Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Wenger er ikke den eneste som forurenser klubben vår i disse dager. Men han er den første som må ut, så får man virkelig se hva styret og Gazidis er god for..

 

Litt av en situasjon de har satt oss i her nå! Vi 'tvinges' nå ut i markedet og må hente minst 4 spillere så fort som fanden! Og da spørs det hva slags kvalitet det er på det som evt kommer inn.. Håpløs drift av denne klubben!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Geoff Arsenal @GeoffArsenal 55 m

The only way out for AW is bid 60m for Suarez. Pay Everton what they want for Fellani. Offer Swansea 10m for Rangel, And buy Begovic. Done.

 

Tor-Kristian Karlsen @karlsentk 1 t

If you follow Arsenal you might want to tune in to Athletic Bilbao vs Valladolid (just kicked off) 1/2

Have on good authority that the Athletic Bilbao midfielder Ander Herrera is wanted by Arsenal 2/2

Personally I'd go for the FC Porto (defensive) midfielder, Fernando Reges. Contract ends next summer, should cost £10-12M now 2/4

Dominant defensive midfielder, great presence on the pitch, imposing physique. Effective ball winner, keeps it simple 3/4

Not quite as mobile as Luiz Gustavo, but does cover space efficiently. Recently wanted by AS Monaco, but clubs failed to agree term 4/4

 

Link to comment
Share on other sites

Sitter å ser Valencia mot Malaga nå. Høyrebacken til Valencia ser bunnsolid ut begge veier, hans navn er Pereira

 

Blir 30 i februar og er vel knapt 170. Tror ikke han er på Wenger's radar.

 

Går rykter om at Chamberlain er ute i 3 måneder nå. I så fall trenger vi virkelig 1-2 midtbanespillere + en kantspiller!

 

Arsenal sweat on Alex Oxlade-Chamberlain injury amid fears he'll be out three months

Link to comment
Share on other sites

Troppen burde vært så stor at vi hadde backup for disse skadene. Fjoråret var ganske bra, men ser man bakover i tid så er Arsenal spillere noen av de mest skadeutsatte som er. Topper vel listene år etter år. Ennå ett argument mot Wengers slakt av stallen uten påfyll, hva tenker han med?

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang venter vi til siste liten før vi gjør panikkjøpene våre. Noen sier at Wenger gjør dette for å spare noen ekstra pund, men situasjonen vi er i nå er at selgende klubb vet at vi må - MÅ handle. Da er det ikke vanskelig for de å presse prisen ekstra opp. En håpløs situasjon vi har satt oss i.

 

Vi trenger nå én midtstopper, én sentral midtbanespiller, én ving og én spiss. Og det hjelper ikke å vente til 1. august nå, kjære Wenger. Poeng vil tapes innen den tid. Og kanskje er vi ute av CL? Mot Fenerbache er dette mye mulig det beste mannskapet vi kan stille med;

Szczesny
Jenkinson-Mertesacker-Koscielny-Miquel
Wilshere-Cazorla
Walcott-Podolski-Gnabry
Giroud

Hva gjør vi mot Fulham til helga hvis Sagna og Gibbs ikke blir klare, samt Koscielny som er ute med suspensjon? Helt håpløst.

Midstopper;

Neven Subotic - Dortmund (£20m) - Klopp selger ikke med mindre han har erstatter klar. Må nok ut med kraftig overpris her.

Kyriakos Papadopoulos - Schalke (£15m+) - Kjempetalent som har ferdigheter til å spille stopper, back og en defensiv midtbanerolle. Stopperkollega Höwedes kan også være et alternativ.

Micah Richards - Man City (£13??) - Er igjen ryktet til oss. Kan spille stopper like bra som back.

Toby Alderweireld - Ajax (£10m) - Gått en god skole i Ajax. Allerede spilt godt over 20 landskamper. Anvendelig.

Nicolas Nkoulou - Marseille (£??) - Har bare sett han i to kamper. Minnet meg veldig om Kolo Toure i sine glansdager. Spilt veldig mange kamper i Ligue 1 alderen tatt i betraktning.

Inigo Martinez - Real Sociedad (£??) - Debuterte i forrige privatlandskamp for Spania. Er kjent for å ha scoret to mål fra egen banehalvdel i La Liga. En spiller jeg har veldig stor tro på.

Mamadou Sakho - PSG (Lån) - Til nøds kan vi låne Sakho. PSG sier de er villige til å låne han ut, men vil ikke selge.

 

Midtbane:

Lars Bender - Leverkusen (£17-20m)

Marouane Fellaini - Everton (£25m+)

Fernando - Porto (£10-12m) - Tor-Kristian Karlsen sier Arsenal burde gå etter han. Det jeg har sett av han er for "DM" for at Wenger vil kjøpe han.

Romulo - Spartak Moskva (£8m) - Så han først og fremst spille i OL i 2012 for Brasil. Taktisk veldig god, flink til å stenge av rom. Som brasilianer også vel komfortabel med ballen i beina.

En eller annen fra Juventus - Juventus har en helt gal samling av gode sentrale midtbanespillere. Er det en klubb som ikke må erstatte et salg, så er det de. Pogba, Vidal, Asamoah, Marrone, Isla og Pirlo.

 

Ving:

Eugene Konoplyanka - Dnipro (£15) - Bare kjøp han!

Spiss:

Leandro Damiao - Internacionale (£20m) - Vært litt stille rundt han i sommer. Tidligere vært linket både hit og dit. Det jeg har sett av han er klasse.

Karim Benzema - Real Madrid (£30m+) - Vet hva vi får om vi signerer han, hvertfall.

Kjøper vi Subotic(£20m), Bender(£20m), Konoplyanka(£15m) og Damiao(£20m) havner vi rundt der vi liksom skulle ha tilgjengelig i transfermidler denne sommeren. My ass.

Tottenham har forsterket for minst £60m. Kan de, kan vel faen i helvete vi også.

Link to comment
Share on other sites

Miquel er på utlån til Leicester, Psycho. Frimpong på backplass er nok ikke helt utenkelig. Eller Bellerin. Eller Yvonne Tracy, kanskje?! Hun høres ut som en ekte Arsenal-spiller:

A mainstay of the Republic of Ireland national side with more than 70 caps, she was named Irish Player of the Year in 2002 and remains a vital squad member in the Women’s Super League, despite a series of injuries in recent years.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger først of fremst en ny keeper, midtstopper og DM. Szczesny er en middels bra keeper men veldig langt fra noen toppkeper. Hent Begovic. Husker da Graham hentet Seaman og sa noe som: "Lukic er en fantastisk keeper men jeg synes bare at Seaman er best".

 

På disse plassene er det mulig å hente spillere ennå. På spissplass er nok Michu det beste vi kan få til, men han blir nok for dyr.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger først of fremst en ny keeper, midtstopper og DM. Szczesny er en middels bra keeper men veldig langt fra noen toppkeper. Hent Begovic. Husker da Graham hentet Seaman og sa noe som: "Lukic er en fantastisk keeper men jeg synes bare at Seaman er best".

 

På disse plassene er det mulig å hente spillere ennå. På spissplass er nok Michu det beste vi kan få til, men han blir nok for dyr.

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor en ny keeper ikke har blitt hentet inn. Marseille bekreftet jo at Arsenal prøvde seg på Lloris, så noen i klubben så jo tydeligvis behovet for en keeper. Dette var etter en sesong hvor Szczesny ikke var like dårlig som han var den kommende sesongen. Nå derimot når han ikke viser tegn på progresjon (snarere tvert imot) så er det ingen interesse for en ny keeper. Begovic hadde vært en fantastisk tilvekst for oss. For £12-15m har vi en klassekeeper i mange mange år fremover, men neida. Skal absolutt satses på middelmådighet.

 

Enig angående midtstopper, enig angående midtbane. Dog mener jeg vi nesten trenger 2 spillere der da Wilshere rett og slett ikke fungerer med verken Ramsey eller Arteta. Derfor etterlyser jeg en mer defensiv midtbane. Og derfor ble jeg så oppgitt når Gustavo gikk for £13m.

 

Når det gjelder en spiss så burde vi vel fint ha råd til Michu? Ja vi må kanskje overbetale, men vi har såpass mye penger i banken at det faen meg er verdt det. Michu er kanskje ikke verdensklasse, men han er en meget god spiss. Mot United i går også var han en konstant trussel og satte vekk den ene lille sjansen han fikk, men dessverre så var en spiller i offside i et trekk før han fikk ballen.

Link to comment
Share on other sites

Men slutt å pirk så jævlig da! :P

Var selvfølgelig Lyon. :P

 

Uansett: Mtp. de midlene vi har tilgjengelige så burde vi ha råd til 4 spillere i disse posisjonene "lett".

 

Er forøvrig bare oss som sliter med å signere spillere.

 

Squawka Football @Squawka 4m

DONE DEAL: Southampton have signed Roma striker Pablo Osvaldo for a club record £15m.

Det er klubbrekorden vår det der. Og Osvaldo kan fort være et meget godt kjøp for Southampton (var jo på et tidspunkt linket til oss også). 11 og 16 ligamål på to sesonger for Roma i Serie A. 27 mål på 55 kamper er brukbart.

Link to comment
Share on other sites

Samuel @samuelj29060 5 m

De Rossi says he'll only move abroad should he leave Roma. Contract ends 2017. On £100k p/w, club reportedly want to get off wage bill.7

 

Samuel @samuelj29060 3 m

De Rossi 30 now. Speculation he's available for £12m following Strootman arrival as well as his high wages. 21 league starts last year

 

Samuel @samuelj29060 1 m

Arteta 29 when signed by Wenger for £10m. De Rossi at 30 for £12m similar - and more flashy. No idea why we're not in for him, if we aren't.

edit:

Samuel @samuelj29060 4 m

The Times reporting that Spurs are closing in on Coentrao & Willian signings. They're using Bale money tremendously well. #thfc

 

Om den siste der stemmer kan man takke farvel til topp 4 slik stå er nå - det er i alle fall sikkert!

Link to comment
Share on other sites

 

Er det noe jeg ikke har fått med meg her? Har Bale blitt solgt?

 

Har versert rykter siden de prøvde seg på Soldado at Bale har blitt solgt, men at det ikke blir offsielt før Spurs har gjort seg ferdig med å handle. Slik sett vil de da slippe å betale overpris for spillere kontra hva de ville gjort om de solgte Bale først.

 

Meget lurt det der. Og noen har tydeligvis skjønt at man trenger å erstatte før man selger med skikkelig kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

 

Meget lurt det der. Og noen har tydeligvis skjønt at man trenger å erstatte før man selger med skikkelig kvalitet.

Vondt å si det, men Levy og Villas Boas ser ut til å vinne kampen mot Gazidis og Wenger allerede før svetten etter første serierunde er tørket opp av garderobegulvet! Soldado, Paulinho, Willian og Coentrao inn for Bale - uten å måtte bruke av det egentlige transferbudsjettet, det er god business. (om siste overgangene slår til)

Link to comment
Share on other sites

Så Bale vil gå til Real?

Alt tyder på det - med disse innkjøpene og den "mystiske" skaden som Bale har fått og setter han ut av spill til starten av september. Nå har riktignok ekstremt mange spesielle meldinger versert på diverse media, men akkurat dette tror jeg kommer til å skje.

Link to comment
Share on other sites

Greit å forsterke u-lagene og reservelagene, de opplever jo massakre neste hver kamp :) Ikke lenge til førstelaget er i samme bås, grøss og gru til toppkampen vi har. Har 8-2 tapet til United altfor friskt i minne, og det står værre til nå enn da.

Link to comment
Share on other sites

Begovic, Alderweireld, Gonalons, Vela og Michu så er jeg fornøyd frem til sesongen er omme. Vi ville vel fått samtlige spillere for omtrent den prisen Suarez ville kostet uansett?

Helt enig; glem Suarez.

Slik som denne sommeren har utartet seg blir jeg veldig happy om det i det hele tatt kommer inn et par nye fjes. At det kommer et "merkenavn" har jeg veldig, veldig liten tro på.

Nå er det så skakkjørt her som det ikke har vært noen gang i min tid som Arsenal supporter og jeg har heller aldri følt meg så lurt av klubben i mitt hjerte.

Vi kan liste opp navn og våre drømmer, men jeg tror ikke på noen ting før nye fjes er ikledd våre stolte farger ute på Emirates.

Link to comment
Share on other sites

Mener vi kan stenge denne tråden nå. Så slipper jeg å bruke tid på å sjekke tråden flere ganger daglig. Det skjer ingenting likevel. Eneste denne tråden har ført med seg, er frustrasjon pga løgner fra Arsenal. Har tilbrakt flere timer totalt denne sommeren på å følge med på nettavisens transfer, og ser nå at det har vært bortkastet tid.

 

STENG TRÅDEN!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...