Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Ja helt enig med deg.. Di Maria sin pasningfot med farten til Walcott og hodestyrken til Giroud kunne blitt meget bra IMHO.

 

Jeg forstår bare ikke at vi ikke gikk for Gustavo siden han kan spille både midtstopper og dm og vi da på mange måter hadde fått to spillere i en.

 

Noen som vet hvor lenge Vermaelen er ute?

 

For å ikke snakke om at Di Maria er lynkjapp selv da.

 

Gustavo var slik sett en ideell signering. Synd at vi aldri la inn et høyt nok bud på han til å få det godkjent, men men..

 

Vermaelen er nok ikke tilbake før i slutten av september eller noe slikt mener jeg å huske.. :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Personlig mener jeg vi Bør gå for noe bedre

 

Rart at en klubb som PSG som kan handle fra den absolutt øverste hyllen av spillere da har vært interessert i å hente han, hvis han ikke skal være god nok for Arsenal

 

Nei, Cabaye er ikke en spiller i verdensklasse, men han holder et høyt nivå, og vil i mine øyne styrke midtbanen vår. Cabaye har flere sesonger i Premier Leauge, og trenger dermed ikke noe tilpasningstid i forhold til tempoet og fysikken i ligaen.

 

Jeg sier iallefall ja takk

Link to comment
Share on other sites

Rart at en klubb som PSG som kan handle fra den absolutt øverste hyllen av spillere da har vært interessert i å hente han, hvis han ikke skal være god nok for Arsenal

 

Nei, Cabaye er ikke en spiller i verdensklasse, men han holder et høyt nivå, og vil i mine øyne styrke midtbanen vår. Cabaye har flere sesonger i Premier Leauge, og trenger dermed ikke noe tilpasningstid i forhold til tempoet og fysikken i ligaen.

 

Jeg sier iallefall ja takk

 

Cabaye er en god spiller, men jeg er enig i Rosicky07 at vi burde sikte høyere. Cabaye for £10-12m er en god deal. £16-20m som det rapporteres om er altfor dyrt i mine øyne. Og da trenger man ikke å legge på så veldig mye (muligens ikke i det hele tatt) for å finne en spiller av høyere kvalitet.

 

Det jeg liker med Cabaye dog er som du påpeker at han allerede er vant med ligaen.

Link to comment
Share on other sites

 

Rart at en klubb som PSG som kan handle fra den absolutt øverste hyllen av spillere da har vært interessert i å hente han, hvis han ikke skal være god nok for Arsenal

 

Nei, Cabaye er ikke en spiller i verdensklasse, men han holder et høyt nivå, og vil i mine øyne styrke midtbanen vår. Cabaye har flere sesonger i Premier Leauge, og trenger dermed ikke noe tilpasningstid i forhold til tempoet og fysikken i ligaen.

 

Jeg sier iallefall ja takk

Selvsagt er han en god fotballspiller, uten tvil. Jeg mener han vil styrke bredden i troppen, men ikke første 11. Det er de spillerene vi trenger, de som kan avgjøre kamper.Noen som skaper optimisme, gir oss troen på troféer. Jeg sier også jatakk, men ikke vist det går på bekostning av en stjernespiller. Noen vil kansje si at dette vil gå på bekostning av andre spillere, der vil jeg si at det er en lang sesong og er du god nok spiller du. Tviler på at det var noen United fans som sa: vi bør ikke signer Rvp pga det skader utviklingen til Hernandez for eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt er han en god fotballspiller, uten tvil. Jeg mener han vil styrke bredden i troppen, men ikke første 11. Det er de spillerene vi trenger, de som kan avgjøre kamper.Noen som skaper optimisme, gir oss troen på troféer. Jeg sier også jatakk, men ikke vist det går på bekostning av en stjernespiller. Noen vil kansje si at dette vil gå på bekostning av andre spillere, der vil jeg si at det er en lang sesong og er du god nok spiller du. Tviler på at det var noen United fans som sa: vi bør ikke signer Rvp pga det skader utviklingen til Hernandez for eksempel.

 

Vanskelig å være uenig med dette Rosicky07.

 

Som Wenger sa tidligere: "Vi er ute etter kvalitet. Ikke kvanitet". Hvorfor da kjøpe Cabaye som ikke er noe annet enn kvantitet når alle er skadefrie? £16-20m for en backup er en rimelig stiv pris. Det området der kan man få veldig gode midtbanespillere for.

Link to comment
Share on other sites

Mener du at han er kvalitet når folk er skadet og blir kvantitet når alle er skadefrie Stefan B?

 

BE

 

Tenker mer på at han er en god spiller, men ikke noe mer enn det. Blir backup til en midtbane som allerede i mine øyne ikke er god nok til å kjempe i toppen med de beste. Da ser jeg heller at vi kjøper inn en spiller som danker ut en av dagens midtbanespillere selv om de er skadefrie.

Link to comment
Share on other sites

Tenker mer på at han er en god spiller, men ikke noe mer enn det. Blir backup til en midtbane som allerede i mine øyne ikke er god nok til å kjempe i toppen med de beste. Da ser jeg heller at vi kjøper inn en spiller som danker ut en av dagens midtbanespillere selv om de er skadefrie.

Helt enig.
Link to comment
Share on other sites

Det var mange av oss som var kritiske til Arteta da han ankom klubben, meg selv inkludert. I dag er han kanskje vår viktigste spiller. Wenger har fått frem en helt ny side i han og Arteta har fått en ny vår. Jeg ser ikke bort i fra at det samme kan skje med Cabaye.

Link to comment
Share on other sites

Di Maria og Rooney vil gi et løft, en begeistring og klingende mynt i kassa, og sannsynligvis nok poeng til å ligge blant de 3 beste.

I tillegg trengs en DM som er et par nivå over Arteta-klasse.

Og så lenge Sagna anvendes som cover til midtstopperne, bør det hentes inn en høyre-back.

Link to comment
Share on other sites

 

Sir Jenkinson ‏@theEpicGooner
Arsenal are considering a £38m move for Real Madrid's 24-year-old midfielder Mesut Ozil. (The SUN)
Det hadde vært noe, men en kan bare drømme.

 

Antakelig et rykte som dukker opp som følge av at Manchester United skal ha lagt inn et bud på han i starten av helgen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns vi skal legge inn bud på (og ikke bare offisielle forespørsler, for de gjelder ikke):

Özil, Kadhira, Benzema, Di Maria, Drogba, Song, Fabregas, Tello, Rooney, van Persie (han er god og må da være skuffet over transfere politikken i Manchester nå?), Hart, Silva, Nasri, Jovetic, Kompany, Y Toure, SG, Suarez, Bale, Willian, Mata, Ramirez, Begovic,...., Bale og Cabaye. Da snakker vi overgangsvindu det lukter svidd av.. Vent, det er vel dette City har gjort og de tapte visstnok mot giganklubben Cardiff som har handlet enda bedre og bare litt billigere. Det er jammen urettferdig at store navn og dyre spillere faktisk må gjøre noe for å vinne fotballkamper...

 

Cabaye og Flamini hadde vært strålende signeringer, og ligger ikke tilbake for de langt dyrere kjøpene andre har gjort. Fotball er et lagspill hvor de 11 spillerne som passer best sammen er en bedre enhet enn 11 Cityspillere som alle er kjøpt pga hva de har prestert andre steder. Vi så det i preseason og vi har sett det under Sir Alex år etter år. Tenk at en spiller som John o'shea er en av de mest meritterte i PL. Mannen er i beste fall en middelmådig fotballspiller med meget begrensede ferdigheter. Men, han er ekstremt profesjonell og gjør sin jobb til punkt og prikke for at laget skal være best mulig.

Link to comment
Share on other sites

Rooney, Benzema, Suarez (Wenger la den helt død), Özil og Pogba er hvertfall helt utelukket.

 

Di Maria kan være realistisk, men ellers er det bare Flamini og Cabaye jeg ser at vi klarer å hente på midten. Kondogbia som har vært linket til oss tidligere er visstnok veldig nærme Monaco og ser ikke helt hvem andre som skal være tilgjengelige og forsterke oss der ute. Muligens James McCarthy hadde vært et alternativ? Billigere enn Cabaye og mer den spillertypen vi trenger i mine øyne. Har også godt med PL erfaring og viste under Martinez at han behersker pasningsfotballen vi spiller. Spiller også i Championship for øyeblikket så han vil trolig ikke ønske å bli værende i Wigan.

 

Bakover er det lite sannsynlig med en ny keeper (dessverre) og midtstopper ryktene har jo stoppet helt opp. Williams har jeg virkelig ikke lyst på og jeg håper virkelig at Wenger ikke har lyst på han heller. Alderweireld er vel den eneste midtstopperen sammen med Williams og Ginter som vi seriøst har blitt linket til. Så jeg ser ikke akkurat så lyst ut på det.

 

En ting er hvertfall sikkert: Vi kommer til å få skader (noe alle disse skadene vi fikk på de første kampene burde være en pekepinn på) og med den troppen vi har her så er det særdeles tynt å ta av bakover i rekkene. En skade på Giroud så skal vi virkelig slite. Det samme gjelder med Mertesacker, Arteta, Ramsey, Cazorla og Walcott. Finnes rett og slett ikke gode backups for de i troppen.

 

Ellers ser jeg at noen har nevnt Victor Moses ovenfor her: Den gutten er virkelig ikke Arsenalmateriale. Gervinho er en overlegen spiller kontra han og vi var rimelig desperate til å bli kvitt han. Hvorfor skal vi hente inn en som trolig har høyere lønninger og er langt verre?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke avskrive Rooney ennå. Han mistrives med Moyes. United vil ikke selge til Chelsea, imidlertid har

Rooney et ønske om å spille i London.........det åpner for Arsenal.

I tillegg fikk Arsenal god omtale av United (grrrr irriterende nok!) i salgsprosessen med Persie.

Så kanskje de kan gjengjelde dette.................?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...