Jump to content

Klarer vi topp 3/4?


Stefanb

Ender Arsenal på 4 plass eller bedre?  

71 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hadde virkelig ikke trodd vi skulle være tilbake på 4. plassen i dag. Hadde aldri trodd at vi skulle vinne med 3 mål (eller mer) i dag, men jaggu så beviste gutta hva som virkelig bor i de. Fortsetter de med samme holdningen sesongen ut så er 4. plass nærmest garantert, men det store spørsmålet er vel akkurat da.

 

Uansett så er det deilig å være tilbake på fjerde!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply

Har de siste ukene hevdet at Villas-Boas er vårt største håp i kampen om fjerdeplassen. Men etter dagens forestilling tillater jeg meg å tro at vi "kan gjøre dette selv" også. Kriminelt å bli sterkere i troen på bakgrunn av kun en kamp, men som fotballsupporter så er det slik jeg er skrudd sammen.

 

Arsenal-seier på Anfield og United-seier på Shite Hart neste helg ville virkelig gjort dette interessant.

Link to comment
Share on other sites

Begynner å se meget lyst ut angående fjerdeplassen nå. WBA leder over Chelsea og hvis resultatet står seg vil vi da ligge 3 poeng over Chel$ki. Holder formen ut sesongen så burde dette være "do-able", men et tap på hjemmebane mot Chelsea kan fort føre til at vi ligger likt på poeng (eller under) hvis vi ikke fortsetter å plukke poeng jevnt og trutt.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg er det også Tottenham - ManU i morgen. Vinner ManU den, så er det 4 poeng opp til Tottenham. Jeg anser først og fremst dette som to ulike muligheter til å ta fjerdeplassen, men en tredjeplass vil jeg ikke utelukke det heller.

Link to comment
Share on other sites

En tredjeplass er absolutt mulig, fjerde skal vi ihvertfall klare. Men det er fortsatt 11 matcher igjen, og mye kan skje. Vi må bare fortsette å vinne kamper og håpe resten resultatene går vår vei.

 

Dette er alt laget (og vi) må tenke på. Vi må rett og slett vinne kampene våre. Gjør vi dette så kan vi fort ende på tredjeplass, men inntil videre så er jeg fornøyd så lenge vi vinner kamper og holder oss på fjerdeplass.

Link to comment
Share on other sites

* Trykker 'delete my vote' *

 

Joda, vi tar denne 4. plassen, det føler jeg meg rimelig sikker på etter kampen mot Spurs og figthen på Anfield. Vi er det eneste laget som har vunnet der denne sesongen! Nå har vi også gjort unna de verste kampene, og vi har vell kun Chelsea på Emirates igjen. Om AVB fortsatt er med roret, så er jeg komfortabel på seier også i den toppkampen. Men City kan jo bli en nøtt selvsagt, men vi har jo ganske gode resultater mot dem fra tidligere oppgjør, så det bør være mulig å stjele med seg poeng fra dem også.

Link to comment
Share on other sites

http://www.oddscheck...ue/top-4-finish

 

Bookmakerne har ikke helt trua:

 

Top-4 finish:

 

Man C 1,01

Man U 1,02

Tottenham 1,13

Chelsea 1,62

Arsenal 3,75

Liverpool 4,00

Newcastle 19,00

 

Mitt håp er så sterkt at det øverdøver min evne til å tenke negativt eller rasjonellt.

 

Go Gunners!

 

Nå mener bookmakerne også at det er sannsynelig med topp-4 for Arsenal.

 

Tott: 1,12

Arsenal: 1,67

Chelsea: 2,75

Liverpool: 9,00

Link to comment
Share on other sites

For ganske nøyaktig én uke siden, hadde vi tapene mot Sunderland og Milan friskt i minne. Vi lå under 0-2 mot tottene, var 13 poeng bak, og det aller meste så bekmørkt ut. 7 dager senere er vi altså fattige 4 poeng bak. Det kan umulig være bra for hjertet å være fotballsupporter!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hele tiden vært ganske sikker på at vi ville havne over Newcastle, men vi får ikke se bort i fra at de dersom de vinner hjemmekampen mot Sunderland i dag, bare ligger tre poeng bak oss og har like mange poeng som Chelsea (men dårligere målforskjell). Arsenal på tredjeplass og Newcastle på fjerdeplass hadde vært noe, det!

 

For ganske nøyaktig én uke siden, hadde vi tapene mot Sunderland og Milan friskt i minne. Vi lå under 0-2 mot tottene, var 13 poeng bak, og det aller meste så bekmørkt ut. 7 dager senere er vi altså fattige 4 poeng bak. Det kan umulig være bra for hjertet å være fotballsupporter!

 

Det var gjort noe enkel forskning rundt det med sykehusinnleggelser på grunn av hjerteproblemer under EM/VM tidligere som ga en ganske tydelig pekepinn på at det faktisk ikke var så bra, nei!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar fram et nytt skjema, som Per Jorsett ville sagt det. Et skjema til GULL. Ja dere leste riktig Gull i PL 2011/12.

 

Nå tror dere vel at det har rablet for meg, eller at Rastamannen har fått tak i noe dårlig Ganja?

 

Joda, jeg vet at det er søkt, men allikevel klarer jeg ikke helt å legge fra meg disse tankene.

 

Det gnistrer av laget vårt for tiden, og ennå flere kvalitetsspillere er på vei tilbake fra skader. I første rekke tenker jeg på Santos og Diaby som jeg ser på som meget gode fotballspillere. Ramsey er også tilbake. Wilshere kan fortsatt få spilletid denne sesongen. Dersom vi slipper nye skader på sentrale spillere, har vi mine øyne en meget sterk stall når vi går inn i serieinnspurten.

 

Med seier i alle våre resterende 11 kamper vil vi ende på 82 poeng. Det kan holde til gull. Kanskje ikke veldig sannsynlig, men større undere har skjedd i fotballens verden.

 

Den presumtivt sterkeste utfordreren er vel ManCity som etter 27 kamper står med sterke 66 poeng. Dersom de går på en liten resultattørke og får med seg 4 seire, 3 uavgjort og 4 tap på de 11 siste kampene, vil de ende på 81 poeng.

 

Jeg sier ikke at sjansen er stor, men det er moro å flørte litt med et så ambisiøst skjema.

 

Bookmakerne gir 401 i odds, det sier noe om hvor utopiske mine tanker er. USD 50 satt på Paddy Power :shades:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja ingenting er umulig, men i tillegg til at City maks kan ta 15 poeng på 11 kamper(noe som jeg absolutt ikke har trua på:P), så må i tillegg Manu ta maks 17 poeng, evt 18 poeng, vi kan jo ta dem på målforskjell. For all del, det er mulig, det hadde vært sykt gøy, og det hadde vært tidenes comeback av oss. Jeg sier meg foreløpig fornøyd med 3. Plassen :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja ingenting er umulig, men i tillegg til at City maks kan ta 15 poeng på 11 kamper(noe som jeg absolutt ikke har trua på :P), så må i tillegg Manu ta maks 17 poeng, evt 18 poeng, vi kan jo ta dem på målforskjell. For all del, det er mulig, det hadde vært sykt gøy, og det hadde vært tidenes comeback av oss. Jeg sier meg foreløpig fornøyd med 3. Plassen :)

 

Bare for å dra det litt videre: Navnet på laget må jo da selvfølgelig bli "The Comeback Kings". Referanse til både de mange enkeltkampene som har blitt snudd til seier - og til tabellposisjon i løpet av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Tro, håp og kjærlighet. Jeg velger å ha troen så lenge det er håp..

 

Helt hvordan det skal gå til vet jeg ikke, men satser på at det skjer på bekostning av Tottenham. Fotballgudene har humor, og en ny lasagne kommer plutselig. Skal vi si 2 poeng på de neste 7?

 

Liverpool (A)

Newcastle (H)

Arsenal (A)

Man Utd (H)

Everton (A)

Stoke (H)

Chelsea (A)

 

Tottenhams nedtur er ikke helt uventet. 4 poeng har denne rekken foreløpig gitt. Men snart venter "enklere" motstand. Den store jokeren er Capellos overraskende avgang og alt snakket rundt Arry.

 

Så er spørsmålet: Hvis dette er alternativene, hva velger folket?

 

3.plass Tottenham

4.plass Arsenal

 

eller

 

5.plass Arsenal

6.plass Tottenham

 

Selv velger jeg alternativ én 10 av 10 ganger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...