Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Cabaye er utelatt fra kveldens tropp som møter City.

 

"What a way to start the season – as Newcastle United have left Yohan Cabaye out of the side for tonight’s game at Manchester City, and that follows a bid from Arsenal of 12M that was immediately rejected but maybe there’s more going on behind the scenes than we realized.

As expected Yanga-Mbiwa has come in for the injured Davide Santon at left-back, but the terrible news for Newcastle fans is that Yohan Cabaye has been withdrawn from the squad – which usually happens when a player is near the Newcastle exit door."

 

http://www.nufcblog.com/2013/08/19/cabaye-left-out-of-newcastle-team-after-arsenal-bid/?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Huff. Cabaye er virkelig ikke i nærheten av mitt førstevalg. I tospann med en ny midtbanespiller, ja takk! Men han er praktisk talt akkurat som resten av spillerene vi har på midten minus Arteta.

 

Lukter ikke akkurat veloverveid det her hvis han blir den eneste midtbanespilleren inn.

 

Ser heller at vi henter inn Kondogbia fremfor Cabaye. Gonalons, Fellaini, Pogba eller Gundogan er mine favoritter.. men de to siste er jo rimelig urealistiske. Det samme gjelder vel Fellaini. Tror faktisk nesten jeg heller ville ha foretrukket Kondogbia fremfor Fellaini også da jeg er litt usikker på disiplinen til belgieren.

 

En annen belgier jeg drømmer litt om er Witsel. Fantastisk spiller.

 

Til sist må jeg også påpeke: Hvorfor bruker vi ikke £13m på Luiz Gustavo som er yngre og i mine øyne en overlegen spiller kontra Cabaye. Særlig når vi mangler nettopp en slik spillertype i laget vårt og når vi trolig må ut med £15m for franskmannen?

Link to comment
Share on other sites

Til sist må jeg også påpeke: Hvorfor bruker vi ikke £13m på Luiz Gustavo som er yngre og i mine øyne en overlegen spiller kontra Cabaye. Særlig når vi mangler nettopp en slik spillertype i laget vårt og når vi trolig må ut med £15m for franskmannen?

Hva er det som tilsier at vi ikke ønsket å bruke £13 millioner på Gustavo? Har skrevet det tidligere, men alt er ikke opp til Wenger og Arsenal - spillerne selv må faktisk også ønske seg hit. Og i Luiz Gustavo's tilfelle var han på utkikk etter en klubb hvor han er garantert fast plass og spilletid hver kamp frem mot VM på hjemmebane. Kunne vi tilby han disse garantiene med spillere som Wilshere, Ramsey og Arteta, som også ønsker å spille hvert eneste minutt hver bidige kamp?

 

Alt er ikke så enkelt at man overfører £13 millioner og tilbyr en ukelønn på £100'000 så signerer spilleren - forskjellen på virkelighet og dataspill er stor og inneholder litt flere faktorer.

Link to comment
Share on other sites

Hva er det som tilsier at vi ikke ønsket å bruke £13 millioner på Gustavo? Har skrevet det tidligere, men alt er ikke opp til Wenger og Arsenal - spillerne selv må faktisk også ønske seg hit. Og i Luiz Gustavo's tilfelle var han på utkikk etter en klubb hvor han er garantert fast plass og spilletid hver kamp frem mot VM på hjemmebane. Kunne vi tilby han disse garantiene med spillere som Wilshere, Ramsey og Arteta, som også ønsker å spille hvert eneste minutt hver bidige kamp?

 

Alt er ikke så enkelt at man overfører £13 millioner og tilbyr en ukelønn på £100'000 så signerer spilleren - forskjellen på virkelighet og dataspill er stor og inneholder litt flere faktorer.

 

I dette tilfellet var det nok akkurat så enkelt. Wolfsburg har tilbudt en lønn på 130k pund i uka. Det er ikke noe som vi tilbyr med mindre det er snakk om en spiller av Fabregas kvalitet. Ser man på vår lønnsstruktur så er et lønnstilbud i 80-100k klassen mest sannsynlig og da snakker vi faktisk om et sted mellom 15 og 30 miilioner norske kroner i året. Er noen år siden jeg spilte FM, men du mistet spillere til Wolfsburg med de samme betingelsene

Link to comment
Share on other sites

<snip>

 

Som Castor sier over så var det i dette tilfellet såpass enkelt. At Gustavo ønsket spilletid var selvsagt, men Ornstein bekreftet at Arsenal ikke engang hadde et bud godkjent på Gustavo. Og Gustavo (og Bayern) gjorde det klinkende klart at de ville ordne en avtale så fort som mulig. Arsenal derimot klarte ikke engang å legge inn et bud.

 

Når det gjelder lønningen til Gustavo så var det £100-115k i uka det var snakk om. Det har vi vitterlig råd til mtp. at Podolski og Walcott ligger på £100k i uka og vi akkurat har kvittet oss med rundt £400-500k i alle spillerene som har forsvunnet ut.

Link to comment
Share on other sites

 

Som Castor sier over så var det i dette tilfellet såpass enkelt. At Gustavo ønsket spilletid var selvsagt, men Ornstein bekreftet at Arsenal ikke engang hadde et bud godkjent på Gustavo. Og Gustavo (og Bayern) gjorde det klinkende klart at de ville ordne en avtale så fort som mulig. Arsenal derimot klarte ikke engang å legge inn et bud.

 

Når det gjelder lønningen til Gustavo så var det £100-115k i uka det var snakk om. Det har vi vitterlig råd til mtp. at Podolski og Walcott ligger på £100k i uka og vi akkurat har kvittet oss med rundt £400-500k i alle spillerene som har forsvunnet ut.

Gustavo ville ikke forlate Tyskland og valgte derfor som han gjorde. Det kan ikke Wenger påvirke. Ikke vits å stable opp et formelt bud hvis spiller selv uttaler at han ikke vil.

At Wenger har gjort mye rart i sommer er helt klart, men vi må ikke begynne å bebreide ham for ting som er langt utenfor hans handlekraft.

Link to comment
Share on other sites

Gustavo ville ikke forlate Tyskland og valgte derfor som han gjorde. Det kan ikke Wenger påvirke. Ikke vits å stable opp et formelt bud hvis spiller selv uttaler at han ikke vil.

At Wenger har gjort mye rart i sommer er helt klart, men vi må ikke begynne å bebreide ham for ting som er langt utenfor hans handlekraft.

 

Vet at Gustavo trivdes i Tyskland, men han uttalte ved 2-3 anledninger at han veldig gjerne kunne tenke seg å spille for Arsenal.

At Gustavo endte opp i Wolfsburg er kanskje ikke så vanskelig å skjønne heller hvis det faktisk aldri kom noe bud fra Arsenal og Gustavo faktisk ville flytte på seg fortest mulig? Fakta er at Gustavo uttalte at han kunne tenke seg å spille for Arsenal. Deretter sa han at han ville ordne situasjonen han var i fortest mulig. Wolfsburg hadde allerede fått et bud godkjent (på £13m) og Gustavo hadde vært i samtaler en god stund allerede, men drøyde for å se om det dukket opp noen bedre muligheter. Hva skjer så? Nei ingenting fra Arsenal hvertfall hvis vi skal tro Ornstein (som har rimelig god peiling på dette) annet enn en forespørsel. Ikke noe bud ble godkjent og ingen samtaler innledet.

 

Jeg er rimelig sikker på at hvis Arsenal hadde fått et bud godkjent så hadde Gustavo vært Arsenal spiller. Problemet er jo at vi ikke engang legger inn et jævla bud. Til og med Higuain la vi aldri inn et bud på.

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp sett city spille. Jeg kan garantere at Arsenal hadde hatt sjanse på flere av spillerne City har kjøpt i sommer om de hadde vært litt raskere på avtrekkeren. Jeg husker da jeg var på en internettcafe i Tyskland i slutten av mai 2006: "Arsenal sign Rosicky"... Det er ikke slik at markedet er så mye annerledes før enn nå. Det er ikke slik at det ikke finnes spillere der ute. Det er bare slik at Wenger er så sta at han ikke tør å innrømme at han kan ta feil.

 

Inn: Begovic, en stopper (kanskje Toby A fra Ajax eller grekern fra Schalke? , Kondogbia, Konoplyanka/Ben Arfa eller en annen som faktisk vet hvordan man dribler og skaper ubalanse (slike spillere finnes ikke i klubben nå!) og en spiss. 5 spillere inn! Nå!

Link to comment
Share on other sites

 

Vet at Gustavo trivdes i Tyskland, men han uttalte ved 2-3 anledninger at han veldig gjerne kunne tenke seg å spille for Arsenal.

At Gustavo endte opp i Wolfsburg er kanskje ikke så vanskelig å skjønne heller hvis det faktisk aldri kom noe bud fra Arsenal og Gustavo faktisk ville flytte på seg fortest mulig? Fakta er at Gustavo uttalte at han kunne tenke seg å spille for Arsenal. Deretter sa han at han ville ordne situasjonen han var i fortest mulig. Wolfsburg hadde allerede fått et bud godkjent (på £13m) og Gustavo hadde vært i samtaler en god stund allerede, men drøyde for å se om det dukket opp noen bedre muligheter. Hva skjer så? Nei ingenting fra Arsenal hvertfall hvis vi skal tro Ornstein (som har rimelig god peiling på dette) annet enn en forespørsel. Ikke noe bud ble godkjent og ingen samtaler innledet.

 

Jeg er rimelig sikker på at hvis Arsenal hadde fått et bud godkjent så hadde Gustavo vært Arsenal spiller. Problemet er jo at vi ikke engang legger inn et jævla bud. Til og med Higuain la vi aldri inn et bud på.

 

 

Sant. Av alle spillere så legger vi inn et bud på Suarez?! (fantatisk spiller dog ) ,men Liverpool vil neppe" selge bort fjerdeplassen".

Link to comment
Share on other sites

jo, mulig Pardew er en idiot, men likevel bidrar ikke dette til å øke Arsenals sjanser på overgangsmarkedet. Hvem som har "rett" er da mindre viktig. Arsenal har dessuten hatt hele sommeren på å legge inn bud på Cabaye, hvorvidt de gjør det dagen før eller den samme dagen Newcastle skal spille har da kun akademisk interesse. Det er Arsenal-ledelsen som fremstår som amatørene her, uansett hvor tåpelig Pardew skulle være...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar Cabaye, etter alt som har skjedd(eller ikke skjedd) i sommer. Vil heller ha Pogba, men ser ikke hvorfor han vil dra fra Juve.

 

Dette vil uansett bli sett på som panikksigneringer. Det er ikke bra.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne noe annet enn at det MÅ skje noe snart på transferfronten, alle roper etter signeringer, fans, journalister spør, og man sender åpne brev til klubben, det må da gå inn bare en liten brøkdel av den kritikken som kommer hos de høye herrer i Arsenal? Eller er det helt lamslåtte og handlingslammede?

Link to comment
Share on other sites

Sies at Erik Lamela er ledig på markedet nå og at Tottenham har byttet fra Willian til han istedet. Det er ille nok om de ender opp med Willian, men ender de opp med Lamela så har de en spiller som i mine øyne ikke står tilbake fra Bale allerede nå. 3 år yngre, 15 mål + 5 målgivende fra en kantposisjon i Serie A.

 

I så fall MÅ vi være på hugget og gå for han. Ender Lamela opp i Tottenham uten konkurranse så sier det litt om hvor jævlig inkompetente folka som holder på i denne klubben her er.

 

Vet det er The Daily Mail (fail), men hadde ikke forundret meg om dette stemte. Tenker da mest på at ingenting er endret siden 1996 og at Wenger er altfor treg/nølende. Har vært mange rapporter om at det var Wenger som nølet med Mata og Higuain hvor i prinsippet alt var klart muntlig, men Wenger brukte såpass langt tid og ting endret seg.

 

REVEALED: How Arsenal have to pay Southampton £10,000 each time The Ox plays 20 minutes
Link to comment
Share on other sites

Dæven Tapapa. Finnes det virkelig en ting vi er enige om?! Haha :)

 

Vi er nok enige om mye vi Stefan og jeg visste at vi var enige om Begovic. Det har vi snakket (skrevet) om før.

 

Du er ung, utålmodig og energisk. Jeg er gammel, tålmodig og lat. Til tross for det så er det nok mye vi kan enes om. Jeg er heller ikke fornøyd med at stallen er syltynn og skulle ønsket at all kjøp og salg var avsluttet før sesongstart.

Link to comment
Share on other sites

 

Sies at Erik Lamela er ledig på markedet nå og at Tottenham har byttet fra Willian til han istedet. Det er ille nok om de ender opp med Willian, men ender de opp med Lamela så har de en spiller som i mine øyne ikke står tilbake fra Bale allerede nå. 3 år yngre, 15 mål + 5 målgivende fra en kantposisjon i Serie A.

 

I så fall MÅ vi være på hugget og gå for han. Ender Lamela opp i Tottenham uten konkurranse så sier det litt om hvor jævlig inkompetente folka som holder på i denne klubben her er.

 

Vet det er The Daily Mail (fail), men hadde ikke forundret meg om dette stemte. Tenker da mest på at ingenting er endret siden 1996 og at Wenger er altfor treg/nølende. Har vært mange rapporter om at det var Wenger som nølet med Mata og Higuain hvor i prinsippet alt var klart muntlig, men Wenger brukte såpass langt tid og ting endret seg.

 

REVEALED: How Arsenal have to pay Southampton £10,000 each time The Ox plays 20 minutes

 

 

Ifølge Wenger er ikke Lamela/Jovetic/Higuain/Navas/Soldado aktuelle for Arsenal da de ikke er bedre enn de vi har....

Link to comment
Share on other sites

 

Ifølge Wenger er ikke Lamela/Jovetic/Higuain/Navas/Soldado aktuelle for Arsenal da de ikke er bedre enn de vi har....

 

Helt latterlig. Han "finner" ikke spillere han tydeligvis. Er så idiotisk som man får det.

 

Før vinduet åpnet så var det Jovetic, Draxler, Gonalons og Begovic jeg mente vi burde gå for. Det begynte bra da Jovetic var sterkt linket, men så begynte ryktene å svirre om at Arsenal ikke var villige til å betale mer enn £20m (Jovetic gikk for £24m). Draxler signerte ny kontrakt og ville ikke vekk fra Tyskland ennå (kan ikke skylde på Wenger der). Gonalons var vel nogenlunde det samme som Draxler, men jeg er rimelig sikker på at Lyon ville solgt han hvis de fikk et bud på rundt £15m. Begovic derimot er fortsatt på markedet og i mine øyne er det særdeles få andre bedre keepere der ute.

 

Derimot så har det gått utrolig mange spillere til og fra andre klubber som ville forsterket oss. Samtlige av Tottenhams signeringer ville forsterket oss og det samme ville også Chelsea/City sine forsterkninger gjort.

 

Skulle gjerne sett at vi hentet inn Pogba for £30m, Lamela for £20m, Begovic for £10-12m og en midtstopper som Toby Alderweireld for rundt £10m som kan spille høyreback også. Da mangler vi egentlig bare en skikkelig spiss. Gjerne en rask, teknisk og målfarlig spiss. Aubameyang hadde vært ypperlig foran den rekka der, men han gikk jo til Dortmund tidligere i vinduet. Ville jo selvsagt ikke forsterket oss han heller. >_<

Link to comment
Share on other sites

Wenger på sitt vanlige. Som sagt: Det beste hadde vært å bli kvitt han i sommer dessverre. Nå kommer han bare til å bruke opp budsjettet til den neste manageren som kommer inn på middelmådigheter. Deretter må den nye manageren igjen bli kvitt all møkka Wenger har fått inn.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...