Jump to content

Klarer vi topp 3/4?


Stefanb

Ender Arsenal på 4 plass eller bedre?  

71 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ser for meg disse alternativene:

1) Chelsea vinner CL, Arsenal på 3.plass, Spurs ender på 4.plass, City tar gull.

2) Bayern vinner CL, Arsenal på 3.plass, Newcastle på 4. City tar gull.

3) Chelsea vinner CL, Spurs på 3.plass, Arsenal på 4.plass. United gull.

 

Alternativ 2 hadde vært fantastisk synes nå jeg, da hadde alt klaffet. Alternativ 3 derimot er nok det verste som kunne skjedd...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply

La det være sagt med en gang; at vi fremdeles henger med her er jo et lite under i seg selv. Med tap på samvittigheten mot Swansea, Fulham, QPR, Blackburn, Wigan, Man U ganger 2, Spurs, Man City og Liverpool er det ganske utrolig at vi fremdeles har dette i egne hender. Slik jeg ser det er det to lag som har dette i egne hender:

 

Arsenal er klar om de slår Norwich hjemme og WBA borte.

 

Chelsea er klar om de slår Bayern München.

 

Jeg må innrømme at vi har den klart beste posisjonen. Vi er ikke avhengig av noen og har to SVÆRT overkommelige lag igjen å spille mot. Når alt kommer til alt så tror jeg dette er veldig enkelt; dersom vi ikke tar 6 poeng på de to siste kampene så er vi rett og slett ikke gode nok, da er Spurs, Newcastle eller Chelsea et BEDRE lag enn oss. Vi er da et Europaligalag som ikke fortjener en sjanse mot de aller beste.

 

Det som kanskje er det verste er at vi er fullt kapabel til å ta 6 poeng i de to siste kampene, men like kapabel til å tape dem begge.

 

Skjønner at Spursfansen øyner håp, Arsenalskuten kan synke når du minst venter det.

 

Huff og huff, dette blir en thriller…

Link to comment
Share on other sites

Fy feite som jeg gruer meg til de to siste serierundene. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har nevnt dette, men vi er elendige til å konkurrere. Vi er ett av de beste lagene i Europa til å spille fotball, men med en gang det tetner seg til, ja da detter vi sammen som et korthus. Grøss og gru!

Link to comment
Share on other sites

Premissene er helt klare.

Men først; vi er ofte ganske gode under press, jamfør Udinesekampene.

Vinner vi to blir vi nr. 3 og vi skal jo vinne begge de to gjenstående kampene, når vi har såmye å spille for.

Med en uavgjort og seier så er vi sikret nr. 4.

Med andre resultater i våre to kamper er vi avhengige av andre lag.

 

Vinner vi mot Norwich og Tottenham avgir poeng så er det klart, da trenger vi bare uavgjort i Birmingham, men det forutsetter at Newcastle også slår gullkandidat nummer en Manchester City.

Her har vi alt i våre hender, med det viktigste av alt; to lag vi er klare favoritter mot, så da er det bare å levere.

Link to comment
Share on other sites

Skal også nevnes at om jeg kunne valgt gjenværende kampprogram for lagene som kan havne på tredjeplassen hadde jeg valgt vårt.

 

Enig! ALT ligger til rette for at vi skal ta dette uavhengig av form, skader osv. Dette BØR en klubb av vår størrelse mobilisere til å klare.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det bør de, men på den annen side er det innimellom litt for mye de burde gjort.

Vi har det beste utgangspunktet fortsatt. Slik sett var det ene poenget i Stoke viktig.

Vi spiller først og med seier plasserer vi presset der det hører hjemme. Hos de andre.

Så får vi se. Who cracks first?

Link to comment
Share on other sites

 

Men først; vi er ofte ganske gode under press, jamfør Udinesekampene.

 

Må si meg uenig her. Selv om vi gjorde en god figur mot Udinese så tilsier vårsesongene i 2008 og 2011 noe annet. Ligacupfinalen mot Birmingham kan også nevnes.

Link to comment
Share on other sites

På tide å sette på lasagnen...?

Haha, snakker om lasagna. På TV forumet leste jeg at de vitset med lasagna i forbindelse med Fulham kampen. Vedkommende var overbevist om at det kun skjedde Martin Jol sine lag. Fikk meg en god latter da.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi kan takke Sky og de andre tv-selskapene for det. Egentlig burde de to-tre runde blitt spilt samtidig for å sikre 100% fair play. Forhåpentligvis virker dette til vår fordel denne gangen.

Om de andre lagene hadde spilt først og vunnet tror jeg vi hadde bukket under for presset, så glad det er slik det er. Så får vi se, tipper det står mellom oss og Tottenham i siste runde.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi kan takke Sky og de andre tv-selskapene for det. Egentlig burde de to-tre runde blitt spilt samtidig for å sikre 100% fair play. Forhåpentligvis virker dette til vår fordel denne gangen.

Kampen vises ikke på Sky eller noen andre kanaler i England.

Link to comment
Share on other sites

Da blusser denne debatten opp igjen. Nok en gang er vi avhengige av at andre lag avgir poeng. Newcastle får det tøft mot City mens Spurs sikkert kommer til å harve over Villa.

 

Jeg har sett en del Arsenal-kollapser de siste årene, dette er en av de verste.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje forandre topic til "Blir det 3/4/5/6 plass i år?"

 

Tredje blir det ikke, at vi skal ha så flaks at ikke tottene eller castle vinner i morgen, det kommer ikke til å skje..desverre så har vi skusla dette bort hjemme mot wigan og norwich...Helt utrolig...

Link to comment
Share on other sites

3. plassen skulle vært sikret nå. Men vi spiller to helt horrible elendige hjemmekamper mot to lag vi så absolutt skal slå. Ikke godt å si hvor vi ender i år.

Link to comment
Share on other sites

Vi har vel alle bommet ganske grovt i spådommene om hvordan dette ville ende?! Hvem forutså for eksempel alt rotet Norwich og Wigan skulle stelle i stand for topplagene? Mulighetene for nye twists and turns i morgen er absolutt til stede.

 

Tror jeg avventer den fete damen herfra og inn..

Link to comment
Share on other sites

Tror vi ryker ut av topp 4 denne sesongen slik som vi har kollapset de siste kampene.. Vi taper borte mot WBA og Castle og Tottene tar minst en seier hver de to siste kampene. Ergo kommer begge minimum ett poeng foran oss... Europa liga neste sesong. Kanskje det er dette som skal til for at styret/ledelsen, Wenger og laget våkner? Tror dog RvP forsvinner i sommer...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet egentlig ikke hva vi fortjener. Vi er skjøre som det tynneste flatbrød, og hver gang noe kan oppnås kollapser alt og så godt som alle. Igjen og igjen er det slik, år etter år. Det er noe riv ruskende galt i denne gruppen. Det er mulig trivselsfaktoren er stor, men det er et par andre faktorer som ikke er mye å skryte av. Du skal være bra naiv for ikke å innse det.

 

Arsenal gikk nettop på hue og ræva inn i tombolamaskinen - nei, vi hoppet inn selv.

 

Do we feel lucky?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...