Jump to content

Gervinho


Stefanb

Recommended Posts

Begynner dessverre å miste veldig troen på Gervinho. Hadde store forventninger til han når han ble kjøpt da jeg syntes han var mektig god i Ligue 1, men i Arsenal har han falt helt igjennom. Går fra himmel til helvete på 3 sekunder og er rett og slett ikke en spiller av Arsenal kaliber dessverre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 498
  • Created
  • Last Reply

og når man ser hvor klønete og lite venn med ballen Gervinho er, kan man lure på den jobben Wengers speidere og Wenger selv gjør. Hva er det de ser etter, hva ser de som vi andre ikke ser i Gervinho? Og dette dreier seg ikke bare om Gervinho; han er bare et eksempel. Det har vært for mange spillere med liknende "skavanker" de senere årene. Selv om en spiller som Gervinho har mange kvaliteter; går på mange fine løp, jobber bra offensivt, det er aldri tilstrekkelig, og kan ladri kompensere for manglende basisferdigheter. Jeg er ikke noe manageremne, men jeg ville ALDRI ha kjøpt en spiller som ikke har basisferdighetene i orden. Det er utrolig at Wenger har latt seg synke ned på dette nivået. Og dette handler ikke bare om penger. Det fins flere eksempler på at Wenger har prioritert å kjøpe spillere fremfor andre, hvor etterpåklokskapen har vist at han valgte feil. Og det er ikke bare etterpåklokskap, mange av oss har også lett oss forundre over hans prioriteringer da de har skjedd, og vi har fått rett i våre bange anelser i ettertid. I begynnelsen hadde Wenger virkelig nese for å hente talenter til klubben og gjøre de til verdensklassespillere. Dette var hans force. Hvor er det blitt av den? De siste tre-fire årene ser vi heller konturene av en systematisk feilvurdering i markedet. Ikke alle man henter til klubben kan forventes å bli stjerner, men den katalogen av feilvurderinger vi har sett de senere årene er kanskje den aller største grunnen til bekymring, og kanskje det som fremfor noe viser at Wenger har mistet grepet?

 

Vi kan jo lage en liten liste basert på noen fra dagens stall;

 

Gervinho - klønete, mangler tilslag på ballen, manglende spillerforståelse

Giroud - for treg og lite teknisk.

Ramsey - treg og ukonsentrert, har stagnert fullstendig etter skaden (ikke Wengers feil?)

Podolski - egentlig klasse, men for nedadgående, og blir brukt feil. Trenger noen som kan løfte ham opp igjen. Det vil ikke Wenger klare?

Arshavin - for nedadgående, for variabel, for ineffektiv.

Per - for treg og klønete, taper overraskende mange hodedueller. God plasseringsevne trekker opp,

Diaby - en lysende karriere ødelagt av skader, fått for mange sjanser?

Chamakh - for treg og uteknisk. Dårligere spillerforståelse enn Giroud? Han styrker har aldri blitt utnyttet.

Kocielny - taklingssterk, og positiv offensivt, men gjør for mange hodeløse inngrep. Ser noen ganger ut til å mangle vurderingsevne.

Vermaelen - har tapt seg etter skaden. For variabel. Pluss for innsats og innstilling.

Santos - slurvete og manglende plasseringsevne,

 

og hvis vi ser bak dette, er det liten tvil om at dette er en miks av feilkjøp og dårlig bruk av mannskapet fra Wengers side. Alt peker tilbake på ham selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i det meste du sier Piscator men akkurat Per syns jeg har vært en av de som virkelig har løftet seg baki der, og kanskje

vår mest solide forsvarsspiller ved siden av Sagna.

 

for all del, Per er en spiller som tross alt forsvarer sin plass, og jeg er enig at han totalt sett kommer ut i pluss. Grunnen til at jeg satte ham på listen er at han er et av mange eksempler på at Wenger de senere årene har hentet spillere med klare tekniske svakheter. Dette står i kontrast til det han gjorde de første årene, der nesten alle spillerne hadde teknikk over gjennomsnittet i den aktuelle posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

I begynnelsen hadde Wenger virkelig nese for å hente talenter til klubben og gjøre de til verdensklassespillere. Dette var hans force. Hvor er det blitt av den? De siste tre-fire årene ser vi heller konturene av en systematisk feilvurdering i markedet. Ikke alle man henter til klubben kan forventes å bli stjerner, men den katalogen av feilvurderinger vi har sett de senere årene er kanskje den aller største grunnen til bekymring, og kanskje det som fremfor noe viser at Wenger har mistet grepet?

 

Helt enig. De fleste som hentes er ikke gode nok og spillerstilen deres passer heller ikke til den type fotball Wenger ønsker å spille.

Podolski, Giroud og Gervinho kler bare ikke Arsenal. Det krever visse ferdigheter å spille på måten vi gjør. De 3 nevnte (og fler) behersker ikke flere av disse ferdighetene godt nok. Rett og slett. Og de er et godt stykke unna også. Men dette er altså 3 spillere som starter så og si hver kamp...

 

Men det soleklart største utropstegnet ifht det du skriver om, er for meg Chamakh. Herre jesus, har vi noensinne hatt en mer begrenset spiss? (Og det han faktisk er ok på, utnytter vi ikke) Franny Jeffers var kanskje heller ikke guds gave til fotballen, men han kunne i det minste treffe en ball rent. Planen er å brodere oss gjennom motstanderen. Alt i orden. Men da er det kanskje fordelaktig å hente typer som behersker stilen og som, ikke minst, klarer å sette ballen i mål. Hva i alle dager tenker man da på når man signerer Chamakh. Heldigvis slipper han svært lite til. Mannen på topp heter Giroud. Definitivt bedre, men det er langt fra godt nok. Viktig å påpeke og understreke er at det er Wenger jeg kritiserer, ikke spillerne. Når vi selger våre beste må erstatterne levere fra dag 1. Det er ikke Giroud sin skyld at han ble hentet før å gjøre det, og ikke gjør det godt nok. Det visste man på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

http://www.youtube.com/watch?v=wUinF41QCwY

 

Får veldig lyst til å skrike "FAKE!!!" når jeg ser dette, men dæven. Flott mål av Gervinho. Synd han fremstår som alt annet enn dette når han spiller for Arsenal.

 

Huff. Det virker på meg som om du ønsker at han ikke skal lykkes, slik at din ensidige kritikk mot ham skal føles mer berettiget.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Huff. Det virker på meg som om du ønsker at han ikke skal lykkes, slik at din ensidige kritikk mot ham skal føles mer berettiget.

 

BE

 

Tullball. Tror du trenger å lese gjennom denne tråden her hvis du mener at jeg står for ensidig kritikk av Gervinho.

Link to comment
Share on other sites

Stefan er en av dem som har hatt størst tru på Gervinho.

 

Personlig mener jeg han er en av Wengers merkeligste "storsigneringer". Gervinho har mange styrker, men

slik jeg ser det passer han langt bedre i et lag som er mindre possesion-orienterte. Og derfor mener jeg det

var og er en merkelig signering. piscator har et bra innlegg ifht til flere av våre seneste signeringer på forrige side.

Påpeker blant annet Gervinho`s manglende basisferdigheter. Det er ikke bare Gervinho-signeringen jeg har stusset over.

Chamakh og Giroud har også, i mine øyne, litt for store mangler på vesentlige ferdigheter. Bl.a fotballforståelsen, teknikk, awareness, avslutningsegenskaper.

Link to comment
Share on other sites

Stefan er en av dem som har hatt størst tru på Gervinho.

 

Personlig mener jeg han er en av Wengers merkeligste "storsigneringer". Gervinho har mange styrker, men

slik jeg ser det passer han langt bedre i et lag som er mindre possesion-orienterte. Og derfor mener jeg det

var og er en merkelig signering. piscator har et bra innlegg ifht til flere av våre seneste signeringer på forrige side.

Påpeker blant annet Gervinho`s manglende basisferdigheter. Det er ikke bare Gervinho-signeringen jeg har stusset over.

Chamakh og Giroud har også, i mine øyne, litt for store mangler på vesentlige ferdigheter. Bl.a fotballforståelsen, teknikk, awareness, avslutningsegenskaper.

Giroud satt jo det aller meste i Ligue 1 så den var vanskelig å forutse. Men er enig i at Yao Kouassi vil passe bedre i et kontringslag. Er vanskelig å få bruk for teknikken hans når han må spille mot etablerte forsvar..

Link to comment
Share on other sites

Giroud satt jo det aller meste i Ligue 1 så den var vanskelig å forutse. Men er enig i at Yao Kouassi vil passe bedre i et kontringslag. Er vanskelig å få bruk for teknikken hans når han må spille mot etablerte forsvar..

 

Tja, hvis en ser på hvor mange sjanser han måtte ha mellom hvert mål, var det ikke vanskelig. Man vet han får færre sjanser

og dårligere tid i PL. Giroud kan sikkert bli bortimot så god som vi trenger at spissen vår skal være, og det er naturligvis forståelig

at han bruker litt tid på å tilvenne seg engelsk fotball. Problemet er bare at vi egentlig ikke har tid til å vente (?). Så, "the man

to blame" er ikke Giroud, men Wenger. For all del, jeg heier på Giroud, men håper vi signerer en enda bedre spiss.

 

Edit: oops, litt off topic gitt. Do forgive me

Link to comment
Share on other sites

Nok et mål for Gervinho!

 

Det er så utrolig synd at han ikke får ut potensialet sitt i Arsenal. I Lille var han klasse og det samme er han som oftest for landslaget også. Håper virkelig at han finner ut av dette og blir den spilleren jeg trodde og håpet han skulle bli for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Har dessverre ikke fått sett kampene, men om han har dyttet ned Messi derfra så sier det vel sitt.

 

Var en spiller jeg var fryktelig glad for at vi kjøpte i 2011 og var bombesikker på at han kom til å bli en stor spiller for oss, men som påpekt i Giroud tråden så passer han dessverre ikke spesielt godt inn i den spillestilen vi prøver å spille. Og enda tristere er det at Wenger ikke prøver å endre formasjon og spillestil til de spillerene han allerede har og ikke prøver å endre spillerene til den formasjonen og spillestilen han vil spille.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje denne oppturen i Afrika er hva Gervinho trengte. Har vært helt utrolig så langt, og må vel være AMs beste spiller til nå ihvertfall. Vi trenger en ving som kan utfordre, og Gervinho kan være denne vingen bare han blir mer uforutsigbar med ballen, og varierer løpene sine noe mer. Samt begynner å slå innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...