Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Lurer på hvordan sommeren og kommende sesong ville gått med en ambisjonsrik manager bak reimene..

 

Som nevnt et titalls ganger nå: Når en spiller blir større enn klubben så har man intet annet valg enn å kvitte seg med nevnte spiller. Burde ikke det samme gjelde med manageren?

Link to comment
Share on other sites

Da er det bekrefta at Wolfsburg reiste med den defensive midtbanespelaren me skulle ha, og trenger. Ser og ut til at Liverpool er så standhaftige at det tvinger Suarez til å bli i klubben.

Viss det stemmer at me har eit kraftig budsjett på spelarovergangar kan me like godt prøve oss på desse;

Keeper: Willy Caballero eller Julio Cesar
Forsvar: Neven Subotic eller i nøden Ashley Williams
Midtbane: Lars Bender eller Xabi Alonso
Angrep: Mario Gomez, Karim Benzema eller Christian Benteke.

Er vel lite truleg at me klarar å lokke nokon fra Real Madrid... men det er lov å prøve..
Link to comment
Share on other sites

Gode navn du lister opp her, gunnersfan. Men Mario Gomez har nylig signert for Fiorentina, mens Benteke har signert ny Villa-kontrakt denne sommeren.

 

Jackson Martinez er en spiller jeg kunne tenkt meg på topp. Samme med Edin Dzeko. Ikke Suarez-klasse, men bedre enn det vi har. Kunne også tenkt meg Ben Arfa som erstatter for Gervinho og Sami Khedira i DM-rollen. Det er nok av spillere der ute som hadde forsterket oss, selv om Wenger hevder det er bortimot umulig å hente noen...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det jeg ikke forstår med deg Stefan, er hvorfor du skal krisemaksimere noe så jævlig? Du konstaterer at Arteta er ute i 4-6 uker. Det stemmer neppe. I følge Arsenal.com så sier Wenger følgende:

 

Mikel has a slight thigh problem. We have to check that. I don’t know if he will be out for the weekend. He has a scan today.

 

Han sa dette femtende august og du skrev ditt innlegg dagen etter. Det kan selvfølgelig tenkes at du ikke har lest akkuret denne artikkelen, men slik jeg kjenner deg seg er du veldig godt oppdatert om det meste som har med Arsenal å gjøre.

 

 

Det som neppe stemte viste seg å stemme:

 

Fra The Gunners Official:

 

Arsenal's Mikel Arteta faces up to six weeks out

Arsenal midfielder Mikel Arteta could be out for up to six weeks after suffering a thigh injury.

The 31-year-old Spaniard picked up the injury in training though manager Arsene Wenger is still to discover the full extent of the problem.

"It could be as long as six weeks, but we don't know yet," he said. "We have to check the severity with the doctor."

Thomas Vermaelen and Nacho Monreal both have back problems and will also miss the season opener against Aston Villa.

However, both forward Theo Walcott (knee) and midfielder Aaron Ramsey (ankle) could feature in Saturday's match.

 

Fremhver også siste sitat som noe positivt oppi det hele. Håper det stemmer at både Ramsey og Theo er i startoppstillingen.

 

Min erfaring er at når mange andre kilder enn Arsenal.com rapporterer en skade på en av våre spillere, så stemmer det somregel godt. Wenger er ekspert i å ikke kommentere dette før han absolutt må. Og somregel sier han at det er mye kortere opphold enn det pleier å bli. Diaby er vel hovedeksemplet på dette.

Link to comment
Share on other sites

"Wolfsburg are a top club," Gustavo is quoted as saying by ESPN. "I like Germany. The security the country gives me. I have considered everything. I knew about everything. My heart decided upon Wolfsburg.

"Wolfsburg have always been after me, They wanted me from the very beginning. That is the reason I am here. It is a good project here."

 

http://www.ibtimes.co.uk/articles/499587/20130816/luiz-gustavo-arsenal-wolfsburg-transfer.htm?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gått rundt å gledet meg til sesongstart i etpar mnd nu.Og sommeren startet så bra med lovnader om mye penger å spillere som skulle komme inn.

Vi var linket til Jovetic,higuain osv.I morgen så starter det hele og jeg sitter her med en følelse av skuffelse istedenfor å ha den kriblingen i magen som normalt har vært der.

Jeg har bestandig hatt enorm tro på det Wenger driver med,men akkurat nå så ser jeg bare mørkt på hele greia .

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gått rundt å gledet meg til sesongstart i etpar mnd nu.Og sommeren startet så bra med lovnader om mye penger å spillere som skulle komme inn.

Vi var linket til Jovetic,higuain osv.I morgen så starter det hele og jeg sitter her med en følelse av skuffelse istedenfor å ha den kriblingen i magen som normalt har vært der.

Jeg har bestandig hatt enorm tro på det Wenger driver med,men akkurat nå så ser jeg bare mørkt på hele greia .

Trist å lese at det er sånn

Gled deg i morgen. Det blir fantastisk å se laget igjen.

Og signeringer må komme, ikke kan komme, fordi troppen er for tynn for sesongen. Spillere kommer. Dessverre litt sent og kanskje ikke de som er i ultraklassen.

Link to comment
Share on other sites

Pool er vel ein klubb som brukar pengar med formål om å styrke stallen, so tvila på at ein spelar inn betyr ein ut....

 

De siste 10-15 årene har vel Liverpool brukt penger for å... bruke penger? Kan ikke se at de har klart å styrke stallen sin fra år til år selv om de har handlet som gale.

Link to comment
Share on other sites

Wenger sier:"- Det er urettferdig at folk hevder at jeg ikke ønsker å bruke penger. Hvorfor skulle jeg ikke det? Poenget er bare at jeg forsvarer ideen om at man kan bruke penger man har, men ikke penger man ikke har". Hva i alle dager? Dette ble kryptisk. Har Arsenal penger eller har de ikke?

 

Ser ut som at Wenger har mista "det". Virker ikke som at han forstår viktigheten av en stor nok tropp...

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3663733.ece

Link to comment
Share on other sites

Wenger sier:"- Det er urettferdig at folk hevder at jeg ikke ønsker å bruke penger. Hvorfor skulle jeg ikke det? Poenget er bare at jeg forsvarer ideen om at man kan bruke penger man har, men ikke penger man ikke har". Hva i alle dager? Dette ble kryptisk. Har Arsenal penger eller har de ikke?

 

Ser ut som at Wenger har mista "det". Virker ikke som at han forstår viktigheten av en stor nok tropp...

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3663733.ece

 

Nå er ikke jeg den som i det siste har vært den som "forsvarer" Wenger og min tiltro til Wenger har ikke blitt større i løpet av sommeren. Problemet med sitatet som du har hentet fra Nettavisen, er nettopp det faktum at det er hentet fra norsk media som synes å være blottet for evnen til å se helheten i en uttalelse.

 

Det Nettavisen skriver synes å være hentet fra en uttalelse på Arsenal.com som lyder som følgende

"Of course that’s unfair," he responded. "Why should I resist? I just defend the idea that you spend the money you have and not the money you don’t have.

"For years I did that. Today we have more so we can spend more. It’s as simple as that.

Nettavisen synes tydeligvis at den delen av uttalelsen som gjelder nåtid, ikke var like interessant.

Link to comment
Share on other sites

Om man skal vurdere potensielle spillere i Liverpool - Stoke, må jeg si at Begovic og N'Zonzi har vært imponerende. Sistnevnte spiller hele tiden på grensen, men er utrolig sterk, taklingssikker samt god til å distribuere pasninger fremover på banen. Vil i tillegg øke hodestyrken vår betraktelig. Passer godt inn i den nye pasningsfotballen som Stoke forsøker seg på.

Link to comment
Share on other sites

Om man skal vurdere potensielle spillere i Liverpool - Stoke, må jeg si at Begovic og N'Zonzi har vært imponerende. Sistnevnte spiller hele tiden på grensen, men er utrolig sterk, taklingssikker samt god til å distribuere pasninger fremover på banen. Vil i tillegg øke hodestyrken vår betraktelig. Passer godt inn i den nye pasningsfotballen som Stoke forsøker seg på.

 

Begovic har jeg hele tiden hatt lyst på sammen med Adler. Syntes han er meget god og utrolig sikker. Virker som en meget konsentrert og fokusert keeper som posisjonerer seg godt. Samt at han har skikkelig pondus og utrolig sikker i feltet.

 

N'Zonzi er jeg usikker på. Gjør mye veldig bra, men tidvis litt "dum". Hadde dog gjerne sett han i Arsenal, men ikke som førstevalg til en posisjon. Heller N'Zonzi enn Flamini dog.

Link to comment
Share on other sites

N'Zonzi må være en veldig grei spiller å hente inn på slutten av vinduet nå som Gustavo, Wanyama, Gonalons, Fellaini og andre på hyllen over enten allerede er solgt eller blir værende i klubben. Vil heller neppe surmule når Arteta blir skadefri og roteringen på def.midtbane begynner.

Link to comment
Share on other sites

Jürgen Klopp!

 

Drømmer om Klopp og hva han ville klart å gjøre med Arsenal i dagens marked, men dessverre forsvinner han ikke fra Dortmund på en god del år.

 

Tipper også Wenger er den mannen som kommer til å plukke ut sin erstatter. Og da blir det trolig en person han kommer til å legge sin innflytelse på.. nei. Wenger må nok totalt vekk fra denne klubben. Først var han vårt hellige vann, men vannet har blitt forurenset og nå er han bare ødeleggende for klubben vår.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...