Jump to content

Gervinho


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 498
  • Created
  • Last Reply

Tror det vil være en stor tabbe. Så lenge ikke han får mer enn en kamp pga det direkte røde kortet ser jeg ingen grunn til å protestere. Da er sjansen veldig stor for at han heller får 3 kamper ute.

 

Det er alltid 3 kamper for violent conduct..

Link to comment
Share on other sites

Han får nok 3 kamper, det samme gjør Barton. Om det er rettferdig eller ikke kan diskuteres, men slik kommer det til å bli.

Barton er vel ikke tiltalt? Det er jo endel av hele greia. Det andre som er helt latterlig er jo at alle spillerne som kommer i mellom prøver å skille dem, det er jo ingen andre som holder, dytter eller i hverandre. Jeg mener hele greie er helt latterlig. Dommer gir 1 gult til Newcastle, 1 rødt og 1 gult til Arsenal. Er da situasjonen ute av kontroll eller er dommer og FA ute av kontroll? Tiltalene står ikke i stil til reaksjonene under kampen, dette henger ikke på greip og de eneste som tjener på dette er alle andre klubber som spiller mot oss i fremtiden. Kjør saken til topps Wenger, det er på tide å prøve ut systemet.

Link to comment
Share on other sites

Barton er vel ikke tiltalt? Det er jo endel av hele greia. Det andre som er helt latterlig er jo at alle spillerne som kommer i mellom prøver å skille dem, det er jo ingen andre som holder, dytter eller i hverandre. Jeg mener hele greie er helt latterlig. Dommer gir 1 gult til Newcastle, 1 rødt og 1 gult til Arsenal. Er da situasjonen ute av kontroll eller er dommer og FA ute av kontroll? Tiltalene står ikke i stil til reaksjonene under kampen, dette henger ikke på greip og de eneste som tjener på dette er alle andre klubber som spiller mot oss i fremtiden. Kjør saken til topps Wenger, det er på tide å prøve ut systemet.

 

Nei, Barton er ikke tiltalt. I og med at dommeren gir gult til Barton i situasjonen, så kan ikke FA tiltale Barton for noe som helst...

Link to comment
Share on other sites

Nei, Barton er ikke tiltalt. I og med at dommeren gir gult til Barton i situasjonen, så kan ikke FA tiltale Barton for noe som helst...

 

Det kommer nå helt an på hva dommeren gir gult kort for, å angripe en motspiller eller å filme fallet f.eks. Hvis dommeren hadde sett begynnelsen så måtte han jo dømt straffe, noe han ikke gjorde. Altså er det nærliggende å tro at han fikk for det teatralske. I så fall ville det være fullt mulig å tiltale Barton.

 

Du har imidlertid helt rett, Barton er ikke tiltalt. Det er det klubbene og Song som er. Ergo får vi "6 kamper" karantene + advarsel/bot, mens Newcastle får bare det siste.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Wenger - Fantastic Gervinho only lacks goals

 

Har absolutt ingenting å utsette på Arséne her. Syntes det han sier om Gervinho og at han til tross for lite mål har vært fantastisk hittil i sin Arsenal karriere er helt sant. Tror som Wenger sier her at det kun er et spørsmål om tid før han virkelig slår seg til ro og begynner å score jevnt og trutt. Når man ser på statistikkene til Gervinho de siste 4 sesongene så ser man at det er en spiller som er kapabel til å score en del mål, men når man ser han i virkeligheten så ser man at mannen er en konstant måltrussel hele tida, men som dessverre ikke helt har funnet føttene sine enda.

 

For min del syntes jeg Gervinho har vært bedre i sin Arsenal karriere hittil enn hva Nasri (som Gervinho er en direkte erstatter for tydeligvis) var i sine 3 første sesonger for klubben.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skulle velge mellom Gervinho og Nasri, hadde jeg endt med Gervinho. Hvis han hadde avslutningsferdighetene til Henry/RvP osv. tror jeg han hadde ligget på 7 mål nå! En utrolig bra signering fra Wenger og jeg kan tenke meg at alle forsvarsspillere gruer seg til å møte han :)

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke dra det så langt, å legge Gervinho sine prestasjoner denne høsten til fantastisk. Selv uten lite effektivitet foran mål, så er det mye som ikke har vært bra. Han har vært helt ok i et lag, som har i store perioder slitt med rytmen og bevegelsene i spillet. Han har prestert godt i enkeltkamper, men har i store perioder vært helt ok som mange andre på laget. Mange personlige feil, problemer med å ta de "rette" løpene i "rett" tidspunkt, og ha et overblikk som utnyttes både for seg selv og medspillere.

 

Det er ikke lett å takle en overgang til et annet land, til et annet spillesystem, en annen kultur, og nye medspillere, når laget samtidig har vært såpass langt unna flyt i store deler av sesongen. Så; han skal forsvares, men likevel må man ikke overse utfordringene i spillet hans.

Han har spennende kvaliteter mann mot mann, spennende rykk/hurtighet med og uten ball, og jobber hardt. Men; fortsatt et godt stykke opp før han skal få fantastisk spill på sin cv i Arsenal trøya.

Link to comment
Share on other sites

På denne tiden hadde alt Nasri senket WBA og Manchester United i sin debutsesong, samt mål mot Everton og Twente(Var skadet i September). Etter det gikk det nedover til første halvdel av hans siste sesong, men han startet langt bedre. Tror at Gervinho vil holde et mer stabilt høyt nivå enn Nasri og at han derfor vil være viktigere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Nasris prestasjoner høsten 2008 ble skrytt høyt opp i skyene, alene pga de to målene mot Moan i november. Gervinho har til tider vært svært så instrumental i laget så langt denne sesongen, og har blant annet 6 assists.

 

I mine øyne fikk begge en ganske god start på sine karrierer her.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mer på halvannet minutt enn hva Arshavin gjør på samtlige 70, men til Arshavin's forsvar så fungerer han rett og slett ikke ute på kanten.

 

Men om Gervinho: Det er ikke tilfeldig at Fulhams forsvar nærmest rakner idet Gervinho gjør sin inntreden og at det offensive spillet sitter langt bedre og vi kommer til flere store sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Noe som man også må huske er at Gervinho drar til seg mange spillere og dermed skaper mye rom til andre spiller, noe særlig van Persie har utnyttet godt. Arshavin trekker alt for mye inn og klumper til spillet. Gervinho, i likhet med Nasri i sin tid spiller mye støttepasning når han er lengre nede banen og bidrar ikke så mye i den oppbyggende delen av spillet. Han er dog veldig god når han er rettvendt og skaper uro ved at han kan gå begge veier. Foreløpig har han slitt litt med sluttproduktet, siden han ikke er god nok med venstre og skuddet heller ikke har stemt helt. Den defensive jobbingen synes jeg også er god. Nivået hans pleier å være ganske stabilt, da han hver eneste kamp enten skaper en stor målsjanse for andre eller seg selv. Målpoengene kommer til å renne inn snart føler jeg meg sikker på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tenkte jeg skulle nevne at Gervinho står så langt i Premier League med 11 kamper, 3 mål og 5 målgivende. Når man tar i betraktning at Walcott på 14 kamper står med 2 mål og 5 målgivende og er i kjempeform så er det aldeles ikke ille av Gervinho mtp. at han kun har spilt i England i ca. 4 måneder.

 

Det eneste skåret i gleden jeg kan finne angående Gervinho pdd. (bortsett fra at han ikke har begynt å putte jevnt og trutt ennå) er at han forsvinner til ACN i januar. Det blir et stort stort tap.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho er viktigere for laget en det vises. Han skaper ubalanse i motstanderlaget uansett om han har en halvveis dårlig dag. Teknikken er ikke verdensklasse, samme tilfelle hos Theo, men begge har et rykk som alle frykter. Det eneste minuset er målene, men det tror jeg kommer seg! Som du nevner over Stefan, så blir savnet i Januar stort.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho er viktigere for laget en det vises. Han skaper ubalanse i motstanderlaget uansett om han har en halvveis dårlig dag. Teknikken er ikke verdensklasse, samme tilfelle hos Theo, men begge har et rykk som alle frykter. Det eneste minuset er målene, men det tror jeg kommer seg! Som du nevner over Stefan, så blir savnet i Januar stort.

 

Atter en gang må jeg finne noe jeg er uenig i Stian. Og det er at teknikken til Gervinho ikke er verdensklasse og for deretter å sammenligne den med Walcott. Gervinho ser ut til å ha forholdsvis dårlig ballkontroll, but make no mistake about it. Fyren har ufattelig god teknikk, men det er måten han kontrollerer ballen på som gjør at det ser ut som om han faktisk ikke har kontroll :P

 

Det er ikke like elegant som Messi, men Gervinho er ufattelig god 1 mot 1 og akkurat der har Walcott ufattelig mye å lære selv om han har tatt store steg hittil i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

 

Atter en gang må jeg finne noe jeg er uenig i Stian. Og det er at teknikken til Gervinho ikke er verdensklasse og for deretter å sammenligne den med Walcott. Gervinho ser ut til å ha forholdsvis dårlig ballkontroll, but make no mistake about it. Fyren har ufattelig god teknikk, men det er måten han kontrollerer ballen på som gjør at det ser ut som om han faktisk ikke har kontroll :P

 

Det er ikke like elegant som Messi, men Gervinho er ufattelig god 1 mot 1 og akkurat der har Walcott ufattelig mye å lære selv om han har tatt store steg hittil i sesongen.

 

Nå har jeg nok engang sikkert formulert meg litt feil her, haha :P At Gervinho har bedre teknikk en Theo er jeg helt klar over, det er klasseforskjell! Det jeg mener er som du nevner, ballkontrollen. Er ofte jeg ser at han misser enkle mottak, eller har helt latterlige touch. Det ligger mulig noe i det du sier ja, at det kanskje ser verre ut en det er! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er delvis enig med deg Stian. Grunnen til at han misser på forholdsvis enkle touch og førsteberøringer står nok mer på at han ikke er helt tilpasset tempoet i England. At han vurderer at han har mer rom å gå på enn han egentlig har. Dette er enkle feil som de fleste luker bort. Det som er så morsomt med Gervinho er at alle vet at han går utover i åtte av ti en-mot-en-situasjoner, men han er så kvikk og han har den teknikken som Stefan beskriver, en teknikk som heller går på å se på tyngdepunktet til motstanderen og gå når han er i ubalanse eller må rygge. Da smetter han bare forbi. Han bare gliiiir forbi.

 

Man må alltid gi spillere tid. Og Gervinho har allerede bevist, for meg, at han har de kvalitetene som skal til. Og dette etter 4 måneder. Han blir bedre. Og han blir jævlig god. Jo flere gode matcher, jo mer vil han prøve seg selv. Har sett litt for mye til at han velger å spille ut i tilfeller han burde skyte, men slik jeg ser det så prøver han seg mest i håpløse situasjoner. Ikke helt ulikt Hleb. Han har hatt et par forholdsvis enkle goller han burde satt, men som sagt, dette kommer. Han blir ufattelig viktig for oss. Og han er jammen meg nesten der allerede. Etter bare fire måneder.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...