Jump to content

Klarer vi topp 3/4?


Stefanb

Ender Arsenal på 4 plass eller bedre?  

71 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply

Vi er inne i en bra periode nå, og Tottenham og Chelsea har hatt en tilsvarende svak periode. Er vel redd for at dette kan snu, og at vi kommer til å slite med 4 plassen. All erfaring fra de siste år tilsier av vi ikke er stabile nok for å holde helt inn. Tror det blir 5-6 plass.

Mens erfaring fra de siste år sei at Tottenham er meir stabile enn oss?

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg tenker kun på 4 plassen akkurat nå,men klarer vi 3 plass taes det som en god bonus og en god fest! Jeg tror det att om vi tar 4 poeng i de to neste kampene så har vi 4 plassen! Jeg ser ikke for meg att Chelsea slår City borte. Ang 3 plassen så er mye opp til oss,slår vi både City og Chelsea hjemme så er den vår!

Link to comment
Share on other sites

Mens erfaring fra de siste år sei at Tottenham er meir stabile enn oss?

De var i hvertfall et stabilt lag på midtre halvdel av tabellen ved slutten av sesongen en god del år på rad, det teller kanskje ikke positivt for de ved slutten av sesongen dog!

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler meg temmelig sikker på at 3. plassen er vår. Timingen på vårsprekken for tottene kunne ikke passet oss bedre mtp formen vi er i om dagen. Hvis laget fortsetter å spille med hjertet utenpå drakta som de har gjort i det siste, og med 3 poeng i kveld, skal tottene gjøre en forbanna god jobb for å holde på plassen sin. Jeg tippet tottenham utenfor CL før jul, står for det den dag i dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper på følgende scenario, og tror faktisk at det er fullt ut realistisk:

 

Status pr 15.mars:

 

Man C

Man U

Chelsea

Arsenal

Tottenham

 

Tottenham har et knalltøft program fremover, og dersom Arsenal nå begynner å finne tilbake til seg selv samt får spillere tilbake fra skade og ACN, så vil dette være fullt ut mulig. Guuuuuud så deilig det hadde vært!!

 

Tillater å quote meg selv her. Vi er jaggu ikke langt unna min spådom. Over en uke til neste kamp for oss, og det er en tøff bortekamp mot Everton. Klarer vi mer enn et poeng i den kampen, så tror jeg vi er forbi Tottenham før mars er over. City sliter jo litt for tiden, og om vi beholder den formen vi har så tror jeg vi tar de på hjemmebane. Tottene føler jeg ryker borte mot Chelsea, og målforskjellen blir avgjørende fremover.

Link to comment
Share on other sites

Skal aldri undervurdere formduppene våre mot sesongslutt, men blir i alle fall topp 4 og at formkurven vår er stigende og at Tottenhams er synkende er fantastisk! Håper på Chelsea 4. og Arsenal 3. Hvem som vinner av Manchester-lagene gir jeg lite energi, kanskje City bør få gullet så araberen kanskje blir lei av leketøyet sitt(tviler dog, sa det samme i min tid om Chelsea..)

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi blod på tann. Newcastle skal i teorien være ristet av topp 4, nå står det mellom oss, Chelsea og Spurs. Vi må bare kjøre på videre.

 

Det er vel motsatt: At Newcastle i teorien ikke er ristet av, men at det i praksis er lite sannsynlig. :)

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært tidenes sensasjon gitt, men i mine øyne å tro vel mye på julenissen. Selv med de to tapene så vil vi være 7 poeng bak med 8 kamper til å spille. Teoretisk mulig, men praktisk (nesten) umulig. Slik sesongen startet så vil 3.plass være en slags seier, og vi står veldig godt rustet foran neste sesong. Alt som gjøres fremover handler om å lage best mulig utgangspunkt for 2012/2013 sesongen. Det er så utrolig mye "enklere" å få top class players til klubben om vi er sikret CL plass at den kan nesten ikke beskrives.

 

Forskjell på 3 og 4 plass er stor, mens forskjell på 4 og 5 plass er enorm!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå tar vi 3. plassen.

 

Til sammenligning endte vi på 4. plass i fjor med 68 poeng etter 38 kamper, og den poengsummen tror jeg vi passerer i år. Nå har vi 55 poeng på 29 kamper. Noen som vet hvordan vi lå an på tilsvarende tidspunkt i fjor?

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper på følgende scenario, og tror faktisk at det er fullt ut realistisk:

 

Status pr 15.mars:

 

Man C

Man U

Chelsea

Arsenal

Tottenham

 

Tottenham har et knalltøft program fremover, og dersom Arsenal nå begynner å finne tilbake til seg selv samt får spillere tilbake fra skade og ACN, så vil dette være fullt ut mulig. Guuuuuud så deilig det hadde vært!!

Beste tipset jeg har lest her i tråden, slik det burde har vært, i ekstase over at Chelsea har rotet det slik til for seg dog!

Link to comment
Share on other sites

Nå tar vi 3. plassen.

 

Til sammenligning endte vi på 4. plass i fjor med 68 poeng etter 38 kamper, og den poengsummen tror jeg vi passerer i år. Nå har vi 55 poeng på 29 kamper. Noen som vet hvordan vi lå an på tilsvarende tidspunkt i fjor?

 

Det kan du sjekke her.

 

Efter 27 kamper i fjor, lå vi eksempelvis på andreplass. 56 poeng, 4 bak United.

 

29 kamper - 58poeng. 5 bak United, 9 foran Tottenham på femteplass.

Link to comment
Share on other sites

Vi er 11 poeng unna å forbedre fjorårssesongen, og det tror jeg vi klarer. Hvem hadde forventet det da Clichy, Nasri og Fabregas ble solgt og Wilshere ble langtidsskadet i sommer? Ikke jeg ihvertfall! Hadde et lite håp om 4., men det var det.

 

Det er det som gir meg litt trua på hvordan ståa blir hvis Van Persie drar i sommer. Arsenal har alltid hatt spillere som reiser seg og overtar for stjernene som forsvinner ut. I år har vi sett at Song har stått for mye av kreativiteten på midten, Rosicky har dukket opp fra ingensteds og vært en av de beste midtbanespillerne i ligaen de siste to månedene og Arteta har på rekordtid blitt en av våre aller viktigste spillere. Jeg tror ikke Chamakh kommer til å score like mye mål som Van Persie hvis han plutselig må ta over, men som da Adebayor blir solgt vil resten av laget dekke opp for tapet og score de målene. Det har alltid vært en av styrkene i lagene Wenger har hatt opp igjennom årene, selv om han åpenbart ikke klarte å erstatte invincibles-generasjonen med et lag av tilsvarende kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

10 kamper igjen, og med den formen vi innehar for tiden så tror jeg vi kommer til å ta minst 24 poeng på disse kampene. Vi har tøffe kamper mot Chelsea, Man City, Stoke og til dels QPR borte igjen.

 

Spurvene har nå et enklere program igjen, og jeg tror vi de klarer å kapre 21-24 poeng i denne perioden. De har en tøff bortekamp mot Sunderland, delvis borte mot Bolton, QPR og Aston Villa. Men de har en dårlig form for tiden, og kommer nok til å gå på noen smeller.

 

Chelsea har Fulham borte, Newcastle hjemme, QPR hjemme og Liverpool borte i tillegg til kampen mot oss som kan gi dem problemer. Tipper de også klarer 21-24 poeng i samme perioden.

 

City er jo ikke i form heller, men å ta inn 11 poeng på de skal holde ekstremt hardt. Men slår vi de hjemme, samt at de ryker mot Man U så har de også noen harde kamper igjen som de kan tape poeng i på slutten av sesongen. Intet er umulig, men skal vi klare det bør vi hente 27 poeng av de 30 som er igjen å hente. Da klarer vi 85 poeng som bør holde til 2.plass.

 

Oppsummert; Jeg føler meg mer og mer trygg på at vi klarer topp 4, topp 3 er mer uvisst og topp 2 henger i en tynn tanntråd.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok bare 8 kamper igjen og maksimalt 24 poeng å spille for.

 

Vi skal spille mot følgende:

QPR borte, City hjemme, Wolves borte, Wigan hjemme, Chelsea hjemme, Stoke borte, Norwich hjemme og WBA borte.

 

QPR skal vi klare å ta. X-faktorene er derimot Mark Hughes og Joey Barton, de vet å gjøre livet surt for oss. Forhåpentligvis har gutta våre vokst seg bort fra det. Jeg tror seiersrekka vår stopper mot City hjemme. City er i aller høyeste grad med i gullstriden, og har bra tak på oss. Vi skal derimot være i stand til å slå hvem som helst på Emirates, men per i dag tror jeg City vinner denne. Wolves borte blir steintøft. De er på full fart ned til Championship og de kommer til å gi alt de har. Likevel skal vi være gode nok til å jobbe oss til en seier her. Wigan hjemme skal strengt tatt være en formalitet, og det tror jeg også at det blir. Sesongens enkleste hjemmekamp. Chelsea hjemme er vanskelig å tippe, det er ikke så lett å si hvordan status er på de for tiden. De overbeviste ikke mot Spurs, men har en ny manager og jeg tror det vil klaffe for dem snart. Det viktigste blir å unngå tap. Stoke borte tør jeg ikke tenke på. Jeg tror ikke vi har det som trengs for å vinne der, som vanlig. Norwich og WBA i de to siste rundene skal vi klare, de har lite eller ingenting å spille for helt på slutten og da skal vi klare å slå dem.

 

Jeg tror vi tar 3. plassen, men det forutsetter at vi spiller med den samme gløden og viljen som vi har gjort i det siste og ikke snubler mot antatt enklere motstand. Skader spiller også inn, og selvfølgelig også andre resultater.

Link to comment
Share on other sites

Den store x-faktoren vil være bunnlagene som kjemper for å holde seg i ligaen. Tottenham skal møte mange av dem, så de kampene som på papiret ser enkle ut blir antageligvis ikke så enkle likevel. Man har mangfoldige eksempler på bunnlag som karrer seg til seire mot storlagene på slutten av sesongen!

 

Tottenham er i latterlig dårlig form, men vil heve seg. Vi vil neppe klare å holde formen helt inn. Med tap mot Chelsea og City så vil vi igjen være i faresonen. Chelsea vil antageligvis heve seg framover. Newcastle overasker stadig, men de sliter noe defensivt. Tror ikke de holder helt inn. Ingenting er sikkert enda, men en topp 4 plassering har jeg stor tro på!

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt er det bare 8 kamper igjen!!

 

Jeg tror vi klarer 15-18 poeng i den perioden, Tottenham ca det samme og Chelsea også ca det samme. ManC kan vi glemme. Topp 4 føler jeg meg komfortabel med mens topp 3 er fremdeles utrolig spennende.

Link to comment
Share on other sites

3. plass ville nesten vært for godt til å være sant. Bare det at Gazidis og kalkulatorkameratene slipper å vente på til langt ut i august med å vite om CL-pengene kan brukes til overganger eller ikke kan bli en stor faktor når stallen skal komponeres i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stor tro på at vi klarer 3.plassen i år. Tottenham vil kollapse fullstendig og havne på 5.plass. Chelsea har rutinen og vil dermed ende på 4.plass. Jeg tror vi har en lyst fremtid i vente. Og i år tror jeg faktisk at Wenger vil hente de nødvendige spiller som skal til for at vi kan kjempe om medaljer neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

ORAKELET SPÅR!

 

Avstanden mellom Arsenal og Tottenham er idag 3 poeng.

 

HVIS Arsenal ØKER den ledelsen ved neste mulighet så vil Arsenal ta 3. plass

HVIS Tottenham KRYMPER eller UTLIKNER den ved neste mulighet, så vil Tottenham ta 3. plass.

 

(veit det er vanskelig skrevet - men spådommer kommer ikke ferdig skrevet.... desverre...)

 

EDIT: Ja jeg veit selvfølgelig hva enden på visa blir - men av hensyn til Norsk Tipping, Bet365 osv. så vil jeg ikke si noe om det...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...