Jump to content

Klarer vi topp 3/4?


Stefanb

Ender Arsenal på 4 plass eller bedre?  

71 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vi har vunnet 9 av de 11 siste kampene i PL, vi har et mye enklere kampprogram totalt sett enn Chelsea, og Tottenham har en formkurve som ville gjort Blackburn flaue. Newcastle henger godt med, men vi har et lite forsprang. Jeg tror vi tar tredjeplassen, og det kommer fra den normalt sett så pessimistiske Verminator5!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply

En ikke helt overraskende opplysning: Arsenal's record v bottom-half teams this season (35 points from 17 games) is the worst amongst the top six sides.

 

Her må det skjerpes. Vi har sett det i noen år nå. Middelmådige prestasjoner mot antatt dårlige lag mens vi er i stand til å slå hvem som helst av de beste lagene. Hvorfor klarer ikke gutta å levere varene mot de mindre glamorøse motstandere?

Link to comment
Share on other sites

En ikke helt overraskende opplysning: Arsenal's record v bottom-half teams this season (35 points from 17 games) is the worst amongst the top six sides.

 

Her må det skjerpes. Vi har sett det i noen år nå. Middelmådige prestasjoner mot antatt dårlige lag mens vi er i stand til å slå hvem som helst av de beste lagene. Hvorfor klarer ikke gutta å levere varene mot de mindre glamorøse motstandere?

Jeg mener det kun handler om mentalitet og innstilling.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det kun handler om mentalitet og innstilling.

 

Ganske sikker på at det er spot on ja. Er mange nøytrale supportere som mener at Arsenal ofte fremstår som litt arrogante når de møter bunnlag og det er jeg temmelig enig i. Virker som om spillerene tror de er så forbanna gode at de klarer å vinne en kamp på halvmaskin..

Link to comment
Share on other sites

Personlig tror jeg dette handler mest om spillestil og ønsket om å vinne kampen. De fleste lag på topp 10 går inn i en kamp med et ønske om å vinne kampen, og er deretter offensiv i spillestilen sin. Arsenal har kun en plan, og det er å trille ball og åpne opp rom. Lagene lavere på tabellen går inn i kampen med ønske om å ikke tape poeng, og spiler ditto deffensivt og gjør alt for å tette rom som kan åpne seg.

 

Utover i kampen så blir Arsenal stresset, mangler rutine og gjør mange feile valg (spesielt å gå mye med ballen selv). Forsvaret blir for offensivt, og vi åpner om store rom selv som motstanderen kan kontre i. Med en plan B (og gjerne C) hadde Arsenal tatt langt flere poeng mot lag på nedre halvdel av tabellen.

 

Jeg tror derfor vi kan ha et godt håp om 3 poeng på lørdag, og forhåpentligvis 3 poeng hjemme mot Norwich. De to andre kampene er jeg glad om vi klarer uavgjort og overlykkelig om vi klarer 3 poeng. Med seier mot Chelsea så tror jeg vi er nesten sikret topp 4 plassering. Og med 2 seire til er vi sikret topp 3.

Link to comment
Share on other sites

En ikke helt overraskende opplysning: Arsenal's record v bottom-half teams this season (35 points from 17 games) is the worst amongst the top six sides.

 

Her må det skjerpes. Vi har sett det i noen år nå. Middelmådige prestasjoner mot antatt dårlige lag mens vi er i stand til å slå hvem som helst av de beste lagene. Hvorfor klarer ikke gutta å levere varene mot de mindre glamorøse motstandere?

 

Nåja. Vi trenger ikke skru klokken mer enn et drøyt år tilbake, før vi finner at retorikken var den stikk motsatte: Arsenal vinner "aldri" de store kampene, het det da. Skuer vi 6-7 år tilbake, ser vi at dette svinger. Noen år vinner vi mange storkamper, men roter oss bort mot bunnlag. Andre år stikk motsatt. For meg er det egentlig ganske uinteressant. Det avgjørende er hvor mange poeng vi klarer samle over 38 serierunder. Hvor stabile er vi fra august til mai. Vi har vært omtrent fjerdebest i klassen en god stund nå. Og det er bare sånn passe tilfredstillende.

Link to comment
Share on other sites

 

Nåja. Vi trenger ikke skru klokken mer enn et drøyt år tilbake, før vi finner at retorikken var den stikk motsatte: Arsenal vinner "aldri" de store kampene, het det da. Skuer vi 6-7 år tilbake, ser vi at dette svinger. Noen år vinner vi mange storkamper, men roter oss bort mot bunnlag. Andre år stikk motsatt. For meg er det egentlig ganske uinteressant. Det avgjørende er hvor mange poeng vi klarer samle over 38 serierunder. Hvor stabile er vi fra august til mai. Vi har vært omtrent fjerdebest i klassen en god stund nå. Og det er bare sånn passe tilfredstillende.

 

Neste år tar vi flest poeng mot de småpå nedre halvdel og så gjør vi som vi har gjort tidligere - tar mest poeng i storkampene.

Da blir vi vel champions.

Link to comment
Share on other sites

Newcastle leder 2-0 mot Stoke etter en halvspilt førsteomgang. De kommer nok til å krype temmelig tett innpå oss tror jeg. Er stygt redd for at Newcastle kan klatre forbi oss med den formen de har om dagen og den formen vi viser..

Link to comment
Share on other sites

Vi har nå klart å rote det til slik at det kun er tre poeng som gjelder i hver kamp. De fleste borte. Dårlig form viser vi også.

Det er tre lag om to plasser.i

 

Chelsea kan fort slå Newcastle hjemme og Newcastle tape mot City-

Jeg vil si at det er tre lag som kjemper om tredjeplassen, og tre lag som kjemper om fjerdeplassen.

Tar vi ikke tredjeplassen ender vi på fjerdeplassen. Og Chelsea har ikke mulighet for tredjeplassen.

Link to comment
Share on other sites

Og der var Walcott også ute resten av sesongen. Nå har han vært direkte svak de siste kampene, men er desverre bedre enn alternativene etter min mening.

Vi må nok ha 7 poeng de siste 3 kampene for å sikre 3 plassen, og 6 for å klare 4 plassen. Er langt fra sikker på om vi klarer det, selv om våre motstandere ikke har noe å spille for.

Link to comment
Share on other sites

Og der var Walcott også ute resten av sesongen. Nå har han vært direkte svak de siste kampene, men er desverre bedre enn alternativene etter min mening.

Vi må nok ha 7 poeng de siste 3 kampene for å sikre 3 plassen, og 6 for å klare 4 plassen. Er langt fra sikker på om vi klarer det, selv om våre motstandere ikke har noe å spille for.

Stoke tapte mye i deg - så de har mye å spille for. Tror 6 poeng kan være nok til 3.plass. Men kommer jo an på noen andre resultater.

Newcastle skal møte Chelsea og Manchetsre City. Og Tottenham ligger i skrivende øyeblikk under borte mot QPR. En vanskelig kamp for Tottenham det.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea kan maks få 70 og Tottenham 71.

Betyr at vi med vår bedre målforskjell i verste fall må vinne to av de siste tre for å få fjerdeplassen

Med hjemmekamper mot WBA og Norwich så bør det være mulig. Newcastle har også et knalltøft program foran seg så vinner vi to av de 3 siste så blir det 3. plass

Link to comment
Share on other sites

Wba er borte. 2 borte og en hjemmekamp igjen denne sesongen.

Da er vi rute. Var viktigere ikke å tape i dag enn det var å vinne.

Resultatene gikk til slutt vår vei. Viktig at det ikke var Tottene som spilte seg inn på oss, for Tottenham har et lettere program igjen.

Link to comment
Share on other sites

Om vi ikke havner top4 med dagens resultater, så vil det for meg være sjokkerende.

 

Newcastle møter Chelsea, Wigan, og Everton på bortebane, mens de har City i en hjemmekamp. Knallhardt program, og jeg tviler sterkt på om de tar mer enn 6poeng på disse kampene. Vinner vi en av våre 3 siste, så må de ha 7poeng.

 

Tottenham må ha 10poeng på sine 4 siste, om vi kun får 3 poeng på våre kamper.

Chelsea må vinne sine 4 siste kamper, om de skal passere oss slik jeg ser det.

 

Nei; dette roter vi søren meg ikke vekk. Iallefall ikke med tanke på at vi har hjemme mot Norwich, og borte mot Stoke og Wba igjen. Dette skal vi klare, og det ene poenget idag var ekstremt viktig.

Link to comment
Share on other sites

Om vi ikke havner top4 med dagens resultater, så vil det for meg være sjokkerende.

 

Newcastle møter Chelsea, Wigan, og Everton på bortebane, mens de har City i en hjemmekamp. Knallhardt program, og jeg tviler sterkt på om de tar mer enn 6poeng på disse kampene. Vinner vi en av våre 3 siste, så må de ha 7poeng.

 

Tottenham må ha 10poeng på sine 4 siste, om vi kun får 3 poeng på våre kamper.

Chelsea må vinne sine 4 siste kamper, om de skal passere oss slik jeg ser det.

 

Nei; dette roter vi søren meg ikke vekk. Iallefall ikke med tanke på at vi har hjemme mot Norwich, og borte mot Stoke og Wba igjen. Dette skal vi klare, og det ene poenget idag var ekstremt viktig.

 

Ikke glem at det er Arsenal vi snakker om da ;D Men vil være sjokkerende ja.. Vil også veldig gjerne ha 3 plassen i stedet for den 4 plassen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...