Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Mye negativitet her. Wenger og teamet hans jobber trolig på spreng med flere overganger. Alle vet at stallen er for tynn, Wenger har sagt det selv. Alle vet at vi trenger en ny spiss, spillerne har sagt det selv. Virker som noen av dere tror Wenger er helt dust, men han har drevet med dette i snart ganske mange år og vet nok hva som kreves mer enn noen av fansen. 20 dager igjen av vinduet, have some faith.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Mye negativitet her. Wenger og teamet hans jobber trolig på spreng med flere overganger. Alle vet at stallen er for tynn, Wenger har sagt det selv. Alle vet at vi trenger en ny spiss, spillerne har sagt det selv. Virker som noen av dere tror Wenger er helt dust, men han har drevet med dette i snart ganske mange år og vet nok hva som kreves mer enn noen av fansen. 20 dager igjen av vinduet, have some faith.

 

Man kan argumentere med dette helt frem til det er noen dager igjen; at Wenger og co jobber på spreng etc. Faktum er derimot at vi seriestarter til helgen og utenom Sanogo har vi ikke hentet inn én eneste spiller. Og vi trenger sårt spillere, i flere ledd, faktisk. Wenger og co virker å ha feilet. Sommersigneringene skulle vært i boks nå for god tid siden slik at nykommerne kunne ha blitt ordentlig integrert før alvoret begynner. Men det har ikke skjedd. Og nå er det egentlig litt for seint - i mine øyne blir kjøpene vi antageligvis kommer til å gjøre fremover litt paniske. Det hele kunne vært så mye bedre planlagt, det virker nesten litt amatørmessig.

Link to comment
Share on other sites

 

Man kan argumentere med dette helt frem til det er noen dager igjen; at Wenger og co jobber på spreng etc. Faktum er derimot at vi seriestarter til helgen og utenom Sanogo har vi ikke hentet inn én eneste spiller. Og vi trenger sårt spillere, i flere ledd, faktisk. Wenger og co virker å ha feilet. Sommersigneringene skulle vært i boks nå for god tid siden slik at nykommerne kunne ha blitt ordentlig integrert før alvoret begynner. Men det har ikke skjedd. Og nå er det egentlig litt for seint - i mine øyne blir kjøpene vi antageligvis kommer til å gjøre fremover litt paniske. Det hele kunne vært så mye bedre planlagt, det virker nesten litt amatørmessig.

Meget enig her.

 

Wenger har også selv sagt flere ganger at nye spillere burde hentes tidlig inn pga. nettopp dette her, men fortsatt følger han ikke sin egen logikk.

 

Eller hva med utsagnene hans om at man ikke burde kjøpe mer enn 2-3 spillere fordi for store endringer kan ødelegge mye av samspillet/balansenn/rytmen o.l., men pdd. har han satt laget i en posisjon hvor vi realistisk sett trenger 3-5 spillere til inn?

 

Har forøvrig ikke tro på at Luiz Gustavo kommer inn heller. Syntes det nesten er for mye lyd og overgangen er nesten for "perfekt" for oss. Ser ikke bort ifra at han ender opp i Napoli eller Chelsea fremfor oss.

Link to comment
Share on other sites

Det er viktig med integrering av spillerne, ja, men det er ikke på langt nær så utslagsgivende som hylekoret skal ha det til. Nå skal jeg nevne noen spillere som presterte fra og med første spark på ballen: Vermaelen, Gallas, Reyes, Arteta, Arshavin, Cazorla, Monreal og Sagna. Mange av disse spillerne ble hentet helt på tampen av overgangsvinduene og klarte allikevel å levere kamper på høyt nivå.

Link to comment
Share on other sites

Det er viktig med integrering av spillerne, ja, men det er ikke på langt nær så utslagsgivende som hylekoret skal ha det til. Nå skal jeg nevne noen spillere som presterte fra og med første spark på ballen: Vermaelen, Gallas, Reyes, Arteta, Arshavin, Cazorla, Monreal og Sagna. Mange av disse spillerne ble hentet helt på tampen av overgangsvinduene og klarte allikevel å levere kamper på høyt nivå.

 

Vermaelen ble hentet i juni. Gallas og Arteta hadde en viss fordel mtp. at de allerede hadde spilt i Premier League i 5-6 år og var i sin beste alder (rundt 27-30). Arshavin var i sin beste alder også den tiden og i vanvittig god form, men i ettertid gikk det ikke så bra for russeren. Reyes satte vel ikke akkurat ligaen "on fire" når han kom i januar 2004, men han var rimelig brukbar. Monreal syntes jeg verken har vært eksepsjonelt god eller dårlig så langt. Var dog langt bedre for Malaga før han kom til oss og vært vesentlig bedre for Spania enn for oss. Et eksempel jeg syntes du bommer med mtp. at jeg tror han vil gjøre det langt bedre etter å ha vært i PL en stund som Mertesacker.

 

Sagna ble forøvrig også hentet over en måned før sesongen startet, men Cazorla derimot ble hentet under 10 dager før sesongen ble sparket igang. Hadde aldri trodd han skulle tilpasse seg så fort.

 

Men, nå er disse spillerene her unntaket som oftest i forhold til regelen. De fleste spillere trenger en viss tid på seg. Og når det gjelder de fleste av signeringene som har "prestert" fra dag 1 så har de blitt kjøpt inn tidligere enn 13. august.

Link to comment
Share on other sites

 

Vermaelen ble hentet i juni. Gallas og Arteta hadde en viss fordel mtp. at de allerede hadde spilt i Premier League i 5-6 år og var i sin beste alder (rundt 27-30). Arshavin var i sin beste alder også den tiden og i vanvittig god form, men i ettertid gikk det ikke så bra for russeren. Reyes satte vel ikke akkurat ligaen "on fire" når han kom i januar 2004, men han var rimelig brukbar. Monreal syntes jeg verken har vært eksepsjonelt god eller dårlig så langt. Var dog langt bedre for Malaga før han kom til oss og vært vesentlig bedre for Spania enn for oss. Et eksempel jeg syntes du bommer med mtp. at jeg tror han vil gjøre det langt bedre etter å ha vært i PL en stund som Mertesacker.

 

Sagna ble forøvrig også hentet over en måned før sesongen startet, men Cazorla derimot ble hentet under 10 dager før sesongen ble sparket igang. Hadde aldri trodd han skulle tilpasse seg så fort.

 

Men, nå er disse spillerene her unntaket som oftest i forhold til regelen. De fleste spillere trenger en viss tid på seg. Og når det gjelder de fleste av signeringene som har "prestert" fra dag 1 så har de blitt kjøpt inn tidligere enn 13. august.

Mener du virkelig at Gallas og Arteta ikke er valide eksempler fordi de var i sin beste alder og hadde PL erfaring? Det er jo et tegn på at Wenger har henter gode spillere. Det samme gjelder Cazorla og Arshavin. Monreal debuterte mot Stoke og Sunderland og leverte gode kamper. Han har mer å gå på, men hvis han trenger en halv sesong på å nå sitt beste nivå så har jo overgangsdatoen ingenting å si. Som jeg også skrev tidligere, så sier jeg ikke at det er uvesentlig når spillerne blir hentet, men det er heller ikke så stor krise som du og flere skal ha det til.

Link to comment
Share on other sites

Mener du virkelig at Gallas og Arteta ikke er valide eksempler fordi de var i sin beste alder og hadde PL erfaring? Det er jo et tegn på at Wenger har henter gode spillere. Det samme gjelder Cazorla og Arshavin. Monreal debuterte mot Stoke og Sunderland og leverte gode kamper. Han har mer å gå på, men hvis han trenger en halv sesong på å nå sitt beste nivå så har jo overgangsdatoen ingenting å si. Som jeg også skrev tidligere, så sier jeg ikke at det er uvesentlig når spillerne blir hentet, men det er heller ikke så stor krise som du og flere skal ha det til.

 

Mtp. at Gallas og Arteta er de to eneste spillerene som Wenger har hentet fra en klubb i Premier League og som allerede var over 29 år gamle så setter jeg de i en litt "spesiell" boks ja.

 

Cazorla og Arshavin var meget gode fra første spark. Monreal syntes jeg har vært middelmådig egentlig stort sett hele veien som jeg prøvde å påpeke på en litt fin måte ovenfor. Mer å gå på helt klart, men han har kostet oss en god del mål mtp. kommunikasjon og det var ikke helt uten grunn til at han ble droppet når Gibbs var tilbake i god form. Så det du sier er da altså at overgangsdatoen altså har ingenting å si? At fordi Monreal ikke presterte på sitt beste fra dag en så er det uansett OK at vi ventet til siste sekund med å hente han inn? Ja.. etterpåklokskap er alltid noe å vise til. Hva om Monreal hadde prestert på et høyere nivå i løpet av februar og utover hvis han ble hentet inn tidlig i januar slik at han kunne lære seg språket skikkelig o.l.? Er lett å være etterpåklok og si noe som det siste du sa der angående Monreal.

 

Jeg er sterkt uenig at det ikke er vesentlig når det gjelder å prøve å skape et tittelvinnendelag. For derimot å bare "være der" så spiller det en litt mindre rolle når man har 16 poeng å gå på helt til toppen. Da tåler man en litt ekstra tung start..

 

Ellers: Brendan Rodgers sine "awesome" management skills.

 

 

Snakk om å tøffe seg foran kamera.

Link to comment
Share on other sites

Vennligst trekk pusten og les mine innlegg en gang til.

 

Så det du sier er da altså at overgangsdatoen altså har ingenting å si? At fordi Monreal ikke presterte på sitt beste fra dag en så er det uansett OK at vi ventet til siste sekund med å hente han inn? Ja.. etterpåklokskap er alltid noe å vise til.

 

Eller les hele setningen. Jeg påpeker at du er etterpåklok angående Monreal.

Link to comment
Share on other sites

 

Så det du sier er da altså at overgangsdatoen altså har ingenting å si? At fordi Monreal ikke presterte på sitt beste fra dag en så er det uansett OK at vi ventet til siste sekund med å hente han inn? Ja.. etterpåklokskap er alltid noe å vise til.

 

Eller les hele setningen. Jeg påpeker at du er etterpåklok angående Monreal.

Jeg quotet en annen setning og. Jeg sier ikke at overgangsdatoer er uvesentlig (som jeg nå skriver for tredje gang)!

Jeg prøver kun å poengtere at den virkelige verden ikke er så svart/hvit som du skal ha det til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg quotet en annen setning og. Jeg sier ikke at overgangsdatoer er uvesentlig (som jeg nå skriver for tredje gang)!

Jeg prøver kun å poengtere at den virkelige verden ikke er så svart/hvit som du skal ha det til.

 

Nei. Du sier de ikke er uvesentlige, men i praktisk talt hele innlegget ditt så prøver du å bevise det motsatte. Så du kan gjerne skrive det for all del, men det er virkelig ikke det inntrykket jeg får fra deg mtp. hvor standfast du er mtp. at det ikke er så "farlig" som "hylekoret" skal ha det til.

 

Og jeg prøver å poengere at ting faktisk er litt mer svart/hvit enn den rosa skyen du prøver å utgi den for å være.

Link to comment
Share on other sites

I en perfekt verden så hadde troppen vært komplett tidlig i juli men dette er ikke fifa. Markedet er tøffere enn noen gang med nye pengesterke klubber som presser prisene opp. Samtidig er det ofte sånn at selgende klubb drar ut tiden og prøver å få flere klubber interesserte, så derfor må vi bare smøre oss med tålmodighet og stole på Wenger. :turtle:

Link to comment
Share on other sites

 

Nei. Du sier de ikke er uvesentlige, men i praktisk talt hele innlegget ditt så prøver du å bevise det motsatte. Så du kan gjerne skrive det for all del, men det er virkelig ikke det inntrykket jeg får fra deg mtp. hvor standfast du er mtp. at det ikke er så "farlig" som "hylekoret" skal ha det til.

 

Og jeg prøver å poengere at ting faktisk er litt mer svart/hvit enn den rosa skyen du prøver å utgi den for å være.

Du missoppfatter min intensjon med mine innlegg, totalt. Når det diskuteres liker jeg å få frem nyanser. Dersom vi skulle ende opp med tre meget gode spillere den 31.august så mener jeg at vi har kommet styrket ut av vinduet. Det er ikke ideelt, men vesentlig mye bedre enn kun Sanogo. Vi har til gode å handle, men vi kan fortsatt få inn gode spillere som styrker laget.

 

Jeg er også frustrert over sommeren, men i stedet for å dømme alt til helvette velger jeg å avvente og heller klamre meg til ett håp om forsterkninger. Kall det gjerne en rosa sky, eller hva annet du måtte komme på. Jeg velger å håpe i stedet for å skrive ørten innlegg om hvor elendig klubben og tingenes tilstand er. Enten du liker det eller ei så er det fortsatt tid til å redde sommeren og den kommende sesongen. Det er IKKE for sent å hente kvalitetsspillere som presterer fra dag 1 (som Gallas, Arteta, Arshavin og Cazorla).

Link to comment
Share on other sites

Viktig og få signeringer inn tidlig da vi har sett at kampen om liga gullet fort kan "avgjøres" allerede før jule tider! Når det er sagt så har vi et lag som jeg tror ikke vil gjøre seg bort i den grad vi har sett tidligere..Men vi tåler ikke skader på nøkkel spillere, for stallen er per dags dato for beskjeden!

Kommer feks Suares inn så er han uansett ikke tilgjengelig med det første, men med hans erfaring fra PL så vil ikke det bli et problem mht å måtte tilpasse seg. Så jeg er nok der at vi tåler og vente på kvalitet spillere da jeg har tillit til dagens Arsenal lag til å starte sesongen bedre enn vi har sett på noen år nå og ikke falle av alt for tidlig.

 

 

Har sagt det før, og sier det igjen. Og det er at jeg ikke tror det er viljen det står på når det gjelder kjøp av spillere men heller kompetansen ved og kjøpe stjerner. Vi har 'hatt' en kjempe mulighet denne sommeren og det er ganske utrolig at Arsenal ikke har signert en eneste forsterkning til A-laget i en sommer hvor våre konkurenter er preget av stor forandringer.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Wenger har kun City forbedret seg i sommer. Jeg er uenig og mener flere lag er sterkere iår kontra ifjor.

United er vel som oss eneste lag uten en særlig forsterkning, men de har 20 poeng å gå på samt ikke strippet troppen like ille.

Er MEGET spennt på siste del av vinduet. Wenger sitter på så høy stol om man ikke handler nå, at det gjør virkelig vondt og falle av.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Wenger har kun City forbedret seg i sommer. Jeg er uenig og mener flere lag er sterkere iår kontra ifjor.

United er vel som oss eneste lag uten en særlig forsterkning, men de har 20 poeng å gå på samt ikke strippet troppen like ille

Er MEGET spennt på siste del av vinduet. Wenger sitter på så høy stol om man ikke handler nå, at det gjør virkelig vondt og falle av.

Er lov å være uenig med Wenger, men vil påpeke at du med slike utsagn setter deg på en vesentlig høyere stol enn han...

Link to comment
Share on other sites

Er lov å være uenig med Wenger, men vil påpeke at du med slike utsagn setter deg på en vesentlig høyere stol enn han...

 

Kan ikke skjønne at Marius som supporter skal sette seg selv på en høyere stol enn manageren for klubben med et utsagn som det der. Eneste som kanskje ville kommet i nærheten av Wenger i det tilfellet er vel Gazidis. Og såfremt jeg ikke har fått med meg noe så er det vel neppe Ivan som gjemmer seg bak Marius.

Link to comment
Share on other sites

Er lov å være uenig med Wenger, men vil påpeke at du med slike utsagn setter deg på en vesentlig høyere stol enn han...

 

 

Jaha? Så jeg setter meg som supporter høyere enn Wenger, som virkelig kan gjøre en forskjell på denne skuta? Historien viser at vi ikke kan konkurere om tittelen med dagens tropp, og Wenger sier det er hans mål. Vi hadde 700 millioner i mai, han har slanket stallen og kvittet seg med mye daukjøtt (positivt i mine øyne), mens stallen sitter ribbet igjen. Hvis han nå ikke får inn nye spillere med bedre klasse enn de som har reist + noen ekstra har han ett problem om vi i november er ute av tittelkampen. Da har han slik jeg ser det, missberegnet styrken i stallen så fatalt at han bør beklage seg.

 

Hvis han motbeviser meg og troppen slik den er nå (eller at han handler inn stort på slutten) kjemper om PL gullet skal jeg gladlig si jeg tok smertelig feil. Historien foregående år viser at jeg neppe tar feil desverre. For noen er top4 ett mål, for andre er det å kjempe om tittler som er målet.

Link to comment
Share on other sites

Gustavo var forrige sesongs nest beste passningsspiller i Europa. Kun Xavi hadde høyere treffprosent

 

Hadde et meget godt pasningssnitt forrige sesong også. Tror Gustavo er en ypperlig Arteta erstatter/konkurrent.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...