Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Villas Boas går langt i å bekrefte at Bale blir solgt rimelig kjapt, Willian er bekreftet klar for Chelsea samt at vi fikk Podolski ute i minst 3 uker etter skaden i går. Om man lar tankene gå litt så burde dette åpne muligheten for at Di Maria blir overflod i Madrid og det samme med Mata i Chelsea. En av de inn ville vært utrolig overraskende, men også ubeskrivelig deilig - begge to hadde vært bortenfor mine drømmer. Om Flamini signerer den kontrakten som mye tyder på han vil gjøre og vi får inn Cabaye så har midtbanen både bred dekning og høy kvalitet. Om vi får Benzema i tillegg på topp så ønsker jeg meg en ny keeper før en midtstopper slik som Sagna har vikariert de siste kampene.

 

Begovic

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Cabaye

Walcott - Cazorla - Di Maria

Benzema

Benk: Szczesny, Jenkinson, Monreal, Wilshere, Rosicky, Mata, Giroud

 

I tillegg så er Arteta, Vermaelen, Chamberlain og Podolski skadet som ville enten kjempet om startplass eller benken. Realistisk? Absolutt ikke!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Så nært man kommer drømmelag det der. Ville vært et av verdens beste lag når samspillet sitter.

 

Forøvrig: En av mine våte drømmer angående Pogba har forøvrig også blitt drept totalt når Juventus sin direktør gikk ut og sa at han var verdt det dobbelte av Bale. Tror nok ikke han blir solgt for under £30m hvertfall! :P

Link to comment
Share on other sites

Det er 28.august. 5 dager igjen av vinduet. Fortsatt er det folk her på forumet som setter opp drømmelag basert på hypotetiske signeringer. For all del, llv å drømme, men virkelighetsflukt er et ganske kortsiktig gode...

 

Bare 5 dager igjen. Man får drømme så lenge det varer.. tror sesongen fort kan bli veldig lang og tung.

 

WXUfOieY.gif

Link to comment
Share on other sites

7:03 PMFootball News @updatezfootball

Christian Eriksen's move to Spurs getting closer; Levy met with Overmars this afternoon, will increase bid to over 10 million

 

 

Tror Arsenal Må lære litt av scum...

 

Mangr av de spillere som spurs har hentet inn, hadde definitivt styrket oss, særlig paulinhp.

 

Men det er fortsatt noen dager igjen,...

Link to comment
Share on other sites

Nærmer de seg Eriksen også? Artig.. de ryktes jo fortsatt til Coentrao også.

 

Så langt har de hentet inn Paulinho, Chadli, Soldado og Capoue. Lamela er bekreftet på Roma sine sider at er på vei til Tottenham så det er bare et spørsmål om tid nå. Samtlige av disse spillerene minus Chadli hadde gått rett inn på førstelaget vårt. Eriksen er også et vanvittig talent og ville trolig vært veldig nærme å være førstevalg her. Coentrao er nok ikke bedre enn Gibbs/Monreal, men han er bedre enn Ekotto.

 

At Tottenham har en større og sterkere stall enn oss er rimelig klart. Særlig med alle disse spillerene inn. Det eneste vi har ovenfor de er at vi er langt bedre samspilt.

 

Lloris

Walker - Kaboul - Vertonghen - Coentrao

Paulinho - Sandro

Lamela - Eriksen - Chadli

Soldado

Friedel

Naughton - Dawson - Fryers - Ekotto

Dembele - Capoue

Lennon - Sigurdsson - Townsend

Adebayor

 

Fortsatt har de spillere som Defoe, Rose, Holtby, Carroll og Livermore på sidelinjen...

 

Oss derimot (med skadefritt lag):

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Walcott - Cazorla - Chamberlain

Giroud

Fabianski

Jenkinson - X - Vermaelen - Monreal

Diaby - Wilshere

Miyaichi - Rosicky - Podolski

Sanogo

Av spillere registrert på førstelaget har vi da altså følgende spillere i bakhånd: Frimpong, Park og Bendtner. Djourou og Coquelin er på utlån (noe som er helt tullete da vi faen ikke engang har 4 midtstoppere).

 

Attpåtil er spillere som Diaby, Miyaichi, Sanogo, Park, Frimpong og Bendtner rimelig ubrukelige. Er ikke mye rart at jeg ikke tror vi klarer topp 4.

Link to comment
Share on other sites

At Tottenham har en større og sterkere stall enn oss er rimelig klart. [qoute/]

 

Jeg har lest alt du har skrevet på forumet og hvis ikke hukommelsen min svikter meg så mener jeg du har påstått tilsvarende ting før. Allikevel kommer vi ALLTID foran dem når serien er ferdigspilt. Så skjer nok i år også.

Link to comment
Share on other sites

At Tottenham har en større og sterkere stall enn oss er rimelig klart. [qoute/]

 

Jeg har lest alt du har skrevet på forumet og hvis ikke hukommelsen min svikter meg så mener jeg du har påstått tilsvarende ting før. Allikevel kommer vi ALLTID foran dem når serien er ferdigspilt. Så skjer nok i år også.

 

Skrev det samme i fjor. Og det endte opp med 1 poengs forskjell på lagene. Nå derimot har de plusset på enda flere spillere som har vært rimelig ettertraktet rundt omkring i Europa og vi har kun kvittet oss med spillere. Vi er som sagt bare en skade unna på en av våre sentrale spillere før vi kommer til å slite. Ingen backup for Mertesacker, Arteta, Walcott, Cazorla og Giroud. Det er rimelig vanvittig å gå inn i en sesong med såpass utsatt stall.

Link to comment
Share on other sites

At Tottenham har en større og sterkere stall enn oss er rimelig klart. [qoute/]

 

Jeg har lest alt du har skrevet på forumet og hvis ikke hukommelsen min svikter meg så mener jeg du har påstått tilsvarende ting før. Allikevel kommer vi ALLTID foran dem når serien er ferdigspilt. Så skjer nok i år også.

 

Det er vell fordi det som regel er noen Tottenhamspillere som flopper. Soldado, Chadli og Lamela er alle kandidater i den kategorien. I tillegg så sammeligner du, Stefan, et hypotetisk Tottenhamlag med nåværende Arsenallag, det blir helt feil. Wenger kommer til å handle, og det er nå runddansen starter. Bale til Real Madrid vil føre til bevegelse, fordi de må sende noen ut. Det er heller ikke umulig at Real Madrid vil kvitte seg med opp til 3 spillere for å gjøre plass til en mann som Suarez. Så her kan vi ende opp med flere forskjellige.

 

Ryktene rundt Mata er også relativt konkrete, ihvertfall sammenlignet med Coentrao og Eriksen. Det gjør at du kan begynne å sette opp en helt annen lagoppstilling for Arsenal før du begynner å skrike ut om at vi ikke tar topp 4.

 

Om du fjerne Coentrao og Eriksen så blir styrkeforholdet det motsatte. Rett og slett fordi venstrebacken til Tottenham er relativt svak uten en forsterkning, det samme kan sies om den offensive spilleren på midtbanen. Tottenhammidtbanen har mangel på det vi har enormt mye av, kreativitet. Et siste element er at det sjeldent er et sjakktrekk å hente inn den mengden spillere på en og samme tid, det er ingen selvfølge at det ender med suksess. Villas Bollas har bommet her før, merk: Chelsea.

 

Troppene per i dag er i favør Arsenal, slutt og klag og vent til 2. september!

Link to comment
Share on other sites

 

Nå derimot har de plusset på enda flere spillere som har vært rimelig ettertraktet rundt omkring i Europa.

 

Likevel har det ikke vært andre klubber som har lagt inn bud på spillerne de har hentet inn. Den eneste spilleren som det ble lagt inn bud på fra andre klubber var Willian, og han endte som kjent opp i Chelsea istedet. Faktum er at dersom disse spillerne hadde vært så jæva ettertraktet som du skal ha det til, så hadde de ikke vært i Tottenham. Det er forskjell på det media skriver om hvilke klubber som er interresserte i spillere, og hva som er fakta.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å sammenligne "det nye Tottenham" med tidligere versjon som feilet: Hvem ville dere valgt av disse: Paulinho, Lamela og Eriksen eller Modric, van der Vaart og Bale?

 

De har som City en haug med nye spillere som på tilvenne seg hverandre, ligaen, landet osv. mens vi faktisk har en solid kjerne som er samspilte og kjenner hverandre godt. Vi mangler bare det lille ekstra "kryddret" mens Tottenham har skiftet ut hele menyen.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å sammenligne "det nye Tottenham" med tidligere versjon som feilet: Hvem ville dere valgt av disse: Paulinho, Lamela og Eriksen eller Modric, van der Vaart og Bale?

 

De har som City en haug med nye spillere som på tilvenne seg hverandre, ligaen, landet osv. mens vi faktisk har en solid kjerne som er samspilte og kjenner hverandre godt. Vi mangler bare det lille ekstra "kryddret" mens Tottenham har skiftet ut hele menyen.

 

Jeg så Tottene mot Swansea og synes de var ganske gode, men ikke så gode som oss. Jeg synes at vi har vært best i alle 4 kampene vi har spilt, og imponert i perioder. Både defensivt og offensivt. Jeg synes vi bør være større favoritter enn det bookiene mener: 2,10-2,70-2,70. Har lyst til å spille på den oddsen. Har trua.

Link to comment
Share on other sites

 

Likevel har det ikke vært andre klubber som har lagt inn bud på spillerne de har hentet inn. Den eneste spilleren som det ble lagt inn bud på fra andre klubber var Willian, og han endte som kjent opp i Chelsea istedet.

 

---

Jeg logget nå inn på forumet for å påpeke nettopp dette. Pussig!

 

Jeg mener at Tottenham har, og har hatt, en bedre stall enn Arsenal. Men de har, og har også hatt, en dårligere manager. Og, ikke minst, så har Tottene en iboende taperkultur. Det sitter i veggene. Og det skal man ikke kimse av.

Link to comment
Share on other sites

Det er vell fordi det som regel er noen Tottenhamspillere som flopper. Soldado, Chadli og Lamela er alle kandidater i den kategorien. I tillegg så sammeligner du, Stefan, et hypotetisk Tottenhamlag med nåværende Arsenallag, det blir helt feil. Wenger kommer til å handle, og det er nå runddansen starter. Bale til Real Madrid vil føre til bevegelse, fordi de må sende noen ut. Det er heller ikke umulig at Real Madrid vil kvitte seg med opp til 3 spillere for å gjøre plass til en mann som Suarez. Så her kan vi ende opp med flere forskjellige.

 

Ryktene rundt Mata er også relativt konkrete, ihvertfall sammenlignet med Coentrao og Eriksen. Det gjør at du kan begynne å sette opp en helt annen lagoppstilling for Arsenal før du begynner å skrike ut om at vi ikke tar topp 4.

 

Om du fjerne Coentrao og Eriksen så blir styrkeforholdet det motsatte. Rett og slett fordi venstrebacken til Tottenham er relativt svak uten en forsterkning, det samme kan sies om den offensive spilleren på midtbanen. Tottenhammidtbanen har mangel på det vi har enormt mye av, kreativitet. Et siste element er at det sjeldent er et sjakktrekk å hente inn den mengden spillere på en og samme tid, det er ingen selvfølge at det ender med suksess. Villas Bollas har bommet her før, merk: Chelsea.

 

Troppene per i dag er i favør Arsenal, slutt og klag og vent til 2. september!

 

Soldado som har vært en av de mest stabile spissene i La Liga de siste 4-5 sesongene og allerede har scoret 4 mål på 3 kamper? Han er i sin beste alder og virker ikke som om skal floppe med det første. Chadli er jeg enig i kan floppe, men han kostet slikk og ingenting og er en spennende spiller. Lamela kan fort floppe. Ung alder + høy pris, men du glemmer fortsatt både Paulinho og Capoue som er gode spillere og som hittil ikke har virket å floppe heller. Den eneste floppen jeg ser pdd. av disse kjøpene er Chadli hvertfall.

 

At muligens et kjøp av Bale vil føre til at Real Madrid kvitter seg med en spiller eller to kan skje, men hva skjer hvis de krever høy pris som ved Higuain da? Benzema, Özil, Di Maria og Mata er alle spillere som koster rundt £30m eller mer. Wenger har aldri betalt mer enn £16m for en spiller før og Benzema, Özil og Di Maria har alle sagt at de ikke vil forlate Real Madrid. Mourinho har også uttalt at Mata ikke vil forlate Chelsea.

 

Hvilke konkrete linker snakker du om? Det eneste "konkrete" er at faren til Mata var på Emirates og så på kampen. Fakta er at han har flere klienter enn kun sønnen sin. Coentrao har vært linket til Tottenham siden juli og Eriksen har blitt bekreftet nærmer seg Tottenham.

 

Se her:

 

Graeme Bailey @GraemeBailey 6m

Ajax have confirmed that Christian Eriksen will open talks with Tottenham Hotspur. Could be as big a coup as any of their deals so far.

Så den eneste teoretiske spilleren er i så fall Coentrao og linkene rundt han er langt mer konkrete enn samtlige linker til spillere som skal til Arsenal F.C (minus Flamini) er om dagen.

Når det gjelder venstrebacken er Ekotto og Rose greie spillere, men det er helt klart i forsvaret vi har en fordel kontra Spurs. Når det gjelder kreativitet så syntes jeg ikke vi har så vanvittig mye kreativitet som du skal ha det til. Vi har Cazorla som kan åpne et forsvar helt alene, men han er egentlig den eneste. Rosicky er ikke den beste på "killer passes" som Cazorla og får veldig få assists i løpet av en sesong. Han åpner dog mye rom, men å si at vi har enormt mye kreativitet i laget vårt syntes jeg er overdrevent. Ta ut Cazorla så stopper det veldig fort opp og vi blir meget forutsigbare med innlegg på kant.

At du klarer å få det til at troppene er i favør Arsenal syntes jeg er så på jordet som du får det, men det får du mene. Jeg mener det er langt ifra sannheten.

 

 

Likevel har det ikke vært andre klubber som har lagt inn bud på spillerne de har hentet inn. Den eneste spilleren som det ble lagt inn bud på fra andre klubber var Willian, og han endte som kjent opp i Chelsea istedet. Faktum er at dersom disse spillerne hadde vært så jæva ettertraktet som du skal ha det til, så hadde de ikke vært i Tottenham. Det er forskjell på det media skriver om hvilke klubber som er interresserte i spillere, og hva som er fakta.

 

Willian var Liverpool også meget interesserte i, men prislappen ble for høy (som for mange andre klubber). Paulinho var vi også meget interesserte i i fjor, men vi droppet visstnok interessen på grunn av prisen. Soldado var også en ettertraktet spiller, men igjen så var prislappen for høy for de fleste (Valencia var desperate etter å få mest mulig penger) og Lamela har også gått på rundgang i medier til rimelig mange klubber (inkludert vår egen). Roma var som Valencia desperate etter penger og solgte til høyeste bud.

 

Aha. Så hva mediene rapporterer er altså tullball og de spillerene som ender opp i Tottenham eller andre lag er det altså ingen andre som har lyst på? Eller muligens så har Tottenham overbetalt for å faktisk få kvalitetsspillere? Det er hvertfall mer enn vi kan si om Arsenal som pdd. ikke har handlet annet enn et talent fra Ligue 2 som ser ut til å være mer klar for et låneopphold enn han er førstelagsfotball.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Soldado som har vært en av de mest stabile spissene i La Liga de siste 4-5 sesongene og allerede har scoret 4 mål på 3 kamper? Han er i sin beste alder og virker ikke som om skal floppe med det første. Chadli er jeg enig i kan floppe, men han kostet slikk og ingenting og er en spennende spiller. Lamela kan fort floppe. Ung alder + høy pris, men du glemmer fortsatt både Paulinho og Capoue som er gode spillere og som hittil ikke har virket å floppe heller. Den eneste floppen jeg ser pdd. av disse kjøpene er Chadli hvertfall.

 

At muligens et kjøp av Bale vil føre til at Real Madrid kvitter seg med en spiller eller to kan skje, men hva skjer hvis de krever høy pris som ved Higuain da? Benzema, Özil, Di Maria og Mata er alle spillere som koster rundt £30m eller mer. Wenger har aldri betalt mer enn £16m for en spiller før og Benzema, Özil og Di Maria har alle sagt at de ikke vil forlate Real Madrid. Mourinho har også uttalt at Mata ikke vil forlate Chelsea.

 

Hvilke konkrete linker snakker du om? Det eneste "konkrete" er at faren til Mata var på Emirates og så på kampen. Fakta er at han har flere klienter enn kun sønnen sin. Coentrao har vært linket til Tottenham siden juli og Eriksen har blitt bekreftet nærmer seg Tottenham.

 

Se her:

 

Graeme Bailey ‏@GraemeBailey 6m

Ajax have confirmed that Christian Eriksen will open talks with Tottenham Hotspur. Could be as big a coup as any of their deals so far.

 

Så den eneste teoretiske spilleren er i så fall Coentrao og linkene rundt han er langt mer konkrete enn samtlige linker til spillere som skal til Arsenal F.C (minus Flamini) er om dagen.

 

Når det gjelder venstrebacken er Ekotto og Rose greie spillere, men det er helt klart i forsvaret vi har en fordel kontra Spurs. Når det gjelder kreativitet så syntes jeg ikke vi har så vanvittig mye kreativitet som du skal ha det til. Vi har Cazorla som kan åpne et forsvar helt alene, men han er egentlig den eneste. Rosicky er ikke den beste på "killer passes" som Cazorla og får veldig få assists i løpet av en sesong. Han åpner dog mye rom, men å si at vi har enormt mye kreativitet i laget vårt syntes jeg er overdrevent. Ta ut Cazorla så stopper det veldig fort opp og vi blir meget forutsigbare med innlegg på kant.

 

At du klarer å få det til at troppene er i favør Arsenal syntes jeg er så på jordet som du får det, men det får du mene. Jeg mener det er langt ifra sannheten.

 

Først og fremst er det ingenting som tilsier at en spiss som har vært god i Spania er god i England, det er ingen automatikk. Men det er greit, liten sjanse for at han flopper. Men Paulinho og Capoue som du mener jeg har glemt, de er også med i floppekategorien. Dembele og Holtby skulle være store signeringer tidligere, spesielt sistnevnte. Paulinho er signert fra brasilliansk liga, ingen garanti for at han tar Premier League på strak arm, ei heller Capoue.

 

Det er ingen automatikk i at spillere som er ansett som gode handler av allmennheten faktisk fungerer som det. Det blir en generalisering og forenkling av virkeligheten som rett og slett blir banal.

 

Når det kommer til signering Arsenal vs. signeringer Tottenham så er det først og fremst mye som tyder på at Tottenhams midler begynner å ta slutt. De ligger nå tett opp mot 90 millioner pund (Kilde) i signeringer i år, de signeringene er tydelig basert på et salg av Bale til enorme summer, en deal som antageligvis har vært klar i lengre tid med avtale om at Tottenham skal hente inn det de trenger først. Dette gjør jo at det kanskje ikke er så veldig sannsynlig at de henter inn spillere til titalls millioner pund de siste dagene.

 

Når du da bruker de hypotetiske spillerne Tottenham kan ende opp med, så blir det galt å sammenligne det med dagens Arsenal tropp. Hva er sannsynligheten for at Wenger handler? Jo, langt større enn at Tottenham handler noe mer nå. Vi vet at Wenger har penger på konto, og han har ærlig talt sagt at vi trenger forsterkninger ved flere anledninger. Om Benzema, Ozil eller Di Maria er sannsynlige signeringer kan vi sikkert diskutere. Men jeg tror Wenger ser på et kjøp av en av disse for mellom 30 og 40 mill. pund. da han ga bud på Suarez på 40. Rett og slett fordi kvaliteten disse spillerne innehar er så gode at de kan anses som røverkjøp i Wengers øyne. Da tror jeg han er villig til å punge ut ja, det stemmer.

 

Og for å avslutte på samme måte som deg: at du klarer å få Paulinho, Sandro, Sigurdsson, Dembele, Holtby og Lamela til å bli like kreative som Rosicky, Wilshere, Ramsey, Arteta, Cazorla og Chamberlain er for meg så langt på jordet som du kan få det, men det du får mene det. Jeg mener det er langt ifra sannheten!

Link to comment
Share on other sites

Har vært igjennom så å si alt av nettaviser på morgenkvisten, både norske og engelske, uten å finne noen gode nyheter angående spillere på vei inn portene på Emirates.. Enten vil ikke klubbene selge, eller så vil ikke spillerne komme. Og skulle både selgende klubb og spiller være positive, så tipper jeg Arsenal ikke vil betale. Virker ellers som om Spurs holder på Bale helt til mandag kl 23:59 norsk tid for å unngå at noen av Real-spillerne rekker å bli klare for Arsenal..

 

Så, da sitter vel Wenger på tirsdag og forklarer at de virkelig prøvde men dessverre ikke fant noen spillere med de spesielle kvalitetene som må til for å forsterke laget vårt. Blir spennende å se hvem som starter etterhvert som skadestua blir mer og mer full. Vi mister jo 1-2 spillere pr. kamp.

Link to comment
Share on other sites

No er det en liten langhelg igjen av transfervinduet. Det er ingenting som tilsier at vi skal signere noe storfisk, er stille rundt det meste. Håper Wenger tar en titt på fjorårets tabell å ser at vi kom langt bak toppen, og at han ikke har gjort en DRITT for å forandre på det i år heller. Om vi kommer over Tottenham i år? Tja, er ikke så sikker med den troppen vi har. Eneste heftige rykte som er , er at Flamini er på vei inn. Nok en spiller på free transfer, syns jeg oppsummerer Arsenals transfer politikk ganske greit. Går noen rykter om at S04 sliter økonomisk og at Draxler som en konsekvens av det er til salgs, det hadde gjort seg. Personlig så har jeg svært lave forventninger til de siste dagene, så slipper jeg å bli skuffet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...