Jump to content

Klarer vi topp 3/4?


Stefanb

Ender Arsenal på 4 plass eller bedre?  

71 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Vi er friskmeldte. Endelig.

 

Friskmeldt? Du har nok rett, men vi er fremdeles sårbare for tilbakefall (les: QPR-kampen) så vi skal ikke stoppe behandlingen som har blitt gitt. Det er absolutt mulig at det finnes noen "fæle" ting igjen i kroppen som må fjernes, ja kanskje til og med må nye organ transplanteres inn.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply

 

Friskmeldt? Du har nok rett, men vi er fremdeles sårbare for tilbakefall (les: QPR-kampen) så vi skal ikke stoppe behandlingen som har blitt gitt.

 

Det er klart at det må jobbes med feilene som ble begått under QPR-kampen, for der var det mye som ikke stemte. Men det er feil å bruke det som et argument for at det er noe genuint feil med Arsenal og at vi ikke er "friskmeldt" (gitt at vi var sykmeldt i utgangspunktet). 8 seiere har vi på de siste 9 seriekampene. Det er helt fantastisk og mer kan vi rett og slett ikke forvente.

Link to comment
Share on other sites

Wolves og Wigan neste. De er langt nede på tabellen, men kan fort skape mye trøbbel for oss - spesielt sistnevnte. Jeg tror ikke Wolves kommer seg så langt med det vanlige grisespillet sitt, men vi får se. En tøff match blir det uansett. Wigan har en utrolig evne til å ordne seg poeng når de trenger det som mest. I år tror jeg de berger plassen, men forhåpentligvis ikke på bekostning av oss neste mandag. Ingenting annet enn 6 poeng er godt nok mot de to, så får vi håpe Norwich og Fulham kan skape trøbbel for Spurs og Chelsea i morgen, og det er slettes ikke umulig. I uka etter det møter Chelsea Newcastle og Spurs møter Bolton borte. Vil driste meg til å si at vi har det "enkleste" programmet fremover foran kampen hjemme mot Chelsea 21. April.

 

Vi må heller ikke glemme at Chelsea også har to kamper mot Barcelona i CL før og etter kampen på Emirates.

Link to comment
Share on other sites

Fortsatt noen snubletråder igjen siden vi bl.a. har en tøff kamp mot Chelsea igjen og noen ekle bortekamper (Wolves, Stoke).

Mot QPR så vi igjen at vi kan tape møt disse svake lagene så alt kan skje når vi spiller på bortebane. Hjemme har vi vært svært bra siste kampene og det gjelder å overføre det trøkket på bortebane også.

Chelsea-kampen på Emirates blir selvfølgelig veldig avgjørende. Viktig å få ristet av oss faren for 5. plass fortest mulig.

Tipper Sp*rs kommer til å vinne resten av hjemmekampene, men rote bort noen poeng på bortebane (noe vi også kan finne på) så dette blir nok jevnt helt inn.

Newcastle henger med, men har nok tøffere kamper igjen enn oss på slutten.

 

Jeg er mest spent på hvordan de neste to kampene går uten Koscielny på banen. Djourou er fryktelig på sitt verste og kan ødelegge en kamp for oss alene, mens i andre kamper klarer han seg bra.

Mot QPR hadde derimot Vermaelen mest skyld i baklengsmålene så det gjelder å holde fokus defensivt hele veien.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er klart at det må jobbes med feilene som ble begått under QPR-kampen, for der var det mye som ikke stemte. Men det er feil å bruke det som et argument for at det er noe genuint feil med Arsenal og at vi ikke er "friskmeldt" (gitt at vi var sykmeldt i utgangspunktet). 8 seiere har vi på de siste 9 seriekampene. Det er helt fantastisk og mer kan vi rett og slett ikke forvente.

Selvsagt er jeg fornøyd med poengfangsten denne vinteren, men jeg mener det er rett å bruke QPR-kampen som et argument for at alt ikke er som det skal være. Når det gjelder sykmeldt eller ikke så mener jeg så absolutt at denne "tilstanden" er en grei måte å beskrive Arsenallaget i store deler av sesongen. Selv i noen av kampene vi har vunnet, så har det som har blitt vist på banen vært lite å skryte av (med untak av poengfangsten).

 

Jeg ser mange lyspunkt i dette laget nå i forhold til for noen få måneder siden, men det jeg er mest redd for at ved en "friskmelding" er alt plutselig blir så rosenrødt og at vi (klubben) glemmer de problemene vi har hatt og ikke foretar en (nødvendig) oppgradering av stallen.

 

Wolwes til helgen skal være "piece of cake", med det skulle også bortekampene mot (bunn fire lagene) Blackburn og QPR være, så på mange måter er jeg mer nervøs foran denne "enkle" kampen enn jeg var før City-kampen.

 

Når det gjelder "Klarer vi topp 4 plassering?", så ja det tror jeg vi klarer. Mye avhenger selvsagt av resultatet mot Chelsea om ett par uker, men igjen så er jeg mer bekymret for Wolwes og Wigan enn Chelsea. Vi har egentlig vist bedre innsats mot de "gode" enn mot de "mindre gode", så min største bekymring (akkurat nå) er at vi skal havne bak Tottene på tabellen.

Link to comment
Share on other sites

Bare og bare... Kan Norwich vinne på Shite Hart, kan Wolves gi oss juling på Molineux. Synes ikke vi bør ta for enkelt på denne oppgaven.

Enig. Vi har vært direkte svake i ganske mange bortekamper denne sesongen. Dette er langt fra over. Wolves, Stoke og WBA borte kan fort bli en meget mager poengfangst

Link to comment
Share on other sites

Wolves sine 5 siste hjemmekamper:

 

0-3 Liverpool

1-5 WBA

0-2 Blackburn

0-5 Manchester United

2-3 Bolton

 

Hvis vi ikke slår Premier Leagues desidert svakeste lag enten det er borte eller hjemme så burde spillerene skamme seg. Wolves er ufattelig dårlige. Nesten sånn at de prøver å skynde seg tilbake ned i Championship..

Link to comment
Share on other sites

Man skal absolutt ikke ta seieren på forskudd, men jeg forventer virkelig at vi vinner denne kampen. Så lenge innsatsen og viljen er der fra spillerene så burde vi kjøre over Wolves. Problemet er bare at det er ofte i kamper som dette hvor vi driter oss fullstendig ut..

Link to comment
Share on other sites

Problemet er bare at det er ofte i kamper som dette hvor vi driter oss fullstendig ut..

 

Yepp! Samtidig som vi ikke er kjent for å dra fordel når konkurrentene snubler.

Yidsa var ganske så fornøyd når de hadde unnagjort den vanskelige bortekampen mot Sunderland. Alle var enige om at Spudz hadde et utrolig lett program igjen. Norwich ville det annerledes.

 

Når det er sagt, så er vel en Arsenal-seier innen rekkevidde? :P

Link to comment
Share on other sites

Problemet er bare at det er ofte i kamper som dette hvor vi driter oss fullstendig ut..

Nettopp. Er derfor jeg heller tar sorgene på forskudd i denne kampen. Vi hadde 7 strake seiere og tapte mot elendige QPR. Vi har også driti på draget mot Blackburn, Swansea og Fulham borte. Derfor skal man ikke se bort ifra at vi går på en smell i denne kampen mot Wolves som er hungrige etter poeng.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi sjansen, men det er nettopp da ting pleier å gå rett vest. Arsenalpsykologi er vanskelig å bli klok på. Men jeg forventer at vi kjører over Wolves. Og jeg forventer at Robin får hull på byllen igjen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi har fått hjelp av Norwich og Fulham idag og la oss da for all del utnytte det. Jeg er desverre ikke overbevist om at psyken til laget er sterkt nok til det.

 

Jeg er redd for at vi får en tilsvarende kamp på onsdag som mot QPR. Et hjemmelag som ofrer alt for å overleve i PL, og der vi ikke er klare for knokkelkamp. Mye avhenger av om dommeren vil tillate at Wolves bruker alle midler for å stoppe oss. Da viser historien at vi sliter.

 

Min spådom er at vi taper poeng i minst 2 av de 3 neste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Vi må vinne våre og for at det skjer vil det være latterlig flott om Ivanovic får en karantene som gjør at han ikke kan møte oss, han er kanskje ligaens farligste hodespiller(noe som passer oss dårlig) og er et klart førstevalg i Chelsea-troppen enten det er som fast høyreback eller om det er ved siden av John Terry..

Link to comment
Share on other sites

Borte mot wolves er en tøff kamp. Troppen deres består av flere spillere som holder ett bra PL-nivå og i sluttspurten bruker slike lag å virkelig kjempe om å få bli i det gode selskap. Bare se på QPR-kampen.

Derimot om man ser på de andre lagene (chelski, spurs) ser det ikke ut som de heller tar noe poeng om dagen, så det er ikke et MUST å vinne denne for å fortsatt ha en topp fire sjanse:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...