Jump to content

Gervinho


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 498
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Ett mål og en målgivende i dag. Har lenge sittet med følelsen av at Gervinho kommer til å eksplodere med målpoeng snart, får håpe trenden fortsetter.

Jeg og Stefan spådde vel begge foran sesongen at dette ble Gervinhos store sesong, synes han var bedre spillemessig i starten av forrige sesong, men pdd er han vel vår toppscorer og har fått et par assists, om han nå bare klarer å spille bra OG score mål i samme kamper!

Link to comment
Share on other sites

Jeg og Stefan spådde vel begge foran sesongen at dette ble Gervinhos store sesong, synes han var bedre spillemessig i starten av forrige sesong, men pdd er han vel vår toppscorer og har fått et par assists, om han nå bare klarer å spille bra OG score mål i samme kamper!

 

Jepp. Har hatt knalltro på Gervinho hele veien. :)

 

Syntes også han spillemessig var bedre i fjor, men man kan ikke klage på måten han har fremstått i år heller. 5 mål på 7 kamper pluss et par assists er jammen ikke dårlig. Særlig også når man tar i betraktning at han spiller på topp i en meget krevende rolle og enda mer når dette ikke er hans naturlige posisjon.

 

Uansett gledelig å se han få litt marginer på sin side. Forhåpentligvis bare bygger han videre og videre på prestasjonene i høst og som Wojciech sier så begynner han forhåpentligvis å spille bra samtidig som han scorer mål også! :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg limer inn en kommentar fra "talkback" hos Guradian som fint summerer opp spilleren Gervinho:

 

We should just glory in the wonder and eccentricity that is Gervinho. He hasn't got a fucking clue what he's going to do and therefore his opponents have even less idea, and that is his secret weapon. Long may it last.

Link to comment
Share on other sites

Mange sliter med å beskrive Gervinhos rolle de siste kampene. Er han spiss? Nja, ikke i tradisjonell forstand. Spiller vi 4-6-0? Nja, kanskje.

 

Den beste definisjonen jeg har lest til nå er at han er en "channel running striker". Han skal altså ikke brukes som oppspillspunkt, hverken i lufta eller på bakken. Hans oppgave er å finne åpninger og bakrom enten disse er på venstre, høyre eller sentralt.

 

Det virker som han trives i denne rollen, og hans uortodokse spillestil gjør ham til et godt våpen mot lag som parkerer bussen. Også i overgangsspillet har Gervinho stått fram som en trussel.

 

Jeg liker det jeg ser.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg liker med Gervinho, er at han har evnen til operere som møtende spiss, men når ballen spilles på han, lar han ballen passere, for så å vende opp i samme øyeblikk. På den måten blir han rettvendt med engang. Møtende spisser har ofte en tendes til å holde på ballen for lenge, eller miste ballen, grunnet mangel på hjelp fra lagkamerater. Når Gervinho gjør seg selv rettvendt umiddelbart, blir han ofte mer uforutsigbar for motstanderen, da de ofte forventer at han skal ta imot ballen og finne pasningsalternativer

Link to comment
Share on other sites

Litt småmorsom artikkel om vår kjære Gervinho følger vedlagt. Likte blant annet denne forumleringen:

 

There used to be a brilliant feature on French TV station Canal Plus a few years back called “Our House.” A presenter would knock on a player’s front door, and get a tour of their house. When Gervinho was at Le Mans, back in 2007, he allowed the cameras in and I still remember him pointing at a DVD that was on his front table and saying to the presenter, “That’s a good film.” She said, “What’s it about?” He replied, “I don’t know, I haven’t seen it yet.”

 

http://ladyarse.co.uk/2012/10/the-curious-case-of-gervinho/

Link to comment
Share on other sites

Ifølge en av linkene ledet Elfenbenskysten 6-2 sammenlagt når kampen måtte avbrytes. Så da er det vell

ingen tvil om at Gervinho forsvinner i januar :/ ... og det er ikke usannsynlig at han ikke blir den samme spilleren når han kommer tilbake igjen i feb...

 

Jeg mener vi trenger ny spiss uavhengig av om Gervinho drar eller ei da vi pdd kun har èn skikkelig midtspiss.

Tar ikke med Chamakh her. Forhåpentligvis kan det å miste Gervinho gi AW et dytt i baken mot lommeboka med 35 mill quid i !

Link to comment
Share on other sites

Ifølge en av linkene ledet Elfenbenskysten 6-2 sammenlagt når kampen måtte avbrytes. Så da er det vell

ingen tvil om at Gervinho forsvinner i januar :/ ... og det er ikke usannsynlig at han ikke blir den samme spilleren når han kommer tilbake igjen i feb...

 

Jeg mener vi trenger ny spiss uavhengig av om Gervinho drar eller ei da vi pdd kun har èn skikkelig midtspiss.

Tar ikke med Chamakh her. Forhåpentligvis kan det å miste Gervinho gi AW et dytt i baken mot lommeboka med 35 mill quid i !

TH14 kommer sikkert på lån.

Link to comment
Share on other sites

TH14 kommer sikkert på lån.

Håper ikke det, var flott å få han tilbake, men nivået hans var ikke godt nok til å heve oss, om vi får kvittet oss med Chamakh(Bordeaux visstnok interessert jrfr forsiden) og avklart situasjonen rundt Walcott(Håper på ny kontrakt). Hvordan er det med Ryo? Kommer han tilbake i Januar eller i sommer?

 

Btw: Det at Elfenbenskysten slår ut Senegal er ikke bare negativt, det betyr at Newcastle har Dembaene sine i møtene mot Tottenham og Chelsea. Nå må vi bare finne en måte å sørge for at Tiote og Gervinho ikke blir kalt opp ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan noen forklare meg logikken ved å droppe den eneste spilleren vi har som virker å score forholdsvis jevnt og trutt og som var i kanonform for en spiller som fortsatt sliter med å finne seg til rette i England og med lagkameratene sine?

 

Skjønner virkelig ikke hvordan Wenger kan forklare hvordan Giroud har gjort seg fortjent til å starte på spissplass ovenfor Gervinho eller Podolski.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho spilte i dag en av de aller verste kampene jeg har sett noen spille for Arsenal noensinne. Det er vanskelig å forstå seg på han, i dag gjorde han absolutt alt galt.

 

Der er jeg utvilsomt enig. Svak svak kamp.. men "erstatteren" hans Giroud var nesten likverdig elendig. Podolski i sin kantrolle var også helt elendig (bortsett fra skuddet etter 3 minutter så var han tilnærmet ikke synlig i det hele tatt).

 

Slik jeg ser det har vi dessverre et spissproblem. Og salget av van Persie viser seg å være mer og mer skjebnesvangert for hver kamp som går.

 

En annen ting: Skulle veldig gjerne hatt Walcott i dag for å si det slik. En av de få spillerene (vel minus Podolski muligens) som jeg føler kommer til å være en måltrussel hver gang han er på banen.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i en annen tråd så synes jeg Wenger valgte feil når han valgte Giroud framfor Gervinho, Turner og Bassong er begge svært svake i spillet langs bakken og Turner er treig i tillegg. Gervinho bør starte slike kamper synes jeg, men Giroud er en spiler man kan kaste på når man sliter mot slutten.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i en annen tråd så synes jeg Wenger valgte feil når han valgte Giroud framfor Gervinho, Turner og Bassong er begge svært svake i spillet langs bakken og Turner er treig i tillegg. Gervinho bør starte slike kamper synes jeg, men Giroud er en spiler man kan kaste på når man sliter mot slutten.

 

Helt enig med deg. Derfor jeg ønsker meg en annen spisstype som generelt sett fremstår som førstevalg foran Giroud, men med Giroud som andrevalg/plan B. Gervinho er ikke perfekt (og ei heller Walcott), men jeg mener de mot nærmest samtlige lag i Premier League generelt sett vil være en langt større måltrussel enn hva Giroud er.

 

En ting som er helt utrolig er hvordan Wenger fremstår foran kamper som dette. Mot de større lagene så ser han som regel ut motstanderen og gjør et skifte som som regel viser seg å være et meget godt valg. Når det kommer til antatt svakere motstand så virker det som om det ikke er annet enn arroganse som kryper inn. Litt sånn "vi er så gode at vi tar dette uansett"-holdning..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tja, hva skal man si om Gervinho? Det er ikke lett å forstå seg på han for å si det mildt. Få er i stand til å frustrere så mye som han gjør, jeg mener det er fordi han så mye bra at det kun fremhever skuffelsen mer.

 

Man kan si mye om Gervinho, men han er aldri anonym - på godt og vondt. Han går konstant på gode løp, jobber hardt, prøver og prøver hele tiden, kommer seg i gode posisjoner foran kassa, er alltid tilgjengelig på kontringer og er en konstant trussel mot forsvaret. Det er bare synd og skam at han på et tidspunkt må gjøre noe med ballen. Alt han gjør er enten elendig eller fantastisk, det er sjelden en mellomting. Derfor er jeg litt usikker på hva jeg skal synes om han. Gervinho var langt, langt bedre og farligere enn det Podolski, Walcott og Oxlade-Chamberlain var på lørdag, selv om bare dreit seg ut gang på gang.

 

Og det er litt derfor jeg syns han kan være en viktig for spiller for oss. Det er noe deilig u-Arsenalsk over han, han tør å ta sjanser og gjøre feil mens normen er å være så ballsikker så mulig. Der andre slår støttepasninger til backen prøver han å dra av to mann fra en "umulig" posisjon, der andre trekker tilbake til midten stikker han inn i boksen i håp om at noe skal skje der, og den forutsigbarheten er det ikke mange som har. Jeg har ikke gitt opp enda, og jeg tror det kan komme noe godt ut av frustrasjonen til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...