Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

 

Jaha? Så jeg setter meg som supporter høyere enn Wenger, som virkelig kan gjøre en forskjell på denne skuta? Historien viser at vi ikke kan konkurere om tittelen med dagens tropp, og Wenger sier det er hans mål. Vi hadde 700 millioner i mai, han har slanket stallen og kvittet seg med mye daukjøtt (positivt i mine øyne), mens stallen sitter ribbet igjen. Hvis han nå ikke får inn nye spillere med bedre klasse enn de som har reist + noen ekstra har han ett problem om vi i november er ute av tittelkampen. Da har han slik jeg ser det, missberegnet styrken i stallen så fatalt at han bør beklage seg.

 

Hvis han motbeviser meg og troppen slik den er nå (eller at han handler inn stort på slutten) kjemper om PL gullet skal jeg gladlig si jeg tok smertelig feil. Historien foregående år viser at jeg neppe tar feil desverre. For noen er top4 ett mål, for andre er det å kjempe om tittler som er målet.

Jeg kommenterte ditt utsagn hvor du mener Wenger tar feil angående om de andre klubbene er styrket eller ikke. Jeg mener dermed at du setter deg på en meget høy stol siden du mener å vite bedre enn Wenger hva kvaliteten på de spillerne som har kommet inn hos de andre er i forhold til de spillerne de har fra før...

Du kommer med et svar angående noe helt annet, noe jeg ikke har kommentert i det hele tatt..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Når jeg leser her inne på forumet, undres jeg over hvorfor Norge ikke har flere trener/managere i toppen av fotballeuropa. Det er tydeligvis nok av folk som mener de vet mer enn Wenger om hva som skal til for å lede Arsenal til suksess. Misforstå meg rett, da jeg absolutt ikke er fornøyd med tingenes tilstand, men det må være lov å etterlyse et visst gangsyn her inne. Dette er faktisk virkelighetens verden, og ikke FM. Det er ikke bare å knipse i fingrene og hente inn toppspillere. Det er ikke bare å legge noen ekstra millioner på bordet for å sikre seg en spiller. Begynner man med det, vil man fort bli nødt til å gjøre det hver gang man skal kjøpe spillere, og det vil i lengden være dårlig business.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel liten tvil om at Arsenal må handle for å få litt progresjon i troppen. Gustavo er sikkert eit fornuftig kjøp, det samme kan Williams i forsvar bli om Wenger ønsker back up for ein skadeutsatt Vermaelen. Det er og usikkerheit rundt skadesituasjonen til Fabianski, Cesar vil her vere eit greit kjøp. Byrjar etterkvart å tvile på om Liverpool vil selge Suarez til ein engelsk klubb. Kanskje på tide å børste støv av interessen rundt Huntelaar, bør vere mogeleg å få han til ein pris som er overkommeleg. Han er blitt tredve men er ein målgarantist.

Med andre ord;
Cesar
Williams
Gustavo
Huntelaar.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Vi hadde 700 millioner i mai, han har slanket stallen og kvittet seg med mye daukjøtt (positivt i mine øyne), mens stallen sitter ribbet igjen. Hvis han nå ikke får inn nye spillere med bedre klasse enn de som har reist + noen ekstra har han ett problem om vi i november er ute av tittelkampen. Da har han slik jeg ser det, missberegnet styrken i stallen så fatalt at han bør beklage seg.

 

Hvis han motbeviser meg og troppen slik den er nå (eller at han handler inn stort på slutten) kjemper om PL gullet skal jeg gladlig si jeg tok smertelig feil. Historien foregående år viser at jeg neppe tar feil desverre. For noen er top4 ett mål, for andre er det å kjempe om tittler som er målet.

 

 

Hvis Wenger har kvittet seg med mye daukjøtt som du sier, og dette er positivt....hvordan kan stallen sitte ribbet igjen?

Hverken Arshavin,Seb,Chamakh,Denilson spilte i det hele tatt forrige sesong. Den eneste som bidro som Wenger har solgt er Gervinho.

Ikke vits å overdramatisere situasjonen.

 

Alle ønsker både 2 og 3 spillere inn og kommer f.eks Suarez spiller de liten rolle når han kommer. Han er suspendert i 6 kamper uansett.

 

Når det gjelder de andre laga så er kanskje det eneste laget som er styrket City og Chelsea. Pool er definitivt svekket med uromomentet Suarez som

ikke vil spille for dem. Hva Bale finner på vet vi ikke, men ser ikke Tottene som styrket uten en 100% motivert Bale. United sliter med Rooney som vil vekk.

Dette er faktorer som klart er ødeleggende for disse lagene. Vi har en førsteellever som kan slåss med de beste. Det er ennå en god del tid til innkjøp.

Ser ingen grunn til å trykke på noen panikknapp ennå..om skyene er blå,rosa eller svarte og hvite.

Link to comment
Share on other sites

"If there were a real willingness and inclination to do business, it would have been done already"

 

 

Det kunne man antageligvis skrevet på samme tid det året Arteta og Mertesacker ble kjøpt inn på overgangsvinduets siste dag også. Sånn sett er det jo fortsatt et godt håp om at det kommer inn et par spillere før vinduet lukkes i begynnelsen av september! Wenger har jo selv uttalt at stallen er tynn for å være med å kjempe på alle arenaer.

 

Cesar, Williams, Gustavo og Huntelaar inn hadde gjort at mine forventninger til sesongen hadde steget betraktelig iallefall :) Skulle gjerne sett en forsterkning i alle ledd.

Link to comment
Share on other sites

"If there were a real willingness and inclination to do business, it would have been done already"

 

eksakt hva jeg tenker også

 

 

Godt oppsummert av Arseblog, som vanlig.

 

Behovet for nytt blod i spillerstallen er stort, men behovet er enda større i ledelsen. Det er rett og slett amatørmessig at vi er i denne situasjonen tre dager før seriestart. Sesongen starter ikke 2. september, den starter på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Med all respekt så syns eg ikkje Cesar, Williams, Gustavo og Huntelaar hadde gjort dette til noko super vindauget... Det er vel etter mitt skjønn berre 1 spelar som kanskje forsterkar oss vesentleg i Gustavo. Cesar er bra, men slit med det samme som våre polakkar. Det kan kanskje vere ei forsterkning i 1-2 år, men usikker. Williams er for meg eit 4 val om han kjem... Huntalaar meiner eg det er for seint for. For nokre år sidan ja, no rangerar eg Giroud som like god. Eg meiner vi treng 1-3 spelarar som går inn og forsterkar laget vårt. Ikkje 3-5 som som skal inn som spelar 14-20!

Link to comment
Share on other sites

Tror vi bare må innse at vi ikke får det som vi vil nå heller, til tross for at middlene er der.

Håpet nå er at bare NOEN kommer inn. Viktigst nå er vel Gustavo som kan bekle flere roller. Men vi trenger desperat å erstatte det offensive som har forsvunnet også.

 

Forbereder meg enn så lenge på en sesong der vi må karre oss til en 3-4 plass igjen.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger minst 3 spillere (midtstopper, sentral midtbane, spiss), helst 5 (keeper, ving) som er like god eller bedre enn våre beste i de nevnte posisjoner. Da er vi en kandidat til de store titlene. Det er nå 14. august, og vi er i beste fall favoritt til fjerdeplassen.

 

I morgen log'er jeg ut og reiser på ferie. Kommer tilbake etter vinduet er stengt. Jeg forventet meg mye av dette vinduet, fordi det var mulig, fordi det var nødvendig og fordi det var en uttalt vilje). Det er nå 3 uker igjen av vinduet og 3 dager til sesongstart, og jeg forventer egentlig ingenting lenger.

 

Så langt er min dom at denne sommeren til nå har vært en dårlig utførelse av en dårlig plan for å oppnå noe uplanlagt. Derimot har det vært stor aktivitet i utgangsdøra.

 

Så status er at maksnivået vårt nok er minst like godt som før, mens gjennomsnittsnivået ikke er like opplagt fordi stallen akkurat nå er tynnere enn den har vært på flere tiår. Desverre er det det siste nivået som definerer hvor gode vi er.

Link to comment
Share on other sites

Det er da ingenting som tyder på at vi kommer til å ende dette overgangsvinduet uten signeringer. Wenger har hittil vært relativt aktiv, med bud på spillere som Higuain, Suarez, Bender og Gustavo tyder det på at han både ønsker å forsterke de posisjonene som det er snakket mest om her, spiss og et rivjern på midten.

 

Når mannen samtidig sender enormt mange spillere på dør, så tyder det virkelig på at han har planer. Han hadde ikke kvittet seg med alle de spissene han har uten at han hadde hentet inn noen nye. Han hadde ikke solgt Gervinho, med mindre han har planer om å hente inn noe nytt. Wenger er ikke så dum at han velger å ha en stall mindre enn det lovlige, der man må fylle opp med 16-17 åringer.

 

Slapp av folkens, signeringer kommer, spørsmålet er når. Det kan selvsagt kritiseres at man ikke har signert tidligere, men Wenger har da prøvd! Første bud på Suarez kom relativt tidlig, Higuain sagaen startet relativt tidlig og budet på Bender var heller ikke for seint. Problemet er at lagene som eier disse spillerne ikke ønsker å selge for en realistisk pris, det er forståelig at Wenger da avventer og ser. Dette ser vi også i andre klubber, som Manchester United. Ikke alle klubber ønsker å betale overpris som City og PSG, det er klokskap av Wenger, ikke dumskap!

 

Higuain er ikke verdt 32 millioner pund, Suarez er ikke verdt stort mer enn 40. Når vi begynner å høre om priser opp mot 20 millioner pund for Gustavo, skjønner jeg at den overgangen ikke blir kjørt igjennom med en gang. Det handler om å få spillerne til priser som stemmer med deres verdi, stemmer ikke prisen er det ingen vits i å kjøre på. Uansett hvor provoserende det er for oss.

 

Wenger kommer til å handle, om det skjer i morgen eller i begynnelsen av september begynner å bli det samme. Det viktigste er at det kommer til å komme forsterkninger. Jeg gleder meg til å se navnene, for jeg tror det blir noen vi kommer til å trykke til brystet å være stolt av!

Link to comment
Share on other sites

Syntes det vitner litt om å være urealistisk når man byr rundt £10m under hva spillere faktisk går for om dagen. Vi solgte jo selv Adebayor og Nasri for enorme summer på tross av kort kontrakttid o.l., men allikevel så klarer vi aldri å by nok for "elite"-spillerene selv.

 

Det eneste konkrete budet vi vet om så langt som Sir J påpeker er Suarez, men det var hele veien et "håpløst" tilfelle.

 

Enda mer håpløst syntes jeg det er at det er Wenger som har det siste ordet angående overgangssum for spillere. Er det ikke Gazidis som holder kontrollen på finansene og ikke Wenger?

 

Forøvrig virker det som om planene til Liverpool og United fungerer. De nekter så langt å selge til rivaler. Håper dog det biter de i ræva.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan skal Arsenal tiltrekke seg gode spillere når vi egentlig mangler ambisjoner? Det er jo ingenting ved denne klubben som viser at vi har virkelige ambisjoner om noe som helst. Vi har solgt våre beste spillere, uten å hente inn noe som ligner på å være i nærheten av samme nivå. Nå har vi "heldigvis" ingen superstjerner igjen. Men ambisiøse klubber styrker ikke rivalene sine, med å selge sine beste spillere til rivalene.

 

Nå ligner vi jo bare på en vellykket forretningsforetak.

 

Spillere med ambisjoner kommer ikke hit for å spille om 4. plasser, når de kan vinne noe andre plasser, pluss pengene da. Når vi ikke vil handle ut fra markedet og lønne der etter, så blir det vanskelig å skaffe eksepsjonelt gode spillere.

 

Det er jo ingenting som tyder på at Arsenal er en klubb med reelle ambisjoner om å vinne noe, det virker som de store sportslige ambisjonene forsvant sammen med David Dein. Så vær så snill få denne mannen tilbake!! Få Arsenal tilbake på vinnersporet igjen!!

 

2003-04 sesongen ble vi eneste premier league klubb som har gått ubeseiret en hel sesong. Hva har vi å vise til nå?? Ingenting!! Vi har ikke vært i nærheten av ligne på et vinnerlag siden. Vi klarte å "stjele" FA cupen i 2005, men da var det også brått slutt!!

Link to comment
Share on other sites

 

Forøvrig virker det som om planene til Liverpool og United fungerer. De nekter så langt å selge til rivaler. Håper dog det biter de i ræva.

Akkurat den filosofien var det vel mange som mente at Arsenal burde gå for for ett ar siden vedrørende RvP, og det respekterer jeg både Pool og ManU for (så mye annen respekt har jeg dog ikke for de nevnte klubbene).

Link to comment
Share on other sites

Igjen: verdien på ein spelara er det markedet spm bestemmer ikkje wenger. Så er det wenger sitt val om han vil betale den prisen marknaden seier eller om han lar vere. Til no har han latt vere.

 

Er og kritisk til å selje Gervinhio før vi har ein erstattar på plass. No har ikkje mannen ned håret vore den største suksessen, men i august/september i fjor sikra han ein del poeng for oss... Det er tynt framover på laurdag om eit par mann ikkje har dagen!

Link to comment
Share on other sites

Hvis Gustavo går dit så er det forde Wenger og Arsenal ikke klarte og overtale og gi Gustavo den sikkerhet at han er ment som førstevalg. Mtp VM i Brasil så tar desverre(for oss) Gustavo et valg som gir han garantert spilletid. Trist da han var et perfekt kjøp for oss!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...