, the guy interviewing me said 'you've joined the biggest club in the country' and reeled off the trophies they'd won," he said. "I just said 'yeah, if you put it like that, I suppose you're right' and Liverpool used that as the headline to the interview.

 

"I didn't want to upset anyone so I just went along with it. But obviously they're not the biggest club in the country any more. How do you judge how big a club are? Nottingham Forest won the European Cup twice but they're not a bigger club than Chelsea."

 

Living in the past much? :P

Link to comment
Share on other sites

Kan vi ikke bare hente 17 år gamle zakaria bakkali fra PSV, debuterte på hjemmebane og puttet like så godt et fantastisk hattrick igår mot NEC. Kommer til å bli en fantastisk spiller, det er jeg helt sikker på. Edit: sjekk målene på 101greatgoals, spesielt siste er et kremmerhus

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...