Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Går rykter om 6 uker på Arteta nå, stemmer det så kjøper iallefall Wenger en DM. Kanskje dette er eneste grunnen til at han kjøper en DM i sommer. Problemet er vel at han neppe hadde gjort det om ikke denne situasjonen oppstod slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Arteta skadet nå. Kommer til å være kun B-lagsspillere + Fabianski på benken på lørdag.

Hva i alle er det Wenger driver med?

--------------------------------------

 

Se der ja?! Hvem skal beskytte vårt forsvar da..

 

Ellers:

"Darren ‏@DarrenArsenal1

I believe that as we speak (tonight) we are working on an new arrival. (don't know who deal is with yet) trying to find out."

Link to comment
Share on other sites

Ka i alle er det Wenger holder på med? Er han fullstendig blind? Greit nok at han kvitter seg med mye dødt i troppen , men han må da se at den troppen per dags dato er ALTFOR tynn? Han har kvittet seg med nesten en haug av spillere, og mange av disse hadde kamper for oss i fjord. Vi sliter med skader allerede, å vi skal delta i Premier Leauge , CL, liga cup og Fa cup. Kommer til å bli mange kamper , mye slitasje. Det er ikke slik at vi bør ha 3-4 spillere inn , vi MÅ. Vi har en ekstremt viktig kamp mot Tottenham i 3 runde og en CL kvalikk. Wenger , væææææær så snill å ikke vær så forbanna sta, vi kan ikke la Tottenham passere oss.

Link to comment
Share on other sites

Med Arteta (en av våre aller viktigste spillere) ute i 4-6 uker så skulle man tro at Wenger ville ha "splasha casha" på Gustavo, men vi ender vel opp med Flamini istedet da han er billigere hvis vi i det hele tatt ender opp med en ny midtbanespiller.. for å ikke snakke om en ny spiller generelt sett engang.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke orket å håpe på så veldig mye etter at Higuain "glapp" - men nå svetter jeg i fingrene. Fy faen, dette er virkelig året det skjærer seg om ikke noe skjer fort som fy. Om vi henter ny(e) spillere i morgen, så er de vel ikke klare til lørdag, eller?

Link to comment
Share on other sites

Med Arteta (en av våre aller viktigste spillere) ute i 4-6 uker så skulle man tro at Wenger ville ha "splasha casha" på Gustavo, men vi ender vel opp med Flamini istedet da han er billigere hvis vi i det hele tatt ender opp med en ny midtbanespiller.. for å ikke snakke om en ny spiller generelt sett engang.

 

 

Det jeg ikke forstår med deg Stefan, er hvorfor du skal krisemaksimere noe så jævlig? Du konstaterer at Arteta er ute i 4-6 uker. Det stemmer neppe. I følge Arsenal.com så sier Wenger følgende:

 

Mikel has a slight thigh problem. We have to check that. I don’t know if he will be out for the weekend. He has a scan today.

 

Han sa dette femtende august og du skrev ditt innlegg dagen etter. Det kan selvfølgelig tenkes at du ikke har lest akkuret denne artikkelen, men slik jeg kjenner deg seg er du veldig godt oppdatert om det meste som har med Arsenal å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Det Wenger har gjort i sommer er å skrape av all malingen som var løs på grunnmuren. Det han ikke har gjort, er å male på nytt igjen...

 

Nå må du gi deg Ravenghost....Maling er dyrt;-)

Link to comment
Share on other sites

 

Han sa dette femtende august og du skrev ditt innlegg dagen etter. Det kan selvfølgelig tenkes at du ikke har lest akkuret denne artikkelen, men slik jeg kjenner deg seg er du veldig godt oppdatert om det meste som har med Arsenal å gjøre.

 

Det er vel ikke Stefan som har funnet opp at Arteta er uke i 4-6 uker, det står f.eks. i denne artikkelen: http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/arsenal-mikel-arteta-faces-six-2172578

Wenger sa også den 15. august at Arteta skulle "scannes" samme dag, så når Stefan da kommenterer skaden har jo undersøkelsen allerede funnet sted med det skadeomfanget som nå omtales i mediene.

 

Gustavo er såvidt jeg vet fortsatt tilgjengelig og kan fint ta over plassen til Arteta de neste ukene. Løp og kjøp i dag, Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Er en liten trend at når ting drar seg til går man til "angrep" på andre forumister. Klok av skade vet en ofte at det dreier seg om endel uker når Wenger sier at han må ha en scan. Nå det i tilegg kommer såpass mye info andre steder ang skadene gjør man opp sin mening. Forøvrig ser jeg at Theo virker til å være klar, takk for det!

Ramsey har det vært løse rykter om, mens Sagna virker det som ikke er klar til tross for at Wenger ikke kommenterte han i intervjuet etter internasjonale kampene.

Link to comment
Share on other sites

Wenger kan fortsatt redde seg inn ved å hente inn de riktige spillerne i alle leddene de neste dagene. Med alle de skadeproblemene som årlig oppstår er det på langt nær nok med en tropp på 16/17 gode spillere. På keeperplassen kan jeg leve med Szczesny og Fabianski, men i forsvaret er det ren idioti at vi går inn i sesong med bare 3 midtstoppere, der kapteinen har blitt som en "ny Diaby". På midtbanen har vi to spillere som behersker den defensive delen - Arteta og Ramsey. Når førstnevnte nå skal være skadet i 4-6 uker bør styret utsette alle oppgaver å jobbe på spreng for å få inn en erstatter - og da kan vi ikke krangle om noen få millioner, men betale det hva selgende klubb forlanger. På offensiv midtbane/boks-til-boks har vi Chamberlain, Wilshere og Cazorla, mens vi har Walcott og Podolski på vingene. Ikke akkurat så stor bredde for rullering når kampprogrammet blir tett og skader inntreffer. Helt på topp har vi Giroud som i det hele tatt har bevist noe på et akseptabelt nivå - thats it!

 

Nå har jeg med viten og vilje utelatt spillere som Eisfeld, Zelalem, Akpom, Gnabry, Frimpong og Sanogo ganske enkelt fordi de ikke bevist noe som helst som tilsvarer at de skal være i grunnstammen av a-laget. Dette er spillere som bør få spilletid på slutten av kamper vi leder komfortabelt eller mot enklere motstander i Capital One Cup.

 

Forslag til innkjøp:

 

Alderweireld: midtstopper som kan spille høyreback og def.midtbane.

Gustavo: def.midtbane som kan spille midtstopper og back - fortsatt ikke bekreftet solgt. Sleng £20 mill på bordet og tilby han en god ukelønn så dropper han Wolfsburg.

Nani: trenger neppe noen beskrivelse og besitter egenskaper som vi pdd. ikke er i nærheten av å inneha.

Suarez: betaler vi de £50 millionene som ønskes er han klar for kvalikkampene.

 

Nytt lag:

Fabianski

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Gustavo - Ramsey

Walcott - Cazorla - Nani

Suarez

Benk: Szczesny, Jenkinson, Alderweireld, Wilshere, Chamberlain, Podolski, Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke United seller Nani til en konkurrent på samme måte som Rooney, det er det bare vi som gjør. Hva med denne meget lovende Konoplyanka, enorm fart , ekstremt god en mot en og får til et sluttprodukt. Han har vell et år igjen av kontrakten. Satser på at når jeg vet hvem han er så vet speidernettverket til Arsenal det også. Hva med en av Bender brødrene også?

Link to comment
Share on other sites

Luiz Gustavo er dessverre bekreftet klar for Wolfsburg 49 unbeaten. Vi matchet verken bud eller lønning ifølge diverse IKT-er på twitter.

 

Personlig hadde jeg kastet £15-18m på bordet for Gonalons eller prøvd meg på Pogba. Adam Ljajic er også tilgjengelig for en sum i overkant av £10m, men dette er tydeligvis en posisjon (som alle andre) vi er godt sikret i mtp. hvor få rykter det har vært om kantspillere i sommer.

 

Alderweireld er dog en spiller som hadde vært et solid kjøp. Suarez skjer ikke heller. Vi er nok "stuck" med Giroud i år igjen.

 

Wenger har gått så på trynet denne sommeren at all snakk om en ny kontrakt burde bli avblåst og revurdert. Rett og slett håpløst og hjernedødt hvordan denne sommeren har endt opp med å bli. Det skal godt gjøres for han å "hente seg inn" igjen også nå mtp. hvor tynn stallen er og hvor få klassespillere som er tilgjengelig for en fornuftig pris.

 

Ryker vi også ut av CL så har vi ikke nubbsjans på å få inn kvalitetsspillere uten å overbetale og med Wenger bak roret vet man at det betyr nada spillere i et slikt scenario.

 

Ellers så preiket Wenger sitt sedvanlig piss på pressekonferansen i dag om at han lette etter de rette kvalitetsspillerene samtidig som han lette etter kvalitet ikke kvantitet.

Deretter fulgte han opp med å si at ungdomsspillere som Chamberlain har tatt store skritt i utviklingen sin i sommer.

 

Han skal ha det Wenger.. han er ikke redd for å henge seg selv ut til fansens vrede akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Han skal ha det Wenger.. han er ikke redd for å henge seg selv ut til fansens vrede akkurat.

 

Helt enig, skjønner ikke han tør si det en gang. Han heller så mye bensin på bålet som allerede brenner..

 

Litt off topic, men før abonnerte jeg på ATVO som nå er blitt Arsenal Player. Så hver pressekonferanse med Wenger og alle intverjuer. Det siste året har jeg ikke sett en eneste. Man har liksom hørt ALT før..

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er litt frekkt at han sammenligner oss med United og Chelsea også. United som fikk mange fler poeng enn oss ifjor, og Chelsea som jo har forsterket seg. Samtidig har ingen av disse to lagene nedrustet stallen så kraftig som det vi selv har gjort. Så utrolig at han sammenligner oss slik sett. Ellers er det som alltid, snakk om at ungdommen har blitt ett år eldre og tatt enorme steg. Hørt det før, og det har ikke fungert.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger midtstopper og DM Gustavo kunne dekket begge behovene i en spiller, men han ville heller spille for en klubb som havnet på 12 plass i bundesliga liksom. Tydelig at vi kom med et for dårlig tilbud eller ikke var inne for han.

 

Suarez hadde vært konge selfølgelig, men det håpet var faen så tynt! Wenger har hentet spissen sin han ; Sanogo!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...