Jump to content

Klarer vi topp 3/4?


Stefanb

Ender Arsenal på 4 plass eller bedre?  

71 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply

Norwich skal vi slå..spesielt etter å ha sett dem mot Liverpool i går.

Jeg tror vi er nødt til å ta 6 poeng nå som Chelsea og Sp*ds haler innpå.

WBA blir langt ifra en enkel bortekamp i siste serierunde. Et lag som kan slå alle på en god dag.

At de spiller uten press trenger absolutt ikke være noe fordel for oss.

 

Irriterende at vi stadig roter bort poeng når det gjelder som mest og det oftest mot møkkalag.

Link to comment
Share on other sites

Dette er sannhetens øyeblikk. og ingenting utenom 6 poeng vil holde. Desverre så klarer vi ikke det og havner utenfor topp 4 :( Hvorfor? Vi mangler Arteta og har ikke hatt en spiss underveis i sesongen som kunne avlaste en utbrent RVP. Statistikken med og uten Arteta er desverre ikke tilfeldig og det er ingenting som tyder på at vi skal levere varene når det gjelder.

 

Ingenting ville glede meg mer enn om gutta motbeviser min negativitet, men jeg kan ikke se at det vil skje.

Link to comment
Share on other sites

Norwich SKAL slås , det er enkelt regnestykke! Mye avhenger av Tottenham sine to bortekamper mot Aston Villa og Bolton som begge er i desperat poengnød! Ang en 3 plass så kan det godt hende vi må heie på Newcastle på broa! De siste 3 kampene har gitt lite uttelling,QPR-kampen skuffer meg mest men et poeng mot Stoke kan være det som vipper i vår favør til en 3 plass og en fantastisk sesong plasseringsmessig! Det er ikke mye i mellom himmel og helvete,det blir hvertfall en nervepirrende innspurt,spesielt med skadesituasjonene..Satser på våre enere Song,RVP,Sagna og stopperparet tar ansvar å gir jernet! Red Army!

Link to comment
Share on other sites

@Stefan B:

Er meget skuffende hvordan laget har opptredd de siste kampene. Mot henholdsvis QPR, Chelsea og nå senest mot Stoke så var det meget labert. Var ingen vilje i laget for å vinne kampene og 1-2 mål i hvilken som helst av disse kampene så ville vi trolig ha sikret tredjeplassen. Mest skuffende var mot Chelsea egentlig,.......

 

Jeg er ganske uenig, for jeg synes vi faktisk har lært av vår naive holdning i viktige kamper. Vi kunne ofret oss mer offensivt mot f.eks Chelsea og Stoke, men den gamblingen kunne også bidratt at vi fakisk kunne stått med 65 eller 64 poeng. Skulle vi på ny, tatt en slik sjanse?

Vi har i flere år vært for naive på den defensive delen av spillet fordi vi skal angripe å vinne kamper, og det har straffet oss gang på gang. Mot Chelsea, så hadde vi slitt med et tap. Hvorfor skulle vi da ofre oss, når det kunne slått tilbake på oss selv?

 

Også igår, var det viktig å ta til seg det ene poenget. For; det er vi som er i førersetet med poeng i disse to (tre) kampene som gjenstår. Jeg mener Wenger endelig har innsett at kynisme og defensiv balanse er meget viktig i kamper hvor vi ikke må vinne. Vi er i førersetet, og har et "greit" program på papiret. De andre lagene ville gjort MYE, for å være i våre sko for øyeblikket.

 

Jeg synes Wenger og spillerene fortjener ros etter kampene mot Chelsea og Stoke, for dette har vært to gode og taktiske kamper fra vår side. Laget har fremstått med en trygghet, og det har ikke vært tendenser til kaos og "gavepakker" til noen av våre motstandere. Vi har unngått tap mot Chelsea, og tatt poeng på en fryktet arena mot rugbylaget.

 

Dette roter vi ikke bort.

Link to comment
Share on other sites

Slik det ser ut nå, tror jeg faktisk vi blir nødt til å ta 6 poeng på de siste to kampene. Lagene bak oss er faretruende nærme og vi må bare håpe at Bolton slår Tottenham hjemme og at Newcastle og Chelsea spiller uavgjort 2.Mai. Isåfall kan vi faktisk tillate oss poengtap(det vil si uavgjort). Vi får svaret sent den 2.Mai, men jeg frykter at både Tottenham vinner og at Chelsea vinner. Vinner Chelsea er de kun to poeng bak oss, og har bedre målforskjell. De har tre plussmål mer enn oss og vil med seier mot Castle naturlig nok ha minst fire plussmål.

 

Men i bunn og grunn er alt opp til oss selv, seier mot Norwich og WBA betyr 3.Plass.

Link to comment
Share on other sites

Gode nyheter for oss: Hodgson har fått tillatelse av WBA til å forhandle med FA om england-jobben. Er vi heldige møter vi et lag med både spillere og trenere som allerede er på sommerferie i siste serierunde.

Kilde? Høres ut som et stort nederlag for England. Mannen har greie resultater å vise til, men trodde England hadde høyere ambisjoner, med fullt lag ville de vært en god outsider til å ta turneringa i år, der jeg holder Tyskland, Spania og Frankrike som favoritter med Italia som hovedoutsider.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal 36 20-6-10 68-44 66

Tottenham 3518-8-9 59-39 62

Newcastle 35 18-8-9 53-46 62

Chelsea 35 17-10-8 62-39 61

 

2 kamper igjen. Norwich hjemme og WBA borte. Med 6 poeng er vi garantert tredjeplass. En slik posisjon ville jeg grepet med begge hender hver dag siden sesongstart. Jeg klarer derfor ikke se så mørkt på tingenes tilstand. Dessuten tror jeg også 4 poeng vil være nok for tredjeplass. Litt spenning kan det likevel bli.

 

Med 3 poeng skal det skje mye rart om vi ikke havner topp 4. Ikke minst fordi Chelsea og Newcastle skal møtes innbyrdes.

 

Med 2 poeng eller mindre, vel, da fortjener vi egentlig ingenting. Jeg tror likevel 68 poeng kan bli tøft for de tre andre å matche. I hvert fall for to av tre.

 

Nei, skulle vi søle bort dette, eventuelt i kombinasjon med Chelsea-triumf i CL, blir det en laang og tung sommer!

Link to comment
Share on other sites

Milde himmel sier nå jeg.

-Når man først trodde at FA ønsker å tenke nytt (burde vært gjort for mange år siden), så setter de igang dette her?

 

Dette tror jeg dessverre gjør, at landslaget fortsatt vil være milevis bak mange andre nasjoner de neste årene også. Men; alt handler vel om kameraderi og "tradisjoner" i forbundet.......

 

Måtte det skje noe drastisk, slik at det kommer et nei.

Link to comment
Share on other sites

Blir om under Capello da muligens, med sakte spill og klippekort for spillere som Crouch fremfor å slippe til de spennende unge som har tekniske ferdigheter..

 

Håper for England sitt landslag sin del at det er snakk om korttidsopphold, for England har sitt beste lag på lang tid og hadde de ikke hatt Rooney suspensjonen og skader så hadde de vært et av lagene som kunne gjort det godt i år. Null tiltro på at Hodgson kan lede et topplag, han prøvde og feilet i Pool og gjorde det vel dårlig i Inter også.

Link to comment
Share on other sites

Vi har det hele i egne hender. Dette klarer vi. Synes vi har vist trøkk når vi virkelig må det. også denne sesongen. Jeg tenker først og fremst på Udinesekampene, som var like viktige som de to vi skal inn i nå og vanskeligere.

Norwich skal være planke og her bør vi bygge målforskjell, sett i forhold til om vi skulle ende likt med Chelsea. West Bromwich borte kan bli vanskelig. Spesielt om vi må vinne og det skulle komme nerver.

Men regner med at Wenger viser sin mesterklasse som manager og inspirator og loser oss gjennom på en ønsket måte. Slik at vi får en sommer hvor vi er attraktive for gode spillere i et hett overgansmarked.

Link to comment
Share on other sites

Spennende kveld for oss i dag. Bolton møter Spurs på Reebok og Chelsea møter Newcastle på Stamford Bridge. Seier til Bolton og uavgjort i den andre kampen ville nok vært det beste for oss.

 

Skjer det kan det mest bli avgjort på lørdag, ihvertfall i forhold til Spurs...

Link to comment
Share on other sites

Så lenge verken Spurs eller Newcastle vinner i kveld, så vil 3.plassen i praksis være sikret med seier på lørdag. Jeg kan bare ikke se for meg at Chelsea vinner sine to siste kamper. Jeg tror følgende skjer i kveld:

 

Bolton - Tottenham B (evt U)

Chelsea - N'castle H (evt U)

 

Det gir følgende:

 

Arsenal 66

Tottenham 65 (evt 63)

Chelsea 64 (evt 62)

N'castle 62 (evt 63)

 

Hvilket betyr at kun seier er godt nok på lørdag, samt at Tottenham er nødt til å vinne borte mot AVilla samt at Chelsea må vinne borte mot Liverpool (når den blir spilt). Uansett; det er helt og holdent opp til oss å klare dette!

Link to comment
Share on other sites

Du har helt rett i siste setning. Det er betryggende og samtidig litt urovekkende at uansett hva som skjer i de andre kampene er tredjeplassen vår så lenge vi vinner våre to kamper. Det skal egentlig være en drømmesituasjon, men med dette laget vet man aldri...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...