Jump to content

Klarer vi topp 3/4?


Stefanb

Ender Arsenal på 4 plass eller bedre?  

71 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror vi klarer det, men det blir nok en hard kamp helt til slutten. Om vi kommer under femteplass blir jeg direkte overrasket. Over oss er det naturligvis Chelsea vi har størst sjanse til å ta igjen. Arsenal og Chelsea anser jeg som jevngode og jeg tror at vi slår dem innbyrdes, hjemme på Emirates.

Link to comment
Share on other sites

Overgangsvinduet har nettopp stengt, uten at det ble gjort et forsøk på å gjøre de forsterkningene som kunne ha gjort den lille forskjellen. Vi er soleklar lillebror i Nord-London for øyeblikket, men det ser ikke ut som noen begriper alvoret. Hverken på styrerommet eller i garderoben. Vi betaler mest av alle for å se våre helter live og klubben viser null ambisjoner. Arsenal Football Club har blitt en sparebank. Det skjønte Nasri og Fabregas, og RvP er nok ikke begeistret han heller. Snakk om å bedrive selvdestruksjon.

 

4.plass? Aldri si aldri, men jeg lurer på om en sjette- eller sjuendeplass er hva disse blinde dresskledde millionærene trenger for å våkne. En ny fjerdeplass utsetter antakeligvis bare det uunngåelige, for dette funker ikke! Change or "die"

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg tror det, helt ærlig!

 

Lørdag møter vi Blackburn hjemme, og da kommer vendepunktet. Wenger og spillerne kommer til å jobbe knallhardt fremover og med Oxlade-Chamberlain allerede på god vei til å få en fot inne i EM-troppen så tror jeg ting løsner og vi får en flott vårsesong med mange 3 poengere. Jeg kommer aldri til å grave meg helt ned og har blitt lei av å se på det negative og skyve bort det positive fra kampene. Vi kommer til sjanser nok til å vinne mot hvem som helst, og når de to Southampton gutta får løsnet målformen og Gervinho etter hvert returnerer fra afrikamesterskapet ser ting svært så lyst ut. Og bare tanken på Sagna og Gibbs på hver sin backplass gir meg vann i munnen! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser svært lite som tyder på at vi skal klare det. De tre øverste plassene kan vi nok snart konstatere. Chelsea, Liverpool og Arsenal kjemper om den siste plassen. Liverpool av alle begynner å vise stigende form, og nå er også Suarez tilbake. Tror ikke vi klarer 4.plassen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser svært lite som tyder på at vi skal klare det. De tre øverste plassene kan vi nok snart konstatere. Chelsea, Liverpool og Arsenal kjemper om den siste plassen. Liverpool av alle begynner å vise stigende form, og nå er også Suarez tilbake. Tror ikke vi klarer 4.plassen.

 

Du glemmer Newcastle inni der. De ligger pdd. på 5. plass og har fra og med neste kamp Demba Ba og Papiss Cisse tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig klarer vi fjerdeplassen.

 

Hvorfor er det selvfølgelig? Vi kan ikke kreve hevd på den. Det er 4 klubber, oss, Chelsea, Liverpool og Newcastle. I utgangspunktet et enkelt reknestykke. Det kan jo korrigeres ettersom andre faktorer legges til, for eksempel at vi "egentlig er mye bedre", men den eneste sannhet som finnes er tabellen og den sier at så ikke er tilfelle. Ser en de siste 12 månedene i sammenheng er det smått med argumenter som bestrider det også.

Link to comment
Share on other sites

I likhet med Umlaut, så hadde nok jeg svart "ja" for nøyaktig én måned siden. Men etter at Bobby Zamora senket oss på Craven Cottage, så har håpet minsket for hver kamp som har gått. Og etter i går kveld, er jeg veldig fristet til å svare nei.

 

Har på følelsen av at vi kommer til å gå langt i Champions League og/eller FA Cupen, dog.

 

Men husker tilbake til 2008/09-sesongen; da hadde vi en noe lignende periode i ligaen på denne tiden, som det vi har er inne i nå. Og da var vi ca like langt bak Villa, som det vi er bak Chelsea. Men det er klart; Chelsea er på ingen måter Aston Villa, og i tillegg lurer både Liverpool og Newcastle i bakgrunnen. Det blir en veldig tøff kamp, og jeg tipper at vi havner utenfor topp 4 for første gang på 15 år.

 

Jeg håper bare vi unngår Europa League-plass.

Link to comment
Share on other sites

.

 

Men husker tilbake til 2008/09-sesongen; da hadde vi en noe lignende periode i ligaen på denne tiden, som det vi har er inne i nå. Og da var vi ca like langt bak Villa, som det vi er bak Chelsea. Men det er klart; Chelsea er på ingen måter Aston Villa,

 

I januar 2009 ble det faktisk gjort et viktig grep for å sikre videre deltakelse i CL. Å hente Arshavin for £15 mill var veldig utypisk Wenger og Arsenal, men det var trolig dette som berget CL-deltakelse. I år valgte man å ikke ta lærdom av det. Da som nå hadde Robin alene sørget for at vi hadde en viss kontakt.

 

Og som du korrekt påpeker så er Chelsea noe helt annet å bryne seg på enn Villa. Sistnevnte kollapset spektakulært etter at Martin Laursen ble skadet og viste vel nedrykksform de siste månedene. Dette skjer aldri i verden med Chelsea. Jeg er svak i troen, dessverre...

Link to comment
Share on other sites

Tro, håp og kjærlighet. Jeg velger å ha troen så lenge det er håp..

 

Helt hvordan det skal gå til vet jeg ikke, men satser på at det skjer på bekostning av Tottenham. Fotballgudene har humor, og en ny lasagne kommer plutselig. Skal vi si 2 poeng på de neste 7?

 

Liverpool (A)

Newcastle (H)

Arsenal (A)

Man Utd (H)

Everton (A)

Stoke (H)

Chelsea (A)

Link to comment
Share on other sites

Tro, håp og kjærlighet. Jeg velger å ha troen så lenge det er håp..

 

Helt hvordan det skal gå til vet jeg ikke, men satser på at det skjer på bekostning av Tottenham. Fotballgudene har humor, og en ny lasagne kommer plutselig. Skal vi si 2 poeng på de neste 7?

 

Liverpool (A)

Newcastle (H)

Arsenal (A)

Man Utd (H)

Everton (A)

Stoke (H)

Chelsea (A)

 

Interessant. Det er nok som vanlig slik at Arsenal kan ordne dette helt på egen hånd om vi ikke kaster bort så mange unødvendige poeng. Jeg har en vane med å lage et regnestykke over antatte poeng forskjellige lag kommer til å samle mot slutten av sesongen. Jeg har tenkt til å gjøre det samme i år, litt nærmere slutten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg begynner virkelig å miste troen på at vi skal klare å komme oss inn i topp 4. Det eneste som iallefall er 100% sikkert, er at vi må ha full pott i kampene mot Chelsea, Tottenham, Liverpool og Newcastle. Vi har 3 av 4 av disse kampene på hjemmebane. Det er også en fordel at lagene vi kjemper mot skal møte hverandre før sesongen er over. Men til syvende og sist, så må vi prestere, uavhengig av hva de andre lagene presterer. Evner vi å avslutte sesongen på en like sterk måte som da vi vant serien i 97/98 og 01/02, så er alle muligheter åpne. Er bare skeptisk til om spillerne evner å få orden på topplokket tidsnok

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...