Jump to content

Champions League-trekning


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 393
  • Created
  • Last Reply

Selv om det til tidlig i sesongen synes jeg Dortmund har vært lenger unna formen enn oss. De tapte for Leverkusen hjemme i åpningskampen i serien med tidvis horribelt forsvarsspill. Virker heller ikke som de har klart å fylle tomrommet til Lewandowski på topp.

De er for øvrig også enda mer skadeplaget enn oss hvor Sahin, Gündogan, Bender, Schmelzer og Hummels er ute med skade fra førsteelveren for øyeblikket. De kan selvfølgelig komme seg men jeg velger å være optimist.

Tror på uavgjort borte mot Galatasaray og Dortmund, ellers full pott og gruppeseier! :D

Link to comment
Share on other sites

Absolutt ikke det værste vi kunne fått. Glad vi slipper russlandtur og PSG/Barca/Real. Gruppeseier bør være målet så en semi er innen rekkevidde.

Det var heller ikke mulig å møte Barca eller Real. PSG frykter jeg ikke og mener at Dortmund fort kan bli tøffere.

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg lurer på. Har de endret reglene i forhold til cupspillet og trekning der. Tidligere har det vært vanlig trekning, hvor lag som kom på førsteplass ble plassert i en pott, mens lag som kom på andreplass ble plassert i en pott. Men slik jeg oppfattet det under trekningen av gruppespillet i går, kunne det tolkes slik at vinneren av gruppe A møter toeren i gruppe B. Vinneren i gruppe B møter toeren i gruppe A. Vinneren i gruppe C møter toeren i gruppe D osv. Er det noen som har satt seg godt nok inn i reglene til å kunne bekrefte/avkrefte? For hvis reglene er endret og det jeg oppfattet i går medfører riktighet, så var vi ganske heldige med gruppe C.

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg lurer på. Har de endret reglene i forhold til cupspillet og trekning der. Tidligere har det vært vanlig trekning, hvor lag som kom på førsteplass ble plassert i en pott, mens lag som kom på andreplass ble plassert i en pott. Men slik jeg oppfattet det under trekningen av gruppespillet i går, kunne det tolkes slik at vinneren av gruppe A møter toeren i gruppe B. Vinneren i gruppe B møter toeren i gruppe A. Vinneren i gruppe C møter toeren i gruppe D osv. Er det noen som har satt seg godt nok inn i reglene til å kunne bekrefte/avkrefte? For hvis reglene er endret og det jeg oppfattet i går medfører riktighet, så var vi ganske heldige med gruppe C.

Jeg kan nok berolige deg med at du har misforstått. Alt er som før.

 

Følgende er hentet fra "regelboka" for 2014/15 hos uefa.com;

 

Round of 16
7.09 The round of 16 pairings are determined by means of a draw. The round of 16
is played under the knockout system, on a home-and-away basis (two legs).
The UEFA administration ensures that the following principles are respected.
a) Clubs from the same association cannot be drawn against each other.
b The winners and runners-up of the same group cannot be drawn against
each other.
c) The group-winners cannot be drawn against each other.
d) The runners-up cannot be drawn against each other.
e) The runners-up must play the first leg at home.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Chelsea mot PSG

City mot Barcelona

Schalke mot Real Madrid

Dortmund mot Juventus

Shaktar mot Bayern Munchen

Arsenal mot Monaco

 

Første gangen på lenge hvor vi har plukket et lag som vi burde slå! Veldig fornøyd med trekningen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg satt og tittet litt på injuryleague og mange av våre skal tentativt komme tilbake i nær framtid. Er vi heldige med skader framover (bank i alt som bankes kan, kanskje med unntak av koner :gimme: ) så vil ha få mange freshe spillere til kampene mot Monaco og i alle rundene som kommer.

 

Hilsen Tapapa, som velger å være optimist, som vanlig!

Link to comment
Share on other sites

Burde vel kunne blitt skolert i vårt system også? Tatt ansvaret for reservelag eller lignende, litt samme sti Solskjær gikk i united. Først bidra til klubben, så reise ut å ta andre oppdrag, og kanskje om han viser seg dyktig nok; returnere som sjef.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...