Jump to content

Gervinho


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 498
  • Created
  • Last Reply

Drogba syndebukk.

 

tja, den største syndebukken ble vel Gervinho, dessverre. For på tross av bommen til Drogba i ordinær tid hadde Elfenbenskysten fortsatt alle muligheter til å vinne, selv om etterpåklokskapen aldri så mye tilsier at de hadde vunnet dersom Drogba hadde satt straffen i ordinær tid. Gervinhos bom ble direkte avgjørende. Det er stor forskjell. Ikke overrasket over at Gervinho bommet. Han har jo dessverre vist alt for mye av dette; at det koker for mye i hodet hans når han er i gode posisjoner, og han har for dårlig skuddteknikk, for å kalle en spade for en spade. Det ser ikke ut som han er en vinnerskalle dessverre. Naturligvis kan dette slå begge veier i ettertid; han kan bli revansjesugen, og hvis han da klarer å få det ut i form av "positiv" energi kan det jo føre til noe godt. Men alt for ofte viser det seg vel at slike erfaringer slår heller negativt ut for den det gjelder. Så dette er ikke bra.

Link to comment
Share on other sites

Mener Toure har tatt en for oss før, men ikke mer?

 

Mener å huske at godeste Kolo tok en av straffene i straffespark konkurransen mot Roma i CL i 2009, hvor Eduardo holdt på å bli syndebukk etter å ha bommet på første straffe. Var tilstede på den kampen, og stemningen da Arsenal vant konkurransen og sikret avansement var elektrisk

Link to comment
Share on other sites

 

tja, den største syndebukken ble vel Gervinho, dessverre. For på tross av bommen til Drogba i ordinær tid hadde Elfenbenskysten fortsatt alle muligheter til å vinne, selv om etterpåklokskapen aldri så mye tilsier at de hadde vunnet dersom Drogba hadde satt straffen i ordinær tid. Gervinhos bom ble direkte avgjørende. Det er stor forskjell. Ikke overrasket over at Gervinho bommet. Han har jo dessverre vist alt for mye av dette; at det koker for mye i hodet hans når han er i gode posisjoner, og han har for dårlig skuddteknikk, for å kalle en spade for en spade. Det ser ikke ut som han er en vinnerskalle dessverre. Naturligvis kan dette slå begge veier i ettertid; han kan bli revansjesugen, og hvis han da klarer å få det ut i form av "positiv" energi kan det jo føre til noe godt. Men alt for ofte viser det seg vel at slike erfaringer slår heller negativt ut for den det gjelder. Så dette er ikke bra.

 

Bra er det ikke og det er heller ikke tilfeldig hverken at Gervinho tok straffe seint eller at han bommet. Når det gjelder vinnerskalle så er vel den omtrent som Kolos da siden han syndet på samme måte. Det vil si Gervinho satset og tapte, Kolo frøs fullstendig så hans bidrag var faktisk ennå svakere. Akkurat derfor er det viktig å lede oppmerksomheten bort fra at Gervinho tapte mesterskapet for landet.

Link to comment
Share on other sites

Hvor har du sett de ta straffer før? Mener Toure har tatt en for oss før, men ikke mer?

 

 

Mener å huske at godeste Kolo tok en av straffene i straffespark konkurransen mot Roma i CL i 2009, hvor Eduardo holdt på å bli syndebukk etter å ha bommet på første straffe. Var tilstede på den kampen, og stemningen da Arsenal vant konkurransen og sikret avansement var elektrisk

 

Som Kim sier så tok Touré straffe for oss mot Roma. Oppløpet og avslutningen var nærmest akkurat den samme, men heldigvis så gikk Doni feil vei.

 

Når det gjelder Gervinho så har jeg bare sett han ta et par straffer i løpet av karrieren, men hver gang han skal ta en straffe så stinker det dessverre usikkerhet av mannen. I går var ei heller noe unntak..

 

Dog syntes jeg ikke Gervinho er noe syndebukk. Var trolig Elfenbenskystens beste spiller i løpet av kampen da resten av laget var ytterst tafatt og mot alle odds sikret han laget en straffe som Drogba blåste over.

 

Edit:

 

FourFourTom FourFourTom

Nobody can blame it on Gervinho. He won Ivory Coast the semi & won the penalty in the final which Drogba missed. Keep your forehead up, Gerv

 

Haha!

Link to comment
Share on other sites

Ganske spesielt å være angrepsspiller og nr 9 (!) i rekka over straffeskytere...

 

Syns det var ganske tydelig hele veien at han kom til å bomme på straffen. Fyren så jo ut som et eneste stort nervevrak lenge før det var hans tur tilogmed. Var også jævlig idiotisk av de Zambiaspillerne som lå nedpå kne og sang før de skulle sette det som skulle vært den avgjørende straffen (Etter Toures bom). Snakk om å sette unødvendig mye press på en unggutt. Det var helt åpenbart han han kom til å bomme.

Link to comment
Share on other sites

Ganske spesielt å være angrepsspiller og nr 9 (!) i rekka over straffeskytere...

 

Er det en ting som er en åpenbar svakhet ved spillet til Gervinho så er det skuddteknikken. Skulle tro han hadde bedre skuddteknikk enn forsvarspillere og et par av midtbanespillere, men neida :P

 

Den "unggutten" er faktisk 25. :P Men så ut som han var 11, ja.

 

Seriøst? Trodde han var maks 17 år gammel :P

Link to comment
Share on other sites

Straffekonk er 99% psykologi og 1% ferdigheiter. Det er lett å agere verdsmeister når ein aldri har vært i, eller kjem til å komme i, ein slik situasjon. Presset er umenneskeleg. Shit happens, ligg unna Gervinho. :)

Enig.

Og mitt inntrykk er at Gervinho har hatt et veldig godt mesterskap.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Syntes Gervinho sammen med van Persie (fordi han scoret 2 mål, men ellers var han svak) var våre beste offensive spillere i dag. Andreomgangen hans var veldig god og han skapte mange sjanser, men dessverre så er ikke lagkameratene eller han selv i stand til å score.

 

Uansett så er han generelt et stort uromoment for motstanderenes forsvar og vil prøve i samtlige minutter på å skape noe. En av få som har litt iver i spillet sitt selv i motgang..

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt kom Gervinho først til sin rett i 442, til tross for at han slo gjennom i Lille i 433, kan hende han vil være aller best i en 442, ikke vet jeg.

Vanligvis litt giddalaus, med et par gode returløp. I dag er han spilleren vår som vil mest.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho har visstnok ikke hatt et skudd på mål siden Fulham kampen (siste kampen før han dro til ACN). Temmelig utrolig for en spiller som forrige sesong hadde 15 mål.

Gervinho er en spiller jeg har sansen for. Bare synd han har skuddvegring ala Hleb. Bortsett fra det er han en av de få spillerne i laget vårt som hele tiden er et stort uromoment for motstanderne.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho er en spiller jeg har sansen for. Bare synd han har skuddvegring ala Hleb. Bortsett fra det er han en av de få spillerne i laget vårt som hele tiden er et stort uromoment for motstanderne.

 

Tror det kommer seg når han endelig får litt flyt.. var ikke så veldig skuddredd i starten av sin Arsenal karriere, men da bare bommet han på hvert eneste skudd, eller brukte såpass lang tid at det ble blokkert. Burde dog hatt minst 2 målgivende i går, men dessverre endte de begge hos feile spillere (Gibbs og Ramsey).

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hvor lang tolmodighet man kommer til å ha med Gervinho. Hvertfall de som samtidig har avskrevet Vela uten at han har fått spille på langt nær like mye.

 

Jeg for min del mener Gervinho er et bomkjøp slik han har fremstått fra November og utover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser noen antyder at Gervinho først kom til sin rett i 4-4-2. Det er en logikk jeg sliter med å forstå og det stemmer dårlig med hva jeg så fra tribunen.

 

Gervinho startet kampen forsiktig. Han virket nervøs og usikker og når han ikke tør å bruke sin store styrke, nemlig å drible av sin mann for deretter slå innlegg inn i feltet, så er det ikke så mye igjen av guttens spill. Sakte men sikkert så begynte han å prøve mer og det latet til at selvtilliten hans økte drastisk i løpet av kampen. Han begynte å livne til i siste del av første og startet annen omgang meget godt. Lenge før Chamakh kom inn og vi spilte noe som kunne minne om 4-4-2.

 

Samtidig vil jeg benytte anledningen til å berømme byttet til Wenger. Han valgte å ta ut Benyoun, som til da hadde spilt bedre enn Gervinho, men som var på vei nedover prestasjonsmessig og lot Gervinho bli på banen som var spillemessig på vei opp. Meget god coaching av Wenger der.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...