Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det var et avslørende/oppklarende intervju Wenger ga i går:

 

 

--------

 

Ambisjonsnivået og formålet med vår klubb er altså å levere de beste økonomiske resultatene, og "gode nok" prestasjoner på banen. Interessen for å snu dette til best på banen og gode nok på regnskapssiden, synes å være ikke-eksisterende.

 

Planen for dette transfervinduet gir i så måte mening. Wenger mener det burde greie seg med det vi allerede har. Det er godt nok. Men han spankulerer gjerne rundt på markedet; og er ikke fremmed for å slå til hvis han finner et godt tilbud..

 

Vel, det er sånn jeg ser det. Jeg blir svært overrasket om vi handler for mer enn 30-40 millioner pund herfra og ut. Uttalelsen om at "ingen egentlig ønsker å gjøre noe i juni", synes jeg er virkelighetsfjern. Det samme er det at han fortsatt regner Diaby som noe mer enn en ren og skjær bonus-spiller.

 

 

Bekrefter vel for meg også at sommerens aktiviteter nærmest er som planlagt. Det vi har er godt nok for top4, og det er godt nok for klubben. Wenger tror at bare gutta blir 1 år eldre skal det kompensere for alle andres handling + at det skal ta igjen alle poengene vi havnet bak sist sesong. Det skjønner selv han at ikke går, hvis ikke er det noe galt med hodet.

 

Jeg tipper vi handler totalt for 20mill pund, og får nok ett vindu i ca 0.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Jeg har aldri forstått hypen rundt Benzema. Har sett han endel både for RM og Frankrike og blir sjeldent imponert. Hvis prislappen er £40M så Nei Takk, og det kommer selvsagt Wenger også til å si.

 

Orbinho @Orbinho 9m

Karim Benzema 11-12 21 goals 34 games 26 starts 26% conversion 7 assists. 12-13 11 goals, 30 games 19 starts 22% conversion 11 assists

Jeg har alltid vært en meget stor fan av Benzema. Han har dog ikke tatt det skrittet jeg trodde han ville gjøre etter overgangen til Real Madrid, men det er det vitterlig mange spillere som har slitt med. Og det har ikke stått på talentet.

Forrige sesong for Benzema var dårlig. Ditto det samme for Higuain. Begge to ble rotert til helvete av Mourinho og nedprioritert pga. Ronaldo og Özil. Det samme har skjedd med Di Maria.

Tror dessverre ikke Benzema ender opp hos oss, men man må også huske at han gikk for £35m i 2009 og at prislappen alltid kom til å ligge rundt £30-40m. Wenger er en kjent beundrer av Benzema også og det er utvilsomt vanvittig mye med talent hos Benzema. Og pdd. er han fortsatt et godt stykke unna toppnivå. Det er rimelig typisk Wenger det egentlig? Hente inn en spiller som ikke har funnet seg tilrette i en ny klubb for så å hente han inn og utvikle han til verdensklasse. Det eneste problemet dog.. er at disse spillerene sjeldent koster mer enn rundt £10m. :P

Link to comment
Share on other sites

Men siden Wenger aldri (og jeg sier aldri) noensinne, noengang, ever, vil betale mer enn £20-25M for en spiller, så er det uansett bare å glemme.

(Ja jeg vet vi la inn bud på £40M for Suarez, men det var vel bare for at han har en markedsverdi på £50M+)

 

Ikke uenig der BølerUlf som du kan se på de fleste av postene mine når det gjelder overgangssummer over £15m egentlig. Wenger klarte seriøst ikke engang å bruke £20m på Mata i 2011 engang. Alt var klappet og klart (ifølge Mata selv), men de muntlige betingelsene som var inngått ble aldri realisert da Wenger drøyde for lenge og Chelsea kom på banen og la inn et bud og sikret Mata for rundt £20m.

 

Greit nok at vi endte opp med en fantastisk spiller i Cazorla året senere, men lurer på hvordan sesongen vår i 11/12 ville gått med Mata på laget. Ville trolig hatt en stor sjanse for å beholde Nasri også samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Heller £55-60m på Benzema og Di Maria enn £50-55m på Suarez alene. Di Maria alene ville vært en massiv oppgradering også. Liker ikke at han faller veldig lett, men herregud for en god spiller han er på sitt beste. Jobber hardt som få andre også.

 

Tror også Benzema hadde likt å være "the main man" på topp også, men klarer virkelig ikke å se for meg at noen av disse to ender opp hos oss. De kommer som sagt til å koste over £15m og da er vi som oftest ikke med i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til å være mange rykter (eller ett rykte gjengitt av mange) om at Flamini er på vei inn på laget.

Jeg har dessverre ikke fulgt så mye med på hvordan han har "fungert" i Italia, men en Flamini som er nær det ha leverte siste sesongen i Arsenal er på ingen måte noen svekkelse for laget.

Link to comment
Share on other sites

Ser noen meldinger nå om at vi skal/har bydd £16 millioner for Cabaye, så da er den grensen allerede sprengt... ;)

 

Ville helst sett at vi sprengte den overgangsummen for en annen spiller enn Cabaye. Føler ikke at han er det vi trenger.

Link to comment
Share on other sites

 

Orbinho @Orbinho 9m

Karim Benzema 11-12 21 goals 34 games 26 starts 26% conversion 7 assists. 12-13 11 goals, 30 games 19 starts 22% conversion 11 assists

 

Jeg har alltid vært en meget stor fan av Benzema. Han har dog ikke tatt det skrittet jeg trodde han ville gjøre etter overgangen til Real Madrid, men det er det vitterlig mange spillere som har slitt med. Og det har ikke stått på talentet.

 

Forrige sesong for Benzema var dårlig. Ditto det samme for Higuain. Begge to ble rotert til helvete av Mourinho og nedprioritert pga. Ronaldo og Özil. Det samme har skjedd med Di Maria.

 

Tror dessverre ikke Benzema ender opp hos oss, men man må også huske at han gikk for £35m i 2009 og at prislappen alltid kom til å ligge rundt £30-40m. Wenger er en kjent beundrer av Benzema også og det er utvilsomt vanvittig mye med talent hos Benzema. Og pdd. er han fortsatt et godt stykke unna toppnivå. Det er rimelig typisk Wenger det egentlig? Hente inn en spiller som ikke har funnet seg tilrette i en ny klubb for så å hente han inn og utvikle han til verdensklasse. Det eneste problemet dog.. er at disse spillerene sjeldent koster mer enn rundt £10m. :P

 

 

Benzemas største fiende er ham selv. Hvis han hadde hatt hodet på rett sted så hadde han vært langt bedre enn hva han er nå. Ofte dårlig trent og har et ektremt natteliv. Stadig problemer i Madrid sammen med venner. Han er litt som Balotelli; har et harem av venner som bor, fester og lever av og hos ham. Hans bror er et av de mest råtne epler som finnes og Benzema lar seg desserre dra med.

Han må vise seg som en helt annen person hvis han skal overleve i England. Pressen i Madrid er i Real sin lomme og feks Marca er nærmest som et klubbfanzine som beskytter Real, skaper uro for Barca og andre lag.

Link to comment
Share on other sites

Podolski virket utrent, lat og uinteressert de minuttene han fikk spille igår og han på skjerpe seg mange hakk fremover, Men når det er sagt, så er galskapen komplett hvis vi selger han før vi har erstatter(e) på plass.

http://www.soccerway.com/news/2013/August/22/heldt-tight-lipped-on-podolski-speculation/

 

Usikker på hvor troverdig Bild er?

 

http://www.bild.de/sport/fussball/schalke/poldi-soll-als-leihgabe-kommen-31942924.bild.html

 

Hvis vi nå kvitter oss med 2 venstrekanter uten at det kommer inn forsterkninger her så er det helt håpløst. Det står vel også noe om at Arsenal skal betale deler av lønnen hans. Enda mer uforståelig.

 

Jeg gjør meg noen tanker om at det er noe med den øknonomiske situiasjonen vi ikke ser. Jeg hadde jo håpet at oppryddingen i stallen var for å gjøre klar for nye signeringer, men jeg mistenker at Wenger har fått pålegg om å redusere de totale lønnskostnadene betydelig siden vi kke har solgt noen "stjerner" i sommer. Ville forørvrig ikke forunder meg om at både Cazorla og Wilshere (som vel er de med høyest markedsverdi) ville blitt solgt på dagen hvis det kom inn et bud på over £25M for en av dem.

Link to comment
Share on other sites

For å si det slik: Får ikke akkurat mye tro på at vi har noen storfisker i sikte med uttalelser som det her fra Wenger. Ser ut til at planen er å handle inn dårligere spillere enn hva vi allerede har, så hvorfor preiker han hele tida at han er ute etter "kvalitetet og ikke kvantitet"? Satser på at det bare er for å holde ting "on the down low", men kjenner jeg Wenger så blir det vel særdeles få spillere som gir vann i munnen. Dog.. skal godt gjøres å ikke finne spillere som ville forsterket troppen pdd.

 

En annen ting som er verdt å bite merke i er at Wenger for omtrent en uke eller ti dager siden sa at han mente at overgangsvinduet burde være stengt før sesongen starter. For deretter å prestere å si at overgangsvinduet starter for han når det kun er 10-12 dager igjen. Han er også ute å slenger med leppa i dag om akkurat det samme og at han "ideelt sett" skulle hatt spillerene på plass tidlig i vinduet. Så hvorfor han venter til det er like før vinduet stenger har jeg absolutt null peiling på.

Wenger - Window won’t be repeat of 2011

 

Arsène Wenger is determined to strengthen his squad before the transfer window closes on September 2.

 

The Arsenal manager completed his business before the start of the Premier League season last year but brought in Ju Young Park, Andre Santos, Mikel Arteta and Per Mertesacker during the final days of the 2011 summer window.

 

Wenger is confident of making additions in the next 10 days but says the Club will conclude deals differently to two years ago.

 

“At that time it was linked with injuries, we had unexpected long-term injuries and you cannot sit there and do nothing at all,” Wenger said. “If you have unexpected injuries you have to do something about it.

 

“We are not in need of numbers like we were at the time. We have our targets, we will try to achieve that and I am confident we will get there.

 

“I am confident [of new signings]. The desire of the players to join us [makes me confident] and the fact that we have - maybe not as much as everyone writes - but we have some funds available to do the transfers.

 

“Ideally I would rather have the squad in place at the start of the season and I am a big fan to cancel the transfer window at the start of the season anyway.

 

“Once the season has started you should be capable to focus on the quality of your play and have everybody with the same players for the whole season - it makes sense.

 

“We work very hard on it and it didn't come off as quickly or as well as we wanted, but in football you have to deal with any situation and be patient. So as long as the transfer [window] is open, until the last minute anything can happen on many fronts.

 

“I'm very, very happy with the squad we have. When I tell you that, it's about the quality of the players I have. With the number, at the moment we are short.

 

“Therefore I would be a bit worried that number-wise, we are not strong enough to cope with all the targets a club like this has. We will not go into the new season with only the number of players we have.”

Link to comment
Share on other sites

 

 

Wenger kommer aldri til å signere både Di Maria og en spiss. Så om han skulle komme blir det GIroud, Podolski og Sanogo som spisser. Di Maria hadde skapt enormt med sjanser for de fra kanten så tror jeg kunne levd med det.. Synes også stallen skriker eetter en ving som kan dra av mannen sin gang på gang

Link to comment
Share on other sites

Wenger kommer aldri til å signere både Di Maria og en spiss. Så om han skulle komme blir det GIroud, Podolski og Sanogo som spisser. Di Maria hadde skapt enormt med sjanser for de fra kanten så tror jeg kunne levd med det.. Synes også stallen skriker eetter en ving som kan dra av mannen sin gang på gang

 

Nei tror det samme pacman. Sliter stort med å se at han engang henter Di Maria da han vil "drepe" Ryo og Gnabry. Venstrekanten vår har slitt siden Pires ble borte. Rosicky så en liten periode ut til å ha erstattet franskmannen, men skadeplager og manglende målpoeng har vist at han heller er mer enn et godt stykke unna.

 

Di Maria hadde vært ypperlig i mine øyne. En stor kontrast til Walcott på høyre hvor Theo sliter med å dra av en mann gjør Di Maria det lekende lett. Walcott er også mer en avslutter (selv om han også er en flink tilrettelegger) mens Di Maria er mer skapende.

 

Mangler dog fortsatt en midtstopper, midtbanespiller og keeper i mine øyne (selv om Szczesny har vært brukbar de siste to kampene) hvis vi faktisk hadde endt opp med å kjøpe Di Maria.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei tror det samme pacman. Sliter stort med å se at han engang henter Di Maria da han vil "drepe" Ryo og Gnabry. Venstrekanten vår har slitt siden Pires ble borte. Rosicky så en liten periode ut til å ha erstattet franskmannen, men skadeplager og manglende målpoeng har vist at han heller er mer enn et godt stykke unna.

 

Di Maria hadde vært ypperlig i mine øyne. En stor kontrast til Walcott på høyre hvor Theo sliter med å dra av en mann gjør Di Maria det lekende lett. Walcott er også mer en avslutter (selv om han også er en flink tilrettelegger) mens Di Maria er mer skapende.

 

Mangler dog fortsatt en midtstopper, midtbanespiller og keeper i mine øyne (selv om Szczesny har vært brukbar de siste to kampene) hvis vi faktisk hadde endt opp med å kjøpe Di Maria.

 

Ja helt enig med deg.. Di Maria sin pasningfot med farten til Walcott og hodestyrken til Giroud kunne blitt meget bra IMHO.

 

Jeg forstår bare ikke at vi ikke gikk for Gustavo siden han kan spille både midtstopper og dm og vi da på mange måter hadde fått to spillere i en.

 

Noen som vet hvor lenge Vermaelen er ute?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...