Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Man kan vel slutte at det ikke kommer inn en ny stopper i år.

 

 

on the more long-term injuries...
Arteta is doing OK but there are few weeks to go with him. Thomas Vermaelen could be back after the international break.

 

Mulig det er et riktig valg også, men jeg har vært særs misfornøyd med Vermaelen i lang tid nå. Vi får håpe han får en ny vår (eller høst) i år.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

En fadese av dimensjoner!

Ikke et skikkelig kjøp, tross lovnader og fagre ord.

§tan Kroenke har vært en vits som eier, en forbannet utsuger, en parasitt uten sportslige ambisjoner.

Her telles alt i dollars og overskudd.

Alle spillere er for dyre eller krever for meget betalt. Derfor sitter vi igjen foreløpig med Santiago, eller hva f...han heter, og til alt overmål Judas Flamini. Fyttirakkern........

 

At Wenger holder ut er merkelig, så jævla merkelig, at det lukter laaaang vei.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Metro er det like før vi offentliggjør en signering..

 

http://metro.co.uk/2013/08/29/mathieu-flamini-agrees-arsenal-return-on-free-transfer-3941775/

 

Free transfer ja. Jeg er overbevist om at vi ender opp dette vinduet med overskudd på overganger, som vi gjør hvert eneste år. Eneste mulighet for å få inn et kjøp, er hvis vi først selger. I fjor kom det meningsløse salget av Song, for å sikre fjorårets overskudd.

Link to comment
Share on other sites

Denne måtte bare deles her inne:

 

120 i puls, selv om kroppen sitter,
selv pilsen for nervene er plagsomt bitter.
Et håp om at jul kommer tidlig i høst,
tenk at jeg drømmer om menn som trøst.

I et krampaktig gisp tar jeg fatt i musen,
pusser dampen av skjermen, kjenner snevet av rusen.
I 3 hele måneder har jeg følt meg nykter,
kun kjent på skuffelser av håpløse rykter.

Nå er det timer igjen til jeg ikke lenger venter;
Fikk vi tak i Benzema, eller er vi stuck med Bendtner?
En bekymret mor tekster; Føler du deg okay?
Nei for faen, jeg er Arsenal-supporter på Deadline Day..

Link to comment
Share on other sites

Angående Flamini-overgangen, tenker jeg; ok, det er sikkert fornuftig. Backup på både dm og sidebackene. Det virker særdeles fornuftig. Gratis, og en lønn som trolig den lille jordfreseren vil forsvare. Men det må begynne å skje noe annet også. Gjerne en som kan spille back og midtstopper(Ailderwereld eller Richards), en kantspiller/offansiv midtbane (Özil, Di Maria) og en effektiv spiss (Hvem som helst med noen meritter). Så selvsagt en god keeper. Gjerne verdensklasse, som Casillas, Begovic, Adler og Cesar. Men det finnes så alt for mange keepere i verden, som er fryktelig mye bedre enn de Arsenal har for øyeblikket. Trolig 20-25 stk i Tyskland, 15-20 i Italia og 15 i Spania.

Link to comment
Share on other sites

Det kan vere at Wenger tenker at Flamini dekker både midtbana og forsvar. Han kan spele på begge backane og da har vi fire stopparar i Per, Kos, Ver og Sagna.... Så dette kjøpet kan vere smart i forhold til kvantitet og grei nok kvalitet... Da er det ein toppspiss og toppving som manglar samt ein keeper?

Link to comment
Share on other sites

Arsenal ready to move for St Etienne's Guilavogui if they fail to land Cabaye

 

Arsenal to sign Josuha Guilavogui? If you can't pronounce the name it could be true!

 

Skal sies at Guilavogui virker som en meget habil spiller de få gangene jeg har sett han spille. Kommet en del i skyggen til Pogba og Kondogbia, men er i mine øyne bedre enn sistnevnte. 1,87 høy og spiller hakket mer defensivt enn de fleste andre midtbanespillerene vi har. God pasningsfot har han også. Hadde vel 79% på langpasningene sine forrige sesong. Noe som 130/160 pasninger eller noe slikt. Er dog fortsatt ikke like god som f.eks. Gonalons, men med Flamini og Guilavogui inn på midten så er jeg fornøyd på midten hvertfall, men jeg må stusse på at Flamini og Guilavogui er disse "spesielle" spillerene som Wenger måtte bruke 3 måneder på å finne fordi det ikke var kvalitet der ute på markedet.

 

OptaJean @OptaJean 28 Aug

236 – Josuha Guilavogui has made 236 interceptions in Ligue 1 since 2010/11, more than any other Saint Etienne player. Octopus.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke hoved grunnen til han Bør kjøpe, en av mange

 

Jeg er jo en av de som mener at han burde fått ræva ut av gir allerede i juni for å hente inn spillere. Bare påpeker at Wenger trolig ikke gjør noen endringer i tankemåte etter å ha trukket en vanskelig CL gruppe. Vi er pdd. mer enn et godt stykke unna å vinne CL og PL. Det er vi trolig når vinduet stenger natt til tirsdag også.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikkert Wenger har gjort noen endring i tankegang, men det kan hende at det er noen spillere som har endret tankegang av at vi er kvalifisert til Champions League.

 

Gleder meg til mandag, tipper vi ender opp med 2 klassespillere og 2-3 andre mindre signeringer.

Link to comment
Share on other sites

Klarer virkelig ikke å se for meg at vi kjøper 5 spillere på 4 dager og 16 minutter.

 

Geoff postet forøvrig på twitter at vi var "villige" (hørt den før?) til å bruke £40m for en tysk landslagsspiller. Ikke at jeg har noe tro på det i det hele tatt, men det er i så fall 3 spillere det kan være. Özil, Reus eller Draxler.

 

Ellers kan fortsatt Nani være et alternativ. Har tilgode å bli brukt av United ennå denne sesongen og vil visstnok vekk.

 

http://havearsenalspentanymoneyyet.com/

Link to comment
Share on other sites

 

Gleder meg til mandag, tipper vi ender opp med 2 klassespillere og 2-3 andre mindre signeringer.

 

Jeg tror du da blir veldig skuffet. Igjen så er jeg rimelig sikker på at vi ikke kommer til å bruke mer enn vi har fått inn, dvs max £10M. Tipper noen a-la Salomon Kalou hentes for mellom £5-10M og det er det. Så er spørsmålet om det er klassespillere?

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/transfers-arsenal-fear-wenger-spend-2237040

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror heller ikke vi kan forvente et ras av spillere inn nå, er bare tulle å snakke om Benzema, Øzil og di Maria, det kommer ikke til å skje, mulig vi får inn en offensiv spiller, men det er nok max. Spillerkjøp skulle vært gjort for 2 måneder siden og det burde vært kvalitetsspillere, nå ender vi opp med noen brukte smuler..... Jeg tror Wenger her har driti seg ut ved å renske så voldsomt opp i troppen og ikke klart å erstatte, vi får se rundt juletider når første gruppespill i CL er ferdig, jeg tror vi kommer til å rope på Wengers hode da!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er nok ett vindu man ikke bruker penger. Ikke sjokkerende men desto mer frustrerende etter knoll og tott sine uttalelser akuratt når sesongbilettene ble lansert. Tilfeldig? Jeg tror ikke det.

 

Køen på sesongbilletter er på over 20 år. Så tror ikke en uttalelse om kjøp av spillere gjør noen som helst endring på antall solgte sesongbilletter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...