Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Wenger on transfer fees: "I don't think that prices are linked with [the] quality of players" arsenal.com/pressconference #AFCvTHFC

 

Og der har vi en av hovedgrunnene til at Wenger fortsatt ikke har signert en top, top quality player denne sommeren. Han lever i en verden hvor han tror den filosofien han har er rett og nekter å følge mer resten av verdensmarkedet. Selv om det går utover klubbens omdømme og prestasjoner på og utenfor banen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Han omtalte Sanogo på samme måte, han ble ikke verdsatt pga han ikke var en 50mill£ mann. Men Wenger mente det var nok av kvalitet.

Det lille jeg har sett av Sanogo til nå sier meg at det er en typisk free transfer spiller. Må man betale 20-30-40-50mill£ for en spiller får man kvalitet som går utenpå dette her.

 

Som nevnt tidligere ser det ut som vi nok engang går i økonomisk vinning i ett transfer vindu. Vi har vært griseheldige som har overlevd på top4 hele veien. Den dagen top4 er historie kan det ta lang tid å komme tilbake dit. Er redd dette er i ferd med å skje slik Wenger holder på nå. Om det faktisk er Wenger sin feil alt sammen er usikkert, men han er mannen som vi forholder oss til.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har da helt rett i at det ikke nødvendigvis er en sammenheng mellom pris og kvalitet. Sanogo som det talentet han er, hadde nok kostet en del om han var i Southampton for eksempel med engelsk pass og 3-4-5 års kontrakt. Det hadde ikke gjort han noe bedre, men prisen hadde vært høyere.

 

Problemet er vell heller at vi ikke skriker etter spillere som har nok av potensial, men spillere som kan forsterke oss med en gang. Da må man gjerne betale, fordi da snakker vi om ferdige produkt, ikke talenter.

 

Jeg tror Bale overgangen vil sette fyr på veldig mye, rett og slett fordi Real Madrid er nødt til å kvitte seg med mer enn de har gjort nå iht. økonomi. Dette åpner opp for oss. Det betyr ikke at det nødvendigvis er en av de nevnte tre som kommer til oss, men det fører gjerne med seg kjedereaksjoner. Det har vi sett på transfer deadline en rekke ganger.

 

Vi signerte Mertesacker og Arteta innenfor de tre dagene vi nå har igjen, de kvalifiserer defintivt til å være klassespillere. Det gjør ikke Kalou, BølerUlf. Men om vi henter spillere som Cabaye og Demba Ba for eksempel, så regner jeg de som klassespillere. Om vi henter de to vil prisen være til sammen omkring 25 mill. pund. Det er ikke urealistisk i Wenger sammenheng, ihvertfall ikke med den økonomien vi har nå.

 

Jeg tror fortsatt vi signerer flere spillere av høy kvalitet de siste dagene, men her handler det om å få rulla til å gå. Wenger er villig til å bruke mye penger på en spiller, det vet vi. Men denne spilleren må ha en pris som representerer kvaliteten. Om en spiller som Ozil blir tilgjengelig for omkring 40 mill. pund så er det en pris jeg er sikker på at Wenger vil være villig å gi, all den tid han ga bud på Suarez på 40. Ozil ville vært verdsatt til langt mer enn 40 om omstendighetene var annerledes. Nå er det ikke sikkert vi ender opp med Ozil, men det er et argument for at det fortsatt er mulig å få se Wenger splasher casha i dette vinduet. En slik deal kan skje de siste 4-5 timene av overgangsvinduet, bare se på Torres og Carrol overgangene, høye priser på kort tid. Nå vil jeg ikke ha noen Carrol reprise i Arsenal, men det viser at det er mulig å gjennomføre dealer på svært kort tid.

 

Tro på det, ihvertfall frem til deadline. Så får vi skryte av våre spådommer etter det, jeg håper at jeg har rett, det torr jeg dere håper også!

Link to comment
Share on other sites

Han omtalte Sanogo på samme måte, han ble ikke verdsatt pga han ikke var en 50mill£ mann. Men Wenger mente det var nok av kvalitet.

Det lille jeg har sett av Sanogo til nå sier meg at det er en typisk free transfer spiller. Må man betale 20-30-40-50mill£ for en spiller får man kvalitet som går utenpå dette her.

 

 

 

 

Vil vel kanskje tro at prestasjonene hans så langt preges av at han er ung, ny i ligaen og ny i landet. Kanskje han hadde spilt bedre om Auxerre hadde hatt en lang kontrakt med spilleren og krevd £15 mill for han?

 

Alle her inne vet at du er jævlig missfornøyd med tingenes tilstand men du kan jo prøve å evaluere Sanogo ut i fra de forutsetningene han har?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Vil vel kanskje tro at prestasjonene hans så langt preges av at han er ung, ny i ligaen og ny i landet. Kanskje han hadde spilt bedre om Auxerre hadde hatt en lang kontrakt med spilleren og krevd £15 mill for han?

 

Alle her inne vet at du er jævlig missfornøyd med tingenes tilstand men du kan jo prøve å evaluere Sanogo ut i fra de forutsetningene han har?

 

Jeg forholder meg til at Wenger sier han allerede har det som trengs, og at JEG ikke ser det ennå. Ja, det tar tid å tilpasse seg osv, alikevel mener jeg man bør se mer til en spiller en hva nevnte har gjort. Men skal gi han noen flere minutter selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

Merkar at eg byrjar å bli stressa no. Eg har ikkje hatt trua på dei største signeringane vi er blitt linka til, men vore trygg på at 2-3 solide spelarar inn ville kome. Det er i realtieten ikkje mykje tid igjen no. Sidan Wenger styrer mykje har han til vane å ikkje handle før kampar. Eg trudde difor ikkje det kom til å skje noko tidleg i denne veka, men rett etter CL kampen. Når det no enda ikkje er skjedd noko og med ein viktig kamp sundag, fryktar eg at det ikkje skjer noko meir før på mandag, og det å basere seg på kjøp den siste dagen er mest som å spele lotto!

Link to comment
Share on other sites

Derfor burde vi sett til klubbene som har sportsdirektører. En slik stilling ville ikke nødvendigvis overkjørt Wenger, men la oss si at vi hadde hatt en slik med autoriteten til Dein. En som vet å si ifra, og en som Wenger utrolig nok hører på til en viss grad. Da kunne Wenger lagt fram en liste i samråd med speiderne(som han sikkert ikke hører på), og så kunne sportsdirektøren tatt seg av alt fra overgangssum, prat med agent og punktene i kontrakten. Ikke minst ville denne personen forhåpentligvis ikke vært så forbanna gnien at han trekker seg om selgende klubb forlanger £1-3m ekstra, da selvsagt med forbehold at denne spilleren er såpass god.

 

De siste uttalelsene til Wenger dette vinduet har fått meg for alvor til å bli bekymret for at han er for gammeldags. Markedet endres for hver dag som går, og nei - jeg er heller ikke enig i at dette er veien det burde gå, men vi må alle tilpasse oss til en viss grad. Det er ikke slik lengre at du og dine speidere finner de største talentene i alle kriker og kroker. Nå er alle de store klubbene hvor vi er.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har jo faktisk helt rett. Fotballmarkedet er sinnssykt! Et gjeldstynget og allerede stjernespekket Real Madrid som betaler 8-900 millioner NOK for en ballsparker fra Wales? Det kan ikke forsvares på noen som helst måte! £35mill. for Andy Carroll? (Hva røykte Liverpool-ledelsen den dagen, forresten?) £30mill. for Fernandinho? Listen kan gjøres omtrent så lang som man vil.

 

Problemet er bare det at det ikke fins så mange andre fotballmanagere med økonomi-utdannelse. Det er tilsynelatende ingen andre som forstår hva en fotballspiller egentlig er verdt. Og, i rettferdighetens navn: På et marked hvor 999 av 1000 er villige til å betale idiotpris; hvorfor selge til han ene som kommer og forteller deg hva juggelet ditt egentlig er verdt?

 

Så da står han der da, Wenger. Og ser på galskapen. Med lommene fulle av cash. På et marked hvor det knapt fins en eneste vare med fornuftig pris.

 

Håpet ligger i deadline day. Når alle pakker ned bodene sine. Forhåpentligvis er det da noen som innser at det ikke var så lurt å bruke opp hele husholdningsbudsjettet på sukkerspinn. Kanskje møter vi da noen som er så desperate efter å selge at en fornuftig pris lar seg avtale?! Kanskje ikke. I så fall blir det å lete gjennom restene 3.september. Det som ligger igjen og er gratis og som ingen andre gadd å bære med seg hjem igjen.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har jo faktisk helt rett. Fotballmarkedet er sinnssykt! Et gjeldstynget og allerede stjernespekket Real Madrid som betaler 8-900 millioner NOK for en ballsparker fra Wales? Det kan ikke forsvares på noen som helst måte! £35mill. for Andy Carroll? (Hva røykte Liverpool-ledelsen den dagen, forresten?) £30mill. for Fernandinho? Listen kan gjøres omtrent så lang som man vil.

 

Problemet er bare det at det ikke fins så mange andre fotballmanagere med økonomi-utdannelse. Det er tilsynelatende ingen andre som forstår hva en fotballspiller egentlig er verdt. Og, i rettferdighetens navn: På et marked hvor 999 av 1000 er villige til å betale idiotpris; hvorfor selge til han ene som kommer og forteller deg hva juggelet ditt egentlig er verdt?

 

Så da står han der da, Wenger. Og ser på galskapen. Med lommene fulle av cash. På et marked hvor det knapt fins en eneste vare med fornuftig pris.

 

Håpet ligger i deadline day. Når alle pakker ned bodene sine. Forhåpentligvis er det da noen som innser at det ikke var så lurt å bruke opp hele husholdningsbudsjettet på sukkerspinn. Kanskje møter vi da noen som er så desperate efter å selge at en fornuftig pris lar seg avtale?! Kanskje ikke. I så fall blir det å lete gjennom restene 3.september. Det som ligger igjen og er gratis og som ingen andre gadd å bære med seg hjem igjen.

 

+1

 

Er helt enig, men dette visste Wenger før han solgte unna halve reservebenken. Han burde også forstått at forrige sesong der vi hadde forholdsvis lite skader ikke er normalen for Arsenal. Snittet de siste årene er 4-10 førstelagsspillere ute med skade til enhver tid.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting jeg må bare nevne: Wenger får et overgangsbudsjett utifra hvor mye penger vi har liggende og hvor mye vi kommer til å dra inn i løpet av året.

Det er ikke han sin jobb å sitte der i ettertid da for så å begynne å regne på økonomi igjen å underby på samtlige spillere der ute. Markedet er latterlig overbetalt.. greit nok, men som manager for klubben så er det å holde klubben konkurransedyktig han skal sørge for.

Snakker om vanvittig overpriset så ser jeg ikke at han nevner billettpriser på Emirates o.l.. Disse er da også rimelig sinnsyke sett fra et standspunkt hvor vi sitter på en bøling med penger, men nekter å bruke de til å forsterke laget.

Laget på 4. plass har altså dobbelt så dyre plasser for den "vanlige"-mann kontra hva laget som kom på 1. plass har.

Det er i mine øyne mer sinnsykt enn markedsprisen på spillerne.

 

Derfor burde vi sett til klubbene som har sportsdirektører. En slik stilling ville ikke nødvendigvis overkjørt Wenger, men la oss si at vi hadde hatt en slik med autoriteten til Dein. En som vet å si ifra, og en som Wenger utrolig nok hører på til en viss grad. Da kunne Wenger lagt fram en liste i samråd med speiderne(som han sikkert ikke hører på), og så kunne sportsdirektøren tatt seg av alt fra overgangssum, prat med agent og punktene i kontrakten. Ikke minst ville denne personen forhåpentligvis ikke vært så forbanna gnien at han trekker seg om selgende klubb forlanger £1-3m ekstra, da selvsagt med forbehold at denne spilleren er såpass god.

 

De siste uttalelsene til Wenger dette vinduet har fått meg for alvor til å bli bekymret for at han er for gammeldags. Markedet endres for hver dag som går, og nei - jeg er heller ikke enig i at dette er veien det burde gå, men vi må alle tilpasse oss til en viss grad. Det er ikke slik lengre at du og dine speidere finner de største talentene i alle kriker og kroker. Nå er alle de store klubbene hvor vi er.

 

Hvis du ser på Arsenal seksjonen av forumet så ser du har jeg opprettet en tråd angående sportsdirektør for en ukes tid siden.

Link to comment
Share on other sites

ja, hvis man skal kunne spille kortet med idiotiske overgangssummer, kan man ikke samtidig bidra til en slik overoppheting gjennom urimelig høye billettpriser. da møter man seg selv i døra.

 

og ja, overgangsmarkedet er overopphetet, til det ekstreme. men det er et stort hav mellom den galskapen Real Madrid & co driver med, og det å plukke opp gammelt "vrakgods" gratis... hva med en gyllen middelvei Wenger? Har aldri krevd eller ment at Wenger skal hive seg på karusellen til Real M & co, som får lov til å fortsette på tross av UEFAs politikk omk økonomisk fair play. her er det jo rimelig mye som skurrer. men jeg mener Wenger burde være villig til å tøye strikken noe mer enn han gjør, og spise noen flere kameler, fordi det ville gagne laget, og gjøre at man kommer bedre ut av det på både kort og lang sikt enn det man gjør med den nåværende ultrarestriktive og defensive transfer-strategien. På toppen av dette kommer det faktum at klubbens uttalte ambisjoner før sommeren (der man både flagget tilgjengelige midler og plan om å bruke dem), på ingen måte er møtt til nå. I tillegg til at troppen er skjært til beinet svekker jo dette Wenger og den øvrige ledelsens troverdighet.

Link to comment
Share on other sites

Et par punkter:

 

- Det er helt riktig som STEFAN B sier at det er helt utrolig at Arsenals billetter er så mye dyrere enn konkurrentenes. Når Wenger i tillegg klager over at overgangsmarkedet har gått bananas, aner man en solid dose dobbeltmoral!

 

- Folk som er på forumet her må tåle at andre som skriver her er svært frustrerte etter alle lovnadene fra Wenger. Helt latterlig å henge ut MARIUS slik enkelte her inne gjør. Skjerpings!

 

- Har Wenger fullstendig skiftet syn på hva en god spiss er?? Ser man på Kanu, Wiltord, Henry, Eduardo, Vela osv er det helt andre spisstyper enn Sanogo, Giroud og Bendtner. Ingen av de tre sistnevnte har særlig fart og alle er bedre i lufta enn langs bakken. Budene på Suarez kan jo tyde på at han fortsatt ser at en spiss må ha fart, men synes uansett at det er et klart skifte.

 

- Ser at "Overmars" skriver at Bendtner er inne i varmen igjen. Stemmer det???

Link to comment
Share on other sites

- Ser at "Overmars" skriver at Bendtner er inne i varmen igjen. Stemmer det???

 

"The chance for Bendtner to leave now is very small. If he comes back well and gets fit I will use him."

 

Fra pressekonferansen i dag.

 

"I will never go back to #afc. If I can have it my way, I'll never play for them again"

 

Bendtner i september 2011 etter å ha signert for Sunderland på lån.

 

For å si det slik: Bendtner burde aldri få lov til å spille en kamp for Arsenal igjen. Holdningene hans etter disse uttalelsene har også vært ekstremt dårlige.

 

Victoria Concordia Crescit.

 

Jeg har en liten følelse av at Bendtner sliter med å følge det mottoet der.

Link to comment
Share on other sites

Sier seg selv at når manageren din maser på "top top top quality" og ender opp med Flamini og Sanogo gratis at han preiker bullshit. Flamini er god backup han. Muligens at han klarer å spille opp mot nivået sitt i 07/08, men han har virkelig falt som spiller siden den tiden. Og han er langt ifra et automatisk førstevalg her.

Link to comment
Share on other sites

Signeringen av Flamini viter jo om at panikken brer seg. Dersom Flamini var en spiller man virkelig ønsket så hadde man vel hentet han mye tidligere

 

Wenger ønsket ikke Flamini i det hele tatt. Etter noen uker med trening ble han overbevist om Flaminis kvaliteter og ombestemte seg. http://www.arsenal.com/news/news-archive/-flamini-s-attitude-changed-my-mind-

 

Jeg håper Flamini kommer til å gjøre det bra. Dessverre for noen var han gratis.

Link to comment
Share on other sites

Positivt hvis vi får tak i en kvalitetsspiller gratis RastaPinky. Problemet er bare at jeg ikke tror han vil gjøre jobben som Gonalons, Fellaini eller Pogba ville gjort.

 

Guillem Balague @GuillemBalague 2m

Heard the rumour that Spurs delaying Bale deal so Arsenal don't get di Maria. He doesn't want to leave Madrid and has told club so

For å si det slik: Listen over potensielle kvalitetsspillere begynner å bli faretruende liten.

Link to comment
Share on other sites

Og da ble det enda en "ny signering", verdens beste spiss Bendtner er aktuell for The Gunners.

Plutselig er han liksom inn i varmen.

I nødens stund spiser fanden fluer.

 

Hurra! Lovnadene er innfridd..... :shy:

 

F&%n. TGSTEL spiller kanskje ikke for oss i høst likvel. Da er det vel bare ta til takke med det nest beste og bla opp for Messi.

 

http://www1.skysports.com/football/news/12691/8897899/transfer-news-crystal-palace-target-deals-for-nicklas-bendtner-jimmy-kebe-and-jack-hunt

Link to comment
Share on other sites

Dette overgangsvinduet for stryk fra meg, med mindre noen store navn(høyst usannsynlig) kommer inn portene innen mandag.

 

At det går an å gå hele sommeren uten å gjøre viktige signeringer, etter alt som ble lovet i juni.

 

Wenger OUT? Ikke riktig enda, men tålmodigheten er straks slutt....

Link to comment
Share on other sites

Bendtner burde aldri tre på seg drakta igjen. Har selv gått ut og sagt han ikke vil spille for oss om han fikk det som han ville. Hvor mange skandaler har ikke personen Bendtner hatt etter dette? Nei fytti, heller Gnabry da

Link to comment
Share on other sites

 

Wenger ønsket ikke Flamini i det hele tatt. Etter noen uker med trening ble han overbevist om Flaminis kvaliteter og ombestemte seg. http://www.arsenal.com/news/news-archive/-flamini-s-attitude-changed-my-mind-

 

Jeg håper Flamini kommer til å gjøre det bra. Dessverre for noen var han gratis.

 

5 år i Milan var ikke nok til å overbevise? Han måtte se han i trening et par uker? Det er en kriseløsning

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...