Jump to content

Klarer vi topp 3/4?


Stefanb

Ender Arsenal på 4 plass eller bedre?  

71 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tror Podolski-avtalen blir gjort så snart Köln får erstattet Finke(Hadde de hatt en sportsdirektør hadde de nok sparket Ståle, men kan vel ikke gå uten både sportsdirektør og manager) og Podolski vil være en svært viktig offensiv signering for neste år. Veldig positiv akkurat nå, tror vi tar Chelsea såfremt VP, Sagna, Song, Wojciech og Walcott kan spille, spesielt sistnevnte var meget bra mot Chelsea i de siste oppgjørene. City så kan det gå alle veier, de resterende kampene bør vi vinne. QPR bør ikke holdes frem som en vanskelig motstander da de har gode enkeltspillere, men ikke er et lag og kommer til å rykke ned. De andre midt på tabellen lagene bør vi slå. Slår vi Chelsea så er jeg relativt sikker på at vi får 3.plassen, 4.plassen får vi definitivt i såfall.

 

Ellers småenig med Orakelet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply

Enkelt og greit. Hvem av oss tror vi klarer topp 4 i år?

I mine innlegg 4-6 måneder tilbake så var jeg overbevist om at det var umulig. Og ut fra det som Arsenal presterte de første månedene så var det en korrekt overbevisning, og ikke bare en pessimistisk "nedvurdering" av laget.

Men etter Arsenals "oppvåkning" og flere andre lag sine delvise "kollapser" så er jeg overbevist om at vi klarer topp fire. Med 8 poengs forsprang på Chelsea og Newcastle med åtte serierunder igjen så TROR jeg at vi er relativt sikre her.

 

Det store spørsmålet er om vi klarer å ta 3. plassen og oppleve en ny St. Totterings Day er dessverre litt mer usikkert. Håpet er der, troen forsåvidt også , men sikker det er jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Og da er Tottenham oppe i like mange poeng som oss, men -1 i målforskjell kontra oss. Dog har de en adskillig mye lettere innspurt enn hva vi har. Chelsea og Newcastle er 5 poeng bak oss og hvis Chelsea vinner på Emirates så ligger vi virkelig tynt ann.

Link to comment
Share on other sites

Hadde Swansea vunnet, så ville de hatt like mange poeng som Liverpool, så det var synd den kampen røk. Dette er resten av kampene til Tottenham.

 

Sunderland - Tottenham

Tottenham - Norwich City

Bolton - Tottenham

Queens Park Rangers - Tottenham

Tottenham - Blackburn

Aston Villa - Tottenham

Tottenham - Fulham

 

Altså må vi nok satse på å ta en del poeng på egen hånd for å klare å ta dem.

Link to comment
Share on other sites

Medisinen er som Sir John foreskrev: Vinne egne kamper. I siste, eller nest siste runde kan man kanskje begynne å skule mot rivalenes resultater.

 

For øvrig er PL så tett og jevn at jeg ikke tror det finnes noen lett eller vanskelig innspurt. Møter du ikke opp med den rette innstillingen, taper du hvor som helst og mot hvem som helst. Manchester Uniteds hjemmetap mot Blackburn er ett eksempel. Liverpools tap mot Wigan et annet. Klarer vi å konsentrere oss om det vi faktisk kan gjøre noe med, oss selv, har vi en alle tiders mulighet.

Link to comment
Share on other sites

ORAKELET SPÅR!

 

Avstanden mellom Arsenal og Tottenham er idag 3 poeng.

 

HVIS Arsenal ØKER den ledelsen ved neste mulighet så vil Arsenal ta 3. plass

HVIS Tottenham KRYMPER eller UTLIKNER den ved neste mulighet, så vil Tottenham ta 3. plass.

 

(veit det er vanskelig skrevet - men spådommer kommer ikke ferdig skrevet.... desverre...)

 

EDIT: Ja jeg veit selvfølgelig hva enden på visa blir - men av hensyn til Norsk Tipping, Bet365 osv. så vil jeg ikke si noe om det...

 

Jeg står ved denne... Satte forøvrig 500 kroner på det også - får igjen 2500 om den går inn nå. Så får vi se...

Link to comment
Share on other sites

Me har kanskje eit vanskeligare kampprogram dei siste 7 enn Tottenham. Me møter både City og Chelsea, rett nok på eige gras. Kjapp gjennomgang av begge sine kampprogram så endar eg opp med eit poeng mindre til Arsenal enn Tottenham, måtte eg berre ta feil..

 

 

Runde 32

Arsenal-Manchester City

 

Runde 33

Wolverhampton-Arsenal

 

Runde 34

Arsenal-Wigan

 

Runde 35

Arsenal-Chelsea

 

Runde 36

Stoke-Arsenal

 

Runde 37

Arsenal-Norwich

 

Runde 38

West Bromwich-Arsenal

 

 

Runde 32

Sunderland-Tottenham

 

Runde 33

Tottenham-Norwich

 

Runde 34

Bolton-Tottenham

 

Runde 35

Queens Park Rangers-Tottenham

 

Runde 36

Tottenham-Blackburn

 

Runde 37

Aston Villa-Tottenham

 

Runde 38

Tottenham-Fulham

Link to comment
Share on other sites

På papiret har Tottenham et enklere program enn oss. Men papiret sløyfes mot slutten av sesongen. Lag man normalt sett skulle ha slått kjemper plutselig med nebb og klør, og ting går sjeldent som antatt. Neste runde møter vi City på eget gress, mens Tottenham skal ut i en meget vanskelig bortekamp mot Sunderland. Jeg heller faktisk litt mot at Tottenhams kamp er minst like vanskelig som vår egen. Runden etter bør det være fordel Tottenham. Her kan man fort ende opp med status quo etter 33 spilte kamper. I runde 34 har Tottenham bortekamp mot Bolton og vi hjemmekamp mot Wigan. Her vil det forhåpentligvis være fordel oss. I runde 35 har vi en hard hjemmekamp mot Chelsea, som fort kan være meget avgjørende for om det i det hele tatt blir topp 4 eller ikke. Samtidig skal Tottenham ut i bortekamp mot QPR som slo oss i helgen. QPR har slått både Chelsea, Liverpool og Arsenal hjemme, og kan på en god dag også slå Tottenham. Med maks klaff kan vi fortsatt være i førersetet også etter runde 35. Så kommer en av de mest avgjørende rundene slik jeg ser det, nemmelig runde 36. Vi møter Stoke borte, mens Tottenham møter Blackburn hjemme.

 

Dersom vi er foran Tottenham og Chelsea etter runde 36, føler jeg meg ganske sikker på at vi tar 3. plassen.

Link to comment
Share on other sites

På papiret har Tottenham et enklere program enn oss. Men papiret sløyfes mot slutten av sesongen. Lag man normalt sett skulle ha slått kjemper plutselig med nebb og klør, og ting går sjeldent som antatt. Neste runde møter vi City på eget gress, mens Tottenham skal ut i en meget vanskelig bortekamp mot Sunderland. Jeg heller faktisk litt mot at Tottenhams kamp er minst like vanskelig som vår egen. Runden etter bør det være fordel Tottenham. Her kan man fort ende opp med status quo etter 33 spilte kamper. I runde 34 har Tottenham bortekamp mot Bolton og vi hjemmekamp mot Wigan. Her vil det forhåpentligvis være fordel oss. I runde 35 har vi en hard hjemmekamp mot Chelsea, som fort kan være meget avgjørende for om det i det hele tatt blir topp 4 eller ikke. Samtidig skal Tottenham ut i bortekamp mot QPR som slo oss i helgen. QPR har slått både Chelsea, Liverpool og Arsenal hjemme, og kan på en god dag også slå Tottenham. Med maks klaff kan vi fortsatt være i førersetet også etter runde 35. Så kommer en av de mest avgjørende rundene slik jeg ser det, nemmelig runde 36. Vi møter Stoke borte, mens Tottenham møter Blackburn hjemme.

 

Dersom vi er foran Tottenham og Chelsea etter runde 36, føler jeg meg ganske sikker på at vi tar 3. plassen.

Godt vurdert og analysert Kim. Vanskelig å si seg uenig i dine scenarioer. Med poengtap mot Sunderland, Bolton og QPR (for Tottenham) så har vi alle muligheter til å ta 3.plassen. Men dette kan ikke bli sagt ofte nok: Alt ligger i våre egne hender. Vi har mannskapet og ferdighetene. Da er det kun psyken og viljen det står på.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, det er i den kommende perioden vi virkelig får se om noe har endret seg med mentaliteten til laget. Jeg krysser fingrene og tærne for at vi nå skal komme oss ut av den lille bølgedalen med tanke på å kjempe om pokaler og at vi nå kan ta steget opp.

Link to comment
Share on other sites

Sunderland 0 - 0 Tottenham. Synd at Sunderland ikke klarte å skape nok til å stjele alle poengene, men hvis vi spiller uavgjort (eller fohåpentligvis vinner) mot City så er vi fortsatt på 3. plass. Hadde vært deilig å fått de 2 poeng bak igjen!

Link to comment
Share on other sites

Slik borteformen til Tottenham er/har vært i 2012 så er jeg ganske sikker på at de vil gi fra seg flere poeng i de 6 kampene som gjenstår denne sesongen, og da tenker jeg først og fremst på kampene borte mot QPR og Bolton som må kjempe mot nedrykk. Midt inne i dette kampprogrammet skal de også spille en viktig semifinale i FA cupen mot Chelsea. De tre gjenværende hjemmekampene er mot Norwich, Fulham og Blackburn, som skal være overkommelige 9 poeng, men når spurs er involvert kan det meste skje...

 

Seier i morgen vil være et langt steg mot sikker plass i Champions League, og et enda lengre steg mot sikker kvalifiseringsplass i nevnte turnering.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne ser jeg kun en kamp i vårt program (foruten om City-kampen) som jeg anser som en kamp vi mest sannsynlighet taper, og det er bortekampen mot Stoke. Ellers tror jeg vi kan klare full pott ut sesongen. Tror Spurs blir å avgi poeng både mot QPR og Bolton. Muligens også i en av hjemmekampene. Blackburn kan fort finne på å stjele med seg et poeng på WHL, om de fortsatt er i nedrykksstriden. Ser slett ikke bort fra at Newcastle kan ta 4. plassen, på bekostning av Spurs. Det hadde vært helt fantastisk!

Link to comment
Share on other sites

Det som var mest kjedelig med at Chelsea vant i dag er at det var en ufattelig dommertabbe på målet til Ivanovic. Mannen stod i offside TO ganger og allikevel ble ikke målet annulert. Rett og slett en skandale.

Link to comment
Share on other sites

Kommer ikke kampen vår hjemme mot Chelsea midt mellom deres to møter med Barcelona i Champions League, eller noe rundt møtet med Tottenham i semifinalen i FA cupen?

 

Det stemmer at den er mellom de to Barcelona-kampene. Tre dager etter hjemmekampen for Chelsea, faktisk. Da får vi håpe på noe sånt som 2-1 eller 1-1 så har de maksimalt press på seg (men at de ryker ut etter returoppgjøret).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...