Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

@SevillaFC_en Sevilla confirm contract discussions have opened with Kondogbia and a €15m bid from an unnamed club has been rejected.

 

Hvorfor kan ikke Wenger bare legge den summen som ønskes på bordet - i alle fall i dette tilfellet når alt tyder på at det finnes en utkjøpsklausul på €20m. Det er snakk om en forskjell på usle 38 millioner NOK.

Link to comment
Share on other sites

Tottenham inn: Paulinho, Chadli, Lamela, Willian, Soldado, Coentrao, Capoue. Ut: Dempsey, Gallas, Livermore, Huddlestone, Parker, Bale, Caulker. Ser ut som at Tottenham er styrket, men kanskje ikke første 11er. Når det er sagt, så er det ingen tvil om at Tottenham har en bedre tropp enn Arsenal nå. Skal dette bli sesongen vi ikke får oppleve St.Totteringhamsday...?

Hva tenker dere?

Link to comment
Share on other sites

Hva i svarte er det Wenger holder på med? Har mannen mistet alt vett og gangsyn? Selv om det fortsatt er mange dager igjen av overgangsvinduet, mener jeg bestemt at mannen har oppført seg som en idiot og en løgner overfor klubbens fans. Den relativt svake stallen, som klubben hadde i fjor, har selvsagt blitt kvitt noe dødkjøtt, men er betydelig svekket når det kommer til bredde. Wengers uttalelser om overganger og aktuelle spillere har denne sommeren vært en vits. Hundrevis av spillere ville lett forsterket Arsenal. Og ingen må komme å si at det er så forbannet vanskelig å kjøpe spillere. At det er i letteste laget for ManCity, Chelsea, Monaco og PSG, kan jeg være enig i. Men når Tottenham hanker inn den ene kvalitetsspilleren etter den andre, og samtidig jobber hardt med å hente enda flere, begynner jeg å spekulere i om Wenger er våken. Har han ikke lært etter årene med Bendtner og Denilson, at hans tiltro til enkelte spillere, er unormalt overdreven? Slik det ser ut i dag, er det mye som tyder på at Wenger har mistet vettet. Om det skulle gå galt i kvalifiseringen til CL, kan jeg ikke forstå annet enn at mannen bør sparkes langt vekk fra klubben. Jeg er takknemlig for alt han har gjort for klubben frem til for 6-8 år siden. Siden har ikke det sportslige stått i forhold til det som forventes av an klubb som Arsenal. Mangelen på ambisjoner og handling, har vært Wengers kjennetegn de siste åra.

Mine tanker rundt overgangsvinduet, er at jeg er oppriktig lei meg, skuffet og forbannet for at Wenger og Arsenals styre viser så lite handlekraft. Strukturen, stammen og filosofien i klubben er meget bra, og svært mye tyder på at med enkle grep, ville Arsenal bli en seriøs toppklubb igjen. En feederklubb for storlag med ambisjoner er jeg ikke interessert i å støtte. Noe drastisk må skje. Flere storkjøp, bytte av manager eller aller helst at det kom inn et styre som hadde sportslige ambisjoner og interesser som var på nivå med dagens styre sine økonomiske ambisjoner.

Omgir meg til daglig med flere hundre barn og ungdommer. Er svært få som holder med andre klubber enn Barca og Manu. Det er ganske enkelt fordi det er klubber som har hatt suksess de senere årene. Om Arsenal ikke er i stand til å skaffe seg nye meritter, vil det snart bare være Vietnamesere og kinesere som de besøker under preseason, som støtter klubben. Da begynner det fort å bli vanskelig å tjene penger. Denne klubben må vinne noe, og det fort. Det eneste som kan bidra til det nå, er at det brukes penger. Mange penger. Mulig det må både 3,4 og fem kvalitetsspillere til for at dette laget skal kunne kjempe om titler. 70 mill er lite trolig at holder. Men 100-120 skulle holde til å gjøre seg til en reell tittelkandidat. Av de spillerne som det muligens går an å få kjøpt, ville nok både Adler, Neuer, Bauman, Cesar, Begovic, Casillas, Alderweireld, Williams, Richards, Sakho, Bender, Lamela, Willian, Fabregas, Gundogan, Ljajic, Benzema styrke laget betraktelig. Kunne vel fortsatt i lang tid, men poenget er, at Wengers mannskap ikke er i nærheten å inneha den klassen han hevder. Det er vel noe vi alle er enige om, og derfor hadde vi nok både forventet og regnet med en del nye signeringer. Men noen var realistiske, og leste Wenger godt. Ingenting har skjedd. Ikke et forbannet, helvettes, mannskit har skjedd!

Link to comment
Share on other sites

Enig her også. Ikke nok med at Wenger framstår som en klovn, men hele klubben blir da skjemt ut. Tviler på at det fins andre klubber i verden som går ut og sier at de kommer til å kjempe om seriemesterskap, samtidig som de selger halve a-stallen og ikke forsterker en dritt. Vi var faktisk et laaangt stykke fra i fjor.

Link to comment
Share on other sites

En offensiv midtbanespiller som ikke er blant dem som sanker flest målpoeng (27/36 på 212 kamper) for Metz, Lyon og Roma. Er riktignok på vei inn i sin beste alder (1990 modell), men ikke den store forsterkningen som jeg har drømt om i alle fall. Om vi signerer han i tillegg til en av Pogba, Kondogbia eller Cabaye (rangert i den rekkefølgen), så har vi god dekning på midtbanen, noe som trolig flytter Cazorla på vingen for godt - som ikke er det beste alternativet. Hadde mye heller sett at vi fikk inn Lamela, Nani, Konoplyanka eller en annen vingspiller som kan å utfordre, så får den lille spanjolen spille i sin beste rolle bak spissen.

Link to comment
Share on other sites

http://sportwitness.ning.com/forum/topics/roma-officials-come-to-london-to-meet-arsenal-over-pjanic-signing

 

Noen som vet noe om denne spilleren? Høres dette ut som noe som kan glede Arsenalsupportere, eller er det bare nok en middelmådighet?

 

Ikke en dårlig spiller Pjanic. En playmaker med god teknikk og rimelig brukbar pasningsfot. Kan spille offensiv midtbane og sentral midtbane. Heller Pjanic enn Cabaye i mine øyne hvis vi kan få han til rundt £12m, men pdd. så er han ingen fantastisk spiller.

 

Han kommer ikke til å "transformere" midtbanen vår som Pogba ville gjort f.eks.

 

Apropos Pogba: Målet hans for noen dager siden mot Lazio:

 

http://www.youtube.com/watch?v=BbnsESdtufU

 

Sikler over tanken om å se en midtbane av Pogba, Ramsey og Wilshere om 2-3 år. Dessverre skjer det neppe.

Link to comment
Share on other sites

Det mest tåpelige med Wengers pressekonferanse etter Villakampen, var sitatet hvor han spør: "Hvem skal jeg kjøpe da? Hvem er det der ute som er bedre enn Wilshere?"

Hvorfor er dette latterlig? Jo, fordi det har seg sånn at det er ikke Wilshere eller hans posisjon som må erstattes/styrkes. Håper virkelig Wenger ser dette. Håper han ser hvilke posisjoner som må styrkes...

Link to comment
Share on other sites

Det mest tåpelige med Wengers pressekonferanse etter Villakampen, var sitatet hvor han spør: "Hvem skal jeg kjøpe da? Hvem er det der ute som er bedre enn Wilshere?"

Hvorfor er dette latterlig? Jo, fordi det har seg sånn at det er ikke Wilshere eller hans posisjon som må erstattes/styrkes. Håper virkelig Wenger ser dette. Håper han ser hvilke posisjoner som må styrkes...

 

Vel.. jeg mener at Wilshere pdd. ikke er i nærheten av å være en av de beste midtbanespillerene i PL så uansett hvordan man vrir og vrenger på det så hadde en bedre spiller i Wilshere's posisjon uansett vært ønskelig (enten det er offensiv midtbane eller sentral).

 

Når det gjelder Wenger så føler jeg at all kritikk mot han bare gjør han verre. En litt sånn "Jaså. Du tviler på meg? Jeg skal vise deg jeg.. men på min egen måte!".

 

Over til andre saker så er videoen under av Begovic mot Liverpool. Er en del gode redninger der, men litt irritert over at de ikke har med de gangene han plukker innlegg/cornere o.l.. Ellers må jeg si at han utseendemessig ligner en god del på en ung Lehmann. :P

 

http://www.youtube.com/watch?v=W_c_zY_RSpM

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke Begovic er hentet allerede med våre keeper problemer er en gåte i seg selv. Sikker på at Forsvaret hadde hevet seg betraktelig med en slik keeper bak der også, det skaper en dominoeffekt av den positive arten, slik det er nå er det negativ dominoeffekt.

Link to comment
Share on other sites

"Arsène Wenger believes the transfer window should close before the new season gets underway each year." (Arsenal.com)

 

Her er jeg faktisk på linje med Wenger og jeg har tidligere i dette vinduet tatt til orde for at Arsenal burde ha hatt sin egen "selvpålagte" stenging av vinduet før sesongen tar til. Det store spørsmålet er dog om Wenger & co ville klart å anskaffe de nødvendige forsterkninger før en sesongstart. Wenger blir av noen "hyllet" for å stå på sine prinsipper, og det kan ofte være en god egenskap hvis man samtidig har evnen til å se tidspunktet der prinsippene gjør mer skade enn de gjør noe godt. For Arsenals pr. idag, med men manager som har så stor tro på seg selv og sin tropp, så ville nok en endret dato for stenging av vinduet gjort mer skade enn godt.

Som flere har nevnt så har det ikke manglet på gode spillere som har skiftet klubb før sesongstart, spillere som sannsynligvis ville ha styrket Arsenal, så derfor kjøper jeg ikke Wengers "filosofi" om at det fleste kjøp må (?) skje i innspurten av et overgangsvindu. Med planlegging og en verdivurdering av spillere som stemmer med markedet så kunne laget ha fått sine forsterkninger godt før sesongstart, og det vill gitt nyankomne spillere mulighet til å bli (litt) samspilte med resten av troppen før alvoret startet.

 

Men i prinsippet så er jeg helt enig med Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Nå har det endelig begynt å slippe litt. Vantroen, depresjonen og raseriet etter lørdagens fadese. Har ikke vært så rasende på klubbens ledelse noen gang, tror jeg. Bradford 2013, RvP til ManU, ligacupfinalen mot Birmingham, Gallas' tårer, Grahams pengesnusk eller tredjerundetapet mot Wrexham kan ikke måle seg.

 

At vi tapte mot Villa er ille nok, men det verste er at vi rett og slett mangler spillere. Nå ser det ut som det bare er Ox som ikke er klar i kveld. Det er flaks, for vi bare MÅ ha minst en defensiv midtbanespiller og en forsvarsspiller. Jeg snakker ikke om verdensstjerner, men et par karer som er litt mer rutinert enn Eisfeld, Zelalem og Hayden. Dersom vi får noen flere skader nå, er det ikke umulig at disse vil spille en rolle i vår jakt på CL-plass og et viktig NLD. Det er i såfall dårlig jobb av ledelsen i klubben. Veldig dårlig.

 

Nok syting fra meg. I kveld er det ny kamp, og jeg gleder meg. Det hadde jeg ikke trodd for noen dager siden. I kveld blir det øl, grisemat og fotball hos min kebabpusher som er Fenerbachefan. Blir nok trivelig.

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Jeg satt med samme følelse som deg etter lørdagen. Det ble bare for vondt å se ens kjære lag forfalle så dypt. Jeg hadde også vært kritisk selv om resultatet hadde blitt anderledes, føler vi trenger noe mer. Uansett er det som sagt ny kamp ikveld, og en gyllen mulighet til å skape noe positivt. Jeg redd for at vi får flere skader etter dagens kamp. Fenerbache i Tyrkia er ikke å spøke med, her blir det trøkket til.

La oss håpe vi bare avgjør CL kvalikken til vår fordel idag, så kan vi iallefall skilte med CL spill på overgangsmarkedet.

Link to comment
Share on other sites

Mitt inntrykk er at Wenger, grunnet mangel på spillere, rusher småskadede spillere tilbake i kamp. Det er jeg veldig skeptisk til.

Han har gjort det før uten hell, og at han må starte med det allerede etter første serierunde liker jeg dårlig.

 

Men, jeg er fortsatt trygg på at vi klarer topp 4, eller iallefall at vi kommer over Tottenscum på tabellen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Nå har det endelig begynt å slippe litt. Vantroen, depresjonen og raseriet etter lørdagens fadese. Har ikke vært så rasende på klubbens ledelse noen gang, tror jeg. Bradford 2013, RvP til ManU, ligacupfinalen mot Birmingham, Gallas' tårer, Grahams pengesnusk eller tredjerundetapet mot Wrexham kan ikke måle seg.

 

At vi tapte mot Villa er ille nok, men det verste er at vi rett og slett mangler spillere. Nå ser det ut som det bare er Ox som ikke er klar i kveld. Det er flaks, for vi bare MÅ ha minst en defensiv midtbanespiller og en forsvarsspiller. Jeg snakker ikke om verdensstjerner, men et par karer som er litt mer rutinert enn Eisfeld, Zelalem og Hayden. Dersom vi får noen flere skader nå, er det ikke umulig at disse vil spille en rolle i vår jakt på CL-plass og et viktig NLD. Det er i såfall dårlig jobb av ledelsen i klubben. Veldig dårlig.

 

Nok syting fra meg. I kveld er det ny kamp, og jeg gleder meg. Det hadde jeg ikke trodd for noen dager siden. I kveld blir det øl, grisemat og fotball hos min kebabpusher som er Fenerbachefan. Blir nok trivelig.

 

Du tenker ganske så likt som meg Rasta! Jeg var rasende under kampen mot Villa, kan ikke huske sist jeg var så sinna. Ikke så mye for at vi tapte, sånt kan skje, særlig når det rabler for dommeren. Men det er helt hårreisende at en klubb av vår størrelse knapt skal kunne stille et lag av seniorer etter en runde. Jeg syns egentlig at det er sjokkerende at vi har en stopper tilgjengelig til kampen mot Fulham.

 

Kampen mot Villa var ikke like dårlig som mange skal ha det til. Det er noen småting som jeg syns er litt artig å observere. For en stund siden var det knapt lov til å kritisere Wilshere, en lokal helt som han var. Sakte men sikkert var den noen dyktige debattanter som begynte å påpeke flere av hans svakheter (deriblant du Rasta). Etter en stund ble det helt greit å kritisere han mer og mer, helt til det nesten ser ut til at det har blitt en vane. Faktisk syns jeg han spilte en bedre kamp enn på lenge og han var etter mitt syn bedre enn Ramsey i akkurat denne kampen. Jeg har ganske store forventninger til han denne sesongen. Han har hatt en skadefri oppkjøring og jeg bare gleder meg til å følge utviklingen hans.

Link to comment
Share on other sites

Enn om det faktisk gikk slik, at Wenger hentet Casillas. Regner med han vil by det halve av det han er verdt, men jeg håper uansett. Da hadde Arsenal hatt verdens beste keeper! Seaman var nok topp 3 i sin tid, og Lehmann var noko også blant de 4-5 beste. Sammen med Buffon, er spanjolen noe av det ypperste man kan ha mellom stengene.15-20 mill er han verdt. Udiskutabelt. En slik signering ville stått for minimum 10 poeng ila en sesong.

Link to comment
Share on other sites

http://www.sportsvibe.co.uk/news/football/arsenal-eyeing-spurs-target-lamela-27493/?

 

Dette hadde vel gledet Goonerhjerter verden rundt? :)

 

Med tanke på at Tottenham nå ryktes å være nær en overgang for Willian, ville ikke dette vært utenkelig (hvis man ser bort ifra prislappen). Blir veldig overrasket om Tottenham henter både Willian og Lamela.

Link to comment
Share on other sites

Det som er frusterende med Arsenal er at alle disse spillerene vi linkes til så er det aldri et konkret bud det er snakk om (minus Suarez selvfølgelig). Det er alltid "eyeing", eller "readying a bid" eller "enquiry". Altså forespørsler og vurderinger.. og nøling.

 

Lamela hadde mildt sagt vært fantastisk, men vi kommer ingen vei før vi faktisk legger inn et konkret bud.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...