Jump to content

Klarer vi topp 3/4?


Stefanb

Ender Arsenal på 4 plass eller bedre?  

71 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply

Får vi mer en 67 poeng så tror jeg plassen er sikret. Newcastle skal få slite for sine poeng, Tottenham er helt ut av slag og Chelsea kommer til å ha maks fokus på CL finalen.

 

Tror Chelsea ender på 67, Tottenham og Newcastle på 66. Så en seier til oss og vi er i mål. Chelsea vinner 3 av 4, Tottenham vinner 2 av 4 og spiller en uavgjort. Newcastle vinner 1 og spiller 1 uavgjort.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det skulle ende slik at vi tar 3.Plassen og Chelsea vinner CL(og kommer utenfor topp 4 eller ender på 4.Plass), må vi da fortsatt ut i kvalik?

Nei, klubben har oppklart dette både i det forrige kampprogrammet og på nettsidene sine nå. De tre første lagene i PL er kvalifisert for gruppespillet totalt uavhengig av om Chelsea vinner CL eller ikke.

 

Skulle Chelsea vinne CL, så vil fjerdeplassen (forhåp. Tottenham) gå direkte inn i Europa League.

Link to comment
Share on other sites

Tottenham tror jeg ikke har muligheten. De viser elendig form, og nå kommer det også fram at det er uro innad i gruppa og stor misnøye med Rødknapp. Chelsea vil nok ha 4.plassen, men jeg tror de er for langt bak til å ta oss igjen ihvertfall. Newcastle ender nok opp som vår største konkurrent og da er det betryggende å vite at Newcastle kun har en hjemmekamp igjen for sesongen, og den hjemmekampen er mot gullsugene Manchester City. Deres bortekamper er også av den knallharde sorten. Wigan, Chelsea og Everton, i den rekkefølgen.

 

Jeg føler meg trygg på 3. plassen, og vi skal klare å ta 7 poeng fra de siste kampene våre, og med det er vi nok sikret bronse og vell så det. Selv håper jeg Bayern M vinner CL finalen, slik at Newcastle kan få en sesong i Champions League, etter å ha endt bak oss, på en 4. plass.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Gervinho viser nogenlunde form i de siste 3 kampene som han gjorde under innhoppet sitt mot Chelsea så tror jeg han vil kunne skape en god del muligheter for van Persie. Og hvis van Persie begynner å score igjen så er det poengsanking på gang.

 

Det viktigste er hvertfall at Arsenal sanker poeng i sine egne kamper. Gjør vi jobben vår så kan de andre lagene se langt etter 3. plassen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anser vinnersannsynligheten som 63-37 i Bayerns favør. Det var et godt forslag å endre trådtittelen, så det gjorde jeg. Vi satser jo ikke akkurat på fjerdeplassen lenger.

Nå var vel vinnersannsynligheten til Chelsea mot Barca 1-99 i favør Barca så en 37% sjanse må jo sies å være en gigantmulighet for Chelsea :)

Link to comment
Share on other sites

Først: Liker ikke at vi endrer trådtittelen. Mega-Jinx.

 

Så: Mandagens kamp mellom ManU og Shitty blir faktisk dobbelt viktig. Selvsagt for gullstriden men også for 3-4 plassen. Vinner ManU så tror jeg lufta går ut av Shitty og at Newcastle har en betydelig større sjanse mot dem. Vinner Shitty så tror jeg de videre gruser Newcastle. Så selv om jeg på generelt grunnlag håper at Shitty ikke tar PL trofeet, så mener jeg likevel det er viktigere at de faktisk vinner mandagens derby. Hensynet til Arsenal veier selvsagt betydelig sterkere.

 

Når det gjelder Chelski mot Newcastle så kommer nok de blå til å satse, for å ha en mulighet for 4 plass i tilfelle CL-pokalen ryker.

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt spennende kamp på WHL i kveld. Jeg ser at det er mange selvsikre totter som tror de kaprer tredjeplassen. Vinner vi mot Norwich (noe vi bør gjøre på hjemmebane 99/100 ganger) så tror jeg vi tar 3.plassen. Men så var det psyken vår da. Hver gang ting spisser seg til pleier vi jo å falle sammen som et korthus. Jeg er nervøs!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg spådde for noen runder siden at det laget som er i førersetet etter runde 36 vil være det laget som kaprer tredjeplassen. Og uavhengig av hvordan Tottenham gjør det mot Blackburn og Bolton, og hvordan Newcastle gjør det mot Chelsea, og hvordan Chelsea gjør det mot QPR og Newcastle, vil vi lede med minst 1 poeng.

 

På de to siste rundene har vi Norwich hjemme og WBA borte, Tottenham har Villa borte og Fulham hjemme, Newcastle har City hjemme og Everton borte og Chelsea har Liverpool borte og Blackburn hjemme.

 

Vi møter to lag som i utgangspunktet ikke har noe å spille for annet enn æren. Tottenham har en meget vrien bortekamp mot Villa, som kjemper en kamp på liv og død for å unngå nedrykk. Newcastle avslutter med to meget vanskelige kamper, og jeg tror desverre de ender utenfor topp 4. Chelseas kamp borte mot Liverpool kan være vrien, mens jeg antar at Blackburn allerede har rykket ned før siste kamp, og dermed bør være grei skuring. Jeg tror derfor vi skal klare å holde Tottenham og Newcastle bak oss, men vi bør absolutt passe oss for Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Kim, vi trenger "bare" 4 poeng for å holde Chelsea unna, med mindre de tar inn 6 plussmål(4 medregnet at de leder 2-0 atm). Ser fortsatt på Tottenham som den argeste konkurrenten om tredjeplassen. Chelsea har alltid slitt mot pool, spesielt på Anfield, jeg anser Tottenhams sjanser borte mot Villa som en god del større enn Chelsea sine mot pool.

Link to comment
Share on other sites

Er meget skuffende hvordan laget har opptredd de siste kampene. Mot henholdsvis QPR, Chelsea og nå senest mot Stoke så var det meget labert. Var ingen vilje i laget for å vinne kampene og 1-2 mål i hvilken som helst av disse kampene så ville vi trolig ha sikret tredjeplassen. Mest skuffende var mot Chelsea egentlig, men når van Persie er vår eneste store måltrussel og mannen har spilt samtlige 90 minutter i nærmest hver bidige kamp så er det kanskje ikke så rart han dabber litt av på slutten av sesongen, men han kom seg i det minste på scoringslista i går og gjør at Shrek på United får en litt vanskeligere kamp om gullstøvelen.

 

Forhåpentligvis så vinner vi mot Norwich og trolig vil ikke WBA ha noe å spille for annet enn å glede supporterne, men med dette laget her så vet man virkelig ikke hvem som møter opp på kampdagen så det blir vel litt neglbiting inntil da..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...