Jump to content

Champions League-trekning


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 393
  • Created
  • Last Reply

Kongegruppe! Blir 6 spennende kamper mot meget kvalifisert motstand. Lenge siden jeg har gledet meg slik til gruppespillet.

 

Enig. Tror dette blir veldig bra. Kort reisevei til alle kampene. Ingen kjedelige jalla lag fra øst-europa. Selv om gruppa på papiret er vanskelig så bør vi ha gode muligheter for å gå videre dersom vi holder skadenivået lavt og/eller får inn et par spillere før vinduet stenger

Link to comment
Share on other sites

Den syns jeg blir for tynn. I play-off kampen er det lov å bruke en slik argumentasjon, men i gruppespillet i CL syns jeg det blir for enkelt. Se bare på Man City i fjor. Real Madrid og Dortmund gikk videre fra den gruppen. Med en slik logikk sier du altså at vi hadde mer i ett sluttspill å gjøre en Man City, som var ett bedre lag enn oss igjennom hele sesongen. Trekningen har alt å si.

 

CL har mye med erfaring også, noe City viser etter to år i turneringen på hue og ræva ut. Joda, tøff gruppe men går vi videre har vi slått ut potensielle lag som kunne slått oss senere. Går vi ikke videre så var vi ikke gode nok. Vi får masse penger nå for gruppespill i CL. Kanskje en top4 avhenger av at vi ikke går for langt i denne turneringen også. Selv om det bare blir synsing.

 

Nå, 3 dager før vinduet er over har vi jo knapt tropp og melde på til turneringen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Yesyes, vi er videre i CL etter å ha kommet på 2.Plass i en vanskelig gruppe, stakkars Napoli må spille Europe League med hele 12 poeng!
Derimot synd vi ikke vinner gruppen, for førsteplassene består av: United, Dortmund, Real Madrid, PSG, Barca, Chelsea, Athletico og Bayern.

Vi kan ikke møte Dortmund i med at vi møtte dem i gruppespillet, og naturligvis heller ikke Chelsea og United. Dermed står vi igjen med
Real, Psg, Barca, Athletico og Bayern. I med at det er to tyske lag og to engelske lag blant annenplassene er det sikkert noen prosent mer sannsynlig

at vi møter et tysk lag, jeg er dog ikke god nok på den type prosentregning.

Håper egentlig vi møter PSG, et lag vi skal slå, til tross for at de har Zlatan og Cavani. Ellers får vi bare ta det som det kommer, skal vi vinne

CL må vi jo slå de beste som man pleier å si.

Link to comment
Share on other sites

Bayern kjøper opp alt som presterer i Tyskland.

Barca og Real har andre budskjett enn oss dødelige.

PSG er kjøpelag.

Athletico er vel eneste med litt respekt av de der.

Tjaaa, uten at jeg kan alt for mye om Atletico så vet jeg ihvertfall at deres draktsponsor rett og slett er Azerbajan, jeg lukter kjøpelag! Neida, vet

ikke helt, men de pengene som kommer inn fra Azerbajan kun umulig være helt innafor?

Link to comment
Share on other sites

Hper Arsene husker dette til neste år - at det er bedre å bli nummer 1 i gruppen og få Zenith enn å bli nummer to og få Bayern!!!!!!!! :mmkay:

Hvis Wenger forblir i London neste sesong, så er jeg sikker på at kampen i Napoli totalt har gått i glemmeboken.

Link to comment
Share on other sites

Latterlig å legge dette på Wenger. Vi gikk videre fra dødensgruppe og slo ut et meget bra lag. Bare minutter før kampslutt var Arsenal også nr 1. i gruppen. Vi er eeeeeeeekstremt uheldige som trekker Bayern, og det skal ikke Wenger ha noe skyld for. Dette tar vi.

Edit: V slo de 2-0 på Allianz Arena uten Øtzil i vår. Ingengrunn til at vi ikke skal klare det igjen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi ikke kunne slått ut Napoli i ett gruppespill så hadde vi ikke hatt noen ting å gjøre i ett CL sluttspill. Det er nå min klare mening. Dødens gruppe eller ikke, Napoli er lag vi på klare å slå ut. Dette klarte vi med minst mulig margin, og vi betaler prisen for det med Bayern i første utslagningsrunde.

 

Min kommentar om Wenger og lære av tapene var humoristisk ment, for i topp-oppgjør begynner det å bli litt småpinlig.

Link to comment
Share on other sites

Latterlig å legge dette på Wenger. Vi gikk videre fra dødensgruppe og slo ut et meget bra lag. Bare minutter før kampslutt var Arsenal også nr 1. i gruppen. Vi er eeeeeeeekstremt uheldige som trekker Bayern, og det skal ikke Wenger ha noe skyld for. Dette tar vi.

Edit: V slo de 2-0 på Allianz Arena uten Øtzil i vår. Ingengrunn til at vi ikke skal klare det igjen.

Ikke latterlig i det hele tatt. Helt feil tilnærming i kampen mot Napoli!

Link to comment
Share on other sites

VI er uheldige med trekningerne i år. Gruppespillet var ekstremt og Bayern var etter min mening det verste laget vi kunne trekke i dag. I ligacupen ble det Chelsea (WBA først, ja) og i FA-cupen ble det Tottenham.

 

Når det er sagt tror jeg det blir et spennede oppgjør med Bayern, selv om de er favoritter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...