Jump to content

Klarer vi topp 3/4?


Stefanb

Ender Arsenal på 4 plass eller bedre?  

71 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply

Borte mot wolves er en tøff kamp. Troppen deres består av flere spillere som holder ett bra PL-nivå og i sluttspurten bruker slike lag å virkelig kjempe om å få bli i det gode selskap. Bare se på QPR-kampen.

Derimot om man ser på de andre lagene (chelski, spurs) ser det ikke ut som de heller tar noe poeng om dagen, så det er ikke et MUST å vinne denne for å fortsatt ha en topp fire sjanse:)

Om man ser på poengfangsten til Wolverhampton i 2012 så er dette en kamp vi bare må vinne.. Laget viser at de ikke har noe i PL å gjøre og selv om jeg synes at både Doyle og Fletcher er gode PL-spillere, kan man stille spørsmålstegn ved kaptein og visekaptein Johnson og Henry for eksempel. Burde bli 3 poeng og det er vel da vi sliter mest..

Link to comment
Share on other sites

 

Spørsmålet er om vi klarer å håndtere at Karl Henry & co takler i knehøyde, og slipper unna med det. Wolves er desperate nå, og vet veldig godt hva som er beste resept for å slå oss.

Den desperasjonen kan slå ut til vår fordel. Det er jo en viss risiko forbundet med å spille tøft. En tidlig dusj kan jo gjøre en vanskelig oppgave nærmest umulig

Link to comment
Share on other sites

Den desperasjonen kan slå ut til vår fordel. Det er jo en viss risiko forbundet med å spille tøft. En tidlig dusj kan jo gjøre en vanskelig oppgave nærmest umulig

Såfremt desperasjonen ikke sender Vermaelen, Song, Arteta, Rosicky eller RvP på sykestua i ti måneder så er jeg enig i hypotesen din.

Link to comment
Share on other sites

Såfremt desperasjonen ikke sender Vermaelen, Song, Arteta, Rosicky eller RvP på sykestua i ti måneder så er jeg enig i hypotesen din.

Med unntak av at Karl henry mister hodet i blandt så er ikke Wolves såååå ille. De har 1 gult mer enn oss og 1 rødt mindre. :)

Link to comment
Share on other sites

Med unntak av at Karl henry mister hodet i blandt så er ikke Wolves såååå ille. De har 1 gult mer enn oss og 1 rødt mindre. :)

Neida, det er mange lag som er værre enn Wolves (oss selv :P) men deres situasjon tilsier vel at de skal trøkkes til det lille ekstra når Arsenal kommer på besøk.

Link to comment
Share on other sites

Wolves spiller tøft, men foruten Henry og Hunt vil jeg ikke si de spiller spesielt stygt. De vil utvilsomt forsøke å hisse opp spillerne våre, men jeg syns å ha sett tegn i løpet av sesongen som tyder på at den taktikken ikke fungerer like godt mot oss som den gjorde tidligere, vi får se om det stemmer i morgen kveld...

Link to comment
Share on other sites

Klarer vi å ta med oss litt av innsatsen vi viser på Emirates så skal Wolves være grei skuring

 

Jepp. Innsats er det minste man kan forvente av spillerene, men mot QPR var ikke engang innsatsen der. Er det jeg er redd for mot Wolves mtp. hvordan Arsenal ofte fremstår når vi har litt press på oss for å vinne.

 

Møter vi opp med vilje og innsats så skal dette være 3 poeng. Gjør vi som mot QPR så blir det uavgjort tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Herlig å vinne mot Wolves, men deres egen udugelighet gjorde jo saken biff etter kort tid. 3. plassen er fortsatt ikke spikret, men vi har nå sikret oss 5 poeng ned til Tottene. Nå må vi bare sørge for å få maks ut av de kampene vi har igjen. Det er det eneste vi burde fokusere på!

 

Ellers burde dere sjekke ut denne: DebatableDecisions.com

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper på følgende scenario, og tror faktisk at det er fullt ut realistisk:

 

Status pr 15.mars:

 

Man C

Man U

Chelsea

Arsenal

Tottenham

 

Tottenham har et knalltøft program fremover, og dersom Arsenal nå begynner å finne tilbake til seg selv samt får spillere tilbake fra skade og ACN, så vil dette være fullt ut mulig. Guuuuuud så deilig det hadde vært!!

 

City kollapset mye mer enn forventet, og Chelsea sine "problemer" stakk dypere enn hva noen trodde. Vi er så til de grader i rute til 3 plassen, men det er flere tøffe kamper igjen samtidig som Spurvene har et relativt enklere program enn oss igjen. Dersom Spurvene ikke går på flere smeller som mot Norwich hjemme, så trenger vi nok 9 poeng på de 5 siste kampene for å være trygg på 3 plassen. Føler meg trygg på at Tott avgir minst 2 poeng på de siste 5 kampene.

 

Det vi altså da trenger er:

 

Wigan (H) - 3 poeng

Chelsea (H) - Minst 1 poeng.

Stoke (A) - Minst 1 poeng. Dersom 3 poeng mot Chelsea kan denne tapes

Norwich (H) - 3 poeng

WBA (A) - Minst 1 poeng. Dersom 3 poeng mot enten Stoke eller Chelsea kan denne tapes.

 

Det gir oss 9 poeng av 15 mulige, og er så til de grader overkommelig.

 

Tottene har QPR og Bolton borte i desperat poengnød på slutten av sesongen som mulige poengtap. I tillegg AV borte (de har muligens ingenting å spille for) samt Fulham hjemme (også muligens ingenting å spille for). Minst en av disse kampene kommer til å havne med uavgjort eller tap.

 

Skal vi satse på St. Tottringhams day før kalenderen viser mai?? :D :D

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa kan fort havne i nedtrykksstriden, så de har så absolutt noe å spille for med mindre de på den tiden har sikret seg. Akkurat nå er det kun 6 poeng ned til Bolton på nedrykk. QPR og Wigan er bare 4 poeng bak Villa. Fulham derimot har vel ikke stort å spille for nei, kun en god plassering. De kan fortsatt klare 7.Plassen, sikkert hyggelig for dem, men tror ikke vi skal forvente noe hjelp derfra ihvertfall. QPR og Villa derimot kommer til å kjempe, tror det fort kan være til meget god hjelp.

 

Når det gjelder Chelsea har dem et meget tøft kampprogram, som nesten må være til fordel for oss, de møter tottene i FA-cupen 15.April, Barca på brua 18.April, altså kun tre dager etter, tre dager etter det igjen møter de oss på Emirates, for så å møte Barca tre dager etter oss igjen. Skulle de klare et godt resultat hjemme mot Barca, har de alle muligheter til å slå ut Barca, men det krever en godt restituert tropp, ergo blir de nødt til å spare spillere mot oss. De har forsåvidt god bredde i stallen, men vi burde klare å hamle opp med et noe B-preget chelski lag. Jeg kan ikke se for meg at de samme 11 spillerne starter 4 kamper på rad på så kort tid. Vinner vi, er vi (minst)8 poeng foran, 11 med seier mot Wigan, med 3 matcher igjen for vår del, og 4 igjen for chelski sin del. Da MÅ jo det gå i boks?

Link to comment
Share on other sites

Da mistet vi momentumet om 3 plassen. Er det ikke typisk. Minuttene før kampstart begynte jeg faktisk å få tro på at vi skulle klare dette. Det gjør jeg ikke lengre. Tror både Spuds, Chelski og Newcastle kommer foran oss. Tror vi henter max 4 poeng til i år og det holder desverre ikke. Hvis Arteta blir borte noen kamper gjør det meg enda mer sikker da Ramsey desverre ikke er i nærheten av å fylle skoene hans.

Link to comment
Share on other sites

Trodde at QPR-kampen kun var et arbeidsuhell som fikk spillerne til å ta seg sammen. Men neida, de gjør det igjen... Null innsats, lagspill eller vilje til å vinne mot slutten. Var så å si ingen bevegelse for å prøve å skape rom. Begge vingene og alle midtbanespillerne plasserte seg i midten. Ingen stakk ut på kanten for å skape rom. Og når vi først er på kanten skal det dribles istedet for å legge inn. Tragisk, rett og slett tragisk og dessverre er jeg livredd for at CL-plassen ryker nå.

 

Noe må iallefall gjøres med mentaliteten til gutta, det har vi sett år etter år siden FA-cupfinalen vi vant sist...

Link to comment
Share on other sites

Vi er fortsatt i førersetet for 3.plassen. Vi tapte mot QPR og svarte med å feie City av banen, jeg har trua på at vi gjør det samme på lørdag.

Det er vi nesten nødt til. For jeg klarer ikke se at vi klarer å slå WBA eller Stoke borte...

Link to comment
Share on other sites

Koc er iallefall tilbake mot Chelski, og Gibbs bør vel også inn igjen. Da har vi iallefall forsvarsfireren intakt. Veldig usikker på hvem som skal erstatte Arteta, og det blir vel Ramsey, noe han jeg ikke tror han klarer. Er det noe håp om at DIaby kan være tilbake til helga? Tror ikke det desverre. Vi er nødt til å få noe ut av Chelski kampen skal ikke alt falle i fisk nå, men jeg har (som alltid) mine tvil.

 

Er redd for at vi går mot en trist avslutning, der eneste håp er at Tottene beholder sin svake form, Newcastle går på en smell snart og at Chelski ikke klarer å holde formen med 3 ekstra kamper.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...